Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
Offline
#1 PostWysłany: 12 Paź 2023 11:30 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 11
I na mnie czas przyszedł by zacząć być aktywnym na forum.

Chyba wszyscy słyszeli o wtorkowym pożarze w Luton.

Moja sprawa ma się tak, że miałem wykupiony bilet Wizzairem z Warszawy o 6:00. O 3:01 dostałem maila z linkiem do przebukowania/wyboru zwrotu za bilet. Oczywiście nie było jakiekolwiek możliwości wyboru alternatywnego lotu przez stronę, infolinia po polsku nie działała, z kontaktem po angielsku poddałem się po kilkunastu minutach oczekiwania. 0 3:02 dostałem smsa o treści: "We apologize for the changes to your flight and offer you the following options: [link] – link prowadził do podstrony na której teoretycznie można było zabukować hotel (oczywiście cały czas wyskakiwał błąd i informacja o braku dostępności czegokolwiek – mam nagranie :)).

Musiałem być tego dnia w Londynie w godzinach porannych, więc znalazłem lot z Modlina o 7:35, który kosztował 450 złotych (jakieś 10x więcej niż Wizz) + dojazd Uberem z Warszawy.

Dziś dostałem maila z Wizzaira, że wybrałem zwrot środków za bilet na konto Wizz (czego oczywiście nie zrobiłem, ale zakładam, że przy braku reakcji dzieje się tak z automatu).

Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia w takich sytuacjach – a dokładnie z uzyskaniem zwrotu od Wizzair za zakup alternatywnego biletu w innej linii lotniczej?

Z góry dzięki za jakiekolwiek odpowiedzi!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
🌴 All inclusive na Majorce 🍹 Tydzień w Sol Palmanova blisko plaży za 2222 PLN 🌴 All inclusive na Majorce 🍹 Tydzień w Sol Palmanova blisko plaży za 2222 PLN
Luksusowy wypoczynek w Bahrajnie 🌴🏨 All inclusive w 4* resorcie za 2899 PLN Luksusowy wypoczynek w Bahrajnie 🌴🏨 All inclusive w 4* resorcie za 2899 PLN
Offline
#2 PostWysłany: 12 Paź 2023 13:24 

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 487
Loty: 178
Kilometry: 329 695
niebieski
Lot odwolany z powodu pozaru, nie winy przewoznika wiec moim zdaniem zadne odszkodowanie ani zwrot za alternatywny lot sie nie nalezy. Dostaniesz jedynie zwrot za niewykorzystany bilet Wizz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#3 PostWysłany: 12 Paź 2023 13:42 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4119
platynowy
Halo, halo.

Pasażer ma prawo do lotu alternatywnego (w "pierwszym możliwym terminie") bez względu na powód odwołania lotu. Przewoźnik takiego lotu nie zapewnił (autor napisał, że nie mógł zrobić tego samodzielnie), nie był również możliwy kontakt z infolinią.

Z uwagi na powyższe, pasażer zakupił bilet we własnym zakresie i powinien otrzymać zwrot, bo przewoźnik nie dopełnił obowiązków.

Niestety powyższe to teoria, w praktyce bardzo ciężko będzie wyegzekwować środki od Wizzair, pewnie dopiero na drodze sądowej.

Złóż oficjalną reklamację u przewoźnika, w przypadku odmowy skieruj sprawę do pośrednika lub we własnym zakresie do sądu.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#4 PostWysłany: 12 Paź 2023 13:48 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 11
Kothson napisał(a):
Halo, halo.

Pasażer ma prawo do lotu alternatywnego bez względu na powód odwołania lotu. Przewoźnik takiego lotu nie zapewnił (autor napisał, że nie mógł zrobić tego samodzielnie), nie był również możliwy kontakt z infolinią.

Z uwagi na powyższe, pasażer zakupił bilet we własnym zakresie i powinien otrzymać zwrot, bo przewoźnik nie dopełnił obowiązków.

Niestety powyższe to teoria, w praktyce bardzo ciężko będzie wyegzekwować środki od Wizzair, pewnie dopiero na drodze sądowej.

Złóż oficjalną reklamację u przewoźnika, w przypadku odmowy skieruj sprawę do pośrednika lub we własnym zakresie do sądu.


Tego że będzie trudno to się spodziewałem w tym przypadku - dzięki za pomoc i informacje! Przydadzą się mi, a pewnie też sporej ilości osób :)

agnieszka.s11 napisał(a):
Lot odwolany z powodu pozaru, nie winy przewoznika wiec moim zdaniem zadne odszkodowanie ani zwrot za alternatywny lot sie nie nalezy. Dostaniesz jedynie zwrot za niewykorzystany bilet Wizz.


To że odszkodowanie nie wchodzi w grę to wiem, cieszę się tylko, że nie poniosło mnie i nie kupiłem biletu w LOT za 1800 ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
Kothson lubi ten post.
 
      
Offline
#5 PostWysłany: 12 Paź 2023 13:52 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9388
Ostrzeżenia: 1
srebrny
Cytuj:
nie był również możliwy kontakt z infolinią.

To chyba zbyt daleko idący wniosek. Pasażer sam zrezygnował z kontaktu po zaledwie kilkunastu minutach.
Góra
 Profil Relacje PM off
mcmlxxxix lubi ten post.
mcmlxxxix uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#6 PostWysłany: 12 Paź 2023 14:01 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4119
platynowy
@boots ja nie wnikam w to jak było w rzeczywistości, on sam będzie musiał udowodnić w sądzie, że kontakt nie był możliwy.
Góra
 Profil Relacje PM off
mcmlxxxix lubi ten post.
mcmlxxxix uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#7 PostWysłany: 12 Paź 2023 14:55 

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 487
Loty: 178
Kilometry: 329 695
niebieski
Przepraszam za pisanie glupot powyzej.
Skoro lot byl do UK to zanim uderzysz do posrednika, w przypadku odmowy zwrotu przez Wizzair, sprobuj przez brytyjski Avation ADR, to nic nie kosztuje.
Góra
 Profil Relacje PM off
mcmlxxxix lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#8 PostWysłany: 12 Paź 2023 15:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Cze 2012
Posty: 838
Loty: 177
Kilometry: 260 908
srebrny
Przecież wnioski składa się w państwie z którego był wylot, czyli w przypadku Polski zostaje tylko sąd…
Góra
 Profil Relacje PM off
mcmlxxxix lubi ten post.
mcmlxxxix uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#9 PostWysłany: 12 Paź 2023 16:03 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 5567
złoty
Nie, w przypadku Avation ADR loty do i z UK.
Wizzair uznaje ich decyzje.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
4 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#10 PostWysłany: 12 Paź 2023 16:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5478
platynowy
I w UK moze byc znacznie latwiej/szybciej:
Man sent bailiffs to Luton Airport for Wizz Air refund
https://www.bbc.com/news/uk-england-bed ... s-64999557
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
mcmlxxxix lubi ten post.
mcmlxxxix uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#11 PostWysłany: 12 Paź 2023 17:57 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 11
boots napisał(a):
Cytuj:
nie był również możliwy kontakt z infolinią.

To chyba zbyt daleko idący wniosek. Pasażer sam zrezygnował z kontaktu po zaledwie kilkunastu minutach.


Może trochę! Ale, kwestia jest taka, że polska infolinia jest otwarta od 9, a sam e-mail sugerował przebukowanie przez internet (jak niżej):

1. YOU CAN REBOOK YOUR FLIGHT(S)

You can manage your booking and rebook an alternative Wizz Air flight on the same or a comparable route , subject to availability of seats.

REBOOK NOW! (tu był link)

If the alternative flight options don’t suit your plans, please contact us at one of the options listed below and we will make every effort to offer you suitable rebooking arrangements, or alternative transportation.

Tak czy inaczej mam już od Was kilka pomysłów co zrobić ;) dzięki!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#12 PostWysłany: 17 Paź 2023 12:40 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 11
Jest i aktualizacja! Jestem pod wrażeniem działania Wizzair – formularz wypełniłem w sobotę o 11, a dziś jest już odpowiedź – co prawda mała przepychanka przede mną – bo nie chcą zwrócić za UBERa. :)

Cytuj:
...
Dziękuję za skontaktowanie się z Działem Obsługi Klienta Wizz Air.

Prosimy przyjąć nasze przeprosiny za wszystkie niedogodności spowodowane odwołaniem lotu. Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, aby realizować loty zgodnie z pierwotnym rozkładem, jednak czasami, jak wszystkie inne linie lotnicze, jesteśmy zmuszeni do korekty wcześniej ustalonego rozkładu.

Informujemy, że zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady, zwrócimy Państwu wydatki poniesione w wyniku odwołania lotu w rozsądnej proporcji do czasu oczekiwania, takie jak posiłki i napoje, a także dwie rozmowy telefoniczne, wiadomości faksowe, e-maile itp. związane z odwołaniem lotu.

Na podstawie przedstawionych faktur możemy zwrócić Ci łączną kwotę 466.17 PLN za różnicę w biletach i transporcie. Zwrot 49 PLN został wysłany na konto Wizz jako zwrot za niewykorzystane bilety. Taksówka nie może zostać zwrócona, ponieważ miała miejsce przed odwołaniem lotu. Rekompensujemy dodatkowe koszty po odwołaniu lotu między nim a nowym lotem.
...


Co prawda nie wiem, jak obliczyli tę kwotę, bo bilet Ryanairem z fast trackiem kosztował 480.24 PLN, sam bilet 456.24 PLN, a chcą zwrócić 466.17 PLN, dołączyłem jeszcze rachunek za śniadanie na 34.90 PLN, ale nie będę małostkowy – chociaż jestem ciekawy tej kalkulacji :)
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
girlie uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group