Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 106 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 22 Lut 2017 16:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lip 2012
Posty: 2319
złoty
Ciekawy wywiad Mariusza Piotrowskiego z prezesem lotniska GDN
całość na głównej http://www.fly4free.pl/prezes-lotniska- ... h-airways/

a tu jeden z kwiatków

Mariusz Piotrowski: Kiedy dla innych lotnisk priorytetem jest powiększanie siatki połączeń tanich linii, pan mówi otwarcie, że celem numer 1 jest skłonienie do wejścia do Gdańska British Airways z bezpośrednimi lotami na Heathrow. Z czego to wynika – tym bardziej, że na inne londyńskie lotniska z Gdańska latają już tanie linie?

Tomasz Kloskowski: Jesteśmy w stałym kontakcie z tanimi liniami, które rozbudowują u nas swoje siatki połączeń, ale z punktu widzenia naszej strategii najważniejsze jest budowanie connectivity, czyli bezpośrednich połączeń z największymi hubami w Europie. To buduje prestiż lotniska i ma wymierne korzyści finansowe i prestiżowe dla naszych właścicieli. Jeśli Gdańsk ubiega się o organizację jakiejś konferencji, festiwalu czy targów, to nikt nie sprawdza, ile jest połączeń Ryanaira do Gdańska, tylko patrzy na możliwość szybkiej przesiadki na największych lotniskach w Europie. Konsekwentnie budujemy pozycję lotniska w Gdańsku i cieszymy się, że od maja do Amsterdamu zacznie od nas latać KLM.

I wszystko w temacie dlaczego taka bieda w GDN, jeśli chodzi o nowe kierunki W6 i FR, ręce opadają.

I statystyki dla 2016 roku
Przewiezione 4 miliony paxów, z tego prawie 3 miliony W6 i FR, budujemy prestiż :lol:
źródło: wyborcza.pl
Załącznik:
statystki GDN 2016.jpg
statystki GDN 2016.jpg [ 52.75 KiB | Obejrzany 3284 razy ]
_________________
Mam alergię na "witam" i w "mojej ocenie".
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#2 PostWysłany: 22 Lut 2017 16:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Sie 2014
Posty: 1629
Zbanowany
srebrny
Najważniejsze, że "nam z kolei koledzy z południa mogą zazdrościć rozbudowanej siatki połączeń ze Skandynawią." :D
Góra
 Profil Relacje PM off
marcino123 lubi ten post.
 
      
#3 PostWysłany: 22 Lut 2017 16:34 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2014
Posty: 2835
Ale jest w tym trochę logiki.
Wszyscy pracownicy korporacji latający w podróże służbowe nie latają tanimi liniami. Gdy liczy się czas, a czas to pieniądz, na spotkania biznesowe lata się do centrum Londynu a nie na pobliskie lotniska w jakichś tam miasteczkach. Nie wyobrażam sobie prezesa żadnej korporacji czekającego w kolejce do National Express na lotnisku w Luton.

Mój szef by się obśmiał jakbym mu zaproponowała lecieć na spotkanie do Londynu francą czy landryną :lol:
_________________
Ιαπόνκα76
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
BrunoJ lubi ten post.
 
      
#4 PostWysłany: 22 Lut 2017 16:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Sie 2014
Posty: 1629
Zbanowany
srebrny
Tyle, że my nie jesteśmy WAW, żeby prezesi sobie wybierali czym chcą latać i dokąd.
Ogólnie z połączeniami prestiżowymi to u nas tak samo jak z turystycznymi czyli słabiutko.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 22 Lut 2017 16:41 

Rejestracja: 08 Sie 2013
Posty: 905
srebrny
Z argumentacja mozna polemizowac, ale sama idea jest super - z GDN przez LHR na jednym bilecie to jednak troche lepiej niz Rajanem na Stansted. Dolot do takiego hub-a jak LHR jednak otwiera duzo fajnych mozliwosci.
Góra
 Profil Relacje PM off
tropikey lubi ten post.
 
      
#6 PostWysłany: 22 Lut 2017 16:46 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2014
Posty: 2835
JarekGdynia napisał(a):
Tyle, że my nie jesteśmy WAW, żeby prezesi sobie wybierali czym chcą latać i dokąd.
Równaj zawsze w górę, nigdy w dół. ;)
_________________
Ιαπόνκα76
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#7 PostWysłany: 22 Lut 2017 16:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Lip 2015
Posty: 677
srebrny
To wszystko prawda.Tylko jaki jest procentowy udział tych "prezesów" w stosunku do całkowitej liczby pasażerów?I jaki jest procentowy udział dochodów generowanych przez "prezesów" w stosunku do całkowitych dochodów lotniska?Mam nadzieję ,że w GDN wiedzą co robią.Wydaje mi się ,że "małe" lotniska w dzisiejszych czasach bardziej idą w ilość niż o jakość(więcej na tym zarobią).
Góra
 Profil Relacje PM off
namteH lubi ten post.
 
      
#8 PostWysłany: 22 Lut 2017 16:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Sie 2014
Posty: 1629
Zbanowany
srebrny
@‌Japonka76‌ Bardzo bym chciał, ale patrząc na naszą siatkę to jednak bliżej nam do Poznania, niż do Warszawy czy Krakowa.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 22 Lut 2017 17:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 2758
złoty
nu ale grafika mówi,z najwięcej lata do Lądka wiec chcą zmienić przewoźnika
i dobrze
szkoda tylko ze przewoźnik tego nie wie :roll:
_________________
Image

moje najciekawsze wpisy są w koszu - serdecznie zapraszam
Góra
 Profil Relacje PM off
JarekGdynia lubi ten post.
 
      
#10 PostWysłany: 22 Lut 2017 17:05 

Rejestracja: 06 Mar 2012
Posty: 776
Loty: 74
Kilometry: 94 143
srebrny
Z jednej strony Pan prezes lotniska slabo robi odwracajac sie od tanich przewoznikow ktorzy maja najwiekszy udzial na GDN ale z drugiej strony polaczenie do LHR rzeczywiscie moze byc wazne. Pamietajcie ze nie chodzi wcale tylko o prezesow. Wiele korporacji w swoich politykach business tripow ma tylko tradycyjnych przewoznikow dostepnych w Amadeusie i pracownik nawet jakby chcial to nie moze wybrac Ryanaira.
_________________
Moja pierwsza relacja z podróży - Andaluzja

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 22 Lut 2017 17:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Sie 2014
Posty: 1629
Zbanowany
srebrny
becek napisał(a):
szkoda tylko ze przewoźnik tego nie wie :roll:

Może i wie, ale niekoniecznie tak entuzjastycznie podchodzi do tego tematu jak prezes lotniska ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
becek lubi ten post.
 
      
#12 PostWysłany: 22 Lut 2017 17:19 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2053
Loty: 116
Kilometry: 93 385
srebrny
Na zachodzie pan prezes lecący Easyjetem nie jest niczym dziwnym.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 22 Lut 2017 17:21 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2014
Posty: 2835
Użycie big bossa w obrazowaniu podróży służbowej było przejaskrawieniem. U mnie w firmie nikt nie lata tanimi liniami w podróżach służbowych. Głównie dlatego, że latają one na pobliskie lotniska a nie docelowo do głównych portów lotniczych.
_________________
Ιαπόνκα76
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 22 Lut 2017 17:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 2758
złoty
vincenz napisał(a):
Na zachodzie pan prezes lecący Easyjetem nie jest niczym dziwnym.

heheh, nie tylko pan prezes ale i Pan Przewodniczący
https://www.fly4free.pl/tylko-u-nas-donald-tusk-lata-wizz-airem-zobacz/
http://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/donald-tusk-lata-ryanairem-tusk-lata-tanimi-liniami/pjqdjmh
_________________
Image

moje najciekawsze wpisy są w koszu - serdecznie zapraszam
Góra
 Profil Relacje PM off
Sordo uważa post za pomocny.
 
      
#15 PostWysłany: 23 Lut 2017 00:29 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1427
złoty
Z jednej strony chce wspierać LOT, a z drugiej tak bardzo szuka przewoźników, którzy będą odsysali z Gdańska pasażerów naszego rodzimego przewoźnika. Skoro LOT buduje teraz siatkę dalekodystansową, to skąd ma czerpać pasażerów do niej, jak nie z własnego podwórka? Lufa i KLM są już całkiem solidną konkurencją, a i SAS oraz Finnair potrafią mieć atrakcyjne ceny. Kolejny kawałek tortu oddajemy dalszej konkurencji?

Nie mówię, żeby LOT miał monopol, ale jak jednocześnie można mówić, że się popiera jego rozwój, i szukać dla niego potężnej konkurencji? Przecież to się wyklucza
_________________
Odwiedź mój blog Odlotowe Podróże!
http://www.odlotowe-podroze.blogspot.com

Odlotowe Podróże na Facebooku
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 23 Maj 2017 21:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Lut 2014
Posty: 1984
Loty: 110
Kilometry: 192 149
platynowy
zapytałem dziś o co chodzi z tym brakiem wyników za kwiecień 2017 w GDN i muszę przyznać, że mimo późnej pory, dostałem bardzo szybko odpowiedź... ;)

Załącznik:
04_2017_gdn.jpg
04_2017_gdn.jpg [ 31.39 KiB | Obejrzany 2564 razy ]


ktoś zna temat bliżej ?
_________________
W "relacjach": Filipiny (2018), Armenia(2017), Argentyna(2016), Kazachstan (2016) i Maroko(2015).

Image
Góra
 Profil Relacje PM off
JarekGdynia lubi ten post.
 
      
#17 PostWysłany: 24 Maj 2017 08:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lip 2012
Posty: 2319
złoty
pewnie im słupki poleciały w dół :mrgreen:
_________________
Mam alergię na "witam" i w "mojej ocenie".
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#18 PostWysłany: 24 Maj 2017 08:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Sie 2014
Posty: 1629
Zbanowany
srebrny
Nie ma co drążyć skoro proszą o usznowanie decyzji. :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
becek uważa post za pomocny.
 
      
#19 PostWysłany: 24 Maj 2017 08:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lip 2012
Posty: 2319
złoty
Swoją drogą ten ich magik od cyferek naliczył 4 mln paxów w 2016
http://www.airport.gdansk.pl/airport/ne ... -roku.html
Załącznik:
staty wg GDN.jpg
staty wg GDN.jpg [ 26.63 KiB | Obejrzany 2470 razy ]

a na stronie ULC 3.966.655
i komu panie wierzyć?
Załącznik:
staty.jpg
staty.jpg [ 161.75 KiB | Obejrzany 2470 razy ]
_________________
Mam alergię na "witam" i w "mojej ocenie".
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 24 Maj 2017 08:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 1852
złoty
Latałem do Londynu z GDN nie raz - SASem przez CPH, LH przez FRA, albo lotem przez WAW. Osobiście nie widzę specjalnego celu w bezpośrednim połączeniu, prędzej odczytuje to jako wytrych to wprowadzenia linii BA jako takich. Lecąc niedawno do Amsterdamu właśnie, wołałem polecieć BZG-FRA-AMS niż GDN-AMS - doliczając czas dojazdu do GDN czasowo nic lepiej, kosztowo jako całość również.

Tak w kwestii formalnej LHR nie jest w centrum Londynu chyba ;-)
W centrum (powiedzmy) jest LCY. W zasadzie szkoda że nie chcą otworzyć takiego właśnie połączenia.

Odnośnie prezesów i wyboru linii, u mnie również tanimi się nie lata z założenia (z jakimiś tam wyjątkami). Ale nie ze względu na lotniska a przede wszystkim ze względu na specyfikę tanich linii - brak lotów wieloodcinkowych z _gwarancją_ przesiadki, ogólna obsługa klienta w przypadku problemów z lotem. Firmę interesuje żeby delikwent dotarł do miejsca docelowego, najlepiej na czas. A tania linia, co do zasady działania, nie daje takiej gwarancji. Pomijając już fakt, że przy kupowaniu biletów często dość późno, nie zawsze wychodzi taniej. Tutaj przykład Londynu z jakiejś przeszłości - za lot WAW-LHR zapłaciłem 600PLN, za powrót STN-BZG (FR) wyszło ponad 800 (z bagażem i priorytetem). Oba kupowane dwa dni przez wylotem.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 106 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 20 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group