Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 19 Cze 2017 21:32 

Rejestracja: 18 Cze 2017
Posty: 12
Cześć,

Proszę o Wasze wsparcie w skutecznym wyegzekwowaniu swoich praw wobec tego tour operatora , który zmienił rozkład lotów a więc wg. mnie i umowę (co prawda o 2h - i wg. "Itaki jest to nieznaczna zmiana rozkładu lotów") ale jednak, a nie zgadza się na przyjęcie mojego odstąpienia przeze mnie od umowy a jedynie dopuszcza płatną rezygnację gdzie ponoszę koszty 250/per osoba. OWU nie precyzuje jasno warunków odstąpienia mówiąc jedynie że mogę albo zaakceptować zmianę albo odstąpić od umowy.
Pismo i telefony nie pomagają a czas płynie i termin wycieczki się zbliża, obawiam się że przepadnie moja zaliczka...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2 PostWysłany: 19 Cze 2017 21:51 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 3646
Ostrzeżenia: 1
platynowy
Cytuj:
gdzie ponoszę koszty 250/per osoba

A z czego to wynika?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 19 Cze 2017 21:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Wrz 2013
Posty: 1122
Loty: 104
Kilometry: 466 167
złoty
seriously o 2 godziny sie zaperzasz?
_________________
Pokolenie indywidualistów i roszczeniowych gwiazd
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 19 Cze 2017 22:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Paź 2014
Posty: 719
Loty: 110
Kilometry: 166 987
złoty
boots napisał(a):
Cytuj:
gdzie ponoszę koszty 250/per osoba

A z czego to wynika?


Z tego:
https://www.itaka.pl/warunki/

B.2. REZYGNACJA Z IMPREZY TURYSTYCZNEJ
Rezygnacja przez Klienta z zakupionej imprezy turystycznej wymaga pisemnego oświadczenia pod rygorem nieważności. Oświadczenie takie należy złożyć bezpośrednio do biura podróży lub do punktu sprzedaży, w którym zawarta została umowa na wyjazd. Jeżeli Klient zrezygnuje z uczestnictwa w imprezie turystycznej lub jeżeli nie rozpocznie imprezy turystycznej z powodów niezależnych od biura podróży, Klientowi przysługuje zwrot wpłaconej kwoty po potrąceniu przez biuro podróży kwoty stanowiącej równowartość rzeczywistych kosztów w wysokości nie wyższej niż ustalona w dalszej części niniejszego punktu Warunków Uczestnictwa (oraz kosztów ubezpieczenia), poniesionych przez biuro podróży w związku z dokonanymi już przygotowaniami do zorganizowania imprezy turystycznej. (...) Biuro podróży podaje informacyjnie, że ukształtowane historycznie średnie koszty potrąceń – względem całkowitej wartości zawartej umowy – kształtują się następująco:
do 40 dni przed datą wyjazdu – stała opłata manipulacyjna 250 PLN/os.,



Jest jeszcze taki zapis:
INNE ZMIANY
Podawane godziny przelotów oraz rozkłady jazdy autokarów są godzinami przewidywanymi i mogą ulec zmianie (na przykład ze względu na bezpieczeństwo pasażerów, na przejściowe przeciążenia międzynarodowych korytarzy powietrznych w przypadku imprez samolotowych lub utrudnienia na drogach w przypadku imprez autokarowych, niekorzystne warunki atmosferyczne). W przypadku konieczności zmiany terminu lub godziny wyjazdu lub wylotu, biuro podróży zobowiązane jest do niezwłocznego powiadomienia Klienta o takim fakcie.


Podali jakiś powód zmiany rozkładu?
_________________
оляяв

Moje relacje:
Włochy - Liguria / Indonezja / Malmo+Kopenhaga / Dublin / Sri Lanka+Malediwy / Maroko / Amsterdam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 19 Cze 2017 22:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2013
Posty: 245
Loty: 106
Kilometry: 191 738
niebieski
Nic nie ugrasz w tej kwestii
W regulaminie jasno jest napisane
Cytuj:
Podawane godziny przelotów oraz rozkłady jazdy autokarów są godzinami przewidywanymi i mogą ulec zmianie


Wydaje mi się że OWU jasno precyzuje wszystko.
_________________
http://www.wedrownywilk.pl/ .
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 19 Cze 2017 22:12 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 3646
Ostrzeżenia: 1
platynowy
Naliczanie takiej opłaty manipulacyjnej stanowi klauzulę abuzywną.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#7 PostWysłany: 19 Cze 2017 22:59 

Rejestracja: 18 Cze 2017
Posty: 12
@boots: wynika to z OWU oraz niejasnych zapisów dot. odstąpienia od umowy, Operator może dowolnie zmieniać rozkład (ja otrzymałem tylko sms o zmianie - bez szczegółów) a ja mogę tylko je: a) przyjąć b)nie przyjąć - odstąpić od umowy, ale nie precyzują odstąpienia w OWU... czy ta klauzula abuzywna cokolwiek mi upraszcza? Brakuje mi jasnych paragrafów na które mógłbym się powołać...
@luftairways: 2h wcześniejszy wylot, jest to dla mnie kłopot, poza tym jaką mam gwarancję że to ostatnia i jedyna zmiana, jakie ja mam prawa? Zawarłem umowę, operator ją zmienia... wg. mnie mam prawo nie przyjąć zmiany - o czym poinformowałem operatora...
@olajaw: nie nie podali, wg. mnie to naciąganie, zamówiłem usługę (płacąc słono) a operator sobie żongluje jej parametrami...
@deiwid: czyli operator może dowolnie manewrować godzinami a ja mogę tylko przytakiwać lub wykupić się tak? czy to fair i zgodne z prawem? mam mega wątpliwości...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 19 Cze 2017 23:05 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 3646
Ostrzeżenia: 1
platynowy
Możesz zrezygnować z wyjazdu i zostaniesz obciążony rzeczywistymi kosztami poniesionymi przez operatora.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 19 Cze 2017 23:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lip 2015
Posty: 487
Loty: 72
Kilometry: 94 432
srebrny
Przy takich zapisach w regulaminie nie ma żadnych szans na wypłatę odszkodowania, a wręcz przeciwnie klient przy rezygnacji musi jeszcze dopłacić. Albo jesteśmy świadomi co podpisujemy i godzimy się z tym, albo nie kupujemy w takich firmach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 19 Cze 2017 23:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1478
Loty: 363
Kilometry: 441 116
srebrny
@olko2
W Twoim przypadku konieczne jest przede wszystkim wykazanie, że zmiana warunków umowy była istotna, bo wtedy zgodnie z art. 14 ust. 5 ustawy o usługach turystycznych przysługuje Ci prawo do odstąpienia od umowy za natychmiastowym zwrotem wszystkich wniesionych świadczeń. W tym kontekście pomocny może być poniższy artykuł, zwłaszcza część 2 Zmiana programu i czasu, nawet o kilka godzin, to warunki istotne.
http://www.wiadomosciturystyczne.pl/artykuly/artykul/653,0,47,0,jak_opisac_warunki_zmiany.html
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
maciass lubi ten post.
 
      
#11 PostWysłany: 19 Cze 2017 23:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Paź 2014
Posty: 719
Loty: 110
Kilometry: 166 987
złoty
Dokładnie - a zgodnie ze stanowiskiem uokiku istotne warunki to te wymienione w art. 14 ust. 2 ustawy o usługach turystycznych, czyli m.in.:
pkt 4) program imprezy turystycznej obejmujący rodzaj, jakość i terminy oferowanych usług, w tym:
a) rodzaj, charakter i kategorię środka transportu oraz datę, godzinę, miejsce wyjazdu i planowanego powrotu

Pisz do nich i się nie dawaj, niech Ci nie wciskają płatnej rezygnacji. Zacytuj kilka zdań nawet z tego artykułu + art. 14 ust. 2 pkt 4 ustawy o usługach turystycznych i niech spadają na bambus ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
vivere lubi ten post.
mordek uważa post za pomocny.
 
      
#12 PostWysłany: 19 Cze 2017 23:35 

Rejestracja: 18 Cze 2017
Posty: 12
@scomin: dzięki za podanie podstaw prawnych, na nie się powołam, zaraz wysyłam moje stanowisko, mam nadzieję że nie będą robić pod górę i opóźniać uznania moich racji i wymagać np. formy pisemnej listem poleconym. Mam dziwne przeczucie że zmiana rozkładu wynika, z dogadania się przez operatora z jakimś tańszym przewoźnikiem np. ze Wschodu i szczerze obawiam się o jakość usługi, a podejście Operatora do mnie również mnie b. zniechęciło...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 19 Cze 2017 23:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3065
złoty
naprawdę tak istotne są w twoim życiu te dwie godziny? bicie piany
_________________
Image

moje najciekawsze wpisy są w koszu - serdecznie zapraszam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 19 Cze 2017 23:51 

Rejestracja: 18 Cze 2017
Posty: 12
-- 19 Cze 2017 23:51 --

niby jest to tylko 2h wcześniejszy wylot, ale jest to dla mnie kłopot, poza tym jaką mam gwarancję że to ostatnia i jedyna zmiana? Zawarłem umowę, operator ją zmienia... wg. mnie mam prawo nie przyjąć zmiany.
@becek: Też lubisz jak ktoś narzuca Ci zmiany i dyktuje warunki? Szczególnie przeraża mnie to podejście już na tym etapie... obawiam się o jakość usługi, za którą delikatnie mówiąc słono zapłaciłem, a Operator zmienia jej warunki...

-- 19 Cze 2017 23:51 --

niby jest to tylko 2h wcześniejszy wylot, ale jest to dla mnie kłopot, poza tym jaką mam gwarancję że to ostatnia i jedyna zmiana? Zawarłem umowę, operator ją zmienia... wg. mnie mam prawo nie przyjąć zmiany.
@becek: Też lubisz jak ktoś narzuca Ci zmiany i dyktuje warunki? Szczególnie przeraża mnie to podejście już na tym etapie... obawiam się o jakość usługi, za którą delikatnie mówiąc słono zapłaciłem, a Operator zmienia jej warunki...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 20 Cze 2017 00:01 

Rejestracja: 13 Wrz 2011
Posty: 61
przyznaj się, że zobaczyłeś że tuż przed wyjazdem cena wycieczki spadła o połowę i się wkurzyłeś ;p ?
Góra
 Profil Relacje PM off
rydzo lubi ten post.
 
      
#16 PostWysłany: 20 Cze 2017 00:14 

Rejestracja: 18 Cze 2017
Posty: 12
-- 20 Cze 2017 00:06 --

@travel4fun - nie $ to nie powód, ale te opisane wcześniej.

-- 20 Cze 2017 00:14 --

@travel4fun: a wylot miał mieć miejsce z końcem sierpnia...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 20 Cze 2017 00:16 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3206
złoty
2 h to nawet przy umowie przewozu (zakupie biletu lotniczego) nie daje generalnie prawa do odstąpienia od tej umowy, jeśli linia koryguje rozkład
w przypadku produktów turystycznych umowy z reguły wskazują, że rozkład lotu czy transferów może podlegać zmianie i pierwszy i ostatni dzień imprezy są generalnie dniami technicznymi przeznaczonymi na dojazd na miejsce ; nie są to klauzule niedozwolone i zawierając umowę te warunki akceptujesz

oczywiście można sobie wyobrazić sytuację, w której te dwie godziny ma znaczenia dla dalszej przesiadki i poważniejszego opóźnienia całej podróży, czy komplikacji z dotarciem w danym dniu na lotnisko i związanymi z tym dodatkowymi kosztami (np. nieplanowany nocleg dzień wcześniej w danym mieście), ale jeśli żadna z tych szczególnych okoliczności nie zachodzi, to w mojej ocenie nie jest to wystarczającym powodem do odstąpienia od umowy z winy drugiej strony
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 20 Cze 2017 00:31 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 997
srebrny
Zgodnie z przyjęta praktyką i orzecznictwem 2h nie jest uznawane za istotną zmianą, zwłaszcza jeśli nie wchodzi przy tym zmiana dnia. Szanse, że cokolwiek ugrasz są zatem bardzo małe. Jedyne co możesz robić to czekać czy rozkłady jeszcze więcej się nie zmienią i wtedy działać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 20 Cze 2017 00:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2011
Posty: 1259
Loty: 106
Kilometry: 114 277
srebrny
jack.strong napisał(a):
Przy takich zapisach w regulaminie nie ma żadnych szans na wypłatę odszkodowania, a wręcz przeciwnie klient przy rezygnacji musi jeszcze dopłacić. Albo jesteśmy świadomi co podpisujemy i godzimy się z tym, albo nie kupujemy w takich firmach.

Bez zrozumienia znaczenia terminu klauzula abuzywna proponuje zebys nie zabieral wiecej glosu w tym temacie.
_________________
Moja relacja po Gruzji

Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#20 PostWysłany: 20 Cze 2017 00:57 

Rejestracja: 18 Cze 2017
Posty: 12
cześć, wysłałem odpowiedź i pdf z pismem, wyznaczyłem termin potwierdzenia do końca 20.6. Dzięki za wsparcie i zrozumienie!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Slawko20 oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group