Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 100 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
#41 PostWysłany: 22 Mar 2020 20:06 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5148
srebrny
ibartek napisał(a):
Ryan jest za duży by upaść, podobnie jak Airbus. Będą ratować za wszelką cenę, jak skompromitowane banki w czasie kryzysu 2008. Za dużo powiązań.

niby dlaczego nie mialby ten latajacy pks z chamskim CEO upasc ? kim on niby jest ? ot typowy low-cost zerujacy na dotacjach.
skonczy sie bardzo mocnym ograniczeniem dzialalnosci, nikt oleremu nie bedzie chcial placic dotacji, sami zobaczycie ze mocno oberwie na tym kryzysie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Tygodniowe wakacje w Rimini za 1681 PLN. Loty z Katowic + hotel ze śniadaniami Tygodniowe wakacje w Rimini za 1681 PLN. Loty z Katowic + hotel ze śniadaniami
Tydzień w Seulu za 3661 PLN. Loty z dużym bagażem z Warszawy + hotel ze śniadaniami Tydzień w Seulu za 3661 PLN. Loty z dużym bagażem z Warszawy + hotel ze śniadaniami
#42 PostWysłany: 22 Mar 2020 20:27 

Rejestracja: 08 Lis 2015
Posty: 1031
platynowy
Pabloo napisał(a):
Ale ponawiam pytanie, kto będzie ratował akurat ryanaira?

Ryana jak i inne tanie linie już teraz są wspierane przez rządy różnych państw, im też nie zależy aby lowcosty przestały do nich latać.
Już teraz Austria angażuje Laude do lotów dla powracających swoich obywateli, Ukraina w tym celu czarteruje Ryana i SkyUp.
Jak sytuacja się trochę ustabilizuje zapewne każde państwo będzie chciało zwiększyć ruch na swoich lotniskach(to dla nich też będzie miało wymierną korzyść) więc jakąś formę dofinansowania tanich linii wymyśli.
Góra
 Profil Relacje PM off
Rockriderr lubi ten post.
 
      
#43 PostWysłany: 22 Mar 2020 20:47 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3528
srebrny
Pabloo napisał(a):
Ale ponawiam pytanie, kto będzie ratował akurat ryanaira?


na poczatku:
- udzialowcy, czyli duze instytucje finansowe
- kredytodawcy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#44 PostWysłany: 22 Mar 2020 21:03 

Rejestracja: 22 Lip 2015
Posty: 1001
srebrny
Też myślę, że chętni na ratowanie Ryana się znajdą. Jak się na Majorce (czy innych hiszpańskich i włoskich kierunkach turystycznych) obudzą po wirusie to będą robić wszystko, żeby turyści wrócili. Ktoś z tego Glasgow, Stuttgartu i innych Katowic (a pewnie i Poznaniów, Malmo, Nantes i Corków) będzie musiał ich przywieźć
i to w atrakcyjnej cenie, której LH czy inne AF nie zaoferują.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 22 Mar 2020 21:38, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#45 PostWysłany: 22 Mar 2020 21:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
Pabloo napisał(a):
...większym znaczeniu niż wożenie turystów....

No jak dla Ciebie ryanair to linia, która tylko wozi turystów to...witam na forum!
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
michcioj uważa post za pomocny.
 
      
#46 PostWysłany: 22 Mar 2020 21:28 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5148
srebrny
adam1987 napisał(a):
Też myślę, że chętni na ratowanie Ryana się znajdą. Jak się na Majorce (czy innych hiszpańskich i włoskich kierunkach turystycznych) obudzą po wirusie to będą robić wszystko, żeby turyści wrócili. Ktoś z tego Glasgow, Stuttgartu i innych Katowic (a pewnie i Poznaniów, Malmo, Nantes i Corków) będzie musiał ich przywieźć
i to w atrakcyjnej cenie, której LH czy inne AF nie zaoferują.


wizzair zaoferuje.
po co komu ryanair ?


Ostatnio edytowany przez Abcn, 22 Mar 2020 21:40, edytowano w sumie 1 raz
Lit.w cyt.
Góra
 Profil Relacje PM off
adam1987 lubi ten post.
 
      
#47 PostWysłany: 22 Mar 2020 21:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Sie 2012
Posty: 4573
Loty: 639
Kilometry: 792 498
HON fly4free
A ja się pytam kto będzie ratować Condora?
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#48 PostWysłany: 22 Mar 2020 21:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2018
Posty: 1701
Loty: 261
Kilometry: 277 323
złoty
ibartek napisał(a):
Ryan jest za duży by upaść, podobnie jak Airbus. Będą ratować za wszelką cenę, jak skompromitowane banki w czasie kryzysu 2008. Za dużo powiązań.


Lehman Brothers - też mówili że za duży aby mógł upaść ;)
_________________
Image
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
neverstopexploring lubi ten post.
 
      
#49 PostWysłany: 22 Mar 2020 22:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
pabien napisał(a):
A ja się pytam kto będzie ratować Condora?

My, Polacy!
Czuję dumę. Wreszcie to Polak wykupuje Niemca i teraz jeszcze temu Niemcowi będzie emeryturę płacił. Potrójne „win". Niemiec upodlony.

ibartek napisał(a):
Pabloo napisał(a):
Ale ponawiam pytanie, kto będzie ratował akurat ryanaira?


na poczatku:
- udzialowcy, czyli duze instytucje finansowe
- kredytodawcy

Byłby to przewrót iście kopernikański w światowej gospodarce. Tym bardziej w czasie największej w historii zapaści w branży i globalnego kryzysu. Jednak do czasu zmaterializowania się tej odważnej wizji byłbym wobec niej ostrożny. Tak raczej nie działa gospodarka. Będzie kryzys(już jest) w branży na całym świecie. Nie starczy pieniędzy, żeby w każdego inwestować i każdemu pożyczać.

namteH napisał(a):
Pabloo napisał(a):
...większym znaczeniu niż wożenie turystów....

No jak dla Ciebie ryanair to linia, która tylko wozi turystów to...witam na forum!

Tak, największa część osób latających tanimi liniami to ludzie, którzy korzystają z wykreowanej podaży lotów. Osoby, które inaczej by nie skorzystały. W tym turyści, choć oczywiście latają wszyscy.

adam1987 napisał(a):
Też myślę, że chętni na ratowanie Ryana się znajdą. Jak się na Majorce (czy innych hiszpańskich i włoskich kierunkach turystycznych) obudzą po wirusie to będą robić wszystko, żeby turyści wrócili. Ktoś z tego Glasgow, Stuttgartu i innych Katowic (a pewnie i Poznaniów, Malmo, Nantes i Corków) będzie musiał ich przywieźć
i to w atrakcyjnej cenie, której LH czy inne AF nie zaoferują.

Kiedy będą w pełni otwarte granice i otwarte niebo?

mechiko napisał(a):
Ryana jak i inne tanie linie już teraz są wspierane przez rządy różnych państw, im też nie zależy aby lowcosty przestały do nich latać.
Już teraz Austria angażuje Laude do lotów dla powracających swoich obywateli, Ukraina w tym celu czarteruje Rayana i SkyUp.
Jak sytuacja się trochę ustabilizuje zapewne każde państwo będzie chciało zwiększyć ruch na swoich lotniskach(to dla nich też będzie miało wymierną korzyść) więc jakąś formę dofinansowania tanich linii wymyśli.

Jeśli już to głównie samorządy. Tak o nie można dotować linii lotniczej.
Dopóki sytuacja się nie ustabilizuje(miejmy nadzieję, że w przeciągu choćby 2 lat), to w branży może wielu upaść.
A kiedy podaż wróci do stanu z zeszłego roku? Trudno cokolwiek przewidywać nie wiedząc kiedy to się skończy, jak będzie wyglądał transport po tym całym kryzysie(czy granice pozostaną otwarte tak jak obecnie), ale obstawiałbym, że nie prędzej niż za 5/7 lat. Choć jest to optymistyczny wariant.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#50 PostWysłany: 22 Mar 2020 22:33 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3367
złoty
5/7 lat bez latania? To na samym f4f będzie masa samobojstw....
Góra
 Profil Relacje PM off
Grzegorz40 lubi ten post.
 
      
#51 PostWysłany: 22 Mar 2020 22:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
Nie bez latania, tylko oczekiwania na podaż/oferowanie z zeszłego roku.
Wszystkie prognozy z jeszcze niedawna na ciągły wzrost można wrzucić do kosza. Miejmy nadzieję, że CPK, które podobnież na tych prognozach miało być projektowane, również.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji


Ostatnio edytowany przez J29, 23 Mar 2020 15:51, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off
gmak lubi ten post.
 
      
#52 PostWysłany: 22 Mar 2020 22:48 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3528
srebrny
Martinuss napisał(a):
ibartek napisał(a):
Ryan jest za duży by upaść, podobnie jak Airbus. Będą ratować za wszelką cenę, jak skompromitowane banki w czasie kryzysu 2008. Za dużo powiązań.


Lehman Brothers - też mówili że za duży aby mógł upaść ;)


Cytuj:
Ale nie uratowano Lehmana
Do dziś nie wiemy, dlaczego tak się stało. Plotka głosi, że gdy w Waszyngtonie ważyły się losy Lehman Brothers, prezes tej niesławnej firmy bawił na turnieju brydżowym i nie odbierał telefonów. Trudno mi w to uwierzyć, choć wiem, jak wciągająca jest to gra. Tak czy siak 13 i 14 września 2008 roku zapadła decyzja, że władza nie uratuje Lehmana. Zwłaszcza że już w poprzednich dniach od liczącego sobie 158 lat historii banku odwróciło się Wall Street. Z Lehmanem po prostu przestano handlować i pożyczać mu pieniądze, co w zasadzie przesądzało sprawę bankructwa.


byli inni, wieksi, ktorzy nie upadli, albo zostali przejeci.


Pabloo napisał(a):

ibartek napisał(a):
Pabloo napisał(a):
Ale ponawiam pytanie, kto będzie ratował akurat ryanaira?


na poczatku:
- udzialowcy, czyli duze instytucje finansowe
- kredytodawcy

Byłby to przewrót iście kopernikański w światowej gospodarce. Tym bardziej w czasie największej w historii zapaści w branży i globalnego kryzysu. Jednak do czasu zmaterializowania się tej odważnej wizji byłbym wobec niej ostrożny. Tak raczej nie działa gospodarka. Będzie kryzys(już jest) w branży na całym świecie. Nie starczy pieniędzy, żeby w każdego inwestować i każdemu pożyczać.


jaki przewrot? jacy wszyscy?
Ryan ma swoich udzialowcow (na przyklad HSBC Holdings plc , the 7th largest bank in the world by 2018, and the largest in Europe, with total assets of US$2.558 trillion).

Jak obecnie CCC ma problemy, to jej glowny wlasciciel i udzialowiec z wlasnych pieniedzy obejmie duza czesc nowej emisji akcji, zeby ratowac spolke.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#53 PostWysłany: 22 Mar 2020 22:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
Pabloo napisał(a):
...
namteH napisał(a):
Pabloo napisał(a):
...większym znaczeniu niż wożenie turystów....

No jak dla Ciebie ryanair to linia, która tylko wozi turystów to...witam na forum!

Tak, największa część osób latających tanimi liniami to ludzie, którzy korzystają z wykreowanej podaży lotów. Osoby, które inaczej, by nie skorzystały. W tym turyści, choć oczywiście latają wszyscy.
....

A Ty myślisz, że ludzi ifony kupują, bo właśnie tego im potrzeba? Jakby ludzie zaczęli kupować tylko to co jest im potrzebne, to chyba cud by się stał a tego to bym się nie spodziewał (na razie).
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#54 PostWysłany: 23 Mar 2020 15:37 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 605
niebieski
michcioj napisał(a):
ibartek napisał(a):
Ryan jest za duży by upaść, podobnie jak Airbus. Będą ratować za wszelką cenę, jak skompromitowane banki w czasie kryzysu 2008. Za dużo powiązań.

niby dlaczego nie mialby ten latajacy pks z chamskim CEO upasc ? kim on niby jest ? ot typowy low-cost zerujacy na dotacjach.
skonczy sie bardzo mocnym ograniczeniem dzialalnosci, nikt oleremu nie bedzie chcial placic dotacji, sami zobaczycie ze mocno oberwie na tym kryzysie.


A dlaczego te regiony które teraz płacą mu kupę szmalcu miałyby przestać płacić po kryzysie? Żeby turyści nie wrócili i lokalne biznesy z tej branży miały jeszcze mniejszą szansę na odbudowanie się?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#55 PostWysłany: 23 Mar 2020 15:42 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2901
złoty
Nie mam pomysłu gdzie to podrzucić, więc daję tu. Ciekawe pytanie: gdzie zaparkować około 20000 samolotów, które normalnie są w powietrzu?

https://edition.cnn.com/travel/article/grounded-plane-storage-coronavirus/index.html
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#56 PostWysłany: 23 Mar 2020 15:44 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5148
srebrny
proponuje lotnisko w Radomiu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#57 PostWysłany: 23 Mar 2020 16:07 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2901
złoty
Wszystkie LOT'owskie Dashe poleciały sobie do Gdańska.
We wskazanym artykule napisane że np. w CPH zamieniono dwa z trzech pasów startowych na parkingi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#58 PostWysłany: 23 Mar 2020 16:58 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5148
srebrny
QbaqBA napisał(a):
michcioj napisał(a):
ibartek napisał(a):
Ryan jest za duży by upaść, podobnie jak Airbus. Będą ratować za wszelką cenę, jak skompromitowane banki w czasie kryzysu 2008. Za dużo powiązań.

niby dlaczego nie mialby ten latajacy pks z chamskim CEO upasc ? kim on niby jest ? ot typowy low-cost zerujacy na dotacjach.
skonczy sie bardzo mocnym ograniczeniem dzialalnosci, nikt oleremu nie bedzie chcial placic dotacji, sami zobaczycie ze mocno oberwie na tym kryzysie.


A dlaczego te regiony które teraz płacą mu kupę szmalcu miałyby przestać płacić po kryzysie? Żeby turyści nie wrócili i lokalne biznesy z tej branży miały jeszcze mniejszą szansę na odbudowanie się?

w sumie to argument. pytanie jest tylko takie czy np. wizzair nie zrobi tego taniej niz ryanair.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#59 PostWysłany: 23 Mar 2020 17:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Lut 2012
Posty: 655
Loty: 290
Kilometry: 723 470
niebieski
Wizzair bez egzystencji Ryanaira czy na odwrót = automatyczny wzrost cen.
Myślę , że dla więksości użytkowników tego forum najlepszym i życzeniowym rozwiązaniem jest dalsza egzystencja obu podmiotów na naszym niebie czego sobie i nam wszystkim życzę w tych dziwnych czasach a to w czym jeden jest lepszy od drugiego to już kwestie dyskusyjne ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#60 PostWysłany: 23 Mar 2020 17:15 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 605
niebieski
michcioj napisał(a):
w sumie to argument. pytanie jest tylko takie czy np. wizzair nie zrobi tego taniej niz ryanair.


A teraz robi taniej? Co w tej kwestii się zmieni w przyszłości?
Rozumiem że linie mogą być rożnie przygotowane na podobne okoliczności, ale nie bardzo rozumiem skąd tutaj przekonanie że to Wizz a nie Ryr wyjdzie z tego obronną ręką? Ktoś ma jakieś konkretne dane?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 100 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group