Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 147 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
#121 PostWysłany: 24 Mar 2022 12:24 

Rejestracja: 12 Sty 2017
Posty: 6
Witam,
w tym roku moja trzecia z rzędu próba zapłacenia liniom lotniczym kartą CITI (visa) nieudana.
Dwa razy TAP i wczoraj Ryanair (za wypożyczenie samochodu). Komunikatu jakiegokolwiek brak
ze strony TAP, z Ryanair - komunikat że płatność nie powiodła się.
Rozmowa z bankiem - rzekomo strona rezerwacyjna linii lotniczej wysyła do banku nieprawidłowe zapytania,
które ostrożny bank w imię mojego bezpieczeństwa odrzuca.
Te same usługi bez problemu chwilę później opłaciłem kartą Santander oraz BNP Paribas. Fakt, bez dwuetapowej
walidacji.
Ciekaw jestem czy to polityka banku nastawiona na unikanie płatności dla linii lotniczych (np. żeby uniknąć częstych cash-back'ów)?
Czy ktoś ma jakieś podobne doświadczenia z kartą CITI?
Góra
 Relacje PM off  
 
#122 PostWysłany: 24 Mar 2022 13:02 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 1981
Loty: 138
Kilometry: 299 176
srebrny
@Czupur: nie wszystkie serwisy przeszły jeszcze na 3DS 2.0, część używa 3DS 1.0 i część kart już nie akceptuje 3DS 1.0 i wtedy się wywala. Choć dziwne bo to europejskie serwisy i powinny wspierać 3DS 2.0.

Ciekawe tłumaczenie z Banku, ja bym złożył reklamację że nie mogę dokonywać transakcji.
Góra
 Relacje PM off  
 
#123 PostWysłany: 24 Mar 2022 13:35 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3489
złoty
Mnie też Citi doprowadza do furii bo prawie żadna płatność z 3DS nie przechodzi. Strona pokazuje że oczekuje na potwierdzenie a apka nie wysyła powiadomienia. W samej apce nie ma też zakładki "operacje do potwierdzenia" jak to np. jest w mBanku. I klops.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Relacje PM off  
 
#124 PostWysłany: 24 Mar 2022 14:45 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2889
srebrny
No niestety apka Citi jest bardzo kapryśna przy 3ds i skutecznie wybiła mi z głowy używanie karty Citi w przy płatnościach internetowych. Ale z mojego doświadczenia jeśli app była włączona w momencie dokonania transakcji to w większości przypadków się udawało.
Ale ogólnie to szkoda nerwów, skoro nie potrafią dodać zakładki z transakcjami oczekującymi na potwierdzenie.
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez SPLDER, 24 Mar 2022 16:09, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#125 PostWysłany: 24 Mar 2022 15:53 

Rejestracja: 12 Sty 2017
Posty: 6
seal napisał(a):
@Czupur: nie wszystkie serwisy przeszły jeszcze na 3DS 2.0, część używa 3DS 1.0 i część kart już nie akceptuje 3DS 1.0 i wtedy się wywala. Choć dziwne bo to europejskie serwisy i powinny wspierać 3DS 2.0.

Ciekawe tłumaczenie z Banku, ja bym złożył reklamację że nie mogę dokonywać transakcji.


Właśnie złożyłem reklamację, zobaczymy co wymodzą. Infolinia kazała mi dzwonić do Ryanaira (!!!) i kazać im dostosować skrypt na stronie do 3DS 2.0. Dowcipni.
Góra
 Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
 
 
#126 PostWysłany: 24 Mar 2022 17:40 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 1981
Loty: 138
Kilometry: 299 176
srebrny
Równolegle 3DS 1.0 oraz 3DS 2.0 obsługuje świetnie np PKO BP - może tam trzeba się z kartą przenieść? Dodatkowo od platynowej dostaniesz dobre kursy innych walut.
Góra
 Relacje PM off  
 
#127 PostWysłany: 09 Maj 2022 19:01 

Rejestracja: 05 Mar 2012
Posty: 2548
złoty
"Citigroup odracza sprzedaż detalu w Polsce."
https://www.cashless.pl/11779-Citi-zostaje-w-Polsce
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#128 PostWysłany: 01 Cze 2022 17:14 

Rejestracja: 21 Lip 2021
Posty: 39
Chupacabra napisał(a):
Wygląda na to, że można ustawić prawie pełną automatyzację korzystnych przewalutowań.
Kartę debetową podpinamy pod konto w EUR a w aplikacji włączamy usługę Global Wallet.
Wtedy, wszystkie transakcje powinny być rozliczane, z posiadanego konta w PLN lub walutowego, i/lub po kursie MC z konta EUR.
Wyjątkiem pozostaną wypłaty z bankomatów własnych CITI, które są rozliczane w USD i przed taką transakcją kartę trzeba przepiąć na konto w USD.


Czy na pewno trzeba przepiąć dla bankomatów Citi? Nie wystarczy posiadać środków na koncie USD? W końcu usługa powinna rozpoznać, że transakcja jest w USD i obciążyć to konto. Podobnie z płatnościami w USD.
Góra
 Relacje PM off  
 
#129 PostWysłany: 01 Cze 2022 18:04 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2324
złoty
Tu nie chodzi niby o księgowanie własne, ale o MC. Przed wprowadzeniem Global Wallet, lekko się przejechałem w Wietnamie. Miałem pieniądze na koncie w EUR i U$D, ale karta była podpięta pod EUR i nastąpiło podwójne przewalutowanie. W teorii, to co piszesz @iceman87 jest racjonalne, ale jak pisałem cytowanego posta to dalej na infolinii potwierdzali, że ich własne bankomaty są rozliczne przez U$D i karta powinna być przepięta. Czas to przetestować.
Góra
 Relacje PM off  
 
#130 PostWysłany: 02 Cze 2022 14:27 

Rejestracja: 21 Lip 2021
Posty: 39
Bez włączonego Citi Global Wallet to się zgodzę, że należy przepiąć. Ale chodzi o sytaucję z wykorzystaniem tej usługi. Otrzymałem odpowiedź z banku, że nie trzeba przepinać karty bo transakcja zostanie automatycznie rozliczona z subkonta USD (pod warunkiem posiadania środów). Czyli można spać spokojnie.
Góra
 Relacje PM off
Chupacabra uważa post za pomocny.
 
 
#131 PostWysłany: 20 Wrz 2022 16:49 

Rejestracja: 06 Lis 2015
Posty: 75
Ja mam podobne pytanie czy coś się z citi global wallet zmieniło?
Ostatni wyjazd do Korei, tym razem spokojnie stwierdziłem, że skoro jest Global Wallet to nie będę musiał przepinać karty pomiędzy EUR/USD do wypłat z bankomatu Citi.
Kupuję USD idę do bankomatu, a na wyciągu się okazuje, że ściągnęło środki z konta EUR i to jakieś 15% za dużo (podwójne przewalutowanie).
Ponadto wszystkie płatności w KRW w sklepach rozliczane w EUR ale z opłatą za przewalutowanie zamiast kursu mastercard.
1. Rozmowa telefoniczna z konsultantem, on twardo stoi, że tak ma być i wszystko jest w porządku i że lepiej by było jakbym miał podpiętą kartę w złotówkach.
2. Stwierdziłem, że złożę reklamację pisemną, dziś po prawie miesiącu przychodzi odpowiedź - " nie możemy pozytywnie rozpatrzyć Pana reklamacji"
"Reklamowane przez Pana transakcje w walucie KRW zostały zaksięgowane prawidłowo na koncie domyślnym w EUR z uwagi na brak rachunku w walucie dokonania transakcji.
Transakcje zostały rozliczone zgodnie z Regulaminem Rachunków Bankowych, po kursie wymiany z Tabeli Kursów Walut obowiązującym w dniu księgowania transakcji."

Nie wiem czy ktoś jeszcze myśli w tym banku czy sam przegapiłem jakąś zmianę regulaminu, a strony nie ściągnęli? https://www.citibank.pl/konta-osobiste/ ... al-wallet/
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#132 PostWysłany: 21 Wrz 2022 08:15 

Rejestracja: 13 Cze 2016
Posty: 254
Trzeba przepinać waluty z której chcesz skorzystać, nic nie wskórasz reklamacją.
Góra
 Relacje PM off  
 
#133 PostWysłany: 21 Wrz 2022 08:27 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2324
złoty
@maciejs9 Płatności kartą, w walucie innej niż U$D (o ile są tam środki), są rozliczane, tak jak wcześniej, przez Euro. Więc jeśli, tak jak piszesz, kupiłeś sobie U$D i liczyłeś, że transakcje będą przewalutowane po kursie MC, to niestety tak się nie stało.
@Marek Marszolik Global Wallet działa poprawnie i karta powinna być podpięta pod konto w EUR. Trzeba pilnować aby konta były odpowiednio zasilone.
Przy transakcjach w PLN, środki będą pobrane z konta w PLN (o ile jest zasilone). Przy transakcjach w innych walutach (poza U$D) - automatycznie przewalutuje po kursie MC z konta w EUR.
Można też sobie samemu wcześniej zasilić jedno z wielu dostępnych kont walutowych i wtedy, przy transakcjach w tych walutach, środki powinny być automatycznie księgowane w tychże walutach.
Góra
 Relacje PM off
Grzenio1970 lubi ten post.
 
 
#134 PostWysłany: 21 Wrz 2022 10:02 

Rejestracja: 06 Lis 2015
Posty: 75
@Chupacabra :
Może inaczej źle się wyraziłem chodziło o bankomat Citi w przypadku wypłaty, tak to nawet USD bym nie kupował bo wiadomo wszystko powinno iść z EUR. Karta podpięta pod EUR, ale transakcje w sklepach też nie zgadzają się z kursem MC.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#135 PostWysłany: 21 Wrz 2022 17:41 

Rejestracja: 21 Lip 2021
Posty: 39
Faktycznie dziwnie to wygląda. Jesteś pewny, że masz włączoną usługę Global Wallet i transakcje w USD i KRW poszły bezpośrednio w tych walutach, a nie przez DCC?
Góra
 Relacje PM off  
 
#136 PostWysłany: 21 Wrz 2022 19:21 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2324
złoty
@maciejs9 Jeśli transakcje w sklepach nie zgadzają się co do joty, to jest to klasyka Citi.
Składałem już u nich kilka reklamacji w tej sprawie, zawsze były odmowy tłumaczone, z kursami MC "jest tylko informacyjna".
W końcu ich przyłapałem na niezłych wariacjach kursowych przy płatnościach w Marce Bośniackiej. Musiałem im udowodnić, że BAM ma sztywny kurs do EUR i nie ma mowy o "informacyjnym kursie na stronie MC", Potem się tłumaczyli błędem MC i podwójnym przewalutowaniem. Nigdy nie przesłali mi odpowiedzi, którą mieli uzyskać od MC. Ale, po dobrych kilku miesiącach zwrócili różnice kursowe.
Jeśli wybierałeś gotówkę z bankomatów Citi to transakcja powinna była być rozliczona na U$D - przed chwilą jeszcze wręcz się upewniłem na infolinii. Informacja o tym jest podobno dostępna tylko podczas zaakceptowania warunków Global Wallet.
Jeśli myślisz, że wszystko miałeś podpięte zgodnie z zasadami to walcz dalej.
Góra
 Relacje PM off  
 
#137 PostWysłany: 21 Wrz 2022 20:22 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3489
złoty
Ja w ogóle nie rozumiem podniety tymi kartami "wielowalutowymi", jakimś przepinaniem, włączaniem usług. Przecież to można zwariować przy pilnowaniu ile gdzie się trzyma waluty i czym tu zapłacić i czy zeszło z dobrego konta. Od lat używam kart w PLN z dobrymi kursami (Visa Intensive Świat, MC Aliora do konta, ostatnio Aion) i śpię spokojnie bez takich kombinacji alpejskich.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Relacje PM off
Martinuss lubi ten post.
 
 
#138 PostWysłany: 22 Wrz 2022 07:04 

Rejestracja: 06 Lis 2015
Posty: 75
@iceman87 @Chupacabra Tak Global Wallet jest aktywny nawet Pani w pierwszym zadaniu odmowy reklamacji o tym napisała, a transakcje są na wyciągu w walucie KRW: "Wyjaśniam, że usługa Citi Global Wallet umożliwiająca zakupy w wybranych walutach za granicą lub przez Internet oraz wypłaty gotówki z bankomatów bez dodatkowych kosztów przewalutowania jest aktywna na Pana profilu. Tym samym podczas dokonywania transakcji system automatycznie rozpozna walutę transakcji i pobierze środki z właściwego konta."
Info o USD jest także w regulaminie rachunków:
"Kwoty transakcji dokonywanych przy użyciu Citicard w walutach obcych (innych niż EUR) są przeliczane na walutę rozliczeniową po kursie
Organizacji Płatniczej, a następnie księgowane na Koncie właściwym dla Citicard. Gdy waluta Konta właściwego dla Citicard i waluta
rozliczeniowa są różne, kwoty transakcji rozliczane są w następujący sposób:
a) w przypadku wypłaty gotówki z bankomatów oznaczonych logo Citi lub Citibank transakcje są przeliczane z waluty rozliczeniowej –
dolara amerykańskiego (USD) na walutę Konta Osobistego lub Subkonta Walutowego właściwego dla Citicard po Kursie Tabelowym
obowiązującym w Banku w momencie dokonywania transakcji, jeżeli waluta transakcji i waluta Konta właściwego dla Citicard są takie
same, transakcja księgowana jest z pominięciem przewalutowania;"

@mucha Zgadza się, sam mam też inne karty np Visa Intensive Świat. Korea jest jednak jednym z tych "dziwnych" krajów jednak i np. karta mBanku w bankomatach bez prowizji nie działa. Z citi we własnym bankomacie nie ma problemów :) Inna sprawa jest taka, że rzadko kiedy można spotkać natrafić na wpisywanie pinu przy transakcji na chip, co blokuje wiele kart przed autoryzacją (Z citi czy kartami premium np. visa platinum ing raczej nie ma tych problemów), dość by powiedzieć, że zazwyczaj nie zapłacimy zbliżeniowo Apple Pay czy Google Pay, a jednynie Samsung Pay za pomocą MST (emulacja karty magnetycznej).

W ogóle jeszcze ostatnio przy księgowaniu płatności przez kilka pierwszych dni w walucie innej niż konta citi ma buga w serwisie (i nie dotyczy to tylko kont osobistych ale korporacyjnych też). Płatności wyświetlają się w walucie lokalnej ale waluta jest podana konta z którego idą środki :) Trochę się zdziwiłem widząc płatności np. 110 tyś pln za taksi :)

Image
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#139 PostWysłany: 22 Wrz 2022 09:15 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2324
złoty
@maciejs9 z twojego screen'a wynika jednak, że kartę masz podpiętą pod konto w PLN.
Aby Global Wallet działał sprawnie, kartę musisz mieć podpiętą pod konto w EUR
Góra
 Relacje PM off  
 
#140 PostWysłany: 22 Wrz 2022 11:24 

Rejestracja: 06 Lis 2015
Posty: 75
@Chupacabra To akurat screen z konta korporacyjnego. W odpowiedzi na reklamację miałem wprost napisane, że domyślnie jest do konta EUR podpięta karta więc tutaj nie domysłów.
Image
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 147 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group