Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Możliwość mediacji, zanim pójdziesz do sądu/pośrednika
https://www.schlichtung-reise-und-verke ... n-request/


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1236 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 62  Następna
Autor Wiadomość
#1041 PostWysłany: 20 Sty 2024 10:00 

Rejestracja: 21 Lut 2011
Posty: 1140
Loty: 341
Kilometry: 691 144
złoty
Zdaje się, że kiedyś w takich przypadkach po reklamacji naliczano mile wg oryginalnej kupionej trasy. Mi to już wszystko jedno. Wolę, żeby mi zwrócili za hotel.
_________________
Image
http://robertsadlowski.com <- zdjęcia i relacje z podróży
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Rajska Dominikana czeka 🌴🏝️ Tydzień w 4⭐️ hotelu z all inclusive za 5580 PLN ✈️ Rajska Dominikana czeka 🌴🏝️ Tydzień w 4⭐️ hotelu z all inclusive za 5580 PLN ✈️
Odkryj Andaluzję🇪🇸🍊 Loty do Malagi i 3 noce w 4⭐️ hotelu z krytym basenem za 719 PLN ☀️ Odkryj Andaluzję🇪🇸🍊 Loty do Malagi i 3 noce w 4⭐️ hotelu z krytym basenem za 719 PLN ☀️
#1042 PostWysłany: 31 Sty 2024 18:52 

Rejestracja: 31 Sty 2024
Posty: 1
Cześć wszystkim. Chciałbym poradzić się, zanim cokolwiek kliknę i zablokuję sobie jakoś pole manewru.
Miałem wykupiony loty Wrocław-Kutaisi na 22 maja i powrót 29 maja - Wizzair za pośrednictwem KIWI. Człowiek niedoświadczony, głupi i zdecydował się na pośrednika, bo parę groszy taniej. Przedwczoraj dowiedziałem się o odwołaniu lotu powrotnego, dzisiaj - przylotu. Chcę ubiegać się o zwrot środków. Mogę złożyć taki wniosek za pośrednictwem KIWI, ale obawiam się, że wydłuży mi to cały proces i będzie wiązać się z jakimiś potrąceniami z ich strony za "usługi". Czy jest jakaś szansa rozegrać to bezpośrednio z Wizzair? Niestety nie dysponuję adresem mailowym, który KIWI podało przy rezerwacji - nie chcą mi go przekazać tłumacząc się "względami bezpieczeństwa". Czy może jednak zaufać im i liczyć, że wszystko skończy się szybko z forsą na moim koncie? Jeśli wybrałem zły wątek, proszę o przeniesienie..
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1043 PostWysłany: 04 Kwi 2024 06:55 

Rejestracja: 12 Paź 2016
Posty: 470
Loty: 104
Kilometry: 216 006
niebieski
Witam. Anulowano mój dzisiejszy lot KL1307, tłumacząc warunkami pogodowymi, ale widzę że wszystko inne normalnie lata. Co zrobić w takiej sytuacji? Jak sprawdź czy rzeczywiście to przez pogodę i czy można liczyć w takim razie na odszkodowanie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1044 PostWysłany: 04 Kwi 2024 08:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Sty 2016
Posty: 423
Loty: 192
Kilometry: 367 645
srebrny
Z tymi warunkami pogodowymi to taka ściema, samolot PH-EZC bardziej im się przyda na trasie do Aberdeen (pewnie do GDN mało chętnych)
Załącznik:
Bez tytułu.jpg
Bez tytułu.jpg [ 33.12 KiB | Obejrzany 2163 razy ]

Oczywiście, że żądać przebookowania na najbliższy lot + roszczenie odszkodowania.
_________________
Lądy i morza przemierzam, kulę ziemską z otwartym czołem. Polski mam paszport na sercu. Skąd, pytam, skąd go wziąłem? A wziąłem go z dumy i trudu, ze znoju codziennej pracy, ze stali, z żelaza, z węgla. A węgiel to koks, to antracyt.
Góra
 Profil Relacje PM off
Mihal09 lubi ten post.
Mihal09 uważa post za pomocny.
 
      
#1045 PostWysłany: 04 Kwi 2024 08:26 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 760
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
@Mihal09 Ale Twój odwołany lot to rozkładowo wylot z AMS o 16:00 i przylot do Gdańska o 17:40?
Obecna sytuacja, tj, czy latają nie jest tu kluczowa.
Prognoza dla Gdańska (TAF-Terminal Aerodrome Forecast) nie wskazuje na zagrożenia. W najgorszym razie możliwe jest krótkotrwały stan mogący występować okresowo: widzialność 3000 m i podstawa chmur 300 stóp ( w godz. 6-16 UTC ale nie wiadomo dokładnie kiedy).
https://awiacja.imgw.pl/taf-ft/
Moim zdaniem nic nie wskazuje na pogodę ale jeśli byłaby dostępna analogiczna prognoza TAF dla lotniska AMS z równie dobrymi parametrami, to by można wykluczyć tę przyczynę.
Góra
 Profil Relacje PM off
Mihal09 lubi ten post.
Mihal09 uważa post za pomocny.
 
      
#1046 PostWysłany: 04 Kwi 2024 08:52 

Rejestracja: 18 Maj 2016
Posty: 514
niebieski
Mihal09 napisał(a):
Witam. Anulowano mój dzisiejszy lot KL1307, tłumacząc warunkami pogodowymi, ale widzę że wszystko inne normalnie lata. Co zrobić w takiej sytuacji? Jak sprawdź czy rzeczywiście to przez pogodę i czy można liczyć w takim razie na odszkodowanie?


Na https://www.flightradar24.com/data/airp ... departures widać, że dziś w godzinach południowych KLM anulował kilkanaście lotów, nie tylko ten do GDN.
Prognoza pogody dla Amsterdamu pokazuje najgorsze warunki w dniu dzisiejszym tak między 13-18.

Pod koniec marca też był taki dzień, kiedy KLM anulował (przerzedził siatkę) jednego dnia około 100 lotów z/do AMS też ze względu na pogodę, a sporo lotów było opóźnionych.
Akurat leciałem tego dnia do AMS i pilot tłumaczył, że odwołania/opóźnienia wynikają z silnego z wiatru, który powoduje, że mogą lądować tylko z jednej strony, a to zmniejsza przepustowość AMS.
Dziś pewnie podobna sytuacja, tylko mniej odwołanych.
Góra
 Profil Relacje PM off
Mihal09 lubi ten post.
Mihal09 uważa post za pomocny.
 
      
#1047 PostWysłany: 04 Kwi 2024 10:27 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9667
HON fly4free
Pogoda nie oznacza automatycznie, że ma nic nie latać, żeby uznać, że to była przyczyna, tylko także to, że negatywnie wpływa na wydolność operacyjną danego lotniska czy przestrzeni powietrznej, która zmusza przewoźnika do redukcji/opóźniania zaplanowanych rotacji.
Góra
 Profil Relacje PM off
Mihal09 lubi ten post.
Mihal09 uważa post za pomocny.
 
      
#1048 PostWysłany: 04 Kwi 2024 10:49 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 9874
Loty: 1083
Kilometry: 1 070 970
platynowy
Mam podobny przypadek z KLM z lutego. Odwołali mi lot i nie chcą wypłacić odszkodowania powołując się na pogodę (wiatr). Tyle, że odwołali go jakieś 30 godzin przed samym lotem, więc ewidentnie jak pisze @marek2011 przygotowując się pod zmniejszoną przepustowość lotniska.
Więc obawiam się, że także w przypadku @Mihal09 sami raczej nie wypłacą i konieczna będzie walka poprzez holenderski ULC, a potem ewentualnie jakiegoś pośrednika.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Mihal09 lubi ten post.
Mihal09 uważa post za pomocny.
 
      
#1049 PostWysłany: 04 Kwi 2024 19:48 

Rejestracja: 28 Lip 2015
Posty: 75
Witajcie,

głupia sprawa, ale może ktoś będzie w stanie coś doradzić

18 stycznia 2022 r. kupiłem w LOT bilety na Ukrainę na maj 2022 r. Loty zostały z wiadomych względów odwołane. W zeszłym tygodniu wystąpiłem o zwrot środków, niestety przewoźnik odmówił zwrotu powołując się na to, że moje roszczenie przedawniło się 18 stycznia 2024 r., a więc po upływie dwóch lat od zakupu biletów. Wcześniej Contact Center, po sprawdzeniu numeru rezerwacji, przekonywało, że zwrot się należy, zostałem poproszony o przesłanie zdjęcia karty kredytowej.

Oczywiście mój błąd, nie dopilnowałem terminu wynikającego z regulaminu. Zresztą nigdy go nie czytałem, to nie miałem czego pilnować Chociaż słabe jest to, że najpierw CC informuje, że zwrot się należy, a później gdy się pax zaangażuje dostaje z buta. Zwłaszcza gdy jest to pasażer statusowy, który jakoś tego Senatora m.in. w LOT wylatał. Mi się jakoś zakodowało, że bardziej istotna jest data oryginalnego lotu a nie data zakupu, ale faktycznie roszczenia się przedawniają po roku.

Czy coś da się z tym zrobić, bo jak poczytałem to orzecznictwo w kwestii przedawnienia nie jest jednoznaczne. Czy ktoś miał podobny przypadek? Jestem w stanie się trochę z tym pobujać chociażby dla sportu, chyba że nie ma żadnych szans to wtedy odpuszczę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1050 PostWysłany: 05 Kwi 2024 14:17 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9357
srebrny
Zapomnij.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1051 PostWysłany: 05 Kwi 2024 14:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2012
Posty: 2156
Loty: 304
Kilometry: 348 428
złoty
Próbuj do skutku. W ramach negocjacji spróbuj wnioskować o voucher a nie zwrot kasy - może pójdą na to.
_________________
//Bartek
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1052 PostWysłany: 05 Kwi 2024 14:32 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9357
srebrny
Cytuj:
Próbuj do skutku

A jak skutku nie będzie, to ile ma próbować?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1053 PostWysłany: 05 Kwi 2024 15:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2012
Posty: 2156
Loty: 304
Kilometry: 348 428
złoty
Jeszcze raz telefonicznie, raz pisemnie i raz osobiście w WAW lub KRK.
_________________
//Bartek
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1054 PostWysłany: 05 Kwi 2024 15:16 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9357
srebrny
Czyli nie do skutku, a jedynie trzy razy? ;)
Rozumiem, że u Ciebie przyniosło to skutek i zapłacili pomimo przedawnienia roszczenia?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1055 PostWysłany: 08 Kwi 2024 10:22 

Rejestracja: 28 Lip 2015
Posty: 75
Napisałem reklamacje, raz w odpowiedzi na maila, raz przez formularz. Zobaczymy. Napisałem też o voucherze. Dam znać jak sie sytuacja rozwinęła.
Góra
 Profil Relacje PM off
xyrxis lubi ten post.
 
      
#1056 PostWysłany: 15 Kwi 2024 10:10 

Rejestracja: 08 Sty 2020
Posty: 16
Witam może ktoś coś doradzi.

W dniu 09.04.24 miałem lot z Kuala Lumpur (23:05) do Stambułu i dalej w dniu 10.04.24 ze Stambułu do Krakowa (ok. 08:45 na miejscu 10.04.24).

Linie: Turkish Airlines

Na lotnisku oczywiście bez problemu, weszliśmy do samolotu i rozpoczynamy kołowanie na pas startowy. Słychać jakieś głośne chrzęki przy nawracaniu od rękawa, kółko po lotnisku i powrót do Gate oraz informacja od pilota, że jest usterka i musimy wrócić do bramki.

Następnie 1h oczekiwania w samolocie, po czym info, że musimy wysiąść bo będą próbowali naprawić usterkę. Następnie 1h oczekiwania przez bramką po czym informacja, że lot zostaje odwołany i nie da się od ręki naprawić usterki oraz, że szukają dla wszystkich jednego hotelu, żeby na drugi dzień tj. 10.04.24 mógł przyjechać pracownik Turkish i poinformować wszystkich co dalej.

Dnia 10.04.24 przyjeżdża pracownik Turkish, samolotu się nie udało naprawić i podstawią zastępczy od godzinie 06:00 dnia 11.04.24, dodatkowo jak ktoś miał loty łączone to możemy przebukować bilety. My zmieniliśmy drugi odcinek lotu z lotu do Krakowa na lot do Warszawy a pierwszy odcinek skorzystaliśmy z zastępczego lotu podstawionego przez Turkish.

W Warszawie lądujemy ok. 18:40 czyli, po 31h opóźnieniu w Polsce względem pierwotnej daty tj. 08:45 dnia 10.04.24.

Napisałem do Turkisha o odszkodowanie oczywiście, wypierają się:

1. W pierwszy mailu napisali, że usterka nie była z ich winy i za nią nie odpowiadają, ale chętnie zwrócą koszty jakie ponieśliśmy tj. hotele itd. Tylko że za nic w sumie nie płaciliśmy więc nie ma za co zwracać.
2. W drugim mailu napisali, że lot nie był z miejsca z którego obowiązują ich przepisy UE i nie uwzględnią odszkodowania.

Oczywiście powoływałem się na rozporządzenie 261/04 dodatkowo napisałem do Directorate General of Civil Aviation (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü) skargę na ten lot. Na razie bezskutecznie.

Co mogę dalej zrobić, ktoś coś poradzi ?

Nie skomentuje tego, że od 23:05 do godziny 05:00 (godzina dotarcia do hotelu) linie nie dały pasażerom nawet grama wody, ale to przemilczmy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1057 PostWysłany: 15 Kwi 2024 10:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2018
Posty: 2328
Loty: 255
Kilometry: 555 636
platynowy
wojtek10611 napisał(a):

1. W pierwszy mailu napisali, że usterka nie była z ich winy i za nią nie odpowiadają, ale chętnie zwrócą koszty jakie ponieśliśmy tj. hotele itd

Nie skomentuje tego, że od 23:05 do godziny 05:00 (godzina dotarcia do hotelu) linie nie dały pasażerom nawet grama wody, ale to przemilczmy.


Następnym razem sobie kup i weź paragon. TK to generalnie dobra linia, ale nie liczyłbym, że pod nos każdemu podstawią.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
 
      
#1058 PostWysłany: 15 Kwi 2024 11:34 

Rejestracja: 08 Sty 2020
Posty: 16
benedetti napisał(a):
wojtek10611 napisał(a):

1. W pierwszy mailu napisali, że usterka nie była z ich winy i za nią nie odpowiadają, ale chętnie zwrócą koszty jakie ponieśliśmy tj. hotele itd

Nie skomentuje tego, że od 23:05 do godziny 05:00 (godzina dotarcia do hotelu) linie nie dały pasażerom nawet grama wody, ale to przemilczmy.


Następnym razem sobie kup i weź paragon. TK to generalnie dobra linia, ale nie liczyłbym, że pod nos każdemu podstawią.


Akurat ja miałem. Piszę jako ogólną obserwację, biorąc pod uwagę, że leciały osoby starsze na wózkach, małe dzieci i chociaż te osoby mogły cokolwiek dostać biorąc pod uwagę 6h pomiędzy teoretycznym startem a dotarciem do hotelu który załatwiły linie.

Ale dobrze wiedzieć, że mamy na forum jasnowidza i wie, który lot nie poleci i gdzie warto zaopatrzyć się w napoje.

Problem na KL jest taki, że kontrola bagażowa nie jest wcześniej tylko przy każdym konkretnym gate. Więc po wyjściu z samolotu nie masz dostępu do sklepów. Ale przecież Pan jasnowidz powinien to również wiedzieć.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1059 PostWysłany: 15 Kwi 2024 11:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Lip 2016
Posty: 1210
srebrny
wojtek10611 napisał(a):
2. W drugim mailu napisali, że lot nie był z miejsca z którego obowiązują ich przepisy UE i nie uwzględnią odszkodowania.


No tu niestety mają rację.
Do tego TK to linia z bazą poza UE, więc niestety z rozporządzenia UE odszkodowanie nie przysługuje w tym przypadku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1060 PostWysłany: 15 Kwi 2024 11:37 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9357
srebrny
Cytuj:
Oczywiście powoływałem się na rozporządzenie 261/04

Oczywiście? A to unijny przewoźnik?

Zapoznaj się z tym: https://www.airhelp.com/en-int/air-pass ... ts-turkey/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1236 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 62  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: travellista oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group