Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 18 Gru 2023 00:27 

Rejestracja: 25 Paź 2020
Posty: 39
Cześć,

Pytanie o możliwości skargi na decyzję przewoźnika (KLM) o braku odszkodowania, streszczenie sytuacji poniżej:
- dwa osobne loty długodystansowe (AMS-ORD i YVR-AMS), na obu analogiczny przypadek uszkodzonego fotela i w efekcie znaczącego dyskomfortu podróży
- dla obu przypadków wniesione osobne reklamacje do Customer Service (obie z dokładnie takim samym uzasadnieniem), pierwsza rozpatrzona pozytywnie poprzez przyznanie vouchera w kwocie x, druga rozpatrzona negatywnie jako "minor malfunction"
- w przypadku wniosku nr 2, kilkukrotne powołanie się na pierwszy (pozytywnie rozpatrzony) przypadek nie przynosi żadnego skutku, za każdym razem odpowiedź brzmi "not entitled to compensation"

Czy istnieją realnie skuteczne możliwości zaskarżenia decyzji przewoźnika do wyższych instancji, a jeśli tak, to gdzie takowe kierować? IATA? ICAO? European Consumer Association?

Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast
Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel
#2 PostWysłany: 18 Gru 2023 22:36 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7922
HON fly4free
Cudów nie ugrasz, bo to spór z umowy przewozu. Jeśli awaria fotela była rzeczywiście zasadnicza, komfort znacząco obniżony i masz to mocno udokumentowane to idź do sądu. Moim zdaniem jednak szkoda czasu i zachodu.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
Roglic uważa post za pomocny.
 
      
#3 PostWysłany: 18 Gru 2023 23:44 

Rejestracja: 15 Mar 2021
Posty: 136
A ja za każdym razem po prostu cieszę się, że doleciałem szczęśliwie :)
Nie rozumiem osób, które oczekuję odszkodowania za opóźnienie samolotu, czy, jak wyżej, za uszkodzony fotel.
Nie wiem, na czym uszkodzenie polegało, ale przecież dałeś radę, prawda ? Czyli nie było tak źle...
Obyśmy tylko takie problemy mieli :)...

Nb. Gdzieś wyczytałem, ze podobno za opóźnienie pow. 3 godzin przysługuje jakaś kasa, podobno nawet kilkaset euro, prawda to ?
Jeśli tak, to przez 40 lat podróżowania straciłem szansę bycia milionerem :shock: , bo opóźnień były dziesiątki.
Osobiście nie lubię latać i zawsze tylko marzę, aby podróż jak najszybciej się skończyła.
Najważniejsze, że jestem na ziemi, a że z opóźnieniem, czy na niewygodnym fotelu ? Jakie to ma znaczenie ?

Miłego wieczoru !
_________________
Paweł
https://sites.google.com/site/traveller ... haus-pawel
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 19 Gru 2023 00:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2018
Posty: 2018
Loty: 177
Kilometry: 410 606
platynowy
@PawelSz W moim odczuciu, Twój wpis jest na granicy trollingu, ale odpowiem.
To nie jest kwestia tego, czy ktoś oczekuje odszkodowania za opóźnienia, tylko ma do tego prawo na podstawie przepisów unijnych (oczywiście w ściśle określonych przypadkach). Czy opóźnienia są bez znaczenia? Porażające, że pisze to czlowiek, który odwiedził 164 kraje, ale tak - to ma znaczenie, czasem decydujące o potencjalnym posypaniu się podróży oraz potencjalnych stratach finansowych.
Czy zepsuty fotel ma znaczenie? Rozumiem, że dla Ciebie nie ma znaczenia jakość wykonanej usługi za którą zapłaciłeś x waluty, ale dla wielu osób (zaryzykuję stwierdzenie, że dla zdecydowanej większości) - tak, ma to znaczenie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
12 ludzi lubi ten post.
 
      
#5 PostWysłany: 01 Sty 2024 18:46 

Rejestracja: 15 Mar 2021
Posty: 136
Jakoś mi umknął ostatni post, dlatego dopiero teraz odpowiadam.
Zawsze kupuję wszystko na 1 bilecie, więc w przypadku opóźnienia jestem "zaopiekowany".
Nigdy nie planuję też programu na "styk".
Poza tym nie lubię się "rozdrabniać", szkoda mi czasu i pieniędzy na krótkie wyjazdy, tydzień to minimum, ale większość podróży to 2-3 tyg.
I wtedy zakładam 1-dniowy bufor na nieprzewidziane sytuacje.
Zakupionych biletów nie traktuję jako handlowej "usługi", raczej jest to przepustka do realizacji marzeń :) , zatem nigdy nie przyszło mi do głowy, aby domagać się jakiejkolwiek kasy np. za opóźnienie i użerać się z linią lotniczą o wypłatę.
Życie jest tak krótkie... staram się brać je pozytywnie, zamiast denerwować się z byle głupiej "obsuwy". Szkoda czasu i energii..
Wolę skupić się na następnej eskapadzie.

Radosnego Nowego Roku życzę.
Dużo dobra, obfitości łask Bożych i wspaniałych eskapad w najodleglejsze zakątki Ziemi
_________________
Paweł
https://sites.google.com/site/traveller ... haus-pawel
Góra
 Profil Relacje PM off
allgood lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group