Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 06 Sty 2016 13:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2015
Posty: 67
Na długo przed wyjazdem sprawdziliśmy co trzeba zrobić zaraz po przyjeździe, żeby legalnie dostać pracę, tj. zaaplikować o numer podatkowy i założyć konto bankowe – pikuś. Pech chciał, że 1 października 2015 r. zmieniono niektóre przepisy, więc trzeba było się trochę nagimnastykować, żeby dostarczyć wymagane dokumenty, ale udało się.

Wszystkie informacje podane są na stronie urzędu skarbowego Inland Revenue – to właśnie tam dowiedzieliśmy się o zmianach. Było z tego powodu trochę stresu po przyjeździe do NZ, bo myśleliśmy, że tę sprawę mamy akurat ogarniętą;) Do tej pory wszystko załatwiało się za pomocą formularza IR595, a teraz jest to IR742.

Dokumenty, których kserokopie są potrzebne do wniosku:

-dowód potwierdzający tożsamość – paszport lub międzynarodowe prawo jazdy,
-dowód miejsca zamieszkania na terenie NZ – oba hostele, w których pomieszkiwaliśmy w Auckland bez problemu oferowały taki papierek, -chyba za 1$; w naszym wypadku był to list od pracodawcy, który załatwił dla nas zakwaterowanie (udało nam się ogarnąć pracę, zanim zajęliśmy się papierologią),
-potwierdzenie, że nasze nowozelandzkie konto bankowe jest w pełni funkcjonalne – papierek z naszymi danymi i danymi konta, który dostajemy z banku z pieczątką i podpisem pracownika,
-dowód numeru podatkowego kraju, w którym ostatnio odprowadzaliśmy podatki – nowość, która była największym znakiem zapytania; czyli kopia zeznania podatkowego lub jakieś potwierdzenie – my załączyliśmy wydrukowane potwierdzenie złożenia PITa za zeszły rok (składaliśmy on-line, co ułatwiło sprawę),
-dowód planowanej aktywności w NZ, czyli co chcesz robić – my załączyliśmy ksero potwierdzenia przyznania wizy WHS.

Wcześniej formularz można było dostać na poczcie, gdzie również przekazywało się komplet dokumentów. Teraz formularz drukujemy samemu, a papiery wysyłamy na adres Inland Revenue. W pierwszej kolejności polecamy jednak załatwić sprawy bankowe. Najprawdopodobniej wylądujecie w Auckland i będziecie mieszkać w pobliżu Queen St, ale do banku najlepiej udać się dalej od ścisłego centrum, bo uwaga… na założenie konta trzeba się umówić. Przyjechaliśmy w listopadzie, kiedy fala backpackersów napływających do Nowej Zelandii jest naprawdę spora i w bankach wzdłuż Queen St czeka się min. tydzień na możliwość założenia konta.

Jeśli chodzi o wybór banku, to u nas padło na Westpac – gdzieś przeczytaliśmy, że jest spoko i ot tak zadecydowaliśmy, że właśnie tam ulokujemy nasze dolary. Przy standardowym koncie nie ma opłat za prowadzenie konta i od ręki dostajemy kartę płatniczą EFTPOS (płaską). Za radą pracownika jednej z placówek umówiliśmy się na wizytę przy 22 Viaduct Harbour Ave (15 minut od centrum), na którą i tak czekaliśmy 4 dni. Do założenia konta potrzebujemy paszportu, wizy, dokumentu potwierdzającego adres zamieszkania (ten sam, który dajemy do wniosku o numer IRD) i 500$ w gotówce do wpłacenia na konto, żeby je aktywować. W praktyce wpłacono kasę tylko na konto Agaty, która miała mi ją po tygodniu przelać, do czego nie doszło… bo wszystko wydaliśmy, haha. Tydzień później mieliśmy już mieć pierwszą wypłatę, więc olaliśmy temat.

Kiedy mamy już gotowy komplet dokumentów, pakujemy wszycho w kopertę i wysyłamy do urzędu za darmo. Po ok. 8 dniach roboczych powinniśmy dostać pocztą nasz numer podatkowy. Jeśli jednak przed wysłaniem papierów znajdziemy pracę, to możemy załączyć prośbę o szybsze przyznanie numeru i spróbować zadzwonić do urzędu po kilku dniach, żeby zapytać o nasz numer podatkowy. A to wszystko po to, żeby dostać wypłatę – pracodawca bez numeru podatkowego nie może wypłacić wynagrodzenia, tzn. może, ale z dużo wyższym opodatkowaniem, więc lepiej poczekać na numer IRD.

Pozdrawiam
Olo
_________________
Agata i Olgierd STO. Postanowiliśmy spędzić trochę czasu na podróżach po Azji i Nowej Zelandii. Zobacz więcej:
http://stohistorii.pl
www.facebook.com/stohistorii
SNAPCHAT: stohistorii
Góra
 Profil Relacje PM off
grzesiekc lubi ten post.
grzesiekc uważa post za pomocny.
 
      
Luksusowy city break w Abu Zabi 🕌💎 Loty i pobyt w 5⭐ hotelu Sofitel za 1859 PLN Luksusowy city break w Abu Zabi 🕌💎 Loty i pobyt w 5⭐ hotelu Sofitel za 1859 PLN
Tani wyjazd na NBA i NHL do Nowego Jorku 🗽✈️ Loty i bilety na mecze od 1655 PLN🔥 Tani wyjazd na NBA i NHL do Nowego Jorku 🗽✈️ Loty i bilety na mecze od 1655 PLN🔥
#2 PostWysłany: 10 Paź 2017 09:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Paź 2017
Posty: 33
Witajcie.

Chcialem sie przywitac na poczatku.Przebywam aktualnie w Wellington. Duzo informacji uzyskalem z Waszego forum i chcialem sie podzielic pewnymi informacjami. Nie bede zakladal nowego temtu tylko podpinam sie tutaj a dokladnie chodzi o zalozenie konta w Nowej Zelandii bedac na wizie turystycznej

Moi drodzy jest to mozliwe mimo, ze kazdy mowi, ze nie bo trzeba byc na wizie pracowniczej , studenckiej itp

Po co nam takie konto ? A np po to, zeby nie nosic przy sobie miliona baksow w kieszeni ;) Tylko moc uzywac karty debetowej przy robieniu zakupow , itp. Gotowke wyplacamy w bankomatach. Najlepiej tego samego banku (brak prowizji). Inne bankomaty kasuja ponoc 1 NZD kazda transakcje.

.

BNZ Bank of New Zealand bo o tym banku mowa.

Co trzeba miec przygotwane zeby zalozyc konto?

1) Odwiedzic placowke banku i umowic sie na wizyte w innym dniu w celu zalozenia konta (u mnie bylo to nastepnego dnia)
2) Paszport
3) Aktualny wyciag ze swojego banku - moze byc wydrukowany lub jesli mamy dostep do bankowosci elektronicznej to podczas zakladania konta bedziemy siedziec z agentem i mozna wejsc z bankowego komputera na swoje konto elektroniczne w banku gdzie mamy pieniadze i wydrukowac wyciag.... Odpada wersja PDFa na pen-driveà bo nie mozna sie podpiac pod zaden bankowy komputer ze wzgeldow bezpieczenstwa .... Na tym wyciagu potrzebny jest adres zamieszkania bo to bedzie tymczasowy adres podpiety pod nasze konto.
4) Numer podatkowy w kraju gdzie placimy lub placilismy ostatnie podatki ...

Calosc zajmuje do 1h

Tyle w temacie.
Mozna isc wplacic pieniadze i otrzymac tymczasowa karte debetowa do swojego konta. Wlasciwa karta przyjdzie od 5 do 7 dni roboczych na adres jaki podamy w NZ lub mozna odebrac ja w placowce BNZ gdzie zakladalismy konto lub przekierowac do dowolnego miejsca BNZ w NZ.

Pozdrawiam.
moli

Załączniki:
1200x630bb.jpg
1200x630bb.jpg [ 20.16 KiB | Obejrzany 1836 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off
mashacra lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group