Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 12 Gru 2018 20:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 4792
HON fly4free
Nie rozpoczynam wątku w konkretnym sojuszu, bo sprawa ma znaczenie generalne (choć w moim przypadku skonkretyzowane).

W związku z informacją o tym, że Avianca Brasil wystąpiła o ochronę przed wierzycielami (np. https://loyaltylobby.com/2018/12/12/avianca-brasil-files-for-bankruptcy-protection/), co samo w sobie nie jest jeszcze upadłością, ale może świadczyć o tym, że takowa się zbliża, zastanawiam się, co w przypadku upadłości linii lotniczej dzieje się z biletem-nagrodą na przelot to linią? W jaki sposób zabezpieczyć się przed ewentualnym brakiem możliwości przelotu na trasie objętej tym biletem?
W moim wypadku jest tak, że w ramach RTW mam zaplanowany jeden przelot ww. Aviancą Brasil (GRU-IGU) i gdyby okazało się, że linia zostaje uziemiona, byłaby to dla mnie duża komplikacja. Oczywiście, do września wiele się jeszcze może wydarzyć, ale upadłość (i uziemienie) linii biorę pod uwagę na poważnie.
Może mieliście do czynienia z taką sytuacją (np. jakiś niedoszły lot Air Berlinem lub inną upadłą linią)? Mój bilet nabyty został za mile Miles and More i zastanawiam się, czy to nie daje mi jakiejś potencjalnej ochrony? Może program lojalnościowy - w przypadku gdy jego partner pada - wystawi mi bilet na inne połączenie? Jaką strategię przyjęlibyście w takiej sytuacji?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 12 Gru 2018 21:01 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3895
złoty
Teoretycznie za bilet bierze odpowiedzialność jego wystawca, czyli w M&M LH - ale jeśli żaden partner na tej / podobnej trasie nie będzie latał, szanse na uzyskanie alternatywnego biletu za mile są nikłe.
Góra
 Relacje PM off
tropikey lubi ten post.
 
 
#3 PostWysłany: 12 Gru 2018 21:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 4792
HON fly4free
No właśnie, to jest groźne, bo rzeczywiście, tą trasę za mile MM obsługuje tylko AV (Brasil). Jest jeszcze Latam (za aviosy), ale wyszukiwarka nie znajduje dostępności (może ewentualnie przez infolinię). Mogę też kupić przelot za pieniądze, bo aktualnie nie jest drogo (ok. 65€). Muszę jeszcze sprawdzić, ile kosztuje w taryfie elastycznej, ale pewnie słono, więc to raczej odpada.
No nic, poobserwuję rozwój sytuacji, zadzwonię też do MM (najlepiej chyba do USA) i podpytam, co oni na to...

Wysłane z mojego P9 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 12 Gru 2018 21:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lut 2014
Posty: 340
Loty: 345
Kilometry: 650 146
niebieski
Swego czasu posiadałem bilet na przelot Air Berlin z TXL do AUH kupiony za Aviosy na stronie BA. Bilet został anulowany i jedyna alternatywna opcje jaka przestawiło mi BA była zamiana na LHR - AUH oraz dopłata różnicy kwoty podatku co niekoniecznie było opłacalne.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#5 PostWysłany: 12 Gru 2018 21:11 

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 1606
srebrny
@tropikey
Ja miałem bilet AB wystawiony za aviosy (KRK-TXL-NUE). AB upadło, a BA poprosiło o kontakt. Zaproponowali albo lot przez Londyn BA (co nie było możliwe bo nie lataja do NUE) albo zwrot. Zmuszony byłem do wybrania drugiej opcji i zarówno aviosy jak i kasa wróciły.
W Twoim przypadku, jesli linii sie pogorszy, też pewnie zaproponują zwrot (nie wiem czy da się przerzucić na duża Aviance w ramach jednego regionu). Miej lepiej jakąś opcję zapasową.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
tropikey lubi ten post.
tropikey uważa post za pomocny.
 
 
#6 PostWysłany: 12 Gru 2018 22:44 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3895
złoty
Duża AV nie lata do wodospadów, więc to odpada.

Poza tym LH nawet potrafi robić (generalnie bezprawnie zresztą) problemy przy zmianie na partnerów w razie komplikacji krótko przed lotem czy w trakcie podróży (uzależnia to np. od dostępności taryf awardowych, których last minute zwykle nie ma itp.), więc tym bardziej nie liczyłbym na nic poza zwrotem mil/podatków na krajówce w Brazylii.
Góra
 Relacje PM off
tropikey lubi ten post.
tropikey uważa post za pomocny.
 
 
#7 PostWysłany: 12 Gru 2018 22:50 

Rejestracja: 10 Sie 2017
Posty: 458
srebrny
Cześć @tropikey , mam nadzieję, że kiedyś go wytropisz ;-)
A na poważnie miałem 2 podobne sytaucje - wiem, że inny alians, bankructwa nie było, ale...

1) za zwykłe mile mmsów wziąłem zlikwidowane połączeni Adrii z LCJ do Lublany i w zamian tego poleciałem, hmm, dziwnie bo przez WAW i MUC, ale dotarłem do celu.

2) za mile zwykłe+premiowe zrobione na blachach AirBerlin kupiłem AirBerlin na Karaiby - nic tylko wcięło dopłaty - do tej pory nie mam nic - tylko moje wredne komentarze pod postami na YT. Zostałem zlany ;(
_________________
The Fire, baby. It'll burn us both. It'll kill us both. There's no place in this world for our kind of fire. My warrior woman. My Valkyrie. You'll always be mine. Always... and never.
Góra
 Relacje PM off
tropikey lubi ten post.
tropikey uważa post za pomocny.
 
 
#8 PostWysłany: 12 Gru 2018 22:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 4792
HON fly4free
Na razie spojrzałem na bilety za pieniądze, w taryfie elastycznej. Nie jest tragicznie, choć 500 zł za półtoragodzinny lot to oczywiście nie jakiś rarytas. Jest tu jednak bezpłatne anulowanie, więc miałbym zabezpieczenie. Jest to lot Latam'em. Chyba to wezmę. Jeśli AV Brasil nie padnie, to ten bilet anuluję.
A jutro pogadam jeszcze z MM i BAEC. Być może coś te rozmowy zmienią.

Wysłane z mojego P9 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 12 Gru 2018 23:11 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3895
złoty
Bez oficjalnego bankructwa = zawieszenia operacji chyba szkoda w ogóle gadać z M&M , bo nawet jak ci jakiś ten czy inny konsultant obieca, że w razie W Cię puszczą United dookoła świata, to nie znaczy, że w razie godziny W tak rzeczywiście zrobią :D Zmarnowany czas na telefon IMO.

Poza tym chyba jest dość wcześnie na plan B - skoro to na wrzesień 2019 - zobacz ile kosztuje taryfa na to połączenie za $ na za tydzień czy dwa tygodnie i będziesz miał wyobrażenie czego oczekiwać w razie konieczności awaryjnego zakupu. Lata tam pewnie jeszcze GOL (leciałem raz do Kurytyby z GRU i dalej ten samolot leciał właśnie do wodospadów - stewka się nawet 3 razy dopytywała czy na bank chcę wysiadać w Kurytybie :D) i parę innych linii. To popularna, ale ciągle zwykła trasa krajowa. Nie ma powodów do paniki.
Góra
 Relacje PM off
tropikey lubi ten post.
tropikey uważa post za pomocny.
 
 
#10 PostWysłany: 12 Gru 2018 23:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 4792
HON fly4free
Z tym MM, to racja. Sprawdzę zatem tylko BAEC. Gdyby mieli połączenie LA na mój dzień, to mogę wziąć, bo za aviosy kosztuje to jakieś drobne kilka tysięcy + groszowe dopłaty.
A co do tego płatnego połączenia, to przeleciałem sporą część kalendarza i wygląda na to, że to jest ich najniższa stawka elastyczna na tej trasie. A bywają takie terminy, że koszt jest kilkukrotnie wyższy. Tak więc, jedyny minus jest taki, że zamrożę sobie 5 stówek na parę miesięcy, ale przy RTW nie mogę sobie pozwolić na wypadnięcie lotu, więc chyba wejdę w to "ubezpieczenie" :)
Akurat ten lot w zasadzie może wypaść, bo mam tam pewien zapas czasowy, ale to nie jest trasa HKG-PVG, gdzie samoloty latają kilkanaście razy dziennie :D
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 13 Gru 2018 12:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 4792
HON fly4free
To tak informacyjnie dodam, że za aviosy moje daty są niedostępne, więc wziąłem ten elastyczny bilet Latam. Wolałem zrobić to teraz, bo i tak standardowej ceny niższej nie ma, a jak będzie jakaś promocja, to najwyżej kupię nowy bilet elastyczny. Poza tym, jak sytuacja z AV Brasil rozwinie się w złym kierunku, popyt na bilety linii konkurencyjnych pewnie szybko wzrośnie (no i ceny też).
Ostatecznie wyszło o 50 zł drożej, bo nijak brazylijska strona Latam nie chciała przyjąć płatności revolutem (3 podejścia, za każdym razem błąd), a na europejskiej było ciut drożej.
Będę to trzymać, aż się wyjaśni, co z lotem Aviancą, czyli może nawet do ostatniej chwili.
W GOL było trochę taniej, ale nawet w najdroższej taryfie nie ma 100% zwrotu (potrącają 5%), a mam jednak nadzieję, że do września AV Brasil (albo ich właściciel) dogada się z wierzycielami i opcja z płatnym biletem pójdzie w zapomnienie (a wtedy kasa wróci na kartę).

Wysłane z mojego P9 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 13 Gru 2018 13:41 

Rejestracja: 23 Wrz 2014
Posty: 832
Loty: 130
Kilometry: 249 917
niebieski
Ja tylko dodam że sędzia zablokował wniosek wierzycieli. Na razie O6 ma wciąż 14 samolotów, które mieli stracić.
Ja mam GIG-GRU za kasę w okresie karnawału więc też jestem zainteresowany rozwojem sytuacji...
_________________
ImageImage
Góra
 Relacje PM off
tropikey lubi ten post.
 
 
 [ 12 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group