Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 36 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 05 Lut 2015 15:30 

Rejestracja: 25 Lut 2011
Posty: 88
Hej, pracuje dla znanego europejskiego Online Travel Agent w dziale IT. Czesto na forum pojawiaja sie screeny z naszych stron. Czy chcecie sie czegos dowiedziec jak dziala ten biznes od srodka? W miare mozliwosci moge odpowiedziec na kilka pytan.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
Kamil uważa post za pomocny.
 
      
Wakacje na Azorach za 2598 PLN. Loty z Warszawy + hotel ze śniadaniami Wakacje na Azorach za 2598 PLN. Loty z Warszawy + hotel ze śniadaniami
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
#2 PostWysłany: 05 Lut 2015 15:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Gru 2013
Posty: 1845
Loty: 76
Kilometry: 125 391
niebieski
Dożywotni zakaz wstępu do TS dla kolegi powyżej proponuję :lol: ;)
_________________
Image
MOJE RELACJE Z PODRÓŻY


Ostatnio edytowany przez Zeus, 05 Lut 2015 15:39, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off
10 ludzi lubi ten post.
 
      
#3 PostWysłany: 05 Lut 2015 15:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
- co to za OTA?
- skąd czerpiecie zyski? jest to tylko z niewiedzy kupujących (np przekonanie że latanie bez ubezpieczenia jest niebezpieczne) czy np linie coś Wam ze sprzedaży odpalają? a może jeszcze inaczej?
- z czego wynikają różnice w cenie pojawiające się w zależności od kraju oferowanej usługi?
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 05 Lut 2015 15:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lut 2014
Posty: 1049
Loty: 328
Kilometry: 456 296
niebieski
- kto ponosi koszt błędów- OTA czy linia
- czy ceny dla biur od linii lotniczych są zróżnicowane? w jakim stopniu?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 05 Lut 2015 15:52 

Rejestracja: 25 Lut 2011
Posty: 88
namteH napisał(a):
- co to za OTA?

heh, sory, zle przeczytalem. nie powiem :P
namteH napisał(a):
- skąd czerpiecie zyski? jest to tylko z niewiedzy kupujących (np przekonanie że latanie bez ubezpieczenia jest niebezpieczne) czy np linie coś Wam ze sprzedaży odpalają? a może jeszcze inaczej?


Glownym przychodem jest margines na sprzedazy biletow. Ale firma stara sie zarabiac na wszystkim. Wszysko co jest oferowane, jest po to zeby przyniesc zysk.
Linie lotnicze z zasady nie lubia nas, wola sprzedac bezposrednio na swojej stronie. Dzieki temu unikaja i nas i GDS i caly zysk zostawiaja dla siebie. Ale oczywiscie wiedza tez ze mamy duze zaplecze uzytkownikow, to czasami wola sprzedac nam bilet taniej niz sami by sprzedali.

namteH napisał(a):
- z czego wynikają różnice w cenie pojawiające się w zależności od kraju oferowanej usługi?

Nie ma jednoznacznej zasady, czasami mamy specjalny deal z linia lotnicza, linia mowi ze mozemy sprzedawac bilety za XXX ale tylko w tym kraju. Czasami sami sprzedajemy bilety taniej w danym kraju (czasami nawet tracimy na tym), aby tylko miec wieksza ilosc sprzedanych biletow danej linii. Wtedy idac do linii lotniczej i negocjujac z nimi, mozemy osciagnac lepsze ceny na innych kierunkach.

-- 05 Lut 2015 14:54 --

Tomek Zien napisał(a):
Dożywotni zakaz wstępu do TS dla kolegi powyżej proponuję :lol: ;)

Ja nie ustawiam cen, sam poluje na dobre okazje i dopinguje innym :)


Ostatnio edytowany przez fakalaka 05 Lut 2015 21:50, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Profil Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
 
      
#6 PostWysłany: 05 Lut 2015 15:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Lis 2012
Posty: 1111
niebieski
1. Zabezpieczacie się jakoś przed podejrzanie niską ceną lotu?
2. Znasz się tylko na systemie czy na sprawach bardziej lotniczych też? Bo chciałbym pytać o kwestię tego kto ponosi kosztu w różnych rodzajach FD i od czego to zależy?
3. Zniżki na usługi swojego OTA masz?
4. Masz dostęp do prawdziwych baz na których pracuje wasze OTA czy jednak za głęboko zaglądać nie możecie?
5. W jaki sposób mniej więcej odbywa się komunikacja pomiędzy OTA, a GDS? Coś się dzieje więcej po waszej strony czy tylko wysyłacie zapytanie, dostajecie w odpowiedzi ceny/kierunki i ewentualnie doliczacie do tego jakieś swoje zniżki?
6. Obsługujecie LCC? Jakieś nieoficjalne API macie czy parsujecie na żywca strony np. takiego FRa?
Góra
 Profil Relacje PM off
fakalaka lubi ten post.
 
      
#7 PostWysłany: 05 Lut 2015 16:00 

Rejestracja: 25 Lut 2011
Posty: 88
paweł p napisał(a):
- kto ponosi koszt błędów- OTA czy linia
- czy ceny dla biur od linii lotniczych są zróżnicowane? w jakim stopniu?


Jakich bledow? Cenowych? Jesli OTA zdazyl zabookowac ten bilet, to strata linii. Jesli nie, to nie ma zadnych kosztow. OTA zwraca pieniadze i tyle.
Nie potrafie odpowiedziec dokladnie na 2 pytanie. Niektore bilety maja specjalne ceny dla wybranych OTAs. W jakim stopniu? Nie mam pojecia, zalezy kto negocjowal, z jaka linia, na jakich warunkach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 05 Lut 2015 16:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lis 2012
Posty: 1098
Loty: 137
Kilometry: 161 438
niebieski
fakalaka napisał(a):
namteH napisał(a):
- co to za OTA?

Online Travel Agent


To się dogadali.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
11 ludzi lubi ten post.
 
      
#9 PostWysłany: 05 Lut 2015 16:12 

Rejestracja: 25 Lut 2011
Posty: 88
kiew napisał(a):
1. Zabezpieczacie się jakoś przed podejrzanie niską ceną lotu?
2. Znasz się tylko na systemie czy na sprawach bardziej lotniczych też? Bo chciałbym pytać o kwestię tego kto ponosi kosztu w różnych rodzajach FD i od czego to zależy?
3. Zniżki na usługi swojego OTA masz?
4. Masz dostęp do prawdziwych baz na których pracuje wasze OTA czy jednak za głęboko zaglądać nie możecie?
5. W jaki sposób mniej więcej odbywa się komunikacja pomiędzy OTA, a GDS? Coś się dzieje więcej po waszej strony czy tylko wysyłacie zapytanie, dostajecie w odpowiedzi ceny/kierunki i ewentualnie doliczacie do tego jakieś swoje zniżki?
6. Obsługujecie LCC? Jakieś nieoficjalne API macie czy parsujecie na żywca strony np. takiego FRa?


1. Nie. Filtrujemy niektore trasy, linie lotnicze, dodajemy, odejmujemy i sprzedajemy. Jesli jest super tanio, good for you
2. EDIT: Nie wiem. Jestem prawie pewny że linia, my płacimy to co GDS nam powie.
3. nie duze, bilet musze zaplacic sam, wszystkie koszta dodatkowe moge sobie odjac. czasami linie wypuszczaja specjalne oferty dla OTAs, np. Air Europa ma AMS-HAV return za EUR99 plus podatki (EUR450 euro)
4. Ja nie, kilka osob ma bezposredni dostep.
5. Dokladnie tak jak opisales :). Zanim zaczalem pracowac to myslalem ze jest to bardziej skomplikowane.
6. Kozystamy z providera ktory zajmuje sie w 100% parsowaniem na zywca ryanair i nam wystawia API


Ostatnio edytowany przez fakalaka, 05 Lut 2015 22:09, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 05 Lut 2015 16:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Lis 2012
Posty: 1111
niebieski
To jeszcze kilka pytań.
1. Pytanie zadane wcześniej przez @namteH'a dotyczyło tego, które to OTA jest Twoim pracodawcą, ale zakładam że nie chcesz odpowiadać. (choć moim zdaniem nie jest trudno do tego dojść...)
2. Cały proces ticketowania odbywa się u was w 100% automatycznie czy może się wydarzyć coś co powoduje, że jest to ticketowane ręcznie przez pracownika?
3. Czy są jakieś dziwne parametry, które mogłyby wpływać na powodzenie płatności i/lub uzyskanie niskich cen? Nie jest specjalną tajemnicą, że często sprawdzane jest kraj z którego idzie połączenie, ale analizując czasem JS'a w niektórych OTA widziałem tam naprawdę dziwne rzeczy. Zapamiętywane było np. czy nr karty został wklejony czy wpisany ręcznie i skoro ktoś to zapamiętywał to pewnie jakoś wykorzystywał. Częste są też parametry doklejane do url'a mówiące o konkretnych promocjach lub o przekierowania. Czy w tej kwestii zauważyłeś kiedyś coś ciekawego, zapamiętujecie nietypowe rzeczy, korzystacie z tego w jakiś wymyślny sposób?
4. Trochę już poruszone w poprzednim temacie. Wasze OTA z pewnością występuje w kilku multiwyszukiwarkach. Może to powodować u was zniżki? Z nimi też macie popodpisywane jakieś umowy dotyczące rabatów?
5. Robicie cross-checking przy płatności ze swoją bazą? Tzn. jak ktoś skorzystał 2 razy z jakiejś promocji to blokujecie mu możliwość skorzystania z niej kolejny 159 razy?


Ostatnio edytowany przez kiew, 05 Lut 2015 16:57, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#11 PostWysłany: 05 Lut 2015 16:48 

Rejestracja: 18 Maj 2011
Posty: 701
Zbanowany
niebieski
Jakies potwierdzenie Twojej pracy?
Bo zaraz bedzie masa takich watkow bez zadnego potwierdzenia.
Góra
 Profil Relacje PM off
bulion lubi ten post.
 
      
#12 PostWysłany: 05 Lut 2015 16:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2012
Posty: 1237
niebieski
1. Jakiej wielkości macie średnio marże na sprzedaży biletów tradycyjnych linii?
2. Czy w wypadku błędów cenowych macie określoną procedurę postępowania która decyduje co bierzecie na siebie a co anulujecie, czy taka decyzja jest podejmowana dla każdej sprawy?
3. Jak wyglądają kwestie anulowania/zmian biletów, możecie to robić swobodnie nawet gdy taryfa na to klientowi nie pozwala, czy są jakieś ograniczenia?
4. Pracujesz bezpośrednio dla OTA, czy jako pracownik firmy będącej ich kontraktorem?


Ostatnio edytowany przez Mareckipl, 05 Lut 2015 17:12, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 05 Lut 2015 17:15 

Rejestracja: 25 Lut 2011
Posty: 88
kiew napisał(a):
To jeszcze kilka pytań.
1. Pytanie zadane wcześniej przez @namteH'a dotyczyło tego, które to OTA jest Twoim pracodawcą, ale zakładam że nie chcesz odpowiadać. (choć moim zdaniem nie jest trudno do tego dojść...)
2. Cały proces ticketowania odbywa się u was w 100% automatycznie czy może się wydarzyć coś co powoduje, że jest to ticketowane ręcznie przez pracownika?
3. Czy są jakieś dziwne parametry, które mogłyby wpływać na powodzenie płatności i/lub uzyskanie niskich cen? Nie jest specjalną tajemnicą, że często sprawdzane jest kraj z którego idzie połączenie, ale analizując czasem JS'a w niektórych OTA widziałem tam naprawdę dziwne rzeczy. Zapamiętywane było np. czy nr karty został wklejony czy wpisany ręcznie i skoro ktoś to zapamiętywał to pewnie jakoś wykorzystywał. Częste są też parametry doklejane do url'a mówiące o konkretnych promocjach lub o przekierowania. Czy w tej kwestii zauważyłeś kiedyś coś ciekawego, zapamiętujecie nietypowe rzeczy, korzystacie z tego w jakiś wymyślny sposób?
4. Trochę już poruszone w poprzednim temacie. Wasze OTA z pewnością występuje w kilku multiwyszukiwarkach. Może to powodować u was zniżki? Z nimi też macie popodpisywane jakieś umowy dotyczące rabatów?
5. Robicie cross-checking przy płatności ze swoją bazą? Tzn. jak ktoś skorzystał 2 razy z jakiejś promocji to blokujecie mu możliwość skorzystania z niej kolejny 159 razy?


1. zle przeczytalem. nie chce mowic, ale nie bede specjalnie unikal. jak napisales, nie trudno do tego dojsc.
2. automatycznie. z tym ze jesli wzielismy za bilet 200 euro, a w tym czasie cena podskoczyla do 250 to proces jest przerwany i trzeba recznie dokonczyc. to jest jedyny wyjatek ze my z premedytacja przerywamy ticketowanie. oczywiscie zdarzaja sie bledy w oprogramowaniu, wtedy trzeba tez recznie dokonczyc proces.
3. promocje w url, lub tez kody promocyjne to jedyne narzedzia do manipulacji ceny ktore pozostawiamy uzytkownikowi. nie "zapamietujemy" tez uzytkownikow (znowu szukasz tego lotu to powiekszymy Ci cene - nie). nie robimy nic w JS,bo 1: latwo zmienic, 2: mamy lepsze narzedzia do grania cena. oczywiscie korzystamy z google analitycs i odpowiednikow, ale raczej po to zeby przewidywac trendy, negocjowac z liniami i byc bardziej konkurencyjnym w stosunku do innych. nigdzie nie ustawiamy ceny na podstawie informacji jakie wiemy o indywidualnym uzytkowniku. jesli ty widzisz jakas cene, to znaczy ze kazda inna osoba ktora zrobi dokladnie te same kroki co ty bedzie widziala ta sama cene.
4. wspolpracujemy z wieloma meta-partnerami. na pewno mamy mozliwosc ustalania cen na podstawie systemu w ktorym lot zostal wyszukany (czy przychodzisz z kayak, czy ze skyscanner), ale nie wiem czy mamy jakies specjalne umowy na temat cen. nie sadze, to nasza, a nie ich sprawa.
5. nie. jak wspomnialem wczesniej, promocje (i ogolnie pricing) nigdy nie sa zwiazane z indywidualnym uzytkownikiem. jesli zabookujesz uzywajac tego samego maila, to bedzie nam prosciej ciebie znalesc w bazie, ale nie wplynie to w jakikolwiek sposob na ostateczna cene biletu.


Ostatnio edytowany przez fakalaka 05 Lut 2015 19:39, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 05 Lut 2015 17:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 7695
Loty: 15
Kilometry: 58 252
srebrny
Komornik napisał(a):
Jakies potwierdzenie Twojej pracy?
Bo zaraz bedzie masa takich watkow bez zadnego potwierdzenia.


Żadnej masy nie będzie, temat jest pod obserwacją :mrgreen:

Czytam z ciekawością i uwagą :)
_________________
Dancehall Masak-Rah
Junior Stress - Za Mało Cichej Wody W Rzece
ImageImage
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#15 PostWysłany: 05 Lut 2015 17:35 

Rejestracja: 25 Lut 2011
Posty: 88
Komornik napisał(a):
Jakies potwierdzenie Twojej pracy?
Bo zaraz bedzie masa takich watkow bez zadnego potwierdzenia.


Chcesz kopie mojego kontraktu, czy uscisk reki z prezesem?

Mareckipl napisał(a):
1. Jakiej wielkości macie średnio marże na sprzedaży biletów tradycyjnych linii?
2. Czy w wypadku błędów cenowych macie określoną procedurę postępowania która decyduje co bierzecie na siebie a co anulujecie, czy taka decyzja jest podejmowana dla każdej sprawy?
3. Jak wyglądają kwestie anulowania/zmian biletów, możecie to robić swobodnie nawet gdy taryfa na to klientowi nie pozwala, czy są jakieś ograniczenia?
4. Pracujesz bezpośrednio dla OTA, czy jako pracownik firmy będącej ich kontraktorem?


1. jak pisalem wczesniej, w sprzedazy biletow jest zbyt wiele niewiadomych i zmiennych. nie potrafie odpowiedziec na pytanie srednia marza.
2. moj dzial sie tym nie zajmuje, nie potrafie odpowiedziec na to pytanie.
3. taryfa nas ogranicza. gdy testujemy nasze oprogramowanie musimy tez zwracac uwage na to, czy mozemy pozniej anulowac wybrany lot.
4. bezposrednio
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 05 Lut 2015 17:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Lis 2012
Posty: 1111
niebieski
To ja idę dalej.

1. Twoja OTA w kilku krajach, występuje pod różnymi markami. I tutaj pytanie czy jesteście jedną grupą kapitałową i po prostu ma ona kilka OTA w swoim portfelu i dlatego strony się linkują nazwajem np. w stopce. Czy tak naprawdę pod spodem, pod każdą z tych stron siedzi jeden mechanizm, a różnią się tylko UI i nazwą?

2. Podczas rekrutacji wymagana była jakaś wiedza dotycząca specyfiki branży? Czy wręcz przeciwnie, im mniej wiedziałeś tym lepiej, nie wyłapiesz luk?
Góra
 Profil Relacje PM off
fakalaka lubi ten post.
 
      
#17 PostWysłany: 05 Lut 2015 17:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Maj 2014
Posty: 247
Loty: 117
Kilometry: 202 043
Ciekawy temat.

1. Ile biletów średnio sprzedajecie dziennie?
2. Macie swoją serwerownię czy wykupujecie miejsce w zewnętrznej firmie?
3. Czy ktoś osobiście ponosi odpowiedzialność za podejrzanie niskie ceny? Właśnie, te ceny wynikają zazwyczaj z błędu ludzkiego czy z winy systemu?
Góra
 Profil Relacje PM off
fakalaka lubi ten post.
 
      
#18 PostWysłany: 05 Lut 2015 19:03 

Rejestracja: 25 Lut 2011
Posty: 88
kiew napisał(a):
To ja idę dalej.

1. Twoja OTA w kilku krajach, występuje pod różnymi markami. I tutaj pytanie czy jesteście jedną grupą kapitałową i po prostu ma ona kilka OTA w swoim portfelu i dlatego strony się linkują nazwajem np. w stopce. Czy tak naprawdę pod spodem, pod każdą z tych stron siedzi jeden mechanizm, a różnią się tylko UI i nazwą?

2. Podczas rekrutacji wymagana była jakaś wiedza dotycząca specyfiki branży? Czy wręcz przeciwnie, im mniej wiedziałeś tym lepiej, nie wyłapiesz luk?


1. Firma powstała jako merger innych firm, celem jest jedna platforma dla wszystkich marek. Wszystkie europejskie marki mają jeden mechanizm i różnia się tylko UI i nazwą.
2. Nie wiedziałem nic. Nie było to wymagane podczas rekrutacji, nie było nawet pytań związanych. Oczywiście była rozmowa dlaczego aplikuję, ale nie sądzę żeby miało to jakikolwiek wpływ na decyzję.

-- 05 Lut 2015 18:36 --

sp8hmz napisał(a):
1. Ile biletów średnio sprzedajecie dziennie?
2. Macie swoją serwerownię czy wykupujecie miejsce w zewnętrznej firmie?
3. Czy ktoś osobiście ponosi odpowiedzialność za podejrzanie niskie ceny? Właśnie, te ceny wynikają zazwyczaj z błędu ludzkiego czy z winy systemu?


1. W tym roku pobiliśmy rekord, ponad 6800 bookings. Przypuszczamy że będzie jeszcze więcej.
2. Oba.
3. Nie wiem. Wiekszość (wszystkie z jakimi do tej pory się spotkałem, a nie mam dostępu do TS :) ) przychodzą prosto z GDS. To nie jest nasz problem. Nawet jeśli to nie sądzę żeby ktoś musiał z własnej kieszeni zapłacić za to. Błędy się zdarzają. Ważne jest to żeby wyciągnąć z tego wnioski i nie zrobić głupstwa znowu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 05 Lut 2015 20:12 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8990
Dlaczego w takim razie aplikowales? :p wiedziałeś co to za firma i chciałeś tam szukać różnych sposobów, czy to był przypadek?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 05 Lut 2015 20:36 

Rejestracja: 07 Lut 2014
Posty: 429
niebieski
Czy zajmujecie się też hotelami? Jaki jest czas replikacji danych pomiędzy bazą sieci hotelowej, a Wami? Piję do kwestii wyszukiwania BRG.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 36 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
cron
phpBB® Forum Software © phpBB Group