Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 963 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 49  Następna
Autor Wiadomość
#821 PostWysłany: 13 Sie 2023 11:59 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9605
HON fly4free
Jak C jest z "bid" to mile liczą się za oryginalnie opłaconą klasę rezerwacyjną w Y. Upgrade nadpisuje klasę I w rezerwacji czyli taką która nie daje mil w żadnych programach *A.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Niezapomniana wycieczka po Tajlandii 🛺 Bangkok, Phuket i Chiang Mai w jednej podróży z Warszawy za 2716 PLN 🌺 Niezapomniana wycieczka po Tajlandii 🛺 Bangkok, Phuket i Chiang Mai w jednej podróży z Warszawy za 2716 PLN 🌺
Luksusowy 5* hotel z aquaparkiem w Egipcie 🏝️🏊‍♂️🌴 Tydzień z all inclusive za 2390 PLN 🍹😎 Luksusowy 5* hotel z aquaparkiem w Egipcie 🏝️🏊‍♂️🌴 Tydzień z all inclusive za 2390 PLN 🍹😎
#822 PostWysłany: 31 Sie 2023 20:30 

Rejestracja: 29 Wrz 2012
Posty: 173
Loty: 376
Kilometry: 539 680
niebieski
-- 13 Sie 2023 15:57 --

-- 13 Sie 2023 15:53 --

Wcale nie musi być tak jak piszesz. Aegean stosuje do licytacji taką samą platformę jak LOT, w którym po upgrade za kasę (dopłatę z licytacji) przy odprawie online pokazuje faktycznie klasę „I”. Jednak później mile naliczane są jak za „Z”. Możliwe, że w Aegean też tak jest. Mam niedługo 3 loty Aeganem i może się skuszę na licytowanie to wtedy dam znać jak było faktycznie.

-- 31 Sie 2023 20:30 --

Sam sobie odpowiem. Po zaakceptowanej ofercie upgradu za kasę, Aegean nalicza mile jak za pierwotną taryfę. Jednak cała reszta jest już w pełni biznesowa. Czyli większy limit bagażu, poczekalnia, fast track, w Atenach dedykowany bus po wylądowaniu itp. Ponadto powiem Wam, że szczerze polecam Aegean. Załoga, serwis na pokładzie, jedzenie - chyba ostatnie linie w Europie, które są na takim wysokim poziomie w biznesie.


Ostatnio edytowany przez DXmaniac, 13 Sie 2023 22:33, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#823 PostWysłany: 07 Wrz 2023 19:12 

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2321
złoty
@DXmaniac
Platforma ta sama i jest szansa, że działa podobnie, tyle że znaczenie może mieć czy naliczasz do macierzystego programu czy nie. W sensie jeśli up'a w LO naliczysz do M&M to chyba też policzy oryginalną taryfę, a licząc do M&B jest liczone jako biznes.

Co do drugiej części wypowiedzi to kolega chyba TK w C nie leciał ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#824 PostWysłany: 07 Wrz 2023 19:17 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9605
HON fly4free
@tasma: twardy produkt w TK C absolutnie tak , ale serwis i soft zdecydowanie lepszy jest IMO w A3 w tej chwili na trasach europejskich

Program przy upach nie ma znaczenia jeśli przewoźnik nadpisuje klasę I w *A. Do innych FFP tez wtedy naliczy za oryginalna klasę rezerwacyjną.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#825 PostWysłany: 19 Wrz 2023 16:35 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 9848
Loty: 1077
Kilometry: 1 066 372
platynowy
Niedawno robiłem MR - 4 loty TP. Nabiło mi mile do M&B za 3 z nich, a za jeden, w dodatku pierwszy, nie. Złożyłem wniosek, który został odrzucony, bo niby mile zostały już zaliczone do innego programu, co jest oczywiście bzdurą, bo wszystkie loty na jednym bilecie z wpisanym nr programu A3. Piszę do A3 ponaglenia, ale chyba mają na to wylane. Normalnie powiedziałbym trudno, ale akurat loty były specjalnie pod zdobycie odpowiedniej brakującej ilości mil do utrzymania statusu, więc brak ich części trochę mi komplikuje sprawę.
Więc pytania do bardziej doświadczonych w temacie użytkowników forum:
- jak to dalej ugryźć?
- czy TP ma interes w blokowaniu prawidłowego naliczenia mil?
- czy uderzenie do TP zamiast do A3 może przynieść lepsze efekty?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#826 PostWysłany: 19 Wrz 2023 16:44 

Rejestracja: 12 Sie 2010
Posty: 91
Loty: 190
Kilometry: 266 506
No bym dalej męczył M&B ( ja zawsze przez twitter - dosc szybko idzie - zwlaszcza jak jesteś gold ) wyślij screen że loty z jednej rezerwacji itp to chyba jedyna droga żeby w miare szybko ogarnąć . Może w sumie i warto do TP uderzyc ale oni to chyba raczej i tak nic nie podziałają
Góra
 Profil Relacje PM off
Sudoku lubi ten post.
 
      
#827 PostWysłany: 19 Wrz 2023 16:47 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 9848
Loty: 1077
Kilometry: 1 066 372
platynowy
Dzięki, będę ich dalej cisnął w takim razie. Już im wysyłałem BP, ale nic to nie pomogło póki co.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#828 PostWysłany: 19 Wrz 2023 17:44 

Rejestracja: 12 Sie 2010
Posty: 91
Loty: 190
Kilometry: 266 506
Ja jak coś musze ogarnać to wbijam na twitter wiadomosci i tam bodajze punkt4 Miles Bonus , trzeba podac swoj numer i litanie w czym problem - dla mnie osobiscie to najszybsza i skuteczna droga z nimi Trzymam kciuki i daj znać jeśli możesz co tam ugrasz
Góra
 Profil Relacje PM off
Sudoku lubi ten post.
 
      
#829 PostWysłany: 24 Wrz 2023 20:25 

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2321
złoty
@Sudoku
Miałem kiedyś podobny problem z lotami LX. Też jeden z odcinków się nie naliczył. M&B odrzucił jak u Ciebie. Zadzwoniłem na polską infolinie Swissa zapytać czy wszystko ok z rezerwacją i co chodzi. Konsultant powiedział że "odznaczył coś w rezerwacji" i "żebym jeszcze raz zrobił claima". Po tej operacji naliczyło się poprawnie.
Pewnie dodzwonienie się na infolinie TP nie jest tak proste, ale warto spróbować.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Sudoku lubi ten post.
 
      
#830 PostWysłany: 06 Paź 2023 11:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1379
Loty: 444
Kilometry: 478 015
niebieski
Jak w Miles&Bonus liczony jest okres kwalifikacji? Od 01. stycznia do 31. grudnia każdego roku, czy podobnie jak np. w SK - od miesiąca, w którym zapiszemy się do programu?

Jak wygląda również "dorabianie się" milowe do statusu? Czy jest to tak jak w M&M, że z końcem roku kasują nam się wylatane sektory kwalifikujące i od nowego roku zaczynamy od zera? Dajmy na to taki przykład. Zakładam sobie konto 01. grudnia. Polecę sobie do ATH w C i zdobędę za to 5000 mil. Czy od 01. stycznia muszę zaczynać jakoby od zera (czyli wylatać te 9000 mil na silver biorąc z znowu np. dwie takie rotacje w C) czy raczej jest to np. bity rok, a więc jeżeli lot odbyłem np. 05. grudnia, to do 05. grudnia kolejnego roku muszę zdobyć sumarycznie 9000 mil, żeby silver wskoczył (wylatując np. jedną taką rotację)?

Czy w związku z tym założenie sobie konta w M&M co do konkretnego terminu jego otwarcia ma jakieś większe znaczenie, czy zupełnie nic to nie wnosi, bo okresy kwalifikacyjne dla każdego z osobna liczą się tak samo?

Na SK postawiłem już krzyżyk. Nawet nadchodzące loty usunę z EB i chciałbym wrzucić do A3, żeby tam budować status. W grudniu może trafi się jakiś lot do ATH, tylko właśnie powyższe pytania odnoszą się do sensowności brania C tylko dla statusu, czy - jeżeli - wykasują mi wszystko kwalifikujące z końcem roku, to wezmę najtańszą ekonomiczną, kupię miejsce i nie będę w ogóle zwracał na to uwagi.

Plan zakłada wylatanie bez większego spinania się statusu do czasu, kiedy SK mi go wycofa ze Star Alliance - żebym nie miał przestoju. Czyli szybciutko w styczniu silver, a potem już albo Aegean Passem tygodniowe codzienne rotacje do ATH albo trzy miesiące po jednej rotacji w C/C/Y, żeby te 24k dodatkowo wylatać. Przeliczyłem sobie i jednak M&M nie ma sensu, bo potem będzie trzeba na siłę się spinać, żeby co roku te 100 sektorów (lub ciut mniej w przypadku ewentualnych C) wylatywać. Tutaj (póki co) zrobię jedną rotację WAW-ATH-LCA w C + jakiś tam Y WAW-ATH i status (dopóki nie zmienią) się utrzyma - dużo taniej, mniej absorbująco i naprawdę - przy okazji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#831 PostWysłany: 06 Paź 2023 11:54 

Rejestracja: 27 Lut 2015
Posty: 453
niebieski
Ani jak w MM, ani jak w EB jeśli u nich jest tak jak napisałeś czyli od daty rejestracji.
Masz 12 miesięcy na zdobycie wymaganej liczby mil statusowych zarówno do Silvera jak i do Golda. Mile po 12 miesiącach są kasowane.

Po zdobyciu Silvera okres 12 miesięcy na zdobycie Golda zaczyna się więc od nowa, a ewentualna nadwyżka mil przechodzi do puli kwalifikacyjnej na Golda.
Data zdobycia Golda jest zafiksowana w systemie i masz od niej 12 miesięcy na odnowienie. W przypadku odnowienia nadwyżka statusowych mil nie jest rolowana na kolejny okres.
_________________
Patron Radio WNET
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
1955845624 lubi ten post.
1955845624 uważa post za pomocny.
 
      
#832 PostWysłany: 06 Paź 2023 14:40 

Rejestracja: 12 Sie 2010
Posty: 91
Loty: 190
Kilometry: 266 506
Grzenio1970 napisał(a):
Ani jak w MM, ani jak w EB jeśli u nich jest tak jak napisałeś czyli od daty rejestracji.
Masz 12 miesięcy na zdobycie wymaganej liczby mil statusowych zarówno do Silvera jak i do Golda. Mile po 12 miesiącach są kasowane.

Po zdobyciu Silvera okres 12 miesięcy na zdobycie Golda zaczyna się więc od nowa, a ewentualna nadwyżka mil przechodzi do puli kwalifikacyjnej na Golda.
Data zdobycia Golda jest zafiksowana w systemie i masz od niej 12 miesięcy na odnowienie. W przypadku odnowienia nadwyżka statusowych mil nie jest rolowana na kolejny okres.
Mogę się mylic ale raczej jestem przekonany że nadwyżka przechodzi na następny cykl - nie pamiętam dokładnie ale sprawdzę w listopadzie przy odnowieniu i dam znać Napewno segmenty nie przechodzą
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#833 PostWysłany: 07 Paź 2023 09:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1379
Loty: 444
Kilometry: 478 015
niebieski
Dzięki @grego74 @Grzenio1970 .

Reasumując, założę sobie konto w M&B jakoś na początku grudnia. Zobaczę w listopadzie, czy uda mi się w grudniu wyskoczyć do ATH, ale zrobię to w Y (tylko nie najtańszej, ale tej jakiejś lepszej, żeby dało chociaż po 1000 mil za sektor). W styczniu zrobię sobie jakąś rotację w SK (6 sektorów) w taryfie A, więc ma to dać ponad 6k mil do A3. [Tutaj jeszcze trochę polatam SK, żeby dobić do równej dziesiątki tysięcy mil, bo chcę jakieś Wyspy Owcze na przyszły rok za mile wziąć i może jeszcze raz LYR - wykorzystać to do zera, bo potem pewnie już nigdy SK nie polecę jak przejdą do SkyTeam]. Jak się dobrze zepnę z tą economy na ATH, to powinno łącznie wyrobić 9k mil na silver. No i potem zacznie się zabawa. Zauważyłem, że TP daje w taryfie biznes (J) ładną ilość mil, gdyby tak wziąć WAW-LIS-FNC RT (już nie pamiętam, ale jakoś koło 9k mil to daje i bilet kosztuje nieco ponad 2k PLN, gdzie economy kosztuje 1,5k PLN dając 0 mil). Alternatywnie jak nie wyjdzie, to znowu coś tam w SK w jakichś A fare class wymyślę, bo - kurde - no lubię tą Skandynawię. Dobiję to Aegean Passem z BER to ATH, zrobię sobie takie 4 dni rotacji przy 8-odcinkowym karnecie (13416 mil), gdzie zabraknie tych 2k do golda. No i będę sobie czekał, skoro mam rok od wskoczenia silvera. Jak już SK ogłosi, że koniec Star Alliance, to zrobię sobie znowu w economy rotację na tydzień/dwa przed, aby osiągnąć próg 24k (od momentu zdobycia silvera) i gold w A3 powinien zatem wskoczyć. Im później tym lepiej, ale tak, żeby załatwić to "jednym cięciem". Przy renewal jak zachowają warunki, będzie już łatwiej :) Jedną rotacją C do LCA typowo urlopowo i tyle. Raz w roku na Cypr można się bujnąć dla relaksu. Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Przeglądałem forum i wiem, że oni w tym systemie mają spowolnione reakcje, więc wolę dopytać od doświadczonych weteranów Miles&Bonus niż potem się denerwować i codziennie zerkać na konto "bo coś mi się nie zaktualizowało".
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#834 PostWysłany: 07 Paź 2023 09:50 

Rejestracja: 27 Lut 2015
Posty: 453
niebieski
W razie potrzeby można dokupić mile statusowe:
Image
_________________
Patron Radio WNET
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
1955845624 lubi ten post.
1955845624 uważa post za pomocny.
 
      
#835 PostWysłany: 07 Paź 2023 12:47 

Rejestracja: 29 Wrz 2012
Posty: 173
Loty: 376
Kilometry: 539 680
niebieski
Nie wiem czy ja dobrze czytam, ale na Silvera trzeba zebrać 12000 mil a nie 9000. I jeszcze jedna uwaga - przy zapisaniu się do programu dają 1000 mil statusowych i nagrodowych oraz voucher 20% na taryfę w economy. Musi być tylko rozliczenie w euro. Też bawię się w zmianę programu i zrobienie statusu w M+B jest całkiem przyjemne finansowo.
Góra
 Profil Relacje PM off
1955845624 lubi ten post.
1955845624 uważa post za pomocny.
 
      
#836 PostWysłany: 07 Paź 2023 13:21 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9605
HON fly4free
Na *S 12 k mil + 2 segmenty ; na *G łącznie 36 k + 6 segmentów ; w tym rzeczywiście 1 k się dostaje zakładając konto
Góra
 Profil Relacje PM off
1955845624 lubi ten post.
1955845624 uważa post za pomocny.
 
      
#837 PostWysłany: 07 Paź 2023 14:56 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 9848
Loty: 1077
Kilometry: 1 066 372
platynowy
@1955845624 Loty TP w C to rzeczywiście dobra opcja. A jeżeli często latasz do Skandynawii, to stamtąd zwykle jest taniej niż z W-wy i przy okazji ciut więcej mil wpadnie. Jedynie uwaga, że warto robić te loty odpowiednio wcześniej, bo ja pod koniec sierpnia miałem trasę ARN-LIS-FAO i z powrotem. I za pierwszy lot ARN-LIS nie naliczyło mi mil (a to prawie 3700) i dopiero dzisiaj, czyli po ponad półtora miesiącu i oczywiście interwencjach oraz przypominaniu się trafiły na moje konto. U mnie nie było presji czasowej, ale nie wiem, jak by to wyglądało, gdyby pomiędzy lotem a faktycznym naliczeniem mil upłynął termin na ich zdobycie by mieć/utrzymać status.
grego74 napisał(a):
Ja jak coś musze ogarnać to wbijam na twitter wiadomosci i tam bodajze punkt4 Miles Bonus , trzeba podac swoj numer i litanie w czym problem - dla mnie osobiscie to najszybsza i skuteczna droga z nimi Trzymam kciuki i daj znać jeśli możesz co tam ugrasz

Jak właśnie napisałem powyżej, w końcu się udało. Kontaktowałem się tylko mailowo z M&B.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
1955845624 uważa post za pomocny.
 
      
#838 PostWysłany: 07 Paź 2023 15:10 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9605
HON fly4free
A3 generalnie wolniej przetwarza dane otrzymywane z innych linii, jak i sam wysyła je z opóźnieniem do FFP.
Zakładając automatyczne naliczenie poślizg przy tych samych lotach / datach jest 1-2 dni porównując np. TK czy M&M i A3.
Z kolei w TK loty A3 naliczyły się dopiero po pełnym tygodniu od daty podróży; za inne linie wpadają po paru godzinach od lotu, a max po 1-2 dniach.
Góra
 Profil Relacje PM off
1955845624 lubi ten post.
1955845624 uważa post za pomocny.
 
      
#839 PostWysłany: 08 Paź 2023 16:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2017
Posty: 2309
Loty: 612
Kilometry: 958 331
niebieski
Sudoku napisał(a):
@1955845624 Jedynie uwaga, że warto robić te loty odpowiednio wcześniej, [...] ale nie wiem, jak by to wyglądało, gdyby pomiędzy lotem a faktycznym naliczeniem mil upłynął termin na ich zdobycie by mieć/utrzymać status.

Z naliczaniem wstecznym do utrzymania statusu nie ma problemu. Mile zostaną dodane z datą odbycia lotów i system z tą samą datą zrewaliduje status.
Np. brakuje nam 1,000 mil do osiągnięcia/przedłużenia statusu do 8.X i wylatamy 2,000 mil 7.X, ale one z jakiegoś powodu się nie naliczą automatycznie, to po wysłaniu claima "wpadną na swoje miejsce" i status zostanie zaktualizowany od 8.X.
Nic się nie straci - ale też nic się nie zyska. Jeżeli ktoś zechce "przeciągnąć" status robiąc claim kilka miesięcy później z nadzieją, że system policzy 12 miesięcy od nowej daty.
_________________
Idąc przez most rzeka płynęła wartkim nurtem.

Także = również / też
Tak że = więc / zatem / dlatego
Góra
 Profil Relacje PM off
1955845624 uważa post za pomocny.
 
      
#840 PostWysłany: 08 Paź 2023 16:31 

Rejestracja: 12 Wrz 2012
Posty: 2656
platynowy
p.wl napisał(a):
Np. brakuje nam 1,000 mil do osiągnięcia/przedłużenia statusu do 8.X i wylatamy 2,000 mil 7.X, ale one z jakiegoś powodu się nie naliczą automatycznie, to po wysłaniu claima "wpadną na swoje miejsce" i status zostanie zaktualizowany od 8.X.
Nic się nie straci - ale też nic się nie zyska.

Miałem dokładnie taką sytuację w A3. Mile wpadły na swoje miejsce, ale status się nie zaktualizował. Musiałem pisać do customer service. Dopiero Ci przywrócili mi status, tak jak miało być.
Góra
 Profil Relacje PM off
1955845624 uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 963 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 49  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group