Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 28 Mar 2014 18:10 

Rejestracja: 12 Wrz 2012
Posty: 2659
platynowy
Witam,

Czy ktoś może mi doradzić co mi przysługuje w takiej sytuacji?

Mam kupiony PRG-AUH-VIE w Opodo. Linie JU

Plan lotów zmienione dwa razy:
1) ponad 14 dni przed odlotem: przylot do VIE opóźniony o 8 godzin
2) mniej niż 14 dni przed odlotem: przylot do VIE opóźniony o 12 godzin

Jakie mam rozwiązania?

Najlepsze dla mnie byłoby przesunięcie całego wypadu o tydzień albo dwa. Mam do tego prawo / mam na to szanse?
W W6 już praktykowałem i da się, z tym że to Unijne W6 a nie Serbskie JU kupowane przez OTA.


Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Odkryj kraj kawy, samby i piłki nożnej ⚽️☕🇧🇷 Tanie loty do Brazylii od 2089 PLN 🌎 Odkryj kraj kawy, samby i piłki nożnej ⚽️☕🇧🇷 Tanie loty do Brazylii od 2089 PLN 🌎
Fuerteventura z all inclusive 🏝️🍹 4* hotel tylko dla dorosłych z basenem za 2887 PLN Fuerteventura z all inclusive 🏝️🍹 4* hotel tylko dla dorosłych z basenem za 2887 PLN
#2 PostWysłany: 28 Mar 2014 19:18 

Rejestracja: 20 Sty 2014
Posty: 444
niebieski
To są loty z/do UE, więc obowiązuje rozporządzenie 261/2004 o ochronie praw pasażerów. Najprościej będzie, jeśli zadzwonisz do przewoźnika i zapytasz, czy możesz zmienić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 28 Mar 2014 19:20 

Rejestracja: 12 Wrz 2012
Posty: 2659
platynowy
adamuto napisał(a):
To są loty z/do UE, więc obowiązuje rozporządzenie 261/2004 o ochronie praw pasażerów. Najprościej będzie, jeśli zadzwonisz do przewoźnika i zapytasz, czy możesz zmienić.

Bezpośrednio do przewoźnika? Czy raczej do OTA gdzie kupowałem?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 28 Mar 2014 19:40 
Założyciel
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Sty 2010
Posty: 4105
Loty: 534
Kilometry: 1 278 601
Przysługuje ci odszkodowanie. I to spore :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 28 Mar 2014 19:57 

Rejestracja: 12 Wrz 2012
Posty: 2659
platynowy
Jak nie polece to chyba nie przysluguje? (Nie chce na sile wyciągać odszkodowania, chcialbym polecieć, z tym że w poźniejszym termine jeśli to możliwe)


Czy mógłbyś napisać coś konkretniej? Wiem że pewnie jest na forum ale topic ma 80 stron a ja mam obecnie wiele rzeczy ja głowie... (search nie pomógł).
Będę bardzo wdzięczny :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 28 Mar 2014 19:59 

Rejestracja: 17 Sie 2011
Posty: 259
Loty: 170
Kilometry: 220 805
niebieski
NBE322 napisał(a):
adamuto napisał(a):
To są loty z/do UE, więc obowiązuje rozporządzenie 261/2004 o ochronie praw pasażerów. Najprościej będzie, jeśli zadzwonisz do przewoźnika i zapytasz, czy możesz zmienić.

Bezpośrednio do przewoźnika? Czy raczej do OTA gdzie kupowałem?


Co prawda myślę, że zmiany będzie musiało zeobić Opoda, ale ja bym na Twoim miejscu skontaktował się z najpierw z przewoźnikiem, a potem OTA.
Jeśli zmiana u przewoźnika bezpośrednio nie będzie możliwa to Poprostu zostaniesz przekierowany, ale będziesz miał pewność, że wykorzystałeś wszystkie możliwości - a sam wolałbym załatwiać sprawy 'u Źródła')
Ja zrobiłem tak przy zmianie lotu w LO i skierowali mnie do pośrednika.
--
Tak btw: jeśli to bilety z 'promocji' może warto poczekać aż dwa loty będą w terminie do dwóch tygodni (jeśli to możliwe w ogóle ;)? Jabym tak zrobił w obawie, że anulują, ale w sumie tylko raz miałem taką sytuacje, dlatego te moje obawy są nieuzasadnione
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 29 Mar 2014 15:21 

Rejestracja: 13 Lip 2011
Posty: 2090
Przewoźnik nie ma obowiązku przebookować lotów na dowolny termin, ale z doświadczenia mogę napisać, że nie ma z tym raczej problemu jeśli tylko chodzi o czas typu +/- kilka-kilkanaście dni. Czasem trzeba dwa razy zadzwonić, bo trafi się na słabego konsultanta, który zwykle musi poprosić o potwierdzenie przełożonego.

Niezależnie od powyższego, jeśli polecisz, przysługuje Ci odszkodowanie 600 EUR/os.
_________________
"Podróżować to żyć." (H.Ch.Andersen)

Przyjazna wyszukiwarka tanich lotów SamolotemTaniej.pl
Dyskusja na forum o wyszukiwarce tutaj
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 29 Mar 2014 22:32 

Rejestracja: 23 Mar 2014
Posty: 58
Loty: 473
Kilometry: 936 092
NBE322 napisał(a):
Witam,

Czy ktoś może mi doradzić co mi przysługuje w takiej sytuacji?

Mam kupiony PRG-AUH-VIE w Opodo. Linie JU

Plan lotów zmienione dwa razy:
1) ponad 14 dni przed odlotem: przylot do VIE opóźniony o 8 godzin
2) mniej niż 14 dni przed odlotem: przylot do VIE opóźniony o 12 godzin

Jakie mam rozwiązania?

Najlepsze dla mnie byłoby przesunięcie całego wypadu o tydzień albo dwa. Mam do tego prawo / mam na to szanse?
W W6 już praktykowałem i da się, z tym że to Unijne W6 a nie Serbskie JU kupowane przez OTA.


Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi!



Powodzenia w walkach; z mojego doświadczenia wynika, że w takiej sytuacji również bezpośrednio przewoźnik powinien móc Ci zmienić bilet (np. w LO w takich sytuacjach było "pole manewru" do 6 m-cy lub zwrot kasy za bilet, choć to drugie pewnie mniej Cię interesuje). Jeśli spróbują namówić Cię na jakąś opcję z długą przesiadką, zapytaj o hotel. I koniecznie napisz, co udało Ci się ugrać!
_________________
Essi
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 30 Mar 2014 01:20 

Rejestracja: 12 Wrz 2012
Posty: 2659
platynowy
Dzwoniłem dzisiaj do Air Serbia dwa razy. Pierwszy raz powiedziano mi że zmiana planu lotu tylko za sporą dopłatą i że ewentualnie mogę anulować. Drugi raz powiedziano nawet nie wyszukano mojej rezerwacji i odesłano mnie do Opodo.
Opodo Francuskie (gdzie kupowałem) gada tylko i włącznie po Francusku. Mój Francuski nie jest na tyle dobry żeby się z nimi porozumieć. Angielskie było już zamknięte - spróbuje jeszcze jutro.


W międzyczasie przekopałem pół internetu i znalazłem dwie niepokojące mnie rzeczy:

1) Czy odszkodowanie przysługuje jeśli lecę do UE przewoźnikiem z po za UE

Rozporządzenie które przyznaje prawo do odszkodowania to 261/2004. Jest o nim kawałek na Angielskiej Wikipedii: http://en.wikipedia.org/wiki/Regulation ... licability . Wiadomo że na Wiki piszą wszyscy wszystko, ale sprawa jest dla mnie dość ważna więc chciałem potwierdzić że jest tam napisane niepoprawnie.
Cytuj:
"The regulation applies to any passenger: (...) travelling to an EU member state on an airline based in an EU member state"

Mi przesunięto lot AUH-VIE, więc chodzi o lot do UE. Air Serbia zdecydowanie nie podpada pod tą definicję na Wiki... Definicja ta jest też używana na paru innych stronach o tematyce odszkodowań za opóźnienia lotnicze. Możliwe że kopiują niepoprawną(?) definicje z Wiki?

W samym rozporządzeniu czytam że odszkodowanie przysługuje jeśli lot wykonuje przewoźnik wspólnotowy, który jest definiowany jako:
Cytuj:
"przewoźnik wspólnotowy" oznacza przewoźnika lotniczego z ważną licencją na
prowadzenie działalności wydaną przez Państwo Członkowskie zgodnie z przepisami
rozporządzenia Rady (EWG) nr 2407/92


Szukałem dość długo, ale listy przewoźników lotniczych z Europejską licencją nie znalazłem. Wie ktoś czy Air Serbia na pewno pod to podpada?


2) Sposób liczenia opóźnienia

Rozporządzenie twierdzi że odszkodowanie zmniejsza się o 50% jeśli lot (>3500km) był przesunięty o mniej niż 4 godziny.
Mój przylot do VIE był przesuwany dwa razy:

i) z 09:25 na 16:25, info o tym na więcej niż 2 tygodnie przed odlotem
ii) z 16:25 na 20:00, info o tym na mniej niż 2 tygodnie przed odlotem

Czy dla odszkodowania liczy się tylko przesunięcie ii, które jest mniejsze niż 4 godziny, co skutkuje jednak odszkodowaniem w kwocie €300/os?


Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc. Jest do dla mnie bardzo ważne gdyż jeśli nie jest możliwe przesunięcie lotu to generalnie bym nie leciał z powodu roboty. Jednak jeśli odszkodowanie się należy to może się okazać że odbycie lotu jest jednak lepszym pomysłem mimo wszystko. Na F4F zawsze pomagam innym jak mogę, nie jestem z tych co tylko proszą o pomoc i korzystają z pracy innych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 30 Mar 2014 17:15 

Rejestracja: 12 Wrz 2012
Posty: 2659
platynowy
Nikt nie jest zorientowany? Dzisiaj musze podjąć decyzje więc będę bardzo wdzięczny za wszelkie podpowiedzi
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group