Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Dla potomnych ;-) - WIKI by Kara

Za zintegrowany transport w Londynie odpowiada instytucja Transport for London (TfL), na której stronie internetowej (https://tfl.gov.uk) można znaleźć następujące informacje:
1) interaktywny rozkład jazdy - https://tfl.gov.uk/plan-a-journey/
2) ceny przejazdów - https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/fares i https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/f ... s-and-tram
3) cena pojedynczego przejazdu - https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/f ... are-finder
4) karta Oyster (elektroniczna portmonetka, umożliwiająca także zapisanie biletu okresowego, np. tygodniowego, miesięcznego lub rocznego) - https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/oyster
5) używanie zbliżeniowych kart płatniczych zamiast Oyster (sugerowana rejestracja na stronie TfL) - https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/contactless
6) mapy - https://tfl.gov.uk/maps/
7) informacje o ewentualnych opóźnieniach lub zamknięciach - https://tfl.gov.uk/tube-dlr-overground/status/

Dzień pracy/ doba dla TfL zaczyna się od 4:30 i kończy o 4:29 dnia następnego. Przejazdy rozpoczynające się w godzinach szczytu (peak) są droższe od tych poza takimi godzinami (off-peak).

Użycie karty Oyster lub zbliżeniowej karty płatniczej zawsze będzie tańsze od kupna papierowego biletu (pojedynczego lub dziennego) na tę samą trasę w każdej taryfie.

Kartą Oyster lub zbliżeniową kartą płatniczą można zapłacić w systemie Pay As You Go (PAYG) za przejazdy m.in.:
- metrem,
- autobusem,
- pociągiem,
- DLR (lekką kolejką),
- Overground (koleją miejską),
- tramwajem.

Na te same środki transportu można też wykupić bilety papierowe:
- jednoprzejazdowy (cash single),
- dzienny (daily travel card), ważny od momentu skasowania do 4:29 następnego dnia; istnieje specjalna wersja grupowa dla 10 lub więcej osób.

Przejazd może odbywać się w obrębie 1 lub więcej z 9 stref. Oprócz autobusów - które mają stałą cenę za przejazd (obecnie £1,50) niezależnie od godziny, liczby przystanków czy stref - i tramwajów, wszystkie wymienione powyżej środki transportu lub ich kombinacje będą podawać cenę zależną od liczby stref, jakie obejmuje przejazd - liczone od strefy początkowego przystanku do strefy przystanku końcowego i pokazywane jako np. 1-2 w cenniku (patrz pkt. 2 powyżej).

Dla Oyster lub zbliżeniowej karty płatniczej istnieje dzienny maksymalny limit wydatków na przejazdy (daily cap), po przekroczeniu którego każdy kolejny przejazd w danej strefie lub kombinacji stref będzie darmowy. Dla zbliżeniowych kart płatniczych jest także maksymalny limit liczony od poniedziałku do niedzieli - również dla danej strefy lub kombinacji. Stawki limitów znajdują się w cenniku (patrz pkt. 2 powyżej). Więcej informacji o maksymalnych limitach można znaleźć tu: dla Oyster -
https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/o ... ce-capping i dla zbliżeniowych kart płatniczych:
https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/c ... is-capping.

Okrojona wersja strony TfL dostępna jest także w języku polskim: https://tfl.gov.uk/travel-information/o ... ges/polski. Informacje o karcie Oyster i używaniu zbliżeniowych kart płatniczych znajdują się w tej broszurze: https://tfl.gov.uk/cdn/static/cms/docum ... polish.pdf.


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 924 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 47  Następna
Autor Wiadomość
#341 PostWysłany: 19 Sty 2015 15:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Paź 2012
Posty: 280
Loty: 112
Kilometry: 142 458
niebieski
Hej,
Czy ktoś ma doświadczenia z jazdą autobusami na zbliżeniówkach? Czy one bez problemu się naliczają do dziennego cappingu razem z metrem? Czy trzeba się tam jakoś "odmeldować" przy wysiadania?
Dawno nie byłem w L. i nie pamiętam jak wyglądał ten autobus w środku.
_________________
Image
http://www.blizejdalej.pl/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Magiczny Paryż tuż przed świętami 🎄❄️ City break w stolicy Francji za 869 PLN ✨😍 Magiczny Paryż tuż przed świętami 🎄❄️ City break w stolicy Francji za 869 PLN ✨😍
Zimowy relaks na Dżerbie🌴☀️ 4* hotel z all inclusive za 1665 PLN 🍹🍴 Zimowy relaks na Dżerbie🌴☀️ 4* hotel z all inclusive za 1665 PLN 🍹🍴
#342 PostWysłany: 19 Sty 2015 15:59 

Rejestracja: 08 Sie 2013
Posty: 1904
niebieski
W autobusach "odmeldowywac" sie nie musisz. W metrze a i owszem, nawet na stacjach gdzie nie ma bramek przy wychodzeniu.

Co do naliczania dziennego capu dziala sprawnie.
Góra
 Profil Relacje PM off
Wolny uważa post za pomocny.
 
      
#343 PostWysłany: 19 Sty 2015 16:41 

Rejestracja: 25 Lut 2011
Posty: 88
Wolny napisał(a):
Hej,
Czy ktoś ma doświadczenia z jazdą autobusami na zbliżeniówkach? Czy one bez problemu się naliczają do dziennego cappingu razem z metrem? Czy trzeba się tam jakoś "odmeldować" przy wysiadania?
Dawno nie byłem w L. i nie pamiętam jak wyglądał ten autobus w środku.


Jak sie "odmeldujesz" to policzy Ci to jako kolejne "zameldowanie"
Góra
 Profil Relacje PM off
Wolny uważa post za pomocny.
 
      
#344 PostWysłany: 19 Sty 2015 17:08 

Rejestracja: 02 Sie 2012
Posty: 178
Loty: 33
Kilometry: 36 038
Będąc w ten weekend w Londynie na jednej stacji (Goodge Street), a wysiadając na innej (Leicester Square) zbliżeniówki z mbanku (Visa) zadziałały tylko przy wsiadaniu. Przy wysiadaniu niestety nie - bramkę musiała nam otworzyć osoba z obsługi. Przez to pobrało nam po 7 funtów z karty.
Od obsługi się dowiedziałem, że mam napisać reklamacje.


Ostatnio edytowany przez Zeus, 19 Sty 2015 17:18, edytowano w sumie 1 raz
dubel
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#345 PostWysłany: 20 Sty 2015 00:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Kwi 2014
Posty: 184
Loty: 118
Kilometry: 205 856
Witam,

Wróciliśmy z Londynu więc opiszę jak to u nas wyglądało.
Korzystaliśmy z dwóch kart:
- wizz raiffisen
- alior kantor GBP

Obie działały wyśmienicie:
- jeździliśmy metrem (odbijanie przy wejściu i wyjściu)
- DLR (odbijanie przy wejściu i wyjściu)
- autobusami (odbijanie tylko przy wejściu)

Na każdej, każdego dnia blokowało tylko po 1 GBP.

Po powrocie zalogowałem się na stronie TfL dodałem karty - można sobie dokładnie obejrzeć historię przejazdów.

Oczywiście wszystko się na koniec zliczyło i za jeżdżenie w strefach 1-3 policzyło 7,5 GBP dziennie.

Genialne rozwiązanie, żadne Travelki i Oystery - to mim zdaniem jest najbardziej korzystne.
Góra
 Profil Relacje PM off
humptydumpty lubi ten post.
 
      
 Temat postu: komunikacja w Londynie
#346 PostWysłany: 21 Sty 2015 22:10 

Rejestracja: 06 Sty 2015
Posty: 4
sorry, ale nie wiem, gdzie umieścić ten post.
Mianowicie lecę na jeden dzień z dzieckiem do Londynu i chciałabym choć raz przejechać się czerwonym busem, niestety przeczytałam, że muszę mieć kartę oaster, którą się doładowuje i trzeba ją mieć wcześniej przed przylotem:(
czy nie ma innej opcji : jakiś bilet na jeden przejazd ( czytałam o Day Travel, który też nabywa się wcześniej i najtańsza opcja to 12Ł) , a ja chcętylko jeden - dwa przystanki w tej samej steefie
Czy mogę to jakoś obejść
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#347 PostWysłany: 21 Sty 2015 22:25 

Rejestracja: 05 Kwi 2014
Posty: 60
Loty: 44
Kilometry: 130 265
Możesz płacic kartą kredytową zbliżeniową, do autobusów wchodzisz tylko przednimi drzwiami więc nie ma możliwości jechania na gape, jak sie nie odbijesz to cie kierowca wyprosi. Dzieci chyba do 10 roku życia za darmo jeżdzą a tu link http://www.visitlondon.com/traveller-in ... -transport


Ostatnio edytowany przez Zeus, 21 Sty 2015 22:43, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#348 PostWysłany: 21 Sty 2015 23:46 

Rejestracja: 08 Sie 2013
Posty: 1904
niebieski
Poza mozliwoscia placenia karta zblizeniowa, karte Oyster mozesz nabyc na miejscu i ja sobie doladowac dowolna kwota (5 GBP minimun zdaje sie). Poza tym byc moze travel card to nie taki glupi pomysl - pewnie innymi srodkami komunikacji tez bedziesz jezdzic?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#349 PostWysłany: 22 Sty 2015 14:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 2077
złoty
lulet napisał(a):
Możesz płacic kartą kredytową zbliżeniową, do autobusów wchodzisz tylko przednimi drzwiami


Tylko jedno ale - zgodnie ze stroną TfL zbliżeniówki nie działają w 3 liniach. Na pewno w 15 i jakiś dwóch lokalnych. 15 jest linią troszkę turystyczną jeżdżącą pomiędzy atrakcjami zabytkowym taborem. [doczytałem, że nie działa w zabytkowym taborze na tej linii, jeśli jest nowy bus to powinno działać.]
http://tfl.gov.uk/fares-and-payments/co ... his-page-2
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#350 PostWysłany: 22 Sty 2015 14:26 

Rejestracja: 05 Kwi 2014
Posty: 60
Loty: 44
Kilometry: 130 265
dokladnie tak w starej 15 wchodzisz tylem autobusu I jest koles co sprawdza pozniej bilety.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#351 PostWysłany: 22 Sty 2015 21:01 

Rejestracja: 23 Paź 2011
Posty: 33
Parys napisał(a):
Będąc w ten weekend w Londynie na jednej stacji (Goodge Street), a wysiadając na innej (Leicester Square) zbliżeniówki z mbanku (Visa) zadziałały tylko przy wsiadaniu. Przy wysiadaniu niestety nie - bramkę musiała nam otworzyć osoba z obsługi. Przez to pobrało nam po 7 funtów z karty.
Od obsługi się dowiedziałem, że mam napisać reklamacje.


Niestety z tymi debetówkami mBanku coś jest nie tak. Wczoraj testowałem dwie, niebieską z delfinkiem i czarną.
Obie nie przeszły na 3 stacjach.
Przeszły: funtówka z kantoru Aliora i kredytówka miles&more mBanku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#352 PostWysłany: 25 Lut 2015 03:31 

Rejestracja: 24 Lut 2015
Posty: 1
A czy ktos testował Visa Electron z Inteligo (tą siwą PayWave)? Na stronie TFL zarejestrowałem ją bez problemów tylko czy zadziała w metrze...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#353 PostWysłany: 25 Lut 2015 03:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lut 2012
Posty: 118
Loty: 293
Kilometry: 468 924
lataczuk napisał(a):
Poza mozliwoscia placenia karta zblizeniowa, karte Oyster mozesz nabyc na miejscu i ja sobie doladowac dowolna kwota (5 GBP minimun zdaje sie). Poza tym byc moze travel card to nie taki glupi pomysl - pewnie innymi srodkami komunikacji tez bedziesz jezdzic?


Kartę Oyster można doładować dowolną kwotą w automacie. Klikamy "other amount" wrzucamy ile chcemy (od 0.05 funta w górę) - po wrzuceniu garści drobniaków klikamy "press to continue" i zatwierdzamy operację przykładając kartę do czytnika.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#354 PostWysłany: 25 Lut 2015 04:23 

Rejestracja: 23 Gru 2012
Posty: 299
Loty: 225
Kilometry: 284 723
niebieski
The Visitor Oyster card

The Visitor Oyster Card is aimed tourists—you might be offered one by a tour company or airline. They’re also available online.

The card comes pre-loaded with money and there’s a £3 non-refundable ‘activation fee’.

You can’t load a weekly Travelcard or Bus Pass to a Visitor Oyster, which makes it slightly less flexible than the ‘ordinary’ Oyster. It can only be used as a Pay as you go card, but the ‘daily cap’ is still applies.

The Visitor Oyster Card might be worth buying if:

You’re happy to pay a £3 non-refundable fee
You want to pay for your travel in advance
You’re arriving in London very late at night, after the tube stations have closed, and want to use the night buses
Otherwise, just wait until you arrive in London and get an ordinary Oyster card from one of the places listed above.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#355 PostWysłany: 25 Lut 2015 07:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lut 2014
Posty: 1105
Loty: 328
Kilometry: 456 296
niebieski
Przy karcie Oyster należy uważać przy doładowywaniu w kioskach - zdarza się, że sprzedawca nabija inną kwotę - oczywiście niższą.Lepiej doładowywać w automatach, a wygodniejsza zbliżeniówka - odpada kaucja.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#356 PostWysłany: 25 Lut 2015 09:47 

Rejestracja: 22 Gru 2013
Posty: 3198
srebrny
Z tym naliczaniem karnego "czepka" czasem jest upierdliwie i można się wrąbać. Kiedyś miałem taką historię: Gdzieś w Greenwich wszedłem przez bramkę do metra, po czym z powrotem wyszedłem i poszedłem do autobusu. Nie pamiętam, czy ja się wtedy rozmyśliłem z jazdy metrem, czy chciałem sprawdzić ile mi zostało na koncie, czy po prostu chciałem zobaczyć, jak system działa i co mi się wyświetli, albo chciałem (pewnie to czwarte). W każdym razie teraz wiem, że wtedy do ceny dziennej brakowało mi raptem £ 0,50, a na koncie miałem coś około £ 2,00. Tak więc nie musiałem już tego dnia doładowywać, jedynie przy wycieczce na lotnisko pobrałoby minimalną dopłatę za strefy. A tu zonk, wyświetla mi, że mam -£ 3,00 - no i oczywiście nie wpuściło mnie do autobusu. Wróciłem, do metra, próbuję z tym walczyć, ale gdy ponownie do niego wchodzę, to jest ok, ale gdy wychodzę, to -£ 3,00. Od razu do pomocy przybył ciemnoskóry pan z obsługi, kazał doładować w automacie i jest w porządku. No dobra, finał był taki, że pojechałem metrem i nic na tym nie straciłem, bo po prostu połknęło to £ 0,50 do dziennego, a że doładowałem kartę to też nic, bo i tak ją na lotnisku zwróciłem, ale raz że uciekł mi już ten autobus, a dwa że mogłem nie mieć kasy na owo doładowanie. No i w sumie trochę lipa, że w tej sytuacji pobiera £ 5,00, skoro wiadomo, że więcej niż £ 0,50 w tym dniu już nie powinno. A ja miałem przyzwyczajenia z Amsterdamu, że jak przechodzę przez bramki w tę i z powrotem, do kaucję € 4,00 od razu zwraca, a i dzięki temu można wydłużyć czas na przesiadkę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#357 PostWysłany: 25 Lut 2015 09:58 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
@obibok, takie, niestety, są zasady. Na przyszłość lub dla potomnych ;-) - http://www.oyster-rail.org.uk/same-stat ... ion-exits/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#358 PostWysłany: 25 Lut 2015 13:25 

Rejestracja: 22 Gru 2013
Posty: 3198
srebrny
No tak, wiedziałem, że po systemie zmuszającym do stałego przykładania niczego dobrego się spodziewać nie można. Przecież to absurd - gdy stwierdze, że metro nie jeździ, to pobierze mi piątaka, ale zwróci, gdy ponownie wsiadę. Jak nie jeździ, to jak mam wsiąść?
Góra
 Profil Relacje PM off
Raphael lubi ten post.
 
      
#359 PostWysłany: 25 Lut 2015 13:33 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
To, czy jeździ, czy nie jeździ, widać na tablicy elektronicznej (lub czasem analogowej - ta ze stacji Angel ma już własne życie ;-), nawet w internecie) przy wejściu. Sytuacje typu 0-2 min. najczęściej zdarzają się przy opóźnieniach albo nagłej zmianie planów. Przez ładnych kilka lat taka sytuacja przydarzyła mi się tylko raz.

A system jest tak restrykcyjny, bo wiele osób kombinuje, jak pojeździć na gapę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#360 PostWysłany: 25 Lut 2015 14:05 

Rejestracja: 22 Gru 2013
Posty: 3198
srebrny
Dlatego wolę podejście niemieckie czy austriackie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 924 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 47  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group