Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 08 Gru 2012 11:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sty 2012
Posty: 110
Loty: 172
Kilometry: 409 342
Mam wyjątkowego pecha, kolejny uszkodzony bagaż w ciągu zaledwie miesiąca.
Radzę uważać na Alitalię , zniszczyli mi nową walizkę Samsonite ( 699 zł ) w ramach odszkodowania zwrócili mi tylko 50 EUR ~!

Poprzednie doświadczenie z LOTem zakończyło się wymianą walizki na nową.

Podsumowanie : NIE POLECAM ALITALI :)

Mam nadzieję , że kolejne loty obędą się bez tego typu przygód, tyle lat latania i nic a tu nagle w miesiąc dwie walizy załatwione.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Odkryj południe Francji ☀️ Loty do Marsylii i Nicei od 191 PLN 😎 Odkryj południe Francji ☀️ Loty do Marsylii i Nicei od 191 PLN 😎
Wyspa jak z raju w supercenie 🌴🔥 Loty na Mauritius od 2092 PLN😎 Wyspa jak z raju w supercenie 🌴🔥 Loty na Mauritius od 2092 PLN😎
#2 PostWysłany: 08 Gru 2012 12:01 

Rejestracja: 09 Kwi 2012
Posty: 79
Loty: 76
Kilometry: 175 290
To wina raczej obsługi lotniska a nie konkretnej linii
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 08 Gru 2012 12:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Mar 2012
Posty: 367
Loty: 219
Kilometry: 464 968
niebieski
Jeśli masz protokół zniszczenia i dokumenty z lotniska to pisz pismo z reklamacją i żądaniem odszkodowania za zniszczoną walizkę. Oczywiście opisz całą sytuację i dołącz kopię dowodu zakupu walizki (paragon/faktura) oraz zdjęcia zniszczonej walizki. Jeśli zakup był niedawno to jest bardo duża szansa, że zwrócą pieniądze za walizkę.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 11 Gru 2012 00:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sty 2011
Posty: 798
niebieski
Jestem w szoku, że zwracają tylko taką kwotę. Powinni zwrócić bagaż o wartości uszkodzonego.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 11 Gru 2012 00:31 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9619
HON fly4free
Wszystko zależy m.in od tego co zostanie wskazane w P.I.R.
Powinna zostać tam wskazany rodzaj szkody i to nie tylko uniwersalnym kodem ale także, jeżeli jest to jakies konkretne uszkodzenie, np. dziura, opisowo. Do tego wartość walizki oraz jej wiek. W zależności od tego może byc ustalona suma odszkodowania i niekoniecznie będzie ona oznaczała zwrot dokładnie takiej kwoty za jaką kiedys tam została nabyta walizka.

Trzeba dopilnować na lotnisku aby PIR został prawidłowo i w mozliwie pełny sposób wypełniony przez pracownika linii czy handlera.

Trzeba też pamiętać, że pewne typowe rodzaje uszkodzeń jak otarcia, urwane rączki i inne elementy wystające w świetle zastrzeżeń wielu przewoźników w ogóle nie podlegają reklamacji albo podlegają reklamazji za wypłatą zryczałtowanej, z góry ustalonej (niskiej) kwoty odszkodowania.

O wysokości odszkodowań decyduje tez rodzaj szkody : otarcia czy niewielkie wgniecenia nie są równoznaczne zniszczeniu (utraty przez nią zasadniczej własciwości) walizki itp.

W razie sporu cięzar wykazania wartości walizki leży po stronie pasażera - i tu nie ma co liczyć, że za walizke zakupioną rok temu za 500 zl dostanie się 500 zł. Inaczej gdy byłaa zupełnie nowa tj. kupiona np. tydzień przed feralnym lotem.

Warto tez pamiętać, że obok odpowiedzialności linii mozna korzystać np. z polis (często polisy turystyczne zawierają ubezpieczenie bagażu, choć nie zawsze dotyczy ono także uszkodzenia samych walizek czy toreb podróznych).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 03 Sty 2013 17:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sty 2012
Posty: 110
Loty: 172
Kilometry: 409 342
w pierwszym poście tematu zagalopowałem się i napisałem że zwrócili mi 50 EUR , tymczasem wtedy otrzymałem tylko maila z zapewnieniem zwrotu w/w kwoty ;) wysłałem im odpowiedz z numerami kont do przelewu ( do wyboru walutowe eur / złotówkowe ) i na tym kontakt sie urwał , nie odpisują nawet na maile , a kasy nawet w tej śmiesznej sumie na koncie nie ma :D

PIR został poprawnie wypełniony zaznaczono że walizka ma dużą dziurę ;-)

więc historii z Alitalią ciąg dalszy , myślę, że ich sytuacja finansowa jest na tyle marna, że nie zostało już im nawet te 50 EUR
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 21 Lut 2013 16:01 

Rejestracja: 01 Lut 2012
Posty: 15
Witam,
ma ktoś z Was doświadczenia odnośnie reklamacji uszkodzonego bagażu w Alitalii? Czy jest szansa na zwrot choćby przybliżonej kwoty za jaką została nabyta walizka, ewentualnie wymiana walizki na nową?
Póki co Alitalia proponuje 50 euro w voucherze na przyszłe loty lub 50 euro w gotówce, co stanowi ok 1/3 realnego kosztu zniszczonej walizki...
Mam wrażenie, że ich konsultanci w ogóle nie zaznajamiają się z treścią reklamacji, tylko z góry proponują takie sumy...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group