Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
Offline
#1 PostWysłany: 17 Mar 2015 15:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 4860
srebrny
Może ktoś z będących w Krakowie forumowicżów zaobserwował dziś ok. 14.30 klucz 3 samolotów lecących razem blisko siebie na wysokości przelotowej w kierunku zachodnim.
Przedziwna sytuacja ;)
Flightradar wskazuje na Turkish Airlines ze Stanbułu do Ameryki (JFK, IAD, ORD)
Ale kluczem?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Rockriderr lubi ten post.
 
      
Odkryj Kanary 😍 Loty na Teneryfę z Warszawy i noclegi z basenem za 1237 PLN 😎 Odkryj Kanary 😍 Loty na Teneryfę z Warszawy i noclegi z basenem za 1237 PLN 😎
Odwiedź Wietnam ✈️🧳 Loty do Hanoi z dużym bagażem od 2489 PLN 🇻🇳 🍛 Odwiedź Wietnam ✈️🧳 Loty do Hanoi z dużym bagażem od 2489 PLN 🇻🇳 🍛
Offline
#2 PostWysłany: 17 Mar 2015 16:04 

Rejestracja: 02 Lis 2014
Posty: 577
Zbanowany
Nieee, to pewnie Rosja :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#3 PostWysłany: 17 Mar 2015 16:08 

Rejestracja: 19 Lut 2014
Posty: 314
wtak napisał(a):
Może ktoś z będących w Krakowie forumowicżów zaobserwował dziś ok. 14.30 klucz 3 samolotów lecących razem blisko siebie na wysokości przelotowej w kierunku zachodnim.
Przedziwna sytuacja ;)
Flightradar wskazuje na Turkish Airlines ze Stanbułu do Ameryki (JFK, IAD, ORD)
Ale kluczem?


Widać piloci mają fantazję. Lądując 777-300 ANA w wersji domestic (ponad 500 pax!) widzieliśmy przez okno schodzącego równolegle 777 JAL. Piloci się bawili w latanie synchroniczne :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#4 PostWysłany: 17 Mar 2015 16:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2012
Posty: 3081
Loty: 249
Kilometry: 415 497
srebrny
W stanach są lotniska gdzie ląduje się parami na dwóch równoległych pasach

Np:



A co do latania kluczem to są pomysły na to - przekładałoby się to na oszczędność paliwa, ale trzeba lecieć dosyć blisko, a to wiąże się z ograniczeniami obecnych przepisów nt minimalnej odległości, oraz że za takim skrzydłem powietrze jest dosyć mocno sturbulizowane - mocno by trzęsło, chyba że samolot by się wyposażyło w różne systemy aktywnej minimalizacji turbulencji.

Jesteś pewny że te samoloty leciały na jednej wysokości? Być może z dołu wyglądało jak klucz, a naprawdę były rozdzielone po kilkaset metrów od siebie.
_________________
Zanim zadasz pytanie na forum poszukaj. Potem poszukaj jeszcze raz. Potem idź zrób sobie herbaty i poszukaj trzeci raz, tylko dokładniej.
Jest 90% szans że ktoś już pytał o to samo co Ty, tylko nie potrafisz/nie chce Ci się znaleźć odpowiedzi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#5 PostWysłany: 17 Mar 2015 17:19 

Rejestracja: 19 Lut 2014
Posty: 314
zbyhu napisał(a):
Jesteś pewny że te samoloty leciały na jednej wysokości? Być może z dołu wyglądało jak klucz, a naprawdę były rozdzielone po kilkaset metrów od siebie.

Według Flightradar te dwa lecące "obok siebie" miały też separację pionową - jeden na FL340 drugi na FL360 czyli jakies 600 metrów w pionie różnicy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#6 PostWysłany: 17 Mar 2015 18:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2011
Posty: 5594
Loty: 169
Kilometry: 241 913
niebieski
zbyhu napisał(a):
A co do latania kluczem to są pomysły na to - przekładałoby się to na oszczędność paliwa, ale trzeba lecieć dosyć blisko, a to wiąże się z ograniczeniami obecnych przepisów nt minimalnej odległości, oraz że za takim skrzydłem powietrze jest dosyć mocno sturbulizowane - mocno by trzęsło, chyba że samolot by się wyposażyło w różne systemy aktywnej minimalizacji turbulencji.

A czym to grozi można się było dowiedzieć w 8 odcinku najnowszej, 14. serii "Katastrof w przestworzach".
_________________
Blbec je blbec a blbcem zůstane
Ja tu tylko sprzątam
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#7 PostWysłany: 17 Mar 2015 18:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 4860
srebrny
zbyhu napisał(a):
(...)
Jesteś pewny że te samoloty leciały na jednej wysokości? Być może z dołu wyglądało jak klucz, a naprawdę były rozdzielone po kilkaset metrów od siebie.

Z pewnością była jakaś separacja, jednak z tej odległości trudno ocenić ;)
W każdym razie zbliżona wysokość (przelotowa), jeden kierunek.
No i klucz jako żywo.
Myślałem, że "marsjanie atakują" :lol:
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#8 PostWysłany: 17 Mar 2015 18:35 

Rejestracja: 15 Lis 2014
Posty: 1479
Loty: 252
Kilometry: 481 610
niebieski
Mnie o tym mówiła dziewczyna jak wracaliśmy do Krakowa A4ką i faktycznie było widać coś w rodzaju klucza.
Jednak precyzyjnie się nie wypowiem, bo prowadziłem, ale ciekawa sprawa :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group