Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 80 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Offline
#21 PostWysłany: 12 Lut 2023 15:16 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9390
Ostrzeżenia: 1
srebrny
Cytuj:
Jak byś chciał udowodnić tę śmiałą tezę?

To Ty coś udowadniasz na podstawie statystyk - powiedz zatem, dlaczego pominąłeś wyniki takich badań?
Cytuj:
Myślę, że ta opinia jest bliska ludziom, którzy nie zajmują się obliczeniami statystycznymi.

Ta opinia jest bliska tym, którzy rozumieją, na czym polegają takie badania.

Ci, którzy się nimi zajmują dla kasy, przyjmą takie założenia, żeby wyciągnięte na podstawie statystyk wnioski wnioski były zgodne z oczekiwaniami pracodawcy.

I jeszcze pytania retoryczne: czy badania statystyczne, na podstawie których wyciąga się wnioski o stopniu bezpieczeństwa miejsc w samolocie, uwzględniały różny wiek pasażerów, ich choroby oraz sprawność fizyczną i psychofizyczną, odporność i reakcję na stres, szybkość reakcji itd - czy też z góry założono, że to nie ma żadnego znaczenia dla szans na przeżycie?
Czy badania z góry zakładały - błędnie przecież - że wszystkie ofiary straciły życie w miejscach, na których siedziały? Bo to przecież nie jest prawda...


Ostatnio edytowany przez boots, 12 Lut 2023 15:35, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Turcja all inclusive 🌴 4* hotel z aquaparkiem 🏊 blisko plaży w Marmaris za 2279 PLN Turcja all inclusive 🌴 4* hotel z aquaparkiem 🏊 blisko plaży w Marmaris za 2279 PLN
Zatańcz sambę w Rio 💃😍 Bilety do Brazylii z Warszawy od 2593 PLN 🔥 Również na majówkę 😎 Zatańcz sambę w Rio 💃😍 Bilety do Brazylii z Warszawy od 2593 PLN 🔥 Również na majówkę 😎
Offline
#22 PostWysłany: 12 Lut 2023 15:17 

Rejestracja: 17 Wrz 2015
Posty: 445
złoty
To jest niepojęte, że zawsze muszą się znaleźć osoby, które nie mają kompletnie nic do powiedzenia w temacie, a mimo to muszą ten temat zdominować, sprowadzając dyskusję osób, które mają jakieś pojęcie, do totalnych bzdur.
Góra
 Profil Relacje PM off
Jerry90 lubi ten post.
 
      
Offline
#23 PostWysłany: 12 Lut 2023 15:21 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9390
Ostrzeżenia: 1
srebrny
Niepojęte? To trzeba było niczego tu nie pisać. Dziwne, że sam nie pojmujesz własnych działań...
Góra
 Profil Relacje PM off
Nvjc lubi ten post.
 
      
Offline
#24 PostWysłany: 12 Lut 2023 15:36 

Rejestracja: 17 Wrz 2015
Posty: 445
złoty
Trzymaj polubienie, dostałeś atencję, której oczekiwałeś i możesz stąd uciekać.

A modów proszę o wyczyszczenie, oczywiście razem z moimi wpisami.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#25 PostWysłany: 12 Lut 2023 15:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2985
niebieski
Kornel napisał(a):
boots napisał(a):
A może miał wielkie znaczenie - nikt nie siedział na tych bezpiecznych miejscach?
[...]
A może miał wielkie znaczenie - wszyscy siedzieli na tych bezpiecznych miejscach?


Jak byś chciał udowodnić tę śmiałą tezę?

A leciałeś kiedyś samolotem, gdzie było tylko kilku pasażerów?

Dodatkowo - skoro już analizujesz bezpieczność miejsc - będziesz brał pod uwagę fakt czy osoba była w momencie zdarzenia zapięta czy nie? A może spała leżąc na 4ce , jak to się dzieje często na mniej obłożonych lotach transoceanicznych? ( np turbulencje i rzucanie ludzi o sufit - bez względu na to gdzie kto siedział, chociaż uczciwie przyznaję, że nie kojarzę żadnego przypadku śmiertelnego).

Jak do statystyki bezpiecznych miejsc ma się np taka katastrowa z naszego rodzimego podwórka?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrof ... hansa_2904
(tak wiem, nie mieści się w ramach czasowych, chodzi czysto o pokazanie przykładu jakie zdarzenia zaliczają się do katastrof z ofiarami).

Przy wypadkach lotniczych jest sporo dodatkowych zmiennych i sam wybór miejsca jest tylko jedną ze zmiennych. Trzeba by to przemielić na wybór miejsca vs wielkość samolotu, silniki pod/nad skrzydłami, a może na ogonie (katastrofa Kościuszko, gdyby jednak udało się wylądować, to jedyną ofiarą byłaby stewardesa z tyłu samolotu). Może w danym typie samolotu lepiej siadać z przodu a w innym z tyłu?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Kashpir lubi ten post.
 
      
Offline
#26 PostWysłany: 13 Lut 2023 13:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2013
Posty: 85
Loty: 276
Kilometry: 608 868
Alter ego Boots, BrunoJ napisał(a):
A leciałeś kiedyś samolotem, gdzie było tylko kilku pasażerów?


Leciałem. Ale wówczas wszystkie miejsca były zajęte. LOL.
Karkołomnym pomysłem jest objaśnianie związku między zajętym miejscem a ryzykiem zgonu podczas wypadku tym, że pasażerowie przy prawie pustym samolocie się przesiadają i zajmują miejsca bardziej lub mniej niebezpieczne.

BrunoJ napisał(a):
Dodatkowo - skoro już analizujesz bezpieczność miejsc - będziesz brał pod uwagę fakt czy osoba była w momencie zdarzenia zapięta czy nie?

Znasz jakieś opracowanie dotyczące związku między nie zapiętym pasem a zgonem w wyniku wypadku samolotowego? Ja nie znam. Myślę, że można brać pod uwagę dodatkowy czynnik (o ile są dostępne dane). Logika jednak podpowiada, że pasażerowie, którzy w momencie wypadku nie mieli zapiętych pasów, byli rozmieszczeni w całej przestrzeni kabiny pasażerskiej. Nie ma powodów, by zakładać, że niezapięci pasażerowie grupują się akurat z tyłu samolotu lub akurat przy oknie. IMHO parametr nieistotny.

BrunoJ napisał(a):
Jak do statystyki bezpiecznych miejsc ma się np taka katastrowa z naszego rodzimego podwórka?


To jakieś nieporozumienie. Statystyka nie zajmuje się pojedynczymi przypadkami. Chyba że odmiennie od większości rozumiesz pojęcie danych statystycznych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#27 PostWysłany: 13 Lut 2023 13:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lis 2012
Posty: 1444
Loty: 255
Kilometry: 428 084
srebrny
Ja się tylko zastanawiam, o czym mamy właściwie dyskutować?
Tak po pierwsze, to ten artykuł z CNN to taki odgrzewany kotlet, bo sami linkują do Time'a, gdzie oni niby przeprowadzili tę analizę w 2015 roku... (ja też pamiętam, że kilka lat temu o tym czytałem).
Nawet sami w tym artykule po przytoczeniu danych statystycznych (z zaledwie 17 katastrof, jak ktoś już zauważył) piszą:
Cytuj:
Of course, the chances of dying in an aircraft accident have less to do with where you sit and more to do with the circumstances surrounding the crash.


Czy mając tę parę liczb, nawet nie z jakiejś naukowej analizy, tylko przeprowadzonej na potrzeby artykułu w magazynie, to ktoś będzie wybierał inne miejsca, gdzie siada w samolocie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#28 PostWysłany: 13 Lut 2023 13:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2641
srebrny
Dokładnie, jak samlot zacznie pikować to nikt nie będzie myślał, "o kurde dobrze, że wziąłem miejsca z tyłu", tylko będzie się pomału witał z 72 dziewicami :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#29 PostWysłany: 13 Lut 2023 14:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2013
Posty: 85
Loty: 276
Kilometry: 608 868
@kewin, @Hose

Po co dyskutować temat? Zadałem w poście otwierającym proste pytanie, na które chętni mogli odpowiedzieć: tak lub nie. Inni - zainteresowani tematem czy metodologią mogli się wypowiedzieć szerzej :)
Mnie osobiście najbardziej dziwią na forach posty osób, które nie są zainteresowane danym wątkiem. Ja przynajmniej nie uczestniczę w wątkach, które mnie nie interesują.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#30 PostWysłany: 13 Lut 2023 15:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2641
srebrny
@Kornel Większość tematów zjeżdża na boczne tory i wszyscy żyją. Nie ma się co spinać, to tylko forum w internecie a nie sala wykładowa.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#31 PostWysłany: 13 Lut 2023 15:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2013
Posty: 85
Loty: 276
Kilometry: 608 868
Zgadza się. Nie wszyscy potrafią skupić się na meritum, niektórzy chętnie błysną czymś "dowcipnym".

Odpowiadając na własne pytanie z postu otwierającego wątek: tam, gdzie mam możliwość wyboru miejsc — siadam za skrzydłem. Gdy Wizz Air lub Ryanair uszczęśliwia mnie losowym miejscem w rzędzie 1 do 3 - czuję dyskomfort, nieobcy (jak sądzę) kierowcy autobusu jadącego na czołowe zderzenie.
Oglądałem dziś na YT wywiad z Polakiem, który przeżył trzęsienie ziemi w Turcji: mieszkał na 9 10 piętrze 19-piętrowego wieżowca. Opowiadał, że czuł w tamtym momencie nad sobą te wyższe piętra. W jakimś sensie to analogiczna sytuacja: czy kupić mieszkanie na niskim czy wysokim piętrze w bloku położonym w obszarze sejsmicznym. Niby szansa na trzęsienie ziemi nie jest wielka, ale...


Ostatnio edytowany przez Kornel, 13 Lut 2023 21:24, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#32 PostWysłany: 13 Lut 2023 15:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2641
srebrny
@Kornel Rozumiem, że ten dyskomfort w pierwszych rzędach i poczucie zagrożenia nie jest aż tak duże by odpłatnie zmienić miejsce na "za skrzydłem" ?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
boots lubi ten post.
 
      
Offline
#33 PostWysłany: 13 Lut 2023 16:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2013
Posty: 85
Loty: 276
Kilometry: 608 868
No, bez przesady. Decyzję o limicie wydatków na lot podejmuję wcześniej :D
Poza tym przede mną zawsze siedzi część załogi ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#34 PostWysłany: 13 Lut 2023 16:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lis 2012
Posty: 1444
Loty: 255
Kilometry: 428 084
srebrny
@Kornel mnie tematy bezpieczeństwa w samolocie bardzo interesują - w takim sensie, że naoglądałem się kiedyś mnóstwo programów w stylu "Katastrofy w przestworzach" czy regularnie przeglądam Aviation Herald :)

Jeśli chciałbyś rozkręcić dyskusję, to mógłbyś przeprowadzić analizę tych wypadków od roku 2000 - kto wie, może tam by się inaczej rozłożyły procenty? :) Te cytowane "badania", to jednak dosyć stare katastrofy i inne typy samolotów.

A na Twoje pytanie z pierwszego posta odpowiem: nie, nie kieruję się bezpieczeństwem w wyborze miejsca w samolocie. Choć też z drugiej strony poświęcam chwilę na pomyślenie, w którą stronę bym się musiał udać w momencie ewakuacji. Głównymi priorytetami są miejsce na nogi, a potem hałas. Ale też nie są to na tyle wielkie priorytety, żebym za nie specjalnie dopłacał, jeszcze na krótkich europejskich trasach...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#35 PostWysłany: 13 Lut 2023 18:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2013
Posty: 85
Loty: 276
Kilometry: 608 868
Ja bym bardzo chciał mieć dostęp do danych po 2000 roku pozwalających na powiązanie miejsca z przeżywalnością. Niestety, w sieci znalazłem tylko stary raport FAA "Crashworthiness Studies" opisujący tylko częściowo te zależności na podstawie 47 wypadków z lat 1973-78. Oczywiście, w jakimś stopniu zmieniła się od tamtych lat konstrukcja i poziom bezpieczeństwa (o czym już wcześniej wspomniałem). Z pewnością łatwiej o publikacje dotyczące bezpiecznych miejsc w autobusach (większa ilość danych).

Odnosząc się do poruszonej w wątku kwestii turbulencji, przytoczę artykuł "Turbulence Injuries to Airline Passengers", w którym jest mowa o 3 śmiertelnych przypadkach z powodu turbulencji w latach 1980-2004. Raport NTSB "Preventing Turbulence-Related Injuries in Air Carrier Operations" ukazuje jednak kulisy obrażeń związanych z turbulencjami: większość z nich miała miejsce w... toalecie (lub w drodze do niej). Być może taka informacja przyczyni się do lepszego zrozumienia czasowego ograniczania dostępu do WC podczas lotu ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#36 PostWysłany: 13 Lut 2023 20:53 

Rejestracja: 05 Paź 2022
Posty: 1362
Loty: 6
Kilometry: 12 016
srebrny
Kornel napisał(a):
Oglądałem dziś na YT wywiad z Polakiem, który przeżył trzęsienie ziemi w Turcji: mieszkał na 9 piętrze 19-piętrowego wieżowca. Opowiadał, że czuł w tamtym momencie nad sobą te wyższe piętra. W jakimś sensie to analogiczna sytuacja: czy kupić mieszkanie na niskim czy wysokim piętrze w bloku położonym w obszarze sejsmicznym. Niby szansa na trzęsienie ziemi nie jest wielka, ale...


Czyżbyś sugerował, że na wyższych piętrach jest bezpieczniej?
_________________
Czy The Office US jest najlepszym serialem komediowym?
Zdania są podzielone. Niektórzy mówią, że tak, inni że owszem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#37 PostWysłany: 13 Lut 2023 21:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2985
niebieski
Kornel napisał(a):
Alter ego Boots, BrunoJ napisał(a):
A leciałeś kiedyś samolotem, gdzie było tylko kilku pasażerów?


Leciałem. Ale wówczas wszystkie miejsca były zajęte. LOL.
Karkołomnym pomysłem jest objaśnianie związku między zajętym miejscem a ryzykiem zgonu podczas wypadku tym, że pasażerowie przy prawie pustym samolocie się przesiadają i zajmują miejsca bardziej lub mniej niebezpieczne.

Takimi to ja też leciałem. Ba, nawet za sterami. Ale pozostałej części wydaje się, że nie chcesz zrozumieć kontekstu. Jeśli prawie pusty samolot się rozbije i wszyscy zginą, to zasilą statystyki "miejsc", a jednocześnie zafałszowuje obraz tego czy ludzie zginęli bo siedzieli na złych miejscach, czy też nie miało to znaczenia. Jeśli prześledziłbyś w delatach chociaż część katastrof, zauważyłbyś że całkiem często samoloty nie są w na ful zapełnione.

Cytuj:
BrunoJ napisał(a):
Jak do statystyki bezpiecznych miejsc ma się np taka katastrowa z naszego rodzimego podwórka?


To jakieś nieporozumienie. Statystyka nie zajmuje się pojedynczymi przypadkami. Chyba że odmiennie od większości rozumiesz pojęcie danych statystycznych.


Zostawiłem powyższe, bo łączy się z poprzednim. Nie chodziło o pojedynczy przypadek, tylko o pokazanie, że w tej szerokiej statystyce są również przypadki, wcale nie pojedyncze, gdzie ofiary śmiertelne nie mają żadnego związku z rozkładem pasażerów. A tym samym (jak wspomniano wcześniej), wpływają na wyniki statystyki, potencjalnie je fałszując.

Ale tak, można podejść do tego, że skoro takie wyniki wychodzą to nie wnikamy dlaczego. Albo że skoro nie ma szczegółowych danych o zapięciach pasów, to olewamy i nie zatrzymujemy się nad tym. To co ja, i mam wrażenie że kilku innych kolegów próbujemy przekazać, to że problem ujęty tak, jak jest to przedstawione w artykule, dotyka tematu pobieżnie i prowadzi do potencjalnie nieprawdziwych wniosków. Bo właśnie nie uwzględnia wielu dodatkowych czynników, które mają znaczenie. A tym samym używanie go do 'wyboru'.miejsc ma mniej więcej taką moc jak postawienie horoskopu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
boots lubi ten post.
 
      
Offline
#38 PostWysłany: 13 Lut 2023 21:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2013
Posty: 85
Loty: 276
Kilometry: 608 868
-- 13 Lut 2023 20:13 --

@piotrkr
Sugeruję posłuchać tego.

-- 13 Lut 2023 20:18 --

BrunoJ napisał(a):

Takimi to ja też leciałem. Ba, nawet za sterami. Ale pozostałej części wydaje się, że nie chcesz zrozumieć kontekstu. Jeśli prawie pusty samolot się rozbije i wszyscy zginą, to zasilą statystyki "miejsc" [...],


Dżizas.
Przecież wyraźnie pisałem, że przypadki wypadków, gdy wszyscy zginą, są wykluczane z tego typu statystyk. Znajdziesz sam ten fragment, czy pomóc?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#39 PostWysłany: 13 Lut 2023 21:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2985
niebieski
Kornel napisał(a):
-- 13 Lut 2023 20:13 --
BrunoJ napisał(a):

Takimi to ja też leciałem. Ba, nawet za sterami. Ale pozostałej części wydaje się, że nie chcesz zrozumieć kontekstu. Jeśli prawie pusty samolot się rozbije i wszyscy zginą, to zasilą statystyki "miejsc" [...],


Dżizas.
Przecież wyraźnie pisałem, że przypadki wypadków, gdy wszyscy zginą, są wykluczane z tego typu statystyk. Znajdziesz sam ten fragment, czy pomóc?

Dobrze, zmienię dla Ciebie specjalnie. Jeśli zginie część pasażerów, to ciągle nie daje żadnego sensownego obrazu czy siedzieli na tych lepszych czy gorszych miejscach (czy zginęło by więcej/mniej gdyby siedzieli inaczej). Teraz to ty się czepiasz, wywijając się z przyjęcia na klatę, że statystyki, którymi się tak podpierasz po prostu nie traktują tematu całościowo.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#40 PostWysłany: 13 Lut 2023 21:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2013
Posty: 85
Loty: 276
Kilometry: 608 868
Mam wrażenie, że niezbyt uważnie czytasz ten wątek. Spróbuję jeszcze raz objaśnić przypadek przesiadających się pasażerów w częściowo wypełnionym samolocie.

Założenia:
1. Pasażerowie zostali rozmieszczeni pierwotnie w sposób przypadkowy (co jest dość zwyczajne dla wyważenia samolotu)
2. Pasażerowie nie wiedzą, które miejsca są bezpieczne, a które mniej bezpiecze.

W sytuacji, gdy w samolocie jest spory "luz", nie ma tendencji do przesiadania się. Ale być może ktoś się do kogoś dosiądzie, a ktoś usiądzie osobno. Nie ma podstaw, by przyjmować, że wszyscy (lub większość) zmieniają miejsce z przodu na tył lub odwrotnie. Jeśli tak, wszystkie przesunięcia odbywają się z jednakowym prawdopodobieństwem*/:
a) z miejsca bezpiecznego na mniej bezpieczne
b) z miejsca mniej bezpiecznego na bezpieczne
c) z miejsca bezpiecznego na bezpieczne
d) z miejsca mniej bezpiecznego na mniej bezpieczne

Dla danego wypadku mogą wystąpić odchylenia, ale dla większej lub dużej ilości danych, statystyczny obraz pozostanie zachowany.

*/ oczywiście, w tym prostym modelu z dwoma rodzajami miejsc należy tak je zdefiniować, by występowały w jednakowej liczbie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 80 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group