Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 57 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
#1 PostWysłany: 30 Sie 2011 23:32 

Rejestracja: 07 Sty 2011
Posty: 24
Hej, hej.
Wiem, że przewijały się już podobne tematy, ale nie wiem czy informacje są wciąż aktualne, poza tym chciałabym, żeby ktoś odpowiedział na moje własne pytania. Wybaczcie, jeśli będą idiotyczne.
Próbuję połapać się w zasadach linii Air Baltic. Za parę dni lecę do Tallina, z przesiadką w Rydze. Co z odprawą i biletami? Ze strony wynika, że tylko pasażerowie startujący z niektórych lotnisk mogą odprawić się online. Mojego miasta na tej liście nie ma. Mam więc odprawić się na lotnisku, a na stronie nic nie robić? Czy biletów wcale nie trzeba drukować? Gdzieś było napisane, że wystarczy stawić się z dokumentami osobistymi, ale wydaje mi się to nieco dziwne.
Na stronie nie ma informacji po polsku, dlatego wolę się upewnić, czy wszystko rozumiem. Liczę na wyrozumiałość :).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Zimowy odpoczynek w Egipcie 🌴👙 All inclusive w 4* hotelu za 1961 PLN ☀️ Zimowy odpoczynek w Egipcie 🌴👙 All inclusive w 4* hotelu za 1961 PLN ☀️
Słoneczna Andaluzja na weekend za 861 PLN 😍 Loty do Sewilli z Warszawy i noclegi w hotelu 😎 Słoneczna Andaluzja na weekend za 861 PLN 😍 Loty do Sewilli z Warszawy i noclegi w hotelu 😎
Offline
#2 PostWysłany: 31 Sie 2011 00:11 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9714
HON fly4free
sterta_liści napisał(a):
Co z odprawą i biletami? Ze strony wynika, że tylko pasażerowie startujący z niektórych lotnisk mogą odprawić się online. Mojego miasta na tej liście nie ma. Mam więc odprawić się na lotnisku, a na stronie nic nie robić? Czy biletów wcale nie trzeba drukować? Gdzieś było napisane, że wystarczy stawić się z dokumentami osobistymi, ale wydaje mi się to nieco dziwne.

Jeżeli z miejsca, z którego rozpoczynasz podróż nie jest oferowana odprawa on-line, dokonujesz jej w tradycyjny sposób przy odpowiednim stanowisku odprawy na lotnisku, tam też nadajesz ewentualny bagaż do luku (pamietaj o opłacie - warto ja uiścić już wcześniej przez internet) oraz zostanie Ci sprawdzony bagaż podręczny pod kątem dopuszczalnych wymiarów i wagi (różnie z tym bywa, mnie akurat nikt tego nie sprawdzał, ale innym z tego co widzialem tak). Potwierdzenia rezerwacji nie muisz teoretycznie mieć wydrukowanej bo bilet jest elektroniczny , ale moim zdaniem WARTO zawsze mieć albo wydruk , albo plik w komputerze (jeśli go zabierasz ze sobą) - na lotnisku mozna spotkać rożne sytuacje, może zdażyć się błąd systemu, awaria komputerów itd. i wtedy brak jakiegokolwiek dowodu wykupionego biletu może uniemożliwić podróż. Należy mieć rownież wydrukowane osobno potwierdzenia ewentualnych dodatkowych rzeczy wykupionych do rezerwacji (bagaż , posiłek): system airBaltic nie łączy często tych elementow automatycznie z Twoją rezerwacją i personel na lotnisku może tego nie widzieć.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#3 PostWysłany: 31 Sie 2011 20:34 

Rejestracja: 07 Sty 2011
Posty: 24
Dzięki za odpowiedź.

Czyli podsumowując: wystarczy, że stawię się na lotnisku z dowodem osobistym? Potwierdzenie wydrukuję, tak jak radzisz. Ale żadnej karty pokładowej ani niczego takiego drukować nie muszę? Bagaż rejestrowany został opłacony przy zakupie biletu.

Podczas przesiadki w Rydze nie muszę nic robić z bagażem rejestrowanym, prawda?

Do tej pory latałam tylko z Wizzem i Ryanem, Air Baltic ma trochę inne zasady i jakoś mi dziwnie, że nie trzeba tych kwitków samemu drukować it.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#4 PostWysłany: 31 Sie 2011 21:50 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 9889
Loty: 1083
Kilometry: 1 070 970
platynowy
Dokładnie tak, jak piszesz.
Domyślam się, że lecisz z Gdańska. Jak ja leciałem, to w GDN nie mieli dostępu do systemu linii i dostałem kartę pokładową tylko na lot do Rygi, a na kolejny musiałem się zgłosić do Transfer Center na lotnisku w Rydze. Była tam dość spora kolejka (stałem 15-20 min.). Nie wiem, czy była to tylko jednorazowa awaria, czy tak jest zawsze przy odlotach z Gdańska. Ale lepiej mieć to na uwadze, szczególnie jeśli nie masz zbyt dużo czasu na przesiadkę.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#5 PostWysłany: 31 Sie 2011 22:57 

Rejestracja: 07 Sty 2011
Posty: 24
W Rydze mam niewiele czasu na przesiadkę, więc lepiej, żeby obyło się bez takich cyrków :D. Czyli karty pokładowe dostaje się do lotnisku? Rany, Ryan przyzwyczaił mnie do większej samodzielności xD.
Dziękuję za pomoc :).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#6 PostWysłany: 26 Lis 2012 05:02 

Rejestracja: 24 Paź 2011
Posty: 2
Mam szybkie pytanie a propos odprawy - czy jeśli mogę się odprawić online ale zamiast tego odprawię się na lotnisku to będę płacić? Ze strony nic nie wynika jednoznacznie, nie znalazłam też żadnego cennika. Lot na trasie TLL-RIX-WAW.

Proszę o szybką odpowiedź, bo lot już jutro :)

Z góry wielkie dzięki :)
_________________
Pozdrawiam,
Firiel


Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#7 PostWysłany: 26 Lis 2012 10:48 

Rejestracja: 25 Mar 2010
Posty: 1046
Loty: 31
Kilometry: 89 760
niebieski
Leciałem na tej trasie w zeszłym roku i nic nie płaciłem za odprawę na lotnisku :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#8 PostWysłany: 06 Cze 2013 10:21 

Rejestracja: 05 Mar 2012
Posty: 2912
srebrny
Mam odwołany jeden segment lotu wykupionego w AirBaltic na jednej rezerwacji WAW-RIX-KIV.
WAW-RIX jest potwierdzony, ale lot do KIV już nie z uwagi na zmiany rozkładowe (w sezonie zimowym rejsów po prostu nie będzie).
Co ciekawe Air Baltic nie przysłał informacji, że rejs odwołany.
Pytanie do osób mających podobne przypadki anulowania rejsów przez Air Baltic.
Co można u nich osiągnąć bez zbędnego wykłócania?
Znalazłem na forum jedynie przypadki o Estonian, o Air Baltic nikt chyba nie pisał.
Ja napisałem do nich maila z prośbą o zmianę na WAW-VIE-KIV jako, że w systemie widzę, że oferują loty do KIV z RIX właśnie Austrian Airlines via VIE. Według mnie powinni to zaakceptować. Czekam na ich odpowiedź. Jeżeli będzie negatywna to chciałbym znać Wasze doświadczenia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#9 PostWysłany: 09 Cze 2013 23:05 

Rejestracja: 21 Gru 2011
Posty: 77
Witam. Lecę do Moskwy przez Rygę. W Rydze mam cały dzień czekania więc chętnie pojechałbym sobie trochę pozwiedzać. Problem w tym, że cała podróż jest na jednej rezerwacji. Czy mogę wyjść z lotniska i pozniej wrócić czy muszę ten dzień przekoczować na lotnisku? Czy w Economy Class w cenę wliczona jest jedna sztuka bagazu rejestrowanego do 20kg?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#10 PostWysłany: 10 Cze 2013 10:49 

Rejestracja: 11 Kwi 2013
Posty: 150
Zawsze możesz opuścić lotnisko, masz druga kartę pokładową więc spokojnie wejdziesz tam drugi raz. Możesz wejść i wyjść nawet 10 razy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#11 PostWysłany: 15 Cze 2013 16:40 

Rejestracja: 05 Mar 2012
Posty: 2912
srebrny
Tulio napisał(a):
Mam odwołany jeden segment lotu wykupionego w AirBaltic na jednej rezerwacji WAW-RIX-KIV.
WAW-RIX jest potwierdzony, ale lot do KIV już nie z uwagi na zmiany rozkładowe (w sezonie zimowym rejsów po prostu nie będzie).
Co ciekawe Air Baltic nie przysłał informacji, że rejs odwołany.
Pytanie do osób mających podobne przypadki anulowania rejsów przez Air Baltic.
Co można u nich osiągnąć bez zbędnego wykłócania?
Znalazłem na forum jedynie przypadki o Estonian, o Air Baltic nikt chyba nie pisał.
Ja napisałem do nich maila z prośbą o zmianę na WAW-VIE-KIV jako, że w systemie widzę, że oferują loty do KIV z RIX właśnie Austrian Airlines via VIE. Według mnie powinni to zaakceptować. Czekam na ich odpowiedź. Jeżeli będzie negatywna to chciałbym znać Wasze doświadczenia.


Cytuję siebie, a nie edytuję, bo nikt nie odpowiedział, a był nowy wątek.

Tak więc prośba o Wasze doświadczenia z Air Baltic w przypadku odwołań lotów.
U mnie sytuacja taka, że wczoraj przyszły jednocześnie dwa maile:
1. zmieniający bilet z info, że rejs został anulowany,
2. negatywna odpowiedź na moją propozycję lotu Austrian Airlines - proponują jedynie zwrot.
Oczywiście spróbuję powalczyć, bo dość tanio zapłaciłem za RT do Kiszyniowa w porównaniu do innych opcji. Godzinowo też było ok.
Ale jak Air Baltic respektuje Dyrektywę odnośnie propozycji rejsu alternatywnego?
Rejs był na listopad, więc żadne tam 14 dni.
Zdubluję się pewnie do tematu o odwołanym locie, może marek2011 coś zasugeruje.
Przy okazji, bo chyba jeszcze na forum info nie było - Wizzair od 24.09 startuje z tym kierunkiem - z Rzymu i Wenecji - dwa razy tygodniowo, wtorki i soboty, do Kiszyniowa. Ceny od 9,99 EUR, więc kulturka. Jeszcze nie obczajałem jak to można zgrać z dolotami, ale chyba nie tak źle (z Ciampino rejsy o 15:35, z Treviso gorzej, bo ranne - 07:15).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#12 PostWysłany: 09 Lip 2013 20:17 

Rejestracja: 05 Mar 2012
Posty: 2912
srebrny
Tulio napisał(a):
Tulio napisał(a):
Mam odwołany jeden segment lotu wykupionego w AirBaltic na jednej rezerwacji WAW-RIX-KIV.
WAW-RIX jest potwierdzony, ale lot do KIV już nie z uwagi na zmiany rozkładowe (w sezonie zimowym rejsów po prostu nie będzie).
Co ciekawe Air Baltic nie przysłał informacji, że rejs odwołany.
Pytanie do osób mających podobne przypadki anulowania rejsów przez Air Baltic.
Co można u nich osiągnąć bez zbędnego wykłócania?
Znalazłem na forum jedynie przypadki o Estonian, o Air Baltic nikt chyba nie pisał.
Ja napisałem do nich maila z prośbą o zmianę na WAW-VIE-KIV jako, że w systemie widzę, że oferują loty do KIV z RIX właśnie Austrian Airlines via VIE. Według mnie powinni to zaakceptować. Czekam na ich odpowiedź. Jeżeli będzie negatywna to chciałbym znać Wasze doświadczenia.


Cytuję siebie, a nie edytuję, bo nikt nie odpowiedział, a był nowy wątek.

Tak więc prośba o Wasze doświadczenia z Air Baltic w przypadku odwołań lotów.
U mnie sytuacja taka, że wczoraj przyszły jednocześnie dwa maile:
1. zmieniający bilet z info, że rejs został anulowany,
2. negatywna odpowiedź na moją propozycję lotu Austrian Airlines - proponują jedynie zwrot.
Oczywiście spróbuję powalczyć, bo dość tanio zapłaciłem za RT do Kiszyniowa w porównaniu do innych opcji. Godzinowo też było ok.
Ale jak Air Baltic respektuje Dyrektywę odnośnie propozycji rejsu alternatywnego?
Rejs był na listopad, więc żadne tam 14 dni.
Zdubluję się pewnie do tematu o odwołanym locie, może marek2011 coś zasugeruje.
Przy okazji, bo chyba jeszcze na forum info nie było - Wizzair od 24.09 startuje z tym kierunkiem - z Rzymu i Wenecji - dwa razy tygodniowo, wtorki i soboty, do Kiszyniowa. Ceny od 9,99 EUR, więc kulturka. Jeszcze nie obczajałem jak to można zgrać z dolotami, ale chyba nie tak źle (z Ciampino rejsy o 15:35, z Treviso gorzej, bo ranne - 07:15).


I znowu muszę cytować, nikt widać nie ma takich doświadczeń z Air Baltic.
Może dzięki ostatniej zdrapce więcej forumowiczów będzie nimi latać, ale to pewnie za free (Ci co potrafili zgarnąć 500 EUR) I bez takich problemów jak u mnie.

Dostałem propozycję zamiany dat na wcześniejsze (do 26.10) - dla mnie odpada z uwagi na długi postój w Rydze (w stronę powrotną blisko 20 godzin) lub zamianę Kiszyniowa na Kijów. To też odpada, więc dalej walczę o rejs przez Wiedeń lub dałem im kompromisową propozycję zamiany KIV na SVO, ale bez określenia dat rejsów.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#13 PostWysłany: 10 Lip 2013 11:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Mar 2012
Posty: 367
Loty: 219
Kilometry: 464 968
niebieski
Cudów się nie spodziewaj. Pewnie skończy się w sądzie. Airbaltic jeśli chdozi o obsługę klienta i przestrzeganie przepisów EU jest najgorszą linią z jaką miałem doczynienia. Nawet Ryanair bije Airbaltic na głowę.

Pisz skargę do ULC, do ichnego UOKiK, a jak to nie pomoze to od razu do sądu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#14 PostWysłany: 10 Lip 2013 21:53 

Rejestracja: 05 Mar 2012
Posty: 2912
srebrny
LKay napisał(a):
Cudów się nie spodziewaj. Pewnie skończy się w sądzie. Airbaltic jeśli chdozi o obsługę klienta i przestrzeganie przepisów EU jest najgorszą linią z jaką miałem doczynienia. Nawet Ryanair bije Airbaltic na głowę.

Pisz skargę do ULC, do ichnego UOKiK, a jak to nie pomoze to od razu do sądu.


Cudów się nie spodziewam, ale wymienić parę maili z nimi mogę.
Do sądu nie pójdę, za mała sprawa.
Część forumowiczów jest zdania, że trzeba walczyć do upadłego, żeby linie nie lekceważyły pasażerów, czyli kończyć sprawą w sądzie.
O ile przy grubszych sprawach jest w tym sens, to tutaj wcale sprawa nie musiałaby być przeze mnie wygrana.
Więc w razie negatywnej odpowiedzi zapewne jeszcze postraszę ich ULC i ichnim odpowiednikiem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#15 PostWysłany: 10 Lip 2013 21:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Mar 2012
Posty: 367
Loty: 219
Kilometry: 464 968
niebieski
Własnie przez takie rozumowanie linie takie jak Airbaltic czują sie bezkarne. Sprawę w sądzie masz wygraną, bo masz na mailach, że odmawiają zapewnienia Ci alternatywnego transportu, a przepisy unijne wyraźnie mówią, że jest to ich psi obowiązek. Sprawa wcale nie jest mała nie ważne, czy kupiłeś bilet za złotówke, czy za 5000 zł. Przepisy chronią Cie w taki sam sposób.

Na samo straszenie nic nie powiedzą. Napisanie skargi do ULC na gotowym formularzu to 10 minut, a jak wyślesz to ULC dalej już samo się zajmuje sprawą i przysyłają Ci decyzję. Z tą decyzją jeszcze raz maila do AB i w przypadku odmowy pozew uproszczony do dowolnego sądu w Polsce + 10 zł opłaty. Sprawa sama będzie sie toczyć.

Sam miałem przeprawę z AB jak skasowali mi jeden z lotów. Poszła skarga do polskkiego ULC, wydana opinia, dodatkowo skarga do otewskiego UOKiK i koniec końców przebookowali mnie na linię, z którą mają umowe code-share bez sądu.

Fragment mojego maila, może coś pomoże, jak rzucisz konkretnymi przepisami:

Cytuj:
As I have written to person who as I assume is responsible in this case in Customers Relation Department, Mrs XXXXX, EU Regulation 261/2004 does not precise if air carrier should reroute to ones flights or flights provided by other air carriers, however it does precise that this must be in the date selected for convienence of passanger, Article 8(1)(c) and quote from your site: "Re-routing, under comparable transport conditions, to your final destination at a later date at your convenience, subject to availability of seats."

The offers you are making to me cover options descripbed in Article 8(1)(a) and Article 8(1)(b) and as I said and wrote I cannot accept them as I chose rerouting on specified date - XXXX. I could only accept rerouting which takes place on XXXX. The other way is for you to provide us alternative connection on the first part of the journey WAW-RIX on XXXX so we could make the flight XXXX on schedule. If you cannot provide this connection by your flights and should reroute me to other air carrier in my point of view as passanger does not matter as you are obligated by 261/2004 Regulation to provide other connection on specified date requested by passenger.

I am waiting for a solution from you to meet my choice of Article 8(1)(c) on specified date. Going against it is going against 261/2004 regulation.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Raphael uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#16 PostWysłany: 10 Lip 2013 22:12 

Rejestracja: 05 Mar 2012
Posty: 2912
srebrny
LKay napisał(a):
Własnie przez takie rozumowanie linie takie jak Airbaltic czują sie bezkarne. Sprawę w sądzie masz wygraną, bo masz na mailach, że odmawiają zapewnienia Ci alternatywnego transportu, a przepisy unijne wyraźnie mówią, że jest to ich psi obowiązek. Sprawa wcale nie jest mała nie ważne, czy kupiłeś bilet za złotówke, czy za 5000 zł. Przepisy chronią Cie w taki sam sposób.

Na samo straszenie nic nie powiedzą. Napisanie skargi do ULC na gotowym formularzu to 10 minut, a jak wyślesz to ULC dalej już samo się zajmuje sprawą i przysyłają Ci decyzję. Z tą decyzją jeszcze raz maila do AB i w przypadku odmowy pozew uproszczony do dowolnego sądu w Polsce + 10 zł opłaty. Sprawa sama będzie sie toczyć.

Sam miałem przeprawę z AB jak skasowali mi jeden z lotów. Poszła skarga do polskkiego ULC, wydana opinia, dodatkowo skarga do otewskiego UOKiK i koniec końców przebookowali mnie na linię, z którą mają umowe code-share bez sądu.

Fragment mojego maila, może coś pomoże, jak rzucisz konkretnymi przepisami:

Cytuj:
As I have written to person who as I assume is responsible in this case in Customers Relation Department, Mrs XXXXX, EU Regulation 261/2004 does not precise if air carrier should reroute to ones flights or flights provided by other air carriers, however it does precise that this must be in the date selected for convienence of passanger, Article 8(1)(c) and quote from your site: "Re-routing, under comparable transport conditions, to your final destination at a later date at your convenience, subject to availability of seats."

The offers you are making to me cover options descripbed in Article 8(1)(a) and Article 8(1)(b) and as I said and wrote I cannot accept them as I chose rerouting on specified date - XXXX. I could only accept rerouting which takes place on XXXX. The other way is for you to provide us alternative connection on the first part of the journey WAW-RIX on XXXX so we could make the flight XXXX on schedule. If you cannot provide this connection by your flights and should reroute me to other air carrier in my point of view as passanger does not matter as you are obligated by 261/2004 Regulation to provide other connection on specified date requested by passenger.

I am waiting for a solution from you to meet my choice of Article 8(1)(c) on specified date. Going against it is going against 261/2004 regulation.


Wielkie dzięki LKay.
Oto mi chodziło, aby ktoś się podzielił doświadczeniami.
Sam nie do końca byłem przekonany, że sprawa jest bezproblemowa.
Rozwiałeś większość moich obaw :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#17 PostWysłany: 17 Lip 2013 11:10 

Rejestracja: 13 Cze 2012
Posty: 120
Czy na lotniskach, które nie oferują odprawy on-line konieczne będzie uiszczenie opłaty za odprawę? Wiem, że cośtam się u nich zmieniło w bieżącym roku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#18 PostWysłany: 17 Lip 2013 11:12 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25297
k_k_s napisał(a):
Czy na lotniskach, które nie oferują odprawy on-line konieczne będzie uiszczenie opłaty za odprawę? Wiem, że cośtam się u nich zmieniło w bieżącym roku.


w Tbilisi np, podalem przy odprawie moje wydrukowane bilety z BT, i oni my wydrukowali na nowo tam bilety.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#19 PostWysłany: 17 Lip 2013 11:24 

Rejestracja: 13 Cze 2012
Posty: 120
To fajnie, ale nie odpowiedziałeś na moje pytanie :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#20 PostWysłany: 17 Lip 2013 11:26 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25297
Sorki, nic nie zaplaczylem dodatkowo. Najlepsze, zaplaczylem tylko na jedna walizke, i druga torba, tez poszla jako luggage :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 57 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group