Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 04 Maj 2020 06:26 

Rejestracja: 08 Sty 2019
Posty: 402
Ostrzeżenia: 2
srebrny
Obilo mi sie gdzies ostatnio o uszy, ze koszt przywrocenia zdolnosci/bezpieczenstwa samolotu po 6 tygodniowym postoju jest tak duzy, ze bardziej oplaca sie liniom lotniczym poderwac maszyne w miedzyczasie na pusto, niz przywrocic samolot do stanu uzywalnosci po dlugim postoju.
Jestem w tej dziedzinie totalnym laikiem, ale moze znajdzie sie tu ktos, kto sie na tym zna i bedzie w stanie potwierdzic lub zaprzeczyc.
Ciekawi mnie tez, czy jesli tak jest, to czy piloci wykonuja takie puste przeloty, zeby redukowac koszty utrzymania floty i jak to ewentualnie wyglada od strony technicznej?
_________________
Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 04 Maj 2020 07:40 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 1032
platynowy
Był artykuł o tym na stronie głównej

https://www.fly4free.pl/ryanair-loty-pu ... amolotami/

To samo dotyczy pilotów, jesli nie lata choćby na pusto przez określony czas - traci licencję
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 04 Maj 2020 08:21 

Rejestracja: 08 Sty 2019
Posty: 402
Ostrzeżenia: 2
srebrny
Czyli prawda.
... i to najlepiej obrazuje skale strat, ktore dla tej branzy przynosi Covid.
_________________
Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 11 Maj 2020 08:14 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2497
Loty: 154
Kilometry: 151 837
srebrny
@dg72 Pilot nie traci licencji, a jedynie niektóre uprawnienia w nią wpisane. Niby niewielka różnica, ale jednak dość znacząca.
Pilot w ciągu ostatnich 90 dni musi wykonać min. trzy starty i lądowania na danym typie statku powietrznego, aby móc wykonywać loty z pasażerami bądź cargo. Jeśli tego nie zrobi to czeka go wznawianie uprawnień na symulatorze (a do tych może być spora kolejka jak setki, jeśli nie tysiące pilotów zaczną się wznawiać, bądź przedłużać uprawnienia).

Utrata licencji to gruby kaliber i wiąże się z koniecznością zdawania powtórnych egzaminów przed komisją egzaminacyjną, np. ULCu (bądź zagranicznego odpowiednika). No chyba, że np. w wyniku sprawy karnej licencja została odebrana dożywotnio, wtedy nie ma czego przywracać :)
Góra
 Relacje PM off
Rockriderr uważa post za pomocny.
 
 
 [ 4 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group