Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 489 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 25  Następna
Autor Wiadomość
#321 PostWysłany: 30 Mar 2017 13:39 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3242
srebrny
Nie ma żadnych haczyków, część dla ecr płacisz kartą EUR, a na miejscu w wypożyczalni dajesz dowolną kartę.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Przygoda w Afryce: Nairobi, Mombasa, Zanzibar i Dar es Salaam w jednej podróży z Warszawy za 3029 PLN Przygoda w Afryce: Nairobi, Mombasa, Zanzibar i Dar es Salaam w jednej podróży z Warszawy za 3029 PLN
Urlop w Playa del Carmen za 3720 PLN. Loty z Warszawy (z bagażem) i 7 nocy ze śniadaniami w 4* hotelu Urlop w Playa del Carmen za 3720 PLN. Loty z Warszawy (z bagażem) i 7 nocy ze śniadaniami w 4* hotelu
#322 PostWysłany: 09 Kwi 2017 22:57 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1852
srebrny
Chcę pożyczyć na kilka dni samochód przez ECR, problem w tym że samolot przylatuje około północy, a wypożyczalnia na lotnisku czynna jest do 23. Załóżmy, że przylatuję 20.04 o godz. 23:50, a samochód oddaję 26.04 o 15:00. Wynajmując samochód od 20.04 od godziny 22:30 (ostatnia możliwa godzina zarezerowania samochodu) jest taniej niż od dowolnej godziny 21.04. Oczywiście nie mam najmniejszych szans na odbiór samochodu do 22:30. Czy w takim razie zgłaszając się do wypożyczalni 21.04 rano otrzymam samochód? Czy będzie to może no-show? Wypożyczalnia to Alamo prowadzona przez Enterprise.
W tym wypadku robię to z premedytacją ale w końcu opóźnienia lotu się zdarzają, choć nie wiem jak na to patrzą jak odbiera się samochód kolejnego dnia, a nie kilka godzin później tego samego dnia. Ktoś przerabiał taki numer?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#323 PostWysłany: 09 Kwi 2017 23:39 

Rejestracja: 30 Maj 2012
Posty: 201
niebieski
W małych lokalnych wypożyczalniach, szczególnie na turystycznych wyspach, czasem nie robi im różnicy - zdarzało mi się dzwonić na numer wypożyczalni podany na voucherze i dogadywać zmianę wykraczającą poza oficjalne "widełki", np. przy opóźnieniu odlotu albo zmianie godziny lotu przez linię lotniczą.

Ale piszesz o nieco innej sytuacji: wypożyczalnia duża i zmiana dnia z premedytacją, której można się domyślić (co wpiszesz w pole "nr lotu"?).
Rada praktyczna: załóż rezerwację, odbierz voucher, skontaktuj się mając voucher z wypożyczalnią - podając że chodzi o ten konkretny voucher - i ustal czy jak przyjdziesz rano to Cię obciążą; mając to w mailu od wypożyczalni zwolnisz się ze stresu :) ALE szanse oceniam na "takie sobie"

Bo...
a) ECR z góry zaznacza, że odbierając w innych godzinach możesz być zmuszony dopłacić
b) zasady wypożyczalnia ustala po to żeby jakieś były - no i np. pracownik, który został po godzinach niekoniecznie musi twierdzić, ze nic się nie stało i robi to z sympatii dla turystów; podobnie ten, który poprzedniego dnia poczekał z ostatnim autem po które jednak ów ostatni klient się nie zgłosił, bo chciał zaoszczędzić przychodząc rano
c) ECR jest tylko pośrednikiem miedzy klientem a firmą - więc na końcu zawsze rację ma firma - przykład: jeśli na miejscu warunki wypożyczenia róznią się od vouchera (zdarzało mi się) to ECR "przeprasza za nieporozumienie", a Ty kopiesz się z firmą wypożyczając - to sytuacja szczególnie istotna gdy bez uprzedzenia zamierzasz na własną rękę zastosować voucher inaczej niż na nim jest wydrukowane
d) po co kombinować, stresować się jak wyjdzie etc.

Ale spróbować można, tylko raczej mając voucher, bo klient z vouchera bywa inaczej traktowany niż rezerwujący bezpośrednio (niekiedy cenę ma niższą, nawet dużo, ale warunki egzekwowane właśnie mniej elastycznie). Korzystam z ECR bardzo dużo i generalnie jestem zadowolony, ale w każdej sytuacji gdy planuję coś niestandardowego w wypożyczeniu (pomijając ONE WAY, bo to działa świetnie) - np. skrajne godziny pracy wypożyczalni, ilość bagaży "na styk" z pojemnością auta - wolę skontaktować się bezpośrednio z wypożyczalnią i potwierdzić lub przemówić na bezpośrednią rezerwację na indywidualnych warunkach.
W ECR jest wszak świetna możliwość bezpłatnej anulacji. Czyli wiele możesz zanim cokolwiek zaryzykujesz :) Co najwyżej stracisz kilkadziesiąt groszy na przewalutowaniu zwrotu ułamkowej kwoty pobieranej przy rezerwacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#324 PostWysłany: 09 Kwi 2017 23:53 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1852
srebrny
Artycjusz napisał(a):
Bo...
a) ECR z góry zaznacza, że odbierając w innych godzinach możesz być zmuszony dopłacić
b) zasady wypożyczalnia ustala po to żeby jakieś były - no i np. pracownik, który został po godzinach niekoniecznie musi twierdzić, ze nic się nie stało i robi to z sympatii dla turystów; podobnie ten, który poprzedniego dnia poczekał z ostatnim autem po które jednak ów ostatni klient się nie zgłosił, bo chciał zaoszczędzić przychodząc rano


rozumiem te zapisy jako zabezpieczenie, gdy po standardowych godzinach pracy chciałbym za darmo odebrać samochód. Zazwyczaj za taką usługę płaci się extra. Oczywiście nikt z obsługi nie będzie czekał dłużej na nieodebrany samochód, bo może w środku nocy ktoś się po niego zjawi, to raczej oczywiste.
Odbiór samochodu rano planuję w standardowych godzinach pracy wypożyczalni. Z tego co znalazłem w Alamo (ale info mam tylko dot. US) jest polityka trzymania rezerwacji przez kolejne 12h. Niestety nie wiem jak wygląda sytuacja w EU.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#325 PostWysłany: 10 Kwi 2017 01:08 

Rejestracja: 30 Maj 2012
Posty: 201
niebieski
W EU wygląda różnie w zależności od miejsca i firmy, a nawet punktu. "Te zapisy" to nie tyle zabezpieczenie przed próbami darmowego odbioru w innych godzinach, co raczej uogólnienie by - w zgodzie z rozmaitymi zasadami wypożyczalni - ukrócić zakusy klientów do własnych interpretacji "co im się wydaje". Bo np. klientowi może się wydawać, że jak ma auto krócej (albo później) to dla firmy lepiej, a logistycznie to może być absolutnie "nie lepiej". Generalnie zasady każda sieć ustala własne = różne, a ECR jako pośrednik jedynie ogólnie zabezpiecza się by być "niewinnym" w każdej sytuacji. Nic Ci nie da, że ktoś na forum doradzi Ci "tak ogólnie", że można rano lub nie można, albo nawet że jemu się udało lub nie udało - bo zasady są jasne, a odstępstwa to już kwestia konkretnej lokalizacji i dogadania (nie napisałeś też gdzie to i w jakie dni tygodnia). Ale nawet w tej samej firmie zdarzają się niekiedy odmienne podejścia w poszczególnych lokalizacjach. Czasem zależy to od tego czy punkt jest własny, czy jest niezależną firmą świadczącą jedynie usługi dla wypożyczalni. W Enterprise w Belgii zapłaciłem dodatkowo za oddanie auta 3 minuty po przepisowym buforze czasowym wypisanym w zasadach wypożyczenia, podczas gdy w Hiszpanii nie policzyli za oddanie 2,5 h pozniej. Innym razem w Charleroi facet miał pretensje, że on już jest po godzinach pracy, mimo, ze wynikało to z faktu, iż stałem w jego "kantorku" w 80 minutowej kolejce, bo tak żwawo obsługiwał :) W Portugalii jedna z wypożyczalni nie godziła się w ogóle na wcześniejsze oddanie gdyż tego dnia zaplanowali wolne w punkcie mimo dnia roboczego, a innym razem wypożyczałem auto na Islandii i niespodziewanie dostałem dodatkowe... dwa dni gratis z powodu... ... huraganowej pogody. Wiele zależy od miejsca i człowieka, więc po co Ci więcej rad nieadekwatnych do Twojej konkretnej sytuacji... ;)

Zasady przy voucherze ECR są jasne: to co na voucherze masz included, jesli zaś wypożyczysz inaczej niż na voucherze - możesz zapłacić (i to sporo). W opisywanym przez Ciebie NIESTANDARDOWYM przypadku powtórzę radę: dowiedz się u źródła, po co miałby Cię ktoś, nawet w dobrej wierze, wprowadzić w błąd.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#326 PostWysłany: 10 Kwi 2017 08:55 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1852
srebrny
czy odwołując w ECR rezerwację zwracana jest również ta mniejsza kwota, którą płaci się od razu dla ECR?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#327 PostWysłany: 10 Kwi 2017 09:07 

Rejestracja: 30 Maj 2012
Posty: 201
niebieski
Oczywiście. Jedynie trzeba pamiętać o regulaminowym warunku czasu. Standarowy klient (status brązowy) ma czas na odwołanie do 48h przed. Wypożyczając często można rezygnować i później. Wszystko jak opisali w warunkach na stronie ECR.
Jeśli tą małą część płacisz w EUR to zwrot wróci identyczny (bez przewalutowań), przy płatności polską kartą w złotówkach będzie róźnica na przewalutowaniach (choć przy dużych i długich wypożyczeniach wystarczał mi telefon do mBanku z informacją, ze to zwrot za niezrealizowaną usługę i w ramach reklamacji bank wycofywał przewalutowanie i uznawał zwrot w oryginalnie pobranej kwocie - mowa jednak najczęściej o naprawdę groszowych różnicach i to po stronie banku, nie ECR)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#328 PostWysłany: 20 Kwi 2017 09:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 7695
Loty: 15
Kilometry: 58 252
srebrny
opo napisał(a):
czy odwołując w ECR rezerwację zwracana jest również ta mniejsza kwota, którą płaci się od razu dla ECR?

W momencie rezerwacji płacisz tylko tę małą kwotę dla ECR reszta płatna przy wypożyczeniu.
Przy anulacji zwrot jest tylko tej kwoty.

Najlepiej robić rezerwację płacąc kartą w EUR wtedy nie ma przewalutowania przy zwrocie z ECR.

Nie wiem czy ktoś już pisał, ale przy samochodach w wynikach wyszukiwania pojawiły się loga firm :D koniec z "losowaniem", nareszcie.

E:firmy pojawiają się przy wyszukiwaniu na Sardynii, ale na Cyprze już nie :P
_________________
Dancehall Masak-Rah
Junior Stress - Za Mało Cichej Wody W Rzece
ImageImage
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#329 PostWysłany: 20 Kwi 2017 09:20 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1852
srebrny
odpowiem jako zakończyła się moja sprawa, może się komuś przyda.
Alamo odpowiedziało, że rezerwacja zostanie skasowana, więc w EU jest jak widać zupełnie inaczej niż w US.
Zrobiłem cancel, zaliczka dla ECR oczywiście wróciła i zrobiłem rezerwację gdzie indziej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#330 PostWysłany: 31 Maj 2017 10:43 

Rejestracja: 05 Lip 2012
Posty: 705
Loty: 7
Kilometry: 31 319
niebieski
10% zniżki na zaliczkę - FBRENW5
Góra
 Profil Relacje PM off
tartal lubi ten post.
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#331 PostWysłany: 23 Cze 2017 14:37 

Rejestracja: 07 Lip 2013
Posty: 44
Loty: 16
Kilometry: 39 138
Jak długo czekaliście na jakikolwiek mail? 4 dzień od rezerwacji i nic. Wysłałem mailem zapytanie i poza odp. automatu też nic.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#332 PostWysłany: 23 Cze 2017 15:18 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11346
Loty: 482
Kilometry: 757 010
Ja zwykle dostawałem tego samego dnia. Raz bodajże się zdarzyło, że potwierdzenie dostałem dopiero kolejnego dnia. A logowałeś się do Club Economy? Tam masz dostęp do wszystkich rezerwacji.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#333 PostWysłany: 23 Cze 2017 15:45 

Rejestracja: 07 Lip 2013
Posty: 44
Loty: 16
Kilometry: 39 138
Nie logowaniem, bo wymagają numeru bukowania, którego nie mam. Na karcie kredytowej widzę blokadę ich prowizji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#334 PostWysłany: 23 Cze 2017 17:28 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3242
srebrny
Zazwyczaj potwierdzenie przychodziło w ciągu max 2h, raz w Nowej Zelandii przyszło po 2 albo 3 dniach.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#335 PostWysłany: 23 Cze 2017 17:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 7695
Loty: 15
Kilometry: 58 252
srebrny
raf_b napisał(a):
Nie logowaniem, bo wymagają numeru bukowania, którego nie mam. Na karcie kredytowej widzę blokadę ich prowizji.

Załóż konto na ECR na maila z którego robiłeś rezerwację a rezerwacja będzie podpięta od to konto ;)

https://secure.economycarrentals.com/club/club.aspx
_________________
Dancehall Masak-Rah
Junior Stress - Za Mało Cichej Wody W Rzece
ImageImage
Góra
 Profil Relacje PM off
raf_b uważa post za pomocny.
 
      
#336 PostWysłany: 23 Cze 2017 19:00 

Rejestracja: 07 Lip 2013
Posty: 44
Loty: 16
Kilometry: 39 138
Zadziałało, dziękuję :) Nie wiem dlaczego maile nie docierały.


Ostatnio edytowany przez mashacra, 23 Cze 2017 19:57, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#337 PostWysłany: 25 Cze 2017 18:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Sie 2013
Posty: 206
Loty: 27
Kilometry: 59 235
niebieski
Czy zdarzają się anulacje rezerwacji w Economy Car Rentals?Anulacje już po potwierdzeniu lub na miejscu w wypożyczalnie że np. nie mają dla mnie samochodu?

Pytam bo zastanowiła mnie taka sprawa. zrobiłem dziś rezerwację (południe Włoch, lotnisko Lamezia, 9-19.07) i bez problem pokazywało różne auta, opcje itd.

Ale w tym samym czasie szukałem też auta przez rentalcars.com i dla tej lokalizacji pokazywało, że nie ma już w ogóle samochodów wszystko wypozyczone.

Zastanawiam się czy ECR nie daje potwierdzenia, a dopiero później się okaże, że jednak auta nie będzie ?

hmm co myślicie ?
_________________
www.szkoda-czasu.pl - mój blog/strona o podróżach. Zapraszam.

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#338 PostWysłany: 25 Cze 2017 19:06 

Rejestracja: 16 Gru 2012
Posty: 140
Na ECR najpierw bookujesz i płacisz tę mniejszą kwotę.
Potem ECR rozsyła zapytania do wypożyczalni z potwierdzeniem i dopiero potem wysyłają voucher do Ciebie (dają sobie 24 godziny na potwierdzenie, jeżeli nie ma potwierdzenia rezerwacja jest anulowana i wraca opłata).
Nie zdarzyło się jeszcze, że samochodu nie było. Nie miałem rownież żadnej anulacji już po wysłaniu potwierdzenia.

Pzdr
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#339 PostWysłany: 25 Cze 2017 19:43 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11346
Loty: 482
Kilometry: 757 010
Mi również się nie zdarzyło, żeby nie dostać samochodu. Weź pod uwagę, że ECR i rentalcars mogą mieć podpisane różne umowy z wypożyczalniami (nie zawsze tymi samymi) i może stąd wynika brak dostępności u tych drugich. Jeżeli rzeczywiście nie będzie dostępności to myślę, że dostaniesz info w ciągu 24-48 godzin.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#340 PostWysłany: 25 Cze 2017 21:29 

Rejestracja: 05 Cze 2011
Posty: 1573
niebieski
ja często rezerwuje i... max czekałem ok 48 godzin za voucherem i raz mi po 24h przysłali ze nie mogą potwierdzić rezerwacji i kasa w sumie zaraz była odblokowana z karty bo jeszcze się nie rozliczyła...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 489 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 25  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group