Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 23 Gru 2012 15:14 

Rejestracja: 05 Maj 2011
Posty: 140
niebieski
Witam,

Tym razem nie chodzi o odszkodowanie, a o zwrot należności za niewykorzystany - odwołany przez LOT bilet. 22 kwietnia kupiłem przelot na trasie Warszawa - Ateny dla dwóch osób w terminie 29 listopada - 4 grudnia korzystając z pośrednika Orbitz.com 9 listopada zostałem poinformowany przez Lot o odwołaniu połączeń na tejże trasie. Proponowane połączenia zastępcze były w zupełnie innych dniach z niekorzystnymi przesiadkami, więc 27 listopada zgłosiłem telefonicznie się do Orbitz.com z prośbą o zwrot należności za bilet w związku z anulowaniem lotów przez linie lotnicze. Od tej pory "bujam się" pomiędzy pośrednikiem, który nie chce oddać kasy, a Lotem, który cały czas mówi że to nie jego sprawa. Stąd poniższe pytanie: czy da się Lot jakoś zmusić do zwrotu kasy? Oni upierają się przy tym, że to powinien zrobić pośrednik, a nie oni. Płatność dokonana była kartą debetową, czytałem trochę o chargebacku, ale działa on niby pół roku wstecz, a od transakcji minęło już 8 miesięcy. Pisać reklamację do Lotu? Czy ULC coś w tej kwestii jest w stanie pomóc? Lot nie widzi problemu po swojej stronie, ale to jednak z jego winy (odwołanie lotu) nie mogę odzyskać pieniędzy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
HIT🔥 Loty (z bagażem) do Tokio od 1396 PLN 😲😲 Wylot z Mediolanu HIT🔥 Loty (z bagażem) do Tokio od 1396 PLN 😲😲 Wylot z Mediolanu
Słynny Babilon otwiera bramy dla turystów. Czy to będzie nowy hit dla podróżników? Słynny Babilon otwiera bramy dla turystów. Czy to będzie nowy hit dla podróżników?
#2 PostWysłany: 23 Gru 2012 16:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Mar 2012
Posty: 367
Loty: 219
Kilometry: 464 968
niebieski
Według EU 261/2004 w przypadku odwołania lotu odpowiedzialnośc ponosi przewoźnik, a nie pośrednik, więc LOT jest zobowiązany do zwrotu pieniędzy. Wytknij to LOTowi powołaj się na odpowiednie zapisy w tym rozporądzeniu, jeśli to nie pomoże to śmiało pisz do ULC.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 23 Gru 2012 16:15 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 810
niebieski
Ale Orbitz powiedział, że nie chce oddać, czy piszesz tak, tylko dlatego, że jeszcze nie masz zwrotu?
Pytam dlatego, że prosiłem na początku listopada Wizzair o zwrot płatności za odwołany lot i do tej pory nie mam uznania na karcie kredytowej, choć podobno 13 grudnia (czyli po blisko 1,5 miesiąca) to od nich wyszło do mojego banku.

Pozdr.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 23 Gru 2012 16:30 

Rejestracja: 05 Maj 2011
Posty: 140
niebieski
Pierwszy kontakt z Orbitz - 27 listopada, zapewniano mnie wtedy, że bilet został skasowany i przekazany do refundacji maksymalnie w ciągu 14 dni roboczych. Kolejny kontakt - 13 grudnia - ta sama śpiewka, mimo że tuż przed telefonem do Orbitz dzwoniłem do Lotu i uzyskałem informację, że z biletem nie zostało zrobione nic (nadal widniał w systemie). 20 grudnia bilet nadal aktywny w systemie Lotu, osoba z infolinii Orbitz kasuje go rzekomo 3 raz - tym razem już na pewno na 100% i zwrot mam uzyskać natychmiast. Dziś (23 grudnia) telefon do Lotu - bilet jak był tak jest. Zatem Orbitz leci w kulki i mam już dość tego. Winien całości jest Lot - to on skasował połączenie, odmówił przebukowania na ten sam termin. Zastanawiam się nad reklamacja do Lotu, jak to nie pomoże to ULC mam nadzieję, że da radę. W końcu w rozporządzeniu 261/2004 wyraźnie jest napisane, że to przewoźnik zwraca kasę...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 23 Gru 2012 16:34 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9619
HON fly4free
max: przede wszystkim ustal, czy LOT zwrócił pieniądze / rozliczył bilet z pośrednikiem, gdyz z Tobą sprawę powienien załatwić pośrednik a nie przewoźnik, z uwagi na to, że pośrednik jako agent wystawił bilet i obsługiwał cała transakcję. Czasami jest tak, że mimo że przewoźnik sprawę z pośrednikiem załatwił ten z jakiś przyczyn zwleka. Może posrednikowi tez zwyczajnie nie chce się występowac o zwrot do LOTu. Postaraj się zwrócić do LOT o załatwienie sprawy biletu, oni prędzej przymuszą pośrednika do działania.

Może być też tak, że cała procedura poprostu trwa - czasami zajmuje to nawet 8-12 tygodni.

W ostateczności spokojnie możesz uruchomić chargeback, nie ma żadnego terminu 6 m-c. Natomiast zanim to zrobisz zbierz pisemene dowody na to, że starałeś się sprawę załatwić i z pośrednikiem i z przewoźnikiem. Telefoniczne rozmowy z konsultantami na ogół sa mało efektywne, lepiej mieć wszystko na piśmie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 23 Gru 2012 20:57 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 4247
platynowy
Ja bym od razu zgłaszał chargeback, kopanie się z Orbitz/Expedia to droga przez mękę w przypadku zmian czy zwrotów - jak sam widzisz obiecują że bilet anulowany a guzik robią. Najlepiej jakbyś miał jakieś mailowe potwierdzenia od Orbitz że przekazali bilet do refundacji, wtedy chargeback będzie prostszy.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group