Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 11 Lis 2023 12:20 

Rejestracja: 26 Mar 2011
Posty: 560
Loty: 227
Kilometry: 371 198
niebieski
Cytuję post, który zamieściłem w innym dziale (nie wiem jak skierować do niego) a dotyczy hotelu w Abu Dhabi. Na przestrogę dla innych...
malediwy napisał(a):
Hotel Millennium Downtown w Abu Dhabi.
Rezerwacja zrobiona na kilka tygodni przed przyjazdem. W momencie kiedy minął termin bezpłatnej rezygnacji hotel nie pobrał żadnych środków z mojej karty kredytowej. Po wylądowaniu w Abu Dhabi widzę transakcję na moim koncie ale podpisaną jako Crown Plaza. Jestem kompletnie zdezorientowany o co chodzi ale nie marnuję czasu tylko biorę samochód i jadę do hotelu. Przyjeżdżam na miejsce tuż przed 22:00 (wcześniej informowałem hotel o przyjeździe w godzinach 21:00-22:00). Na miejscu dowiaduje się, że hotel anulował moją rezerwację bo ok16:00, kiedy jeszcze siedziałem w samolocie hotel próbował autoryzować moją kartę w taki sposób, że powinienem potwierdzić w aplikacji bankowej. Patrzę w aplikację - nie mam już płatności z Crown Plaza. Odkrywam za to maila od booking.com, który otrzymałem po 21:00 z informacją, że hotel próbował autoryzować kartę. Jak się dowiedziałem po powrocie na infolinii booking.com, od tego momentu miałem 2 godziny na kontakt z hotelem. I dotarłem nawet wcześniej więc wydawałoby się, że nie ma problemu. Ale tylko wydawało by się, bo słyszę, że hotel nie ma już wolnych pokoi... Wysyła nas do innego w którym załatwia nam dwa pokoje ale po dojechaniu na miejsce okazuje się, że też nie ma miejsc. Generalnie dramat. Oszczędzę już sobie opisywanie dalszych poszukiwań noclegu, które zakończyły się min. mandatem za parkowanie w niedozwolonym miejscu.
Po powrocie skontaktowałem się z booking.com gdzie dowiedziałem się, że... booking.com nie ma z tym nic wspólnego i nie jest w stanie w żaden sposób mi zrekompensować tych problemów. A ewidentnie hotel wykorzystał sytuację, żeby opchnąć dwa pokoje po wyższej cenie innym klientom.
Nadmienię tylko, że tydzień wcześniej byłem we Włoszech w hotelu, który na tydzień przed przyjazdem kiedy skończył się termin bezpłatnego odwołania rezerwacji hotel bez problemu obciążył moją kartę.
Aaaa... i jeszcze ciekawostka. Na drugi dzień dostałem maila z booking,com w którym napisali, ze dostali info od hotelu, ze do niego nie dotarłem. W mailu dwie belki z prośbą o kliknięcie w jedną z nich. Jedna z takim komunikatem: "Nie dotarłem do hotelu". A druga dotarłem do hotelu i zostałem w nim zakwaterowany. Zabrakło trzeciej: Dotarłem do hotelu ale odmówiono mi noclegu...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
Urlop nad Gardą za 1031 PLN. Loty do Włoch z Katowic, noclegi przy jeziorze i auto Urlop nad Gardą za 1031 PLN. Loty do Włoch z Katowic, noclegi przy jeziorze i auto
Wakacje na Azorach za 2598 PLN. Loty z Warszawy + hotel ze śniadaniami Wakacje na Azorach za 2598 PLN. Loty z Warszawy + hotel ze śniadaniami
#2 PostWysłany: 13 Lis 2023 13:20 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 1842
HON fly4free
Miałem dokładnie taką samą sytuację, ale dotyczyła hotelu koło lotniska, Baymont by Wyndham Denver Int. Hotelowi zachciało się obciążać kartę, gdy leciałem do USA... Po przybyciu zobaczyłem już tylko anulowanie, usłyszałem, że brak pokoi (mój sprzedali). To było w sierpniu 2022. Jak widać, takie rzeczy się niestety zdarzają :(
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 13 Lis 2023 17:38 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3354
złoty
Miałem dokładnie taką sama sytuacje w Dubaju. Próba pobrania gdy byłem w powietrzu.

Wyslane z telefonu przez Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 13 Lis 2023 19:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2018
Posty: 840
srebrny
Porada może nienajlepsza, bo: nie zawsze jest to możliwe; niektórzy woleliby zapłacić na miejscu; nikt nie spodziewa się czegoś takiego od hotelu. Ale na wszelki wypadek zwykle lepiej zrobić odprawę online i opłacić wcześniej pokój.

Pojawia się też pytanie - czy to nadgorliwość hotelu, czy premedytacja. Miałem podobną sytuację w Ibisie w Rzymie, która zakończyła się trochę lepiej, bo w końcu dostałem pokój. Podczas przejazdu taxi do hotelu zobaczyłem tylko informację o anulacji rezerwacji, a na miejscu recepcjonista powiedział, że moja rezerwacja została anulowana, bo nie mogli pobrać środków. Nie mogli też pobrać w przypadku innej rezerwacji u mojej koleżanki. Mówię więc, że anulowali rezerwację dosłownie 10 minut temu, więc czy może ją przywrócić. Niestety, nie mają już wolnych pokoi. Dopytuję więc jak to możliwe skoro jest środek nocy, a oni dopiero przed chwilą anulowali mi nocleg. Okej, jak zapłacę ileś euro więcej to będzie pokój. Trochę podyskutowaliśmy na ten temat z akcentem na to, że nie mam zamiaru płacić więcej i w końcu recepcjonista wyciągnął i wręczył mi przygotowane wcześniej karty w okładkach... Zapłaciłem tyle ile było w rezerwacji.


Ostatnio edytowany przez Washington, 15 Lis 2023 11:36, edytowano w sumie 1 raz
ciach offtop
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#5 PostWysłany: 14 Lis 2023 09:04 

Rejestracja: 26 Mar 2011
Posty: 560
Loty: 227
Kilometry: 371 198
niebieski
ghostwriter napisał(a):
Co do powyższego przypadku to nie jest tak pięknie i kolorowo, bo choć ze strony hotelu takie zachowanie jest niemiłe, to może być jednak poprawne w świetle prawa. Wszystko zależy od tego kiedy rezerwację anulowano. Rezerwacje elastyczne zwykle mają podany czas do kiedy można rezerwację odwołać i hotel w momencie gdy upłynie czas może spróbować zablokować środki, a jeśli mu się to nie uda, to może zgodnie z zasadami anulować rezerwację. Stąd i booking niewiele może wskórać. Kwestia dokładnych zapisów umowy.
Napisałem w swoim poście, że termin do kiedy mogłem bezpłatnie anulować rezerwację już minął. Zwykle w takich sytuacjach obiekt po prostu pobiera środki z podanej przy rezerwacji karty kredytowej. Wspomniałem też że wcześniej byłem we Włoszech gdzie dokładnie tak hotel postąpił. I zresztą wiele razy wcześniej takie sytuacje miałem. W przypadku hotelu którego wątek dotyczy próbowano autoryzować kartę na kilka godzin przed moim przybyciem do hotelu i to w taki sposób, który niemal gwarantował im, że tej autoryzacji nie potwierdzę Po pierwsze dlatego, że człowiek podróżujący do ZEA z Europy nie ma stałego dostępu do Internetu. Po drugie, autoryzacji próbowano dokonać pod zupełnie inną nazwą niż hotel w którym rezerwacji dokonałem... I jak sam napisałeś, hotel może próbować zablokować środki. I tu się się zgodzę. Tylko ich nie zablokował a anulował rezerwację nie czekając do godziny w której zadeklarowałem swój przyjazd.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 14 Lis 2023 13:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2018
Posty: 840
srebrny
@malediwy , ja nie kwestionuję, że zachowanie hotelu było nieeleganckie i nieuczciwe, piszę po prostu, że oni w taki sposób korzystają sobie z tej "furtki" i dlatego booking ma związane ręce. Bo oni mogą się tłumaczyć, że próbowali pobrać, nie udało się, więc chronili swój interes, a obowiązująca jest data możliwości anulacji, a nie zadeklarowana godzina przyjazdu. Gdyby mieli dobrą wolę to pewnie podjęliby próby kontaktu, ale zapewne w ogóle ich to nie interesowało.

Też wiele razy miałem sytuację, że hotel sam blokował środki na mojej karcie, choć tu miałbym takie zastrzeżenie, że miało to miejsce głównie w okresie przed wejściem dyrektywy PSD2 (później naprawdę słabo pamiętam żeby coś takiego mi się zdarzyło, może z raz) - być może to jest jeszcze istotny wątek w tej sprawie, bo kiedyś po prostu nie obowiązywały takie formy autoryzacji, a hotel miał nieco większą swobodę. Być może stąd też coraz częstsze przypadki o których piszemy. Jeśli nie skontaktowałeś się jeszcze z bookingiem to zrób to, przedstaw sytuację (szczególnie, że wysłali Ci dwie niemające miejsca opcje wyboru) i nie liczę, że Ci to całkowicie skompensują, ale być może zrobią to w jakimś stopniu i ewentualnie odnotują proceder i będą starali się coś z nim zrobić.


Ostatnio edytowany przez michzak, 15 Lis 2023 10:27, edytowano w sumie 1 raz
„Off topic” odbieganie w wypowiedzi od istoty sprawy w danym temacie.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#7 PostWysłany: 14 Lis 2023 14:28 

Rejestracja: 26 Mar 2011
Posty: 560
Loty: 227
Kilometry: 371 198
niebieski
ghostwriter napisał(a):
@malediwy , ja nie kwestionuję, że zachowanie hotelu było nieeleganckie i nieuczciwe, piszę po prostu, że oni w taki sposób korzystają sobie z tej "furtki" i dlatego booking ma związane ręce. Bo oni mogą się tłumaczyć, że próbowali pobrać, nie udało się, więc chronili swój interes, a obowiązująca jest data możliwości anulacji, a nie zadeklarowana godzina przyjazdu. Gdyby mieli dobrą wolę to pewnie podjęliby próby kontaktu, ale zapewne w ogóle ich to nie interesowało.
Data możliwości anulacji minęła już kilka dni wcześniej i nie było żadnej reakcji wtedy ze strony hotelu a dopiero kilka godzin przed przyjazdem. Kontaktowałem się z booking.com po powrocie i choć rozmówca poinformował mnie, że miałem dwie godziny od otrzymanego od nich maila na dotarcie do hotelu i potwierdzenie rezerwacji to na odpowiedź z mojej strony, ze dotarłem przed upływem tego czasu a pomimo tego rezerwacja została anulowana i nie było już żadnych wolnych pokoi usłyszałem, "No cóż, nic nie możemy zrobić w tej sprawie"... Zero empatii... I podkreślę, to nie była tylko kwestia anulacji ale oni zdążyli już te pokoje sprzedać co jest najdobitniejszym dowodem na to, że nie chodziło im o to, żeby zagwarantować płatność z mojej strony. Nie wspomnę już o tym, że następnego dnia dostałem kolejnego maila z booking.com w którym napisano, że otrzymali informację, że nie dotarłem do hotelu...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
ghostwriter lubi ten post.
ghostwriter uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group