Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 76 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
#61 PostWysłany: 28 Cze 2019 18:28 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5357
HON fly4free
Mflowers napisał(a):
W dniu 27.06.2019 r. był zaplanowany powrót według umowy i dokumentu podróży Z Hurghada do Katowice lot SM 603 godzina 15.00.
Zupełnym przypadkiem okazało się , że mamy wylecieć lotem 27.03.2019............chciałam przesunąć pobyt do 30.06. 2019 r. ( rozmowa z załączniku)....
Gdybyśmy wtedy nie podeszli pod autokar zapewne nie wylecielibyśmy.

.

To nieprawdopodobne co wyczyniają te biura podróży. ;) W życiu po takiej informacji nie spakowałabym się w 10 minut ;) Należało zostać skoro i tak chciałaś przedłużyć pobyt.W tej sytuacji i tak jakoś musieliby wam zapewnić powrót.Na przyszłość tak j.w. radzę samemu organizować wyjazd, wtedy z pewnością posłużymy radą :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#62 PostWysłany: 28 Cze 2019 20:32 

Rejestracja: 28 Cze 2019
Posty: 6
miriam
Niestety przez biuro bylo taniej i tylko dlatego się skusiłam. Swoją drogą pakowanie w 10 min bylo koszmarem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#63 PostWysłany: 28 Cze 2019 20:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1068
Loty: 37
Kilometry: 86 073
złoty
@Mflowers
Ale o co pytasz dokładnie?
Zawsze da się coś zrobić. Zastanów się najpierw co poszło na Twoich wczasach źle, a powinno być zorganizowane inaczej przez biuro podróży, jaką szkodę poniosłeś i na ile ją wyceniasz.
Potem zajrzyj do tabeli frankfurckiej. Jest to narzędzie do pomocniczego szacowania wartości odszkodowania w przypadku imprez turystycznych. A potem napisz reklamację do organizatora turystyki.

W przypadku takich niedogodności jak konieczność niezgodnego z umową nagłego, nocnego wyjazdu, skrócenia wycieczki o 12 godzin oraz braku posiłku, spokojnie możesz żądać zwrotu więcej niż 50% wartości imprezy turystycznej.
Za 12 godzin 40%(po 5% za każdą godzinę powyżej czwartej), brak posiłku 5%, konieczność nocnego wymeldowania ~20%. Razem 65%.
Choć teraz tak też myślę, że za tę nocną akcję, to korzystniej byłoby żądać zadośćuczynienia za doznaną krzywdę, na wyższą kwotę, a nie de facto odszkodowania, ale może na razie zrób po prostu tak.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off
Krzysztof76 lubi ten post.
 
 
#64 PostWysłany: 28 Cze 2019 21:09 

Rejestracja: 28 Cze 2019
Posty: 6
Pabloo

Strasznie dziękuję. Napisałam już reklamacje ale chciałam właśnie wiedzieć czego mogę oczekiwać w związku z taką ilością błędów ze strony biura a kompletnie nie miałam punktu odniesienia.
Góra
 Relacje PM off  
 
#65 PostWysłany: 28 Cze 2019 21:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 13026
HON fly4free
@Pabloo

weilokrotnie tu już pisano: trzeba rozpocząć od przeczytania umowy z biurem podróży, tam zapewne jest dużo co do możliwości przesunięcia terminu lotów czarterowych i sposobu informowania o tym
Góra
 Relacje PM off  
 
#66 PostWysłany: 28 Cze 2019 21:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1068
Loty: 37
Kilometry: 86 073
złoty
@gorny77
Wielokrotnie tu już pisano(także w tym wątku na poprzedniej stronie): przepis w umowie z operatorem turystyki o dowolności przesunięcia godzin lotów jest klauzulą abuzywną, czyli nieważną z mocy prawa.
Na stronie UOKiK-u jest coś takiego jak rejestr klauzul niedozwolonych, polecam bo jest to ciekawa lektura. W razie wątpliwości warto jeszcze zajrzeć do literatury oraz orzecznictwa. Ewentualnie jeśli prezentujesz pogląd odmienny od ugruntowanego w orzecznictwie sądów oraz doktryny, proszę podaj argumenty za tym przemawiające.
Generalnie przedsiębiorca nie może w sposób dowolny kształtować obowiązków konsumenta, zrzucając z siebie odpowiedzialność za wszelkie trudności i zmiany.

Poza tym, w tym przypadku nie chodziłoby tylko o przesunięcie, a przede wszystkim o niepoinformowaniu o zmianie i zrobieniu komuś dużej niedogodności w postaci nocnego i szybkiego pakowania się.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji


Ostatnio edytowany przez Pabloo, 28 Cze 2019 21:33, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
radzio666 uważa post za pomocny.
 
 
#67 PostWysłany: 28 Cze 2019 21:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 13026
HON fly4free
nie wiesz kompletnie nic o konkretach, nawet nie wiesz co to za biuro czy co ma w umowie

Nieważne, pisz jej że dostanie 85% czy 200% .....zapewne do wywalczenia w sądzie
Góra
 Relacje PM off  
 
#68 PostWysłany: 28 Cze 2019 21:37 

Rejestracja: 28 Cze 2019
Posty: 6
gorny77 ,
Mogę wszystkie dokumenty tu załączyć
ale ja po prostu chce wiedzieć cokolwiek
bo nigdy coś takiego mnie ani znajomych nie spotkało.
Nie oczekuję zwrotu 200% ..to nie o to chodzi...
Biuro Sun Fun dla uściślenia.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 28 Cze 2019 21:55, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off  
 
#69 PostWysłany: 28 Cze 2019 21:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1068
Loty: 37
Kilometry: 86 073
złoty
Nie ma znaczenia co to za biuro. Żadne nie może od tak sobie zmieniać godzin imprezy turystycznej, niezależnie też od tego co ma w umowie. Oraz o tym nie informować.
A do całkiem wielu umów z biurami podróży mam dostęp i wiem co tam wypisują.
Za to wydaje mi się, że Twoje rady w tym wypadku nie są oparte o nic więcej niż przeczucie i ludową intuicję.

I tak, zapewne do wywalczenia w sądzie.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#70 PostWysłany: 28 Cze 2019 21:52 

Rejestracja: 28 Cze 2019
Posty: 6
Pabloo ,
Po pierwsze zmienili lot nawet na zupełnie inne linie. Po drugie informacji o zmianie nie dostaliśmy wcale. Po trzecie i najważniejsze kosztowało nas to dużo zdrowia bo 20 min szarpałam się słownie z Panem , który po nas przyjechał pokazując mu wszystko co wskazywało ,że nie mamy info o zmianie. Ludzie , którzy wtedy wyjeżdżali też to potwierdzali bo od południa widzieli segregator z wyjazdami na lotnisko.
Rezydent dopiero po ok 10 minutach od mojego telefonu zorientował się ,że mamy jechać. Już pomijam ,że nam dali 10 min na pakowanie bo inaczej odjadą a my mamy sobie radzić.

Znajomi, którzy się zorientowali, że to nas wyczytuje przez przypadek kilka dni wcześniej poznali nasze nazwisko. Gdyby nie to nawet nie wiedzieli by ,że to chodzi o nas.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 28 Cze 2019 21:57, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off  
 
#71 PostWysłany: 08 Lip 2019 17:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Wrz 2016
Posty: 135
Loty: 28
Kilometry: 27 879
U mnie - spóźniony wylot - miał byc o 13:30 był po 21:30. Itaka się wypina, walcz o odszkodowanie z przewoźnikiem (Blue Panorama). To nic, że miałem być popołudniu juz w hotelu w Bułgarii.. Straciłem popołudnie, wieczór (wieczorki imprezowe) w pokoju byłem 1:20 w nocy zamiast 18tej dnia wcześniejszego. To nic, że jest osoba niepełnosprawna której w żaden sposób nie zapewniono godnych warunków oczekiwania przy spóznionym locie.. Powrót - wylot przesunięty z godziny 11h na 18h - czy powinienem się cieszyć? No nie wiem.. Wymeldowanie o 12tej. Brak pomieszczenia na bagaże - można postawić w holu hotelowym. Weź teraz siedź i pilnuj bagaży.. Pójście na posiłek - też na zmianę, bo przecież trzeba miec torby na oku.. Wątpliwa atrakcja.. Wyjazd wykupiony na kilkanaście dni przed terminem - zadowalające warunki wylot/przylot decydowały o zakupie tej, a nie innej imprezy... Człowiek głupi jak but, na urodziny chciał sobie sprawić prezent, żeby nie myśleć o niczym. To mam za karę.. O ładnego czasu latamy organizując sobie wszystko "po swojemu" - znacznie lepiej to działa,,, :evil:
Góra
 Relacje PM off  
 
#72 PostWysłany: 08 Lip 2019 19:58 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5357
HON fly4free
@makesiu Bo też ci się zachciało BP :shock: Następne urodziny zaplanuj wcześniej, tradycyjnie po swojemu.Nawet jak coś nie wypali to zazwyczaj żal do siebie trochę mniejszy ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#73 PostWysłany: 09 Lip 2019 10:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2015
Posty: 1097
Loty: 77
Kilometry: 98 540
złoty
makesiu napisał(a):
U mnie - spóźniony wylot - miał byc o 13:30 był po 21:30. Itaka się wypina, walcz o odszkodowanie z przewoźnikiem (Blue Panorama).

W tej kwestii biuro podróży ma rację. Jeśli to było opóźnienie samolotu czarterowego to przewoźnik, czyli w Twoim przypadku Blue Panorama jest za to odpowiedzialny i od niego możesz domagać się odszkodowania oraz zwrotu kosztów np. za jedzenie i napoje na lotnisku (jeśli nie dostaliście żadnych voucherów do restauracji na lotnisku) na standardowych warunkach zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego (261/2004).
Góra
 Relacje PM off  
 
#74 PostWysłany: 09 Lip 2019 12:37 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5357
HON fly4free
@makesiu I tak byłeś w lepszej sytuacji niż https://www.rmf24.pl/goraca-linia/wasze ... Id,3084532 Nie wiem czy Blue Panorama nie klękną przy takiej ilości odszkodowań ;) https://wroclaw.onet.pl/polscy-turysci- ... ie/dt7dmxk
Góra
 Relacje PM off  
 
#75 PostWysłany: 09 Lip 2019 21:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Wrz 2016
Posty: 135
Loty: 28
Kilometry: 27 879
Taaak
Jak będę w domu to zabieram się za reklamacje do biura. Zamiast być o 18 w hotelu, byłem o 1:2 w nocy. co już pisałem. Sterczenie na lotnisku przy niepełnosprawności tez nie służy.. 1szy dzień urlopu - odsypianie i prostowanie chorych kości. Jak już się człowiek zwłóczył z łóżka, to ze zdziwieniem stwierdził, że do plaży nie jest ok 250m, a dokładnie 550m z gmaps licząc.. Niby marne 300m więcej, ale faktycznie ponad 100% więcej niż deklarowało biuro.. . Od paru lat latam sam sobie wszystko organizując i jakoś to wychodzi. Na urodziny zachciało mi się biura, żeby mnie nic nie obchodziło... wyszło jak wyszło..
Góra
 Relacje PM off
Grzes830324 lubi ten post.
 
 
#76 PostWysłany: 07 Sie 2019 15:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Wrz 2016
Posty: 135
Loty: 28
Kilometry: 27 879
miriam napisał(a):
@makesiu Bo też ci się zachciało BP :shock: Następne urodziny zaplanuj wcześniej, tradycyjnie po swojemu.Nawet jak coś nie wypali to zazwyczaj żal do siebie trochę mniejszy ;)



Hehehe
Właśnie szkopuł w tym, że od wielu lat organizuję sobie urlop SAM. Landyrna, Franca albo Easy+ Booking i wio...
Z czystego wygodnictwa - postanowiłem zdać się na BP... No i mam za kare.

Ps.
Wniosek o odszkodowanie do BluePanorma poszedł.
Reklamacja do BP - o obniżenie kosztów wycieczki na podstawie tabeli farankfurckiej za opóźnienie, dodatkowo - za niezgodny z prawdą opis - do plaży nie ok. 250m a 550m - niby tylko 300m, ale to już 100% - na dodatek niepełnosprawność...
Poszedł wniosek o zadośćuczynienie z tytułu długiego oczekiwania na lot w "polowych" warunkach na lotnisku, pomimo tego, że doczłapałem się do przedstawiciela BP na lotnisku i zgłosiłem niepełnosprawność...

Wychodzę z założenia, że nie ma co odpuszczać, bo BP będą sobie pozwalały na coraz więcej.

pozdrawiam
Góra
 Relacje PM off
Pabloo lubi ten post.
 
 
 [ 76 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group