Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 42 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [AA] American Airlines
#1 PostWysłany: 23 Maj 2018 19:35 

Rejestracja: 10 Sie 2017
Posty: 458
srebrny
Cześć,
Na początku jestem zdumiony, że brak jest dedykowanego wątku dla największej pod względem liczebności floty linii lotniczej na świecie - więc jeżeli to ja jestem ślepy to przepraszam i proszę o przeniesienie do odpowiedniego wątku.

Do napisania tych słów skłonił mnie fakt, że użytkownicy OneWorld'a często licytują się czym lepiej lecieć z GB za ocean - Czy BA czy AA. Niestety nie pomogę, bo nie wiem - nigdy nie leciałem. Ale ostatnio zrobiłem 4 segmenty krajówek:

1) PIT - DFW - zaczęło się nerwowo - blisko 30letni MC-82, który nawet zapomniał, że miał kiedyś czasy świetności. Obsługa naziemna/powietrzna na bardzo wysokim poziomie, boarding i odlot co do minuty, przylot na FortWorth około 20 minut przed czasem. Jak i w każdym kolejnym rejsie - lekkie crunche (precelki) plus sok i/lub kawa itp. Wszelkie alkohole w Y płatne po 7 - 9 $. Lot gdyby nie rozklekotany samolot ocniłbym wysoko.
2) DFW - LAS - tutaj już z pełną pompą - jeden z najnowszych A321, po raz kolejny bardzo sprawny boarding i co ważne, pomimo, że na pokładzie było około 200 osób to czas wyjścia z samolotu to max 20 minut od momentu lądowania. Wszystkie boardingi oczywiście z rękawa. Poczęstunek jak wyżej, bez szału.
3) LAS - PHX - krótki lot międzystanowy (40 minut) 5-letnim A321, który był opóźniony na tej rotacji o dobrą godzinę, ale przy przesiadce 1:42 udało się! W zasadzie dużym plusem AA jest to, że na swoich hubach mają "priority" tak przynajmniej zrozumiałem przy help-desku, kiedy pytałem się o to czy zrobię przesiadkę w 40 minut na SkyHarbour w Phoenix.
4) PHX - PIT - tutaj po raz pierwszy duży znak ostrzegawczy. Lot o charakterze "red-eye" o czasie trwania blisko 4h, a jedynie czym nas ugoszczono to kawa/napój plus snack. Nie ukrywam, że jak na lot przez 3 strefy czasowe o długości 3 000 km oczekiwałem chociażby kanapki. Przylot 10 minut przed czasem.

Na podstawie moich doświadczeń wstępnych AA to solidny przewoźnik z "wielkiejtrójki" amerykańskich przewoźników. Podobnie jak każdy inny tną koszty jak mogą, ale przynajmniej mają jeszcze sok pomidorowy!
_________________
The Fire, baby. It'll burn us both. It'll kill us both. There's no place in this world for our kind of fire. My warrior woman. My Valkyrie. You'll always be mine. Always... and never.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 23 Maj 2018 23:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Kwi 2016
Posty: 4011
Ostrzeżenia: 1
platynowy
Moj pierwszy przelot AA do NY we wrzesniu 2001, kilka dni po zamachu zostal anulowany.
Ostatnio lecialem AA na trasie YUL-JFK, mala maszyna EMB-140, ale byly straszne turbulencje.
Przed wejsciem do samolotu odbierali wieksze bagaze podreczne.
Przelot odbyl sie punktualnie oraz mila i sympatyczna obsluga.
Tutaj co serwowali:

jedzenie-alkohole-w-samolocie,226,40802&p=1086304#p1086304

Kod:
What's included

Snacks and drinks

Enjoy Biscoff cookies or mini pretzels on flights over 250 miles. As always, non-alcoholic beverages are on us.
Transcontinental flights

Meals are free on flights between:

    Los Angeles (LAX) and New York (JFK)
    San Francisco (SFO) and JFK

Depending on the time of day you can choose from a continental breakfast box, fresh sandwich wrap or fruit and cheese.
International and Hawaii flights
Meals, beer and wine

Free on flights to and from Europe, Asia and select Latin American cities and from Dallas / Fort Worth to all Hawaiian cities that take off during normal breakfast, lunch and dinner times.
Spirits

Free on flights to and from Japan, Hong Kong, Sydney and Auckland.
https://www.aa.com/i18n/travel-info/exp ... n-food.jsp

BTW najfajniejsze, ze BA zgubilo mi w LHR walizke, ale ze ostatni odcinek byl AA to AA zaplacilo odszkodowanie, mimo iz za pozno zglosilem. :)
_________________
Travel is a privilege, not a right.
Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe, obróci się przeciw tobie i nie bądź tchórzem i kłamcą.

Szkoda czasu na forum, nie odpowiadam na pw!

Z Kiruny na Socotrę
Goryle
Biegun lodołamaczem atomowym, Antarktyda, Stacja Arctowski, Bhutan, Burundi, magic Socotra etc.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 24 Maj 2018 00:06 

Rejestracja: 08 Sie 2013
Posty: 1537
złoty
AA ma naprawde solidny produkt w C - stad to licytowanie sie czy lepsze BA czy AA. Moim zdaniem AA bije na glowe BA, ale ja po prostu lubie bardzej konfiguracje gdzie kazdy ma dostep do korytarza. Niestety chyba ciagle mozne trafic na raszpla w starej konfiguracji, ale juz coraz rzadziej.

Jesli chodzi o Y to niestety moim zdaniem AA to raczej slabizna - zreszta podobnie jak inne amerykanskie linie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 24 Maj 2018 00:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 1798
Loty: 136
Kilometry: 370 000
Ostrzeżenia: 1
złoty
Jeśli chodzi o loty długodystansowe to miałem okazję lecieć z nimi w odstępie kilku dni na trasach:
1. SYD-LAX
2. DFW-LHR

Pierwszą trasę traktują oczywiście dosyć prestiżowo. Nowy B789, bardzo smaczne jedzenie w Y, uśmiechnięta obsługa.
Druga trasa to trochę jak za karę w przypadku niektórych stewardess a jedzenie bardzo niesmaczne. Samolot stosunkowo nowy B773.

Co do krajówek to mam za sobą też tylko dwie - LAX-DFW (także na B789) oraz ORD-LAS (2 lata temu na B738) - w obu przypadkach precelki i woda, obsługa niewyróżniająca się.

Jeśli chodzi o jedzenie w AA to zmusiłem się i właśnie dodałem :)
jedzenie-alkohole-w-samolocie,226,40802&p=1086331#p1086331


Ostatnio edytowany przez monroe, 24 Maj 2018 01:23, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 24 Maj 2018 00:54 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3868
złoty
Jak już wspomniano wyżej AA bije BA na longach na łeb i szyję twardym produktem w C, zwłaszcza we flagowej konfiguracji w 77W i in. Obsługą i jedzeniem IMO też. C(F) na krajowych i regionalnych jest też w porządku, aczkolwiek jedzenie bywa średniojadalne, a co najmniej mocno niezdrowe (tłuste mięsa, jakieś lasagne itp.). Obsługa jak się trafi, raz lepsza, raz gorsza.
Y jest całkiem ok na krajowych (na longach nie testowałem) - serwis podobny do UA i DL - generalnie na linie amerykańskie się narzeka, a IMO w dzisiejszych czasach oferują ogólnie lepszy produkt niż większość linii europejskich na podobnych trasach - nawet po wprowadzeniu taryf basic nie ma polowania na ludzi mających przeciążony bagaż podręczny i innych cudów, przywileje statusowe też są zawsze respektowane (z zastrzeżeniem specyficznej polityki amerykańskiej w zakresie wstępu do poczekalni), fajnie działają automatyczne listy upgradowe, a nie jak w LH która każe swoim własnym statusowym płacić za bagaż.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 13 Lip 2018 12:36 

Rejestracja: 10 Wrz 2013
Posty: 403
niebieski
A jak wyglada u nich sprawa przy przesiadkach ( w DALLAS mam miec 40 min i szczerze watpie czy ogarne to nawet przy zalozeniu ze tylko podreczny bede miec ) w przypadku nie ogarniecia transferu w 40 min zapewniaja nastepny lot robiac reeboking? i co z nastepnym lotem do Europy mowa o tej samej linii AA.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 13 Lip 2018 12:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2697
Loty: 439
Kilometry: 1 037 948
złoty
Jesli jest 40 minut na przesiadke, to jest to wykonalne, zwykle dlatego ze wychodzisz z jednej bramki i idziesz do drugiej kawalek dalej. Zobacz sobie plan lotniska w Dallas, zapewne AA operuje z okreslonej czesci i nie ma z tym problemu.

Co do recenzji AA, to jest ich troche w moich relacjach. Tutaj eko MCE - nowy-jork-w-24h,210,82974 na trasie LHR-NYC, a tutaj NYC-LAX w business - relacja-tier-point-run-i-wakacje-na-hawajach-w-jednym,210,70549

Generalnie, jak mialam leciec ekonomiczna, to wolalam wybrac AA na trasie do USA korzystajac z miejsc MCE, aczkolwiek teraz zrobili premium eco, ktore zajelo miejsca MCE. Biznes tez lepiej wybrac w AA jesli jest to 77W. Natomiast jak kupuje bilety za mile z USA, np LAX-LHR, to wybieram premium eco w A380 BA liczac na ugprade do biznes, co zdarzylo mi sie w 50% przypadkow. Nawet jesli nie, to premium eco w A380 BA jest calkiem przyjemne.
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 06 Sie 2018 15:30 

Rejestracja: 10 Lut 2014
Posty: 21
Loty: 49
Kilometry: 85 554
Przekopałam forum i nie udało mi się znaleźć 100% odpowiedzi, proszę podpowiedzcie ;)

W zeszłym roku leciałam KLM'em (Berlin-Amsterdam-Chicago i Berlin-Amsterdam-San Francisco) bilety rezerwowałam przez momondo, o ile dobrze pamiętam chyba raz przez tripado, raz airfindera.
Bilety były w ekonomicznej klasie i bagaż rejestrowany był w cenie. Zauważyłam, że chyba się to pozmieniało we wszystkich liniach i w cenie jedynie podręczny...

Planuje w styczniu kolejny przelot i pierwszy raz chyba padnie na AA - na niektórych forach/stronach czytam, że przy lotach z UE do USA bagaż rej. powinien być wliczony w cenę, przy próbie zabukowania jak byk jest liczba bagaży 0 :twisted:

Podpowiedzcie, czy bagaż rejestrowany muszę dokupić na miejscu na lotnisku / online i jak to wygląda w przypadku przesiadki w Stanach ?? Muszę go odbierać i nadawać drugi raz (płacić drugi raz, czyli w sumie 4x opłacać bagaż?) I jeśli tak, to jak jest to realne, by w ciągu 50 minutowej przesiadki na powrocie ogarnąć bagaż?


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 06 Sie 2018 16:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2697
Loty: 439
Kilometry: 1 037 948
złoty
Musisz wybrac inna taryfe niz Economy Basic. Najlepiej isc na strone AA i tam bezposrednio kupic, bo wiekszosc OTA pokazuje automatycznie najnizsza taryfe i nie ma opcji dodania bagazu i zmiany taryfy na normalna. To samo bedzie z United, tez maja taryfe bez bagazu, jak rowniez British Airways czy Lufthansa.

Na tym to polega, ze regularne linie sa teraz na topie wyszukiwarek, ale z taryfami bez bagazu. Chcieli byc pierwsi i sa pierwsi.

Tutaj jest porownanie taryf AA:
https://www.aa.com/i18n/travel-info/exp ... conomy.jsp

Nie dosc, ze w najtanszej opcji nie ma bagazu, to nie mozesz tez wybrac miejsca i wsiadasz na koncu.
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 06 Sie 2018 16:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Wrz 2012
Posty: 166
Loty: 107
Kilometry: 270 851
niebieski
To co widzisz (taryfa bez bagażu) to tzw. "basic economy", najtańsza, ale oczywiście...bez bagażu ;-) Masz kilka opcji - najprostsza to kupić bezpośrednio na stronie AA.com taryfę już z bagażem. Jeśli nie, to pozostaje dokupienie przez internet/na lotnisku (przez internet nie wiem jak to wygląda w przypadku zakupu przez pośrednika, bo ich zwykle nie używam). Jedno, co dobre to to, że płacisz za bagaż/lot w jedną stronę, nie za odcinek (czyli nie 4, a 2 razy).
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 06 Sie 2018 17:45 

Rejestracja: 10 Lut 2014
Posty: 21
Loty: 49
Kilometry: 85 554
Dziękuję :)

w takim razie wyszukiwarki w ciągu roku się wycwaniły i faktycznie pozycjonowanie stało się najważniejsze bo w zeszłym roku jeszcze normalnie korzystałam z pośredników i zawsze szukało taryfy ekonomicznej z bagażem ;) Teraz faktycznie szuka basic i nie ma możliwości u większości pośredników zaznaczenia opcji bagażu. Ceny jednak dużo niższe były i wtedy i teraz kupując przez pośrednika, niż linię :< Pozostaje zatem chyba lecieć z podręcznym i kupić bagaż na powrót już na miejscu :D lub polować na jakieś promocje liniowe. Pozdrowionka!
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 06 Sie 2018 20:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2697
Loty: 439
Kilometry: 1 037 948
złoty
To nie wyszukiwarki, to linie lotnicze. Sortujesz po cenie i dostajesz najtansze opcje.
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 05 Sty 2019 16:58 

Rejestracja: 30 Kwi 2017
Posty: 21
Mam pytanie odnośnie zastrzeżenia "minimum stay" przy rezerwacji na stronie AA:
Chciałabym lecieć do Cancun z małym postojem w Miami na 2 noce. Czyli jeden bilet RT WAW-MIA oraz drugi oddzielny RT MIA-CUN. Czy zastrzeżenie "minimum stay" na odcinku WAW-MIA tyczy się tego konkretnego biletu (czyli droga powrotna na tym połączeniu nie może się zacząć wcześniej niż...w moim wypadku 6 nocy) czy też z jakiś absurdalnych powodów nie mogę ruszyć do Cancun wtedy, kiedy mi to pasuje?
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 05 Sty 2019 17:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2697
Loty: 439
Kilometry: 1 037 948
złoty
Dotyczy biletu do MIA, warunek taryfy tego lotu. Linia lotnicza nie nakazuje Ci co masz robic po przylocie do MIA.
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 05 Sty 2019 17:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Kwi 2016
Posty: 4011
Ostrzeżenia: 1
platynowy
@Engram kup sobie 1 multi-ciy bilet na cala trase z dluzszym postojem w MIA. ;)
_________________
Travel is a privilege, not a right.
Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe, obróci się przeciw tobie i nie bądź tchórzem i kłamcą.

Szkoda czasu na forum, nie odpowiadam na pw!

Z Kiruny na Socotrę
Goryle
Biegun lodołamaczem atomowym, Antarktyda, Stacja Arctowski, Bhutan, Burundi, magic Socotra etc.
Góra
 Relacje PM off  
 
#16 PostWysłany: 05 Sty 2019 17:26 

Rejestracja: 30 Kwi 2017
Posty: 21
Dzięki za odpowiedzi. Tak myślałam ale wolałam się upewnić. Na dłuższy postój w Miami się nie zdecyduję bo to tylko taki smaczek w podróży. Kiedyś pojadę tam docelowo :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#17 PostWysłany: 10 Cze 2019 21:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Mar 2014
Posty: 1256
Loty: 106
Kilometry: 208 534
niebieski
Mam taki problem. Chcę kupić 2 bilety na lot Miami- Cancun. Jeden bilet z bagażem podręcznym, drugi z rejestrowany. No i wychodzi mi na to, że rejestrowany w najtańszych taryfach można kupi tylko w czasie check in i kosztuje 30$. Czy ja coś źle robię czy rzeczywiście nie mogę kupić teraz wraz z biletem bagażu dla jednej osoby?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#18 PostWysłany: 10 Cze 2019 22:59 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2014
Posty: 3277
Ja bagaż rejestrowy w AA kupowalam w maszynie przy odprawie na lotnisku. Odprawiasz się i zaznaczasz ilość bagazy. Płatność kartą.
_________________
Ιαπόνκα76
Image
Góra
 Relacje PM off
dziabulek uważa post za pomocny.
 
 
#19 PostWysłany: 11 Cze 2019 06:10 

Rejestracja: 06 Lip 2014
Posty: 529
Loty: 131
Kilometry: 409 523
Ostrzeżenia: 1
niebieski
@dziabulek nie ma możliwości dokupienia bagażu on-line, tylko na lotnisku przed wylotem;
Góra
 Relacje PM off
dziabulek uważa post za pomocny.
 
 
#20 PostWysłany: 11 Cze 2019 11:19 

Rejestracja: 18 Paź 2014
Posty: 1
Ile aktualnie kosztuje bagaż w AA?
Na trasie TXL-PHL-LAX skasują mnie raz w Berlinie czy w Filadelfii po pobraniu bagażu zażyczą sobie ponownej opłaty?
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 42 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group