Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 141 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna
Autor Wiadomość
#41 PostWysłany: 20 Gru 2023 10:22 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25239
Pierwsze doświadczenie z xcover Revolut Premium

W niedzielę nie zdążyłem na przesiadkę w MUC na lot do KRK, co skutkowało ze zostałem tam 7h. Wczoraj wysłałem podanie o odszkodowanie za opóźnienie dostarczenia a dziś pozytywna decyzja przyznania 315 EUR. Do 2 dni będzie na moje konto

Edit, hajs na konto EUR w Revo w 2h od przyznania :D
Góra
 Profil Relacje PM off
11 ludzi lubi ten post.
4 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
🌴 Floryda jak z filmu ☀️🎬 Loty do Miami, hotel przy plaży i auto za 3323 PLN ✈️+🏨+🚗 🌴 Floryda jak z filmu ☀️🎬 Loty do Miami, hotel przy plaży i auto za 3323 PLN ✈️+🏨+🚗
🍕Do serca Kampanii na weekend za 799 PLN🇮🇹✨ City break w Neapolu 🏛️ Loty i 4* hotel 😎 🍕Do serca Kampanii na weekend za 799 PLN🇮🇹✨ City break w Neapolu 🏛️ Loty i 4* hotel 😎
#42 PostWysłany: 09 Sty 2024 13:06 

Rejestracja: 01 Lis 2011
Posty: 406
złoty
Zeus napisał(a):
Pierwsze doświadczenie z xcover Revolut Premium

W niedzielę nie zdążyłem na przesiadkę w MUC na lot do KRK, co skutkowało ze zostałem tam 7h. Wczoraj wysłałem podanie o odszkodowanie za opóźnienie dostarczenia a dziś pozytywna decyzja przyznania 315 EUR. Do 2 dni będzie na moje konto

Edit, hajs na konto EUR w Revo w 2h od przyznania :D


Mam podobna sytuację, lot TUN-FRA-KRK - opoznienie na locie z TUN do FRA 30 min, przez co nie zdazylem na przesiadkę do KRK (w ostatecznosci lot FRA-KRK i tak został odwolany z przyczyny "błędu na pokładzie" jak napisała Lufthansa.
Odrzucono mój wniosek o wypłatę 350 EUR przy opoznieniu powyzej 4h (70 EUR/h x 5h max wg ich polisy) z takiego powodu :

Twoja ochrona nie pokrywa tej sytuacji. Obowiązuje następujące zastrzeżenie:

"Zdarzenie nie jest opisane w treści polisy jako kwalifikujące się do objęcia ubezpieczeniem. Jeśli linia lotnicza przełoży lub anuluje Twój lot z innego powodu niż objęty ubezpieczeniem wymieniony w treści polisy (klęska żywiołowa lub niekorzystne zdarzenie pogodowe) i zostanie on odwołany w ciągu 14 dni od daty wylotu, możesz ubiegać się o odszkodowanie na mocy rozporządzenia w sprawie odszkodowań za lot (WE nr 261/2004). Radzimy przekierować swoje roszczenie o zwrot pieniędzy do linii lotniczej."

Co jest jawnym oszustwem, bo pkt 1 ich regulaminu mówi o tym że jesteś chroniony w przypadku "opóźnienia przewoźnika"

Złożyłem prośbę o revolut o kontakt z nimi i wyjaśnienie sytuacji, bo nie mam możliwości edycji roszczenia czy komunikacji z kimkolwiek z XCOVER w momencie gdy zmienili status mojego wniosku na 'odrzucony'. Firma krzak.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#43 PostWysłany: 09 Sty 2024 13:37 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9357
srebrny
A co dokładnie mówią OWU?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#44 PostWysłany: 09 Sty 2024 13:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 12110
HON fly4free
Z tego co pamiętam, to w revolut odszkodowanie nie należy się, gdy lot jest odwołany. Musi być opóźniony.
Chyba, że coś się zmieniło w tym zakresie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#45 PostWysłany: 09 Sty 2024 17:14 

Rejestracja: 01 Lis 2011
Posty: 406
złoty
boots napisał(a):
A co dokładnie mówią OWU?


w OWU polisy XCOVER jest taki zapis :

"Jeśli Twoja podróż (lub podróż Twojego towarzysza podróży) jest opóźniona z jednego z wymienionych poniżej powodów, zwrócimy Ci następujące wydatki, pomniejszone o dostępne zwroty, aż do maksymalnej kwoty świadczenia za „Opóźnienie podróży” wskazane w certyfikacie:

Jeżeli opóźnienie wyniosło więcej niż 4 godziny, otrzymasz zwrot kosztów poniesionych z góry oraz kosztów dodatkowych, w tym kosztów posiłków, zakwaterowania, komunikacji i transportu. Otrzymasz zwrot do 100,00 € za pierwsze pełne 4 godziny, a następnie 100,00 € za każdą następną godzinę (maksymalnie 500,00 €). Wymagany jest dowód zakupu (np. wyciąg kredytowy lub bankowy);
Lub

Jeśli nie poniesiesz żadnych kosztów w czasie opóźnienia (powyżej 4 godzin), otrzymasz zwrot do 70,00 € za pierwsze pełne 4 godziny, a następnie 70,00 € za każdą kolejną godzinę (maksymalnie do 350,00 €).

Jeśli opóźnienie spowoduje, że nie zdążysz na rejs lub wycieczkę, konieczne koszty transportu, aby pomóc Ci wrócić na rejs/wycieczkę lub dotrzeć do miejsca docelowego.
Jeśli opóźnienie spowoduje, że spóźnisz się na odlot samolotu lub pociągu z powodu opóźnienia transportu publicznego w drodze na lotnisko wylotu lub dworzec kolejowy, niezbędne koszty transportu, które pomogą Ci dotrzeć do miejsca docelowego lub wrócić do domu."

oraz :

"Opóźnienia przewoźnika (nie obejmuje to odwołania przewoźnika przed datą wyjazdu);
Strajku, o ile nie zagrożono nim lub nie ogłoszono go przed datą rezerwacji podróży;
Kwarantanny podczas podróży z powodu narażenia na:
Choroby zakaźne inne niż epidemia lub pandemia;
Lub epidemię albo pandemia (taką jak COVID-19), ale tylko wtedy, gdy spełnione są następujące warunki:
Kwarantanna dotyczy konkretnie Ciebie lub osoby towarzyszącej w podróży, co oznacza, że Ty lub osoba towarzysząca w podróży musicie zostać konkretnie i indywidualnie wskazani z imienia i nazwiska w zarządzeniu lub dyrektywie do poddania się kwarantannie z powodu epidemii lub pandemii;*
Kwarantanna nie ma zastosowania ogólnie ani w szerokim zakresie:
do pewnej części lub całej populacji, obszaru geograficznego, budynku lub statku (w tym schronienia-na-miejscu, pozostania-w-domu, bezpieczniej-w-domu lub innego podobnego ograniczenia);
lub w oparciu o miejsce, z którego, do którego, lub przez które dana osoba podróżuje.
Klęski żywiołowej;
Zgubionych lub skradzionych dokumentów podróżnych;
Porwania, z wyjątkiem sytuacji, gdy jest to zdarzenie terrorystyczne;
Zamieszek społecznych, chyba że urosną do poziomu ryzyka politycznego; lub
Wypadku drogowego;
Przewoźnika odmawiającego Tobie lub osobie towarzyszącej w podróży wejścia na pokład na podstawie podejrzenia, że Ty lub osoba towarzysząca w podróży cierpicie na chorobę zakaźną (w tym chorobę epidemiczną lub pandemiczną, taką jak Covid-19). Nie obejmuje to odmowy przyjęcia na pokład z powodu Twojej odmowy lub nieprzestrzegania zasad lub wymogów dotyczących podróży lub wjazdu do miejsca docelowego.
*Warunek ten ma zastosowanie nawet w przypadku, gdy zarządzenie lub dyrektywa w sprawie kwarantanny wyraźnie wskazuje Ciebie lub osobę towarzyszącą w podróży z imienia i nazwiska do poddania się kwarantannie."

Z tym, że ten lot był fragmentem lotu łaczonego, a opóźniony a następnie anulowany został ostatni odcinek. Ostatecznie, po 20h opóźnienia dotarłem do KRK na standby jednym z kolejnych rejsów (to było w trakcie tego zamieszania na lotniskach w MUC i FRA na poczatku grudnia)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#46 PostWysłany: 09 Sty 2024 18:05 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9357
srebrny
Możesz dać link do OWU?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#47 PostWysłany: 09 Sty 2024 19:07 

Rejestracja: 01 Lis 2011
Posty: 406
złoty
Niestety nie widzę nigdzie linka, ale to jedyne akapity dotyczące tego podpunktu i opóźnienia podróży.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#48 PostWysłany: 09 Sty 2024 20:54 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9357
srebrny
Bez rzucenia okiem na OWU trudno zająć jakiekolwiek stanowisko w tej sprawie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#49 PostWysłany: 09 Sty 2024 22:02 

Rejestracja: 01 Lis 2011
Posty: 406
złoty
wiem, jednak nie widze tam nigdzie OWU ani dokumentów do pobrania. jest tylko strona po zalogowaniu sie dostępna zinformacjami ktore przekleilem. podobnie skladanie claimu to koszmar u nich. pisalem w nawiazaniu do wczesniejszego posta Zeusa z grudnia - gdzie w podobnej sytuacji otrzymal odszkodowanie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#50 PostWysłany: 09 Sty 2024 22:07 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9357
srebrny
Zwróć się do nich o przesłanie pełnych OWU.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#51 PostWysłany: 09 Sty 2024 22:39 

Rejestracja: 25 Sie 2014
Posty: 375
niebieski
OWU dla pakietu metal można znaleźć tutaj: https://www.xcover.com/en/pds/revolut-metal-eu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#52 PostWysłany: 11 Sty 2024 17:17 

Rejestracja: 01 Lis 2011
Posty: 406
złoty
Dokładnie taki też link dostałem od xcover w wyjaśnieniu.
A tam jest taki oto zapis w pkt 13 :

You miss at least half of your trip due to one of the following:
A travel carrier delay (this does not include a travel carrier’s cancellation prior to your departure date);
A strike or industrial action, unless threatened or announced prior to the date your trip was booked;
A natural disaster;
Roads are closed or impassable due to severe weather;
Civil disorder, unless it rises to the level of political risk.

oni natomiast w dalszym ciagu uważają, że odszkodowanie się nie należy :

"An exclusion applies according to terms and conditions

Należy pamiętać, że jeśli podróż została odwołana z innego powodu niż przyczyny wymienione w treści polisy (klęska żywiołowa lub niekorzystne warunki pogodowe), niestety nie jesteśmy w stanie zatwierdzić roszczenia."


Więc jak to się ma do "A travel carrier delay " ?

To tylko dowodzi, że wszystkie ubezpieczenia od opóźnionych i odwołanych lotów są nic nie warte.
Ważne, by mieć dobre ubezpieczenie medyczne z którego można w każdej chwili skorzystać - wszystkie inne to jedno oszustwo by wyciągnąć dodatkowe pieniądze od klienta.
Myślałem, że pod tym względem Revolut będzie lepszy od tych wszystkich Generali, AXA i innych TU natomiast XCOVER to jeszcze większa kpina.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#53 PostWysłany: 11 Sty 2024 21:53 

Rejestracja: 18 Gru 2011
Posty: 289
niebieski
A nie chodzi czasem o pierwsze zdanie z cytatu który wkleiłeś:
Cytuj:
You miss at least half of your trip due to one of the following

i odległość TUN-FRA-KRK?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#54 PostWysłany: 12 Sty 2024 01:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Mar 2014
Posty: 467
Loty: 267
Kilometry: 463 009
niebieski
Sorvali napisał(a):
Należy pamiętać, że jeśli podróż została odwołana z innego powodu niż przyczyny wymienione w treści polisy (klęska żywiołowa lub niekorzystne warunki pogodowe), niestety nie jesteśmy w stanie zatwierdzić roszczenia."
Więc jak to się ma do "A travel carrier delay " ?

Wygląda wg mnie na to, że stosują zapis dotyczący roszczenia z tytułu odwołania / przerwania podróży (trip cancellation, trip interruption), a nie opóźnienia podróży (trip delay). Tylko tam są zapisy o "natural disaster or adverse weather", a konkretnie w pkt 6:
"Due to a natural disaster or adverse weather event the trip is cancelled by the travel carrier, leaving you out of pocket or with more than 24 consecutive hours delay. If you can get to your original destination another way, we'll reimburse you for:(...)"
Ten zapis o połowie podróży też jest tylko przy "trip cancellation / interruption" (ale przy innym zdarzeniu), nie ma takiego wymogu przy "trip delay". Na dodatek przy opóźnieniu podróży nie ma możliwości uzyskania odszkodowania gdy opóźnienie jest z powodu "niekorzystnych warunków pogodowych" (gdy klęska żywiołowa to już tak). Może byłaby inna decyzja ubezpieczyciela gdyby ten drugi lot był opóźniony, nie odwołany.
Góra
 Profil Relacje PM off
Sorvali lubi ten post.
Sorvali uważa post za pomocny.
 
      
#55 PostWysłany: 26 Sty 2024 11:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Wrz 2013
Posty: 1198
Loty: 104
Kilometry: 466 167
niebieski
przecież napisali jak abel krowie na rowie odszkodowanie tylko jeśli jest opóźniony lot który się odbędzie mimo długiego oczekiwania , a jeśli zostanie anulowany nawet przy długim oczekiwaniu to odszkodowanie sie nie należy koniec tematu
_________________
Europa /USA /Kanada /Dominikana /Martynika /Gwadelupa/ St.Lucia /Barbados /Brazylia /Argentyna /Chile /Urugwaj /Egipt /Izrael /ZEA /Dubai /Katar /Etiopia /RPA /Suazi /Tanzania /Singapur /Tajlandia /Indonezja /Filipiny /Australia /Nowa Zelandia /Fidżi /Hawaje /Korea /Japonia
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#56 PostWysłany: 19 Lut 2024 14:10 

Rejestracja: 19 Lut 2024
Posty: 1
Hej, wybieram się do Stanów na 3 miesiące (83 dni) wraz z małżonką. Planowałem zakupić ubezpieczenie w jakimś towarzystwie ubezpieczeniowym, aktualnie na oku już miałem wstępnie wybraną ofertę od Ergo Hestii, ale dzisiaj przypadkiem zobaczyłem ubezpieczenie Revoluta i jeżeli ktoś może posłużyć radą i doświadczeniem to bardzo by mi to pomogło podjąć decyzję końcową :)

Wstępnie jeżeli dobrze rozumiem, to samo przejście na subskrypcje Ultra lub Metal gwarantuje dostęp do takiego ubezpieczenia bez żadnego wcześniejszego stażu na takim planie?

Najbardziej interesuje mnie kwestia ubezpieczenia zdrowotnego. Czy ktoś z was ma doświadczenie z wypłacalnością? Czy Revolut robi problemy z wypłacaniem/zwrotem?
Czy może myślicie, że na taki wyjazd lepiej zainwestować w klasyczne ubezpieczenie?

Z góry dzięki!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#57 PostWysłany: 07 Mar 2024 05:12 

Rejestracja: 16 Mar 2016
Posty: 31
Cześć,
Szybkie pytanko, mamy ubezpieczenie revoluta Xcover. Mieliśmy akcje lekarską - Denga - która manila trochę kasy ( ok 3000 zl) ale wiedząc ze jesteśmy ubezpieczeni smialo korzystaliśmy z lekarza ile tylko mogliśmy. Do czytaliśmy że ubezpieczenie obejmuje 90 dni podróży ( nasza podróż trwa 113 dni ake zdarzenie medyczne mialo miejsce 70 dnia)
Dzisiaj dostaliśmy odmowę wypłaty ubezpieczenia z racji ze nasz powrót jest po 90 dniu i z tego względu ubezpieczenie nie przysługuje.
Standard, nie doczytane owu aczkolwiek ogólny opis wprowadza w błąd. Czy ktoś walczył z tym problemem? Może macie doświadczenie, ktoś się może sprytnie odwołał?
pozdro
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#58 PostWysłany: 07 Mar 2024 07:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Sty 2016
Posty: 423
Loty: 192
Kilometry: 367 645
srebrny
Każdy likwidator szkody z dowolnego towarzystwa ubezpieczeniowego na początku sprawdza czy przypadek spełnia wymagania określone w OWU i na polisie.
W Twoim przypadku, jak sam potwierdziłeś, nie spełnia.
Jeśli zdarzenie miało miejsce w 70 dniu podróży, to należało je wtedy zgłosić i wtedy można było coś sprytnie działać.
Zawsze możesz się odwoływać od decyzji o odmowie, ale szanse masz bliskie zeru.
_________________
Lądy i morza przemierzam, kulę ziemską z otwartym czołem. Polski mam paszport na sercu. Skąd, pytam, skąd go wziąłem? A wziąłem go z dumy i trudu, ze znoju codziennej pracy, ze stali, z żelaza, z węgla. A węgiel to koks, to antracyt.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#59 PostWysłany: 07 Mar 2024 08:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Paź 2016
Posty: 1235
Loty: 430
Kilometry: 743 690
niebieski
Odwołanie nic nie da. OWU mówi wyraźnie, że ubezpieczenie obejmuje podróż do 90 dni, więc jeśli podróż trwała dłużej, to nie ma znaczenia, w którym dniu zdarzył się wypadek. Podstawowy warunek do wypłaty nie został spełniony i niestety nie ma nad czym dalej debatować.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#60 PostWysłany: 07 Mar 2024 09:53 

Rejestracja: 16 Mar 2016
Posty: 31
To jeszcze Was podpytam, zgłoszenia zgłosiłem odrazu, tego 70 dnia, nie czekałem az podróż sie skończy. Moze tutaj można cos zadziałać? Teoretycznie bilety można przebookować, hmn głośno myśląc. Szukam jakiegoś sprytnego wyjścia z sytuacji, wiem ze teoretycznie jestem na straconej pozycji ale praktycznie może ktoś ma jakia pomysł
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 141 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group