Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 447 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: CPK
#361 PostWysłany: 29 Sty 2021 15:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3419
srebrny
my tu smiechu-chichu a ONI zap@@@@@@ją jak mróweczki
TOP TEN 2020
https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci/cpk2020-zobacz-10-najwazniejszych-wydarzen-dla-cpk-w-2020-r
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: CPK
#362 PostWysłany: 02 Lut 2021 14:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2019
Posty: 145
Loty: 8
Kilometry: 10 502
srebrny
Cytuj:
Spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała umowę z konsultantem ds. badań terenu na obszarze przyszłego portu lotniczego. To kolejne działania w terenie podejmowane przez spółkę.
Budowa nowego lotniska to wieloetapowy i wieloletni proces, którego początek wyznaczają analizy środowiskowe i terenowe. Przed wbiciem „pierwszej łopaty” trzeba dokładnie zbadać charakterystykę obszaru przyszłej inwestycji pod kątem środowiska naturalnego, ukształtowania terenu czy warunków hydrologicznych. W większości przypadków ten proces trwa latami.

– Robimy wszystko, żeby niezbędne działania zrealizować w jak najkrótszym czasie. Tam, gdzie można, różne realizacje prowadzimy równolegle. Umowa z konsultantem ds. badań terenu z jednej strony te czynności przyspiesza, ale także sprawia, że inwestycja będzie przygotowana na najwyższym poziomie – mówi Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK.

W ubiegłym roku rozpoczęła się pierwsza część działań terenowo-środowiskowych. Pracę rozpoczął Konsultant ds. środowiska, którego rolą jest przeprowadzenie analiz środowiskowych dotyczących węzła CPK. Do końca 2021 r. realizująca te prace firma Arup Polska zobowiązała się do wykonania tzw. inwentaryzacji stanu zerowego środowiska wraz z przedłożeniem i zatwierdzeniem raportów z badań stanu środowiska.
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/cpk-rozpoczely-sie-prace-w-terenie-10642.html


Konsultant ds terenu, konsultant ds środowiska. A kiedy konsultant ds celowości wydawania naszej forsy na pensje konsultantów?
Góra
 Relacje PM off
8 ludzi lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: CPK
#363 PostWysłany: 02 Lut 2021 14:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 895
Loty: 359
Kilometry: 337 924
srebrny
@becek z tego co widzę to tylko nie nawiązali współpracy z Polską Żeglugą Morską i Polską Stacją Antarktyczną.
Mróweczki! Horałki :)
Góra
 Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: CPK
#364 PostWysłany: 02 Lut 2021 14:56 

Rejestracja: 08 Sty 2019
Posty: 493
srebrny
Cytuj:
...Przed wbiciem „pierwszej łopaty” trzeba dokładnie zbadać charakterystykę obszaru przyszłej inwestycji pod kątem środowiska naturalnego, ukształtowania terenu czy warunków hydrologicznych. W większości przypadków ten proces trwa latami

@cool_aka_romeo Polska Zegluga Morska wciaz jest w grze ?
_________________
Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: CPK
#365 PostWysłany: 06 Lut 2021 10:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2019
Posty: 145
Loty: 8
Kilometry: 10 502
srebrny
Ktoś na CPK na pewno zarabia. Kto?

Cytuj:
Karuzela zmian w rządowej spółce Centralny Port Komunikacyjny. Wydatki na wynagrodzenia sięgnęły tu już 30 mln zł. Mimo to nie udało się przygotować masterplanu, który w czwartym roku przygotowań wskazałby lokalizację pasów startowych wśród łąk nad Pisią Tuczną.

W CPK trwa nieustająca karuzela stanowisk. Kto ostatnio wylądował w rządowej spółce, która szykuje budowę lotniska w Baranowie na 48 mln pasażerów rocznie? Przewodniczącym rady nadzorczej został Jaromir Falandysz, były radny Prawa i Sprawiedliwości z Gdańska, który po drodze załapał się jeszcze na wiceprezesa w państwowym Lotosie. Rocznik 1984, z wykształcenia psycholog, lubi grać w szachy, interesuje się astronomią.

Aż do gwiazd nikt co prawda z Baranowa nie poleci, za to niektórzy szybko wylatują ze spółki CPK. Już po kilku miesiącach ze stanowiskiem szefa rady nadzorczej pożegnał się Krzysztof Zgorzelski. Zaczynał tu jako były prezes kolejowej spółki Polregio. Zaliczył miękkie lądowanie w zarządzie Polskiego Holdingu Nieruchomości.

Wysłaliśmy pytania o przyczyny tych zmian, ale nie uzyskaliśmy odpowiedzi. – W CPK trwa zaciąg z Pomorza. Stamtąd pochodzi też wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu do budowy centralnego lotniska Marcin Horała – mówi nasz informator. Wcześniej Horała umieścił w zarządzie CPK Patryka Demskiego. PiS-owski burmistrz Pelplina miał realizować w tym mieście program „Mieszkanie plus”, ale złożył mandat i poszedł na wiceprezesa Lotosu, a stąd na odcinek lotniskowy. Obiecywał częste kontakty z radą społeczną przy CPK, ale skończyło się na zapowiedziach. W dodatku współpracę ze spółką zakończył Rafał Garpiel, którego akurat ceniła miejscowa ludność zagrożona budową lotniska i dojazdów do niego.

To, gdzie powstaną pasy startowe, miał określić tzw. masterplan. Jednak przetarg, który prezes CPK Mikołaj Wild zapowiadał od 2019 r., skończył się klapą. – Oferty nie spełniały kryteriów formalnych postępowania, co potwierdziła Krajowa Izba Odwoławcza – dowiedzieliśmy się w spółce. Co dalej? Jej rzecznik Konrad Majszyk odpisał nam tylko: – Podjęliśmy już działania w celu jak najszybszego wyboru master plannera.

A co z doradcą strategicznym? W grudniu wiceminister Horała i prezes Wild z pompą ogłaszali wybór w tej roli koreańskiego lotniska Incheon. Było przedstawiane jako „druga para oczu” podczas przygotowań do budowy w Baranowie. Potem wszystko ucichło i nie informowano już o podpisaniu umowy. Z naszych informacji wynika, że została zawarta bez błysku fleszy. Przez trzy lata Koreańczycy dostaną 3,5 mln euro.

To i tak niewiele w porównaniu z sumą, jaka poszła w 2020 r. na wynagrodzenia w CPK. W październiku pisaliśmy, że spółka zatrudnia 194 osoby. Senator Platformy Obywatelskiej Krzysztof Brejza poznał w odpowiedzi na swoją interpelację nowe liczby: 258 pracowników i 20 na umowach cywilnoprawnych. Do końca listopada 2020 r. zarobili bez mała 30 mln zł. Czyli dwukrotnie więcej, niż poszło na pensje przez cały poprzedni rok.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,26760445,psycholog-i-amator-szachow-do-centralnego-lotniska-zaciag.html


I tak się spokojnie żyje na tej wsi.
Góra
 Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: CPK
#366 PostWysłany: 06 Lut 2021 10:28 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 2463
platynowy
A miś rośnie i juz zaczyna słomy brakować....
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: CPK
#367 PostWysłany: 06 Lut 2021 11:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 895
Loty: 359
Kilometry: 337 924
srebrny
...który w czwartym roku przygotowań wskazałby lokalizację pasów startowych wśród łąk nad Pisią Tuczną.

Pytanie czy oni w ogóle potrzebują te pasy startowe...?
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: CPK
#368 PostWysłany: 18 Lut 2021 09:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2019
Posty: 145
Loty: 8
Kilometry: 10 502
srebrny
Cytuj:
Na propagandę centralnego lotniska 150 tys. zł co miesiąc. A ziemię pod budowę i tak oddaje garstka

Czy to czerwona kartka od właścicieli ziemi pod centralne lotnisko w Baranowie? Rządowa spółka, która na promocję inwestycji wydaje krocie, przekonuje, że jej program dobrowolnego wykupu gruntów pod przyszłą budowę okazał się sukcesem. A jaka jest prawda?

Sprawa dotyczy osób, które mają nieruchomości na rozległym terenie od koryta Pisi Tucznej po autostradę A2 i drogę krajową nr 50. Wczoraj minęły dokładnie cztery lata, gdy prezes PiS Jarosław Kaczyński rzucił hasło budowy centralnego lotniska dla Polski, która "ma taki okrągły kształt". Wykonawcy jego woli wskazali na Baranów mniej więcej 40 km na zachód od Warszawy.

Pełnomocnik rządu ds. tej inwestycji i wiceminister infrastruktury Marcin Horała (PiS) ogłosił 2,5 miesiąca temu, że zaczyna się "program dobrowolnych nabyć" gruntów. Potrwa to do 2023 r., gdy zapowiadane jest wbicie pierwszej łopaty pod inwestycję (pierwotnie miała się zacząć w latach 2019-20). Pytany przez dziennikarzy minister nie orientował się, ile nieruchomości trzeba wykupić, nie chciał też podać dokładnej kwoty, jaką to pochłonie ("Żeby ktoś nie podzielił sobie całego areału, bo jeszcze wyciągnie fałszywe wnioski co do ceny gruntów"). Ogólnie Horała mówił, że na wykupy przeznacza mniej niż połowę z blisko 13 mld zł, które rządowa spółka dostała do wykorzystania do 2023 r.

Na razie wrażenie robią jej wydatki na wynagrodzenia (od stycznia do listopada 2020 r. poszło na nie 30 mln zł) i rosnące zatrudnienie (według najnowszych danych - 258 pracowników i 20 na umowach cywilnoprawnych). Właśnie dowiedzieliśmy się też, że tylko na marketing CPK wydawała w zeszłym roku średnio 150 tys. zł. miesięcznie. Informację taką wiceminister Horała podał na początku lutego w odpowiedzi na interpelację posłanki PSL Bożeny Żelazowskiej. Doprecyzował, że marketingiem i PR-em w spółce zajmuje się 13 osób, czyli 5 proc. etatowych pracowników. Uznaje to za uzasadnione, bo "budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego i inwestycji towarzyszących to największy projekt infrastrukturalny współczesnej Polski". Poza tym spółka CPK według wiceministra przywiązuje dużą wagę do właściwej komunikacji z mieszkańcami rejonów, które obejmą planowane inwestycje.

Sprawa dotyczy osób, które mają nieruchomości na rozległym terenie od koryta Pisi Tucznej po autostradę A2 i drogę krajową nr 50. Wczoraj minęły dokładnie cztery lata, gdy prezes PiS Jarosław Kaczyński rzucił hasło budowy centralnego lotniska dla Polski, która "ma taki okrągły kształt". Wykonawcy jego woli wskazali na Baranów mniej więcej 40 km na zachód od Warszawy.

Pełnomocnik rządu ds. tej inwestycji i wiceminister infrastruktury Marcin Horała (PiS) ogłosił 2,5 miesiąca temu, że zaczyna się "program dobrowolnych nabyć" gruntów. Potrwa to do 2023 r., gdy zapowiadane jest wbicie pierwszej łopaty pod inwestycję (pierwotnie miała się zacząć w latach 2019-20). Pytany przez dziennikarzy minister nie orientował się, ile nieruchomości trzeba wykupić, nie chciał też podać dokładnej kwoty, jaką to pochłonie ("Żeby ktoś nie podzielił sobie całego areału, bo jeszcze wyciągnie fałszywe wnioski co do ceny gruntów"). Ogólnie Horała mówił, że na wykupy przeznacza mniej niż połowę z blisko 13 mld zł, które rządowa spółka dostała do wykorzystania do 2023 r.

Na razie wrażenie robią jej wydatki na wynagrodzenia (od stycznia do listopada 2020 r. poszło na nie 30 mln zł) i rosnące zatrudnienie (według najnowszych danych - 258 pracowników i 20 na umowach cywilnoprawnych). Właśnie dowiedzieliśmy się też, że tylko na marketing CPK wydawała w zeszłym roku średnio 150 tys. zł. miesięcznie. Informację taką wiceminister Horała podał na początku lutego w odpowiedzi na interpelację posłanki PSL Bożeny Żelazowskiej. Doprecyzował, że marketingiem i PR-em w spółce zajmuje się 13 osób, czyli 5 proc. etatowych pracowników. Uznaje to za uzasadnione, bo "budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego i inwestycji towarzyszących to największy projekt infrastrukturalny współczesnej Polski". Poza tym spółka CPK według wiceministra przywiązuje dużą wagę do właściwej komunikacji z mieszkańcami rejonów, które obejmą planowane inwestycje.

Jak się to więc ma do dobrowolnej sprzedaży ziemi na ten cel? Przed pochopnymi decyzjami w tej sprawie od początku przestrzegała rada społeczna przy CPK, która grupuje przedstawicieli trzech gmin: Baranów, Teresin i Wiskitki. O "rozwagę i wstrzemięźliwość" apelowała też wójtka Baranowa Agata Trzop-Szczypiorska. Posłanka PSL Bożena Żelazowska pytała z sejmowej mównicy: - Czy nie istnieje ryzyko zmarnowania dużych środków publicznych przeznaczonych na działalność spółki, jeśli inwestycja nie dojdzie do skutku lub okaże się ekonomicznie chybiona? Czy jest dopuszczalna z punktu widzenia interesów państwa realizacja planów „dobrowolnych nabyć” gruntów przez spółkę, skoro lokalizacja lotniska nie jest znana? Czy nie istnieje groźba sprzeniewierzenia środków publicznych przez spółkę na potencjalne „dobrowolne” wykupy nieruchomości na obszarze ok 7,2 tys. ha, skoro przyszły CPK ma zająć maksymalnie ok. 3 tys. ha?

"Stołeczna" zainteresowała się, jak idzie skupowanie ziemi pod centralne lotnisko. Rzecznik spółki CPK Konrad Majszyk przekazał nam, że od 2 grudnia wpłynęły do niej 104 zgłoszenia od mieszkańców zainteresowanych sprzedażą nieruchomości na potrzeby inwestycji. Ponad połowa pochodzi z gminy Baranów, pozostałe z gmin Wiskitki i Teresin. - Zakładamy, że ta liczba będzie rosła. W spółce wciąż odbieramy kolejne telefony i maile od osób, które dopytują o szczegóły, ale na razie nie wypełniły zgłoszeń. Łączna powierzchnia oferowanych działek to na razie kilka procent obszaru objętego programem, co jak na początek jest dobrym wynikiem - przekonuje rzecznik.

Inaczej widzi to Robert Pindor, przewodniczący rady społecznej przy CPK: - Nie wyciągałbym daleko idących wniosków z liczby zgłoszeń do programu tzw. dobrowolnych wykupów. Projekt jest tak prowadzony, że wysłanie formularza zgłoszeniowego to jedyna szansa dla mieszkańców, aby dowiedzieć się czegokolwiek o cenach nieruchomości, które chce przejąć CPK. Tak więc część z tych zgłoszeń jest podyktowana chęcią wyceny a nie sprzedaży - uważa Robert Pindor. Według jego informacji wiele wniosków złożyły osoby, które wcale nie mieszkają na wytypowanym terenie ani nie użytkują tu gruntów. Ponieważ rząd PiS ograniczył handel ziemią, teraz nadarzyła im się okazja, by ją sprzedać.

- Liczba ok. 100 zgłoszeń jest moim zdaniem dość niska. Na wskazanym w programie wykupów obszarze 7400 ha mieszka ok. 5 tys. osób - oblicza Robert Pindor. - Istotne są inne pytania: ile dokonano wycen i transakcji kupna? Zadaliśmy je wiceprezesowi spółki CPK Patrykowi Dębskiemu na spotkaniu z przedstawicielami samorządu gminy Baranów 5 lutego. Odpowiedział, że zero. Spółka ma się tym zająć po znowelizowaniu specustawy o CPK.

Politycy PiS zapowiadają ją od wielu miesięcy. Konrad Majszyk potwierdza, że CPK dopiero weryfikuje zgłoszenia, m.in. pod względem prawnym. Kiedy poprawi się pogoda, urzędnicy pojadą w teren na wizję lokalną. - Wtedy będziemy mogli zlecać wycenę nieruchomości, a następnie składać oferty nabycia - zapowiada rzecznik CPK. Dodaje, że jak dotąd zdecydowana większość spośród zgłaszających deklaruje chęć sprzedaży nieruchomości. Tylko w niespełna dziesięciu przypadkach właściciele są też zainteresowani ich zamianą.

Robert Pindor powtarza: - Nasze stanowisko jest jasne. To nie jest program w pełni dobrowolnych wykupów, ponieważ właściciel nieruchomości ma tylko jeden wybór: sprzedaż lub perspektywę przymusowego wywłaszczenia. Państwo powinno najpierw określić, gdzie będzie zlokalizowany port lotniczy, następnie wycenić te grunty według celu inwestycji i dopiero przystępować do zakupów lub wywłaszczeń.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,26795857,jak-idzie-dobrowolny-wykup-ziemi-pod-centralne-lotnisko-trabia.html?disableRedirects=true


Po tylu latach nawet nie znamy konkretnej lokalizacji CPK, a co dopiero mówić o wynikach badań klimatycznych. Sprzedać ziemię mało kto chce. LOT zwalnia na potęgę, w tym za wpisy na fb. Ryanair stwierdził, że on się z Modlina nie wyprowadzi, bo mu tam dobrze. Koreański doradca strategiczny pewnie nad Pisią Tuczną jeszcze w ogóle nie był. PKP marną linię do Radomia, którą miał oddać do grudnia, nadal buduje i następny wstępny termin oddania przesuwa na połowę tego roku, ale twardo obstaje przy swoim, że do CPK wybuduje kilka tysięcy kilometrów torów, dworce, tunele, a nawet WC na każdej stacji.

Co może pójść nie tak?
Góra
 Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: CPK
#369 PostWysłany: 18 Lut 2021 09:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 895
Loty: 359
Kilometry: 337 924
srebrny
Boję się, że Horała kiedyś będzie chciał promem przez Elbląg dopłynąć z Gdyni do CPK :shock:
Góra
 Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: CPK
#370 PostWysłany: 22 Lut 2021 14:55 

Rejestracja: 15 Kwi 2015
Posty: 946
Loty: 582
Kilometry: 743 616
niebieski
Koreańczycy zbudują i zarobią też na CPK :?:
https://www.money.pl/gospodarka/central ... 2720a.html
Góra
 Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: CPK
#371 PostWysłany: 22 Lut 2021 15:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 895
Loty: 359
Kilometry: 337 924
srebrny
Najprawdopodobniej Koreańczycy zainwestują i częściowo sfinansują budowę gigaportu. Dla nich będzie to współpraca strategiczna, bo dzięki temu ich Incheon będzie miał gdzie latać do Europy. Dlatego umowę podpisze nie spółka CPK, ale polski i koreański rząd.

Oczy mi pękły po przeczytaniu tego materiału :shock:
Góra
 Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: CPK
#372 PostWysłany: 22 Lut 2021 16:11 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 6379
Loty: 839
Kilometry: 788 891
platynowy
Mówią o Koreańczykach, a na końcu się okaże, że rzeczywiście, tylko że to ci z Północy. :lol:
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: CPK
#373 PostWysłany: 23 Lut 2021 12:39 

Rejestracja: 07 Sty 2016
Posty: 420
niebieski
Ciekawe co to za lot, czy nie ma czegoś wspólnego właśnie z CPK

Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: CPK
#374 PostWysłany: 23 Lut 2021 13:09 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 3901
Mhm przywozi pas startowy w rolce 8-)
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: CPK
#375 PostWysłany: 23 Lut 2021 13:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 895
Loty: 359
Kilometry: 337 924
srebrny
Może lecą z misją ratunkową ponieważ jak powszechnie wiadomo... bo dzięki temu ich Incheon będzie miał gdzie latać do Europy. :lol:
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: CPK
#376 PostWysłany: 25 Lut 2021 13:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2019
Posty: 145
Loty: 8
Kilometry: 10 502
srebrny
Przynajmniej jedno dobre z tego CPK wyjdzie: w końcu Modlin wyjdzie na swoje, ku rozpaczy partii aktualnie rządzącej, która robi wszystko, by to lotnisko zlikwidować:

Cytuj:
W środę (24 lutego) w Porcie Lotniczym Warszawa-Modlin odbyło się spotkanie właścicieli, dotyczące ewentualnego przejęcia udziałów spółki przez prywatnego inwestora. Choć przedstawiciele lotniska nie podają na razie nazwy konkretnego podmiotu, z opisu wynika, że może to być grupa Egis Airports Network.

W ubiegłym tygodniu pisaliśmy, że do borykającego się z problemami finansowymi i kryzysem pandemii lotniska Warszawa-Modlin zgłosił się prywatny inwestor, zainteresowany kupnem udziałów. Port lotniczy ma obecnie czterech właścicieli – to samorząd Mazowsza (35,2 proc.) i Nowego Dworu Mazowieckiego (4,48 proc.), Agencja Mienia Wojskowego (32,04 proc.) i Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze PPL (28,28 proc.). W środę spotkali się oni, aby rozważyć propozycję kupna udziałów.

Władze spółki nie chcą na razie zdradzać szczegółów spotkania. Od przedstawiciela Lotniska Warszawa-Modlin dowiedzieliśmy się, że propozycja inwestora wzbudziła zainteresowanie głównych udziałowców, a władze lotniska są „dobrej myśli”. Pomysł sprzedaży choć części udziałów nie przepadnie. Jak podkreślają przedstawiciele spółki, „to sytuacja wyjątkowa, która nie zdarza się często na polskim rynku lotniczym”, a właściciele to doceniają.

Ewentualny inwestor chce rozwijać podwarszawski port i dokapitalizować spółkę. O potencjalnym kontrahencie dowiedzieliśmy się, że posiada udziały w 17 lotniskach na 4 kontynentach. W 2019 roku te 17 lotnisk obsłużyło w sumie 30 mln pasażerów i 330 tys. ton ładunków. Opis odpowiada grupie Egis Airports Network, która posiada udziały m.in. w porcie lotniczym Larnaka na Cyprze, w Antwerpii czy Sao Paulo w Brazylii oraz Polinezji Francuskiej.

By móc się rozwijać Modlin musi powiększyć terminal, stworzyć kolejne miejsca postojowe dla samolotów przewoźników i zwiększyć ilość miejsc parkingowych. Z uwagi na dobre położenie port mógłby obsługiwać także samoloty cargo, co dałoby duży impuls dla rozwoju całego otoczenia lotniska. Do tego potrzebna jest też cała infrastruktura, konieczna do obsługi tego typu ruchu.
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/egis-airports-network-kupi-akcje-modlina-inwestor-ma-17-portow-na-4-kontynentach--10843.html
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: CPK
#377 PostWysłany: 25 Lut 2021 17:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2019
Posty: 145
Loty: 8
Kilometry: 10 502
srebrny
Big news! Podobno CPK już jest:

Image

Temat można zamknąć. Koleżanki i koledzy, którzy już korzystali z CPK niech zdadzą relację.
Góra
 Relacje PM off
11 ludzi lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: CPK
#378 PostWysłany: 25 Lut 2021 17:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 895
Loty: 359
Kilometry: 337 924
srebrny
I to wszystko przy okazji wstawania z kolan :D

P.S. A plac pod lotnisko jest już odgrodzony?
Góra
 Relacje PM off
j_a lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: CPK
#379 PostWysłany: 25 Lut 2021 18:22 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 2463
platynowy
Wnioskuję o zamknięcie wątku.
Miś gotowy.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: CPK
#380 PostWysłany: 25 Lut 2021 18:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 895
Loty: 359
Kilometry: 337 924
srebrny
... lub zmianę nazwy wątku na CPK - Horałkowo , ewentualnie CPK - pasendżer Stanisław Paluch Ariport :)
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 447 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], kostek966 oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group