Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 114  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: CPK
#1401 PostWysłany: 18 Gru 2023 09:08 

Rejestracja: 31 Paź 2017
Posty: 324
Poziom tej dyskusji jest żenujący, jak bym był w sejmie. Wnosiłem kiedyś o likwidację tego wątku ale jest on odzwierciedleniem naszego Narodu, ludzi kłótliwych, sfrustrowanych, zaciętych bez potrzebnego dystansu i luzu. A wydawałoby się że wszystkich łączy nas jedna pasja i możemy różnić się w poglądach ale wyrażać je w sposób normalny. Tak normalny i tyle.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
😍Super😍 Bardzo tanie loty na Maltę od 160 PLN ☀️🔥 😍Super😍 Bardzo tanie loty na Maltę od 160 PLN ☀️🔥
Powitaj nowy rok na styku dwóch kontynetów❗😲 Stambuł za 1087 PLN 🥂🥳 Loty i noclegi Powitaj nowy rok na styku dwóch kontynetów❗😲 Stambuł za 1087 PLN 🥂🥳 Loty i noclegi
 Temat postu: Re: CPK
#1402 PostWysłany: 18 Gru 2023 10:14 

OIDP to ty jako remedium na wszelką dyskusję o CPK proponowałeś wynurzenia jakiegoś standupera z jutuba, który zna się na wszystkim i na wszystkim tak samo źle? :lol:

A tak mówiąc poważnie to właśnie problem z CPK zaczął się od tego, że rozmowę fachowców zamieniono na partyjną szczekaczkę Horałów, Morawieckich i jutubizację tematu. Każdy standuper poczuł się w obowiązku (sam z siebie lub pod wpływem przelewu) wypluć filmik o tym dlaczego CPK zachwyca i w tym gąszczu debilizmu już nie było mowy o normalnej rozmowie. O to zresztą chodziło. To dokładne powtórzenie schematu po katastrofie smoleńskiej: milion razy podważymy bolący swoją prostotą fakt, że polscy piloci pod wpływem namowy góry zrobili klasyczny cfitowski zjazd na szczura, milion razy powiemy, że to nadziane w Rosji parówki wybuchły, to może ktoś w to uwierzy.

CPK wzięło się stąd:
Cytuj:
Morawiecki przyjeżdżał do prezesa kilka razy w tygodniu. Potrafił
siedzieć po trzy, cztery godziny. W trakcie tych spotkań wykuwało się jego
premierowanie, tego jestem pewien. Jak mu się udawało łączyć to z kierowaniem
Ministerstwem Rozwoju? Po pierwsze, do dziś nie bardzo wiadomo, czym się ono
zajmowało, bo wielka strategia Morawieckiego, którą kiedyś pokazał na tych
słynnych slajdach, nie została zrealizowana. Jednak wiem, że on przekonał prezesa tą
swoją wielką wizją. Obaj świetnie znają historię, więc Morawiecki wiedział, jak to
zrobić. Nawiązywał do wielkich projektów II Rzeczpospolitej. CPK to miała być
druga Gdynia, program budowy promu, który miał powstać w Świnoujściu, nazywał
się „Batory”, jak słynny transatlantyk zwodowany jeszcze przed II wojną światową.


Fragment książki "Kulisy PiS" Dziubki. Żeby nie było - książka składa się tylko i wyłącznie z wypowiedzi członków PiS.

Jak więc mamy normalnie gadać o planie, który nie miał być nigdy realizowany, bo był po prostu elementem mającym zachwycić Prezesa Pana i umożliwić Morawieckiemu wkupić się w jego łaski, a potem usłużni standuperzy nadawali mu wygląd w miarę realnego? Jak możemy normalnie rozmawiać o czymś, co się rozjeżdża już w pierwszej zgrubnej analizie, ale i tak go bronią wyznawcy religii cepekowej, bo jak nie zachwyca, jak zachwyca? Jak?

Potem było jeszcze mniej merytorycznie, bo Horała przekształcił CPK w pralnię pieniędzy, a jutuberzy jeszcze mocniej zacisnęli poślady.

Sorry więc, ale merytoryka w tym temacie zawiera się w jednym zdaniu: "Odłączyć politykę od projektu, włączyć kalkulatory i zobaczyć czy coś z tego projektu zostanie".

A jeśli chodzi o naszą pasję do podróżowania - co jest lepsze wobec tego dla nas: podróżować z jednego, niedokończonego i niepełnosprawnego (bo naprawdę jest ktoś, kto wierzy w to, że horałowskie CPK z wizek byłoby zbudowane do końca w ciągu następnych 50 lat?) lotniska w Polsce czy podrożować z kilkunastu z różnorodną ofertą?
Góra
 PM off
8 ludzi lubi ten post.
le_szek uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1403 PostWysłany: 18 Gru 2023 12:00 

Pierwszy konkret:

Cytuj:
Jesteśmy zdeterminowani, by poprowadzić projekt Kolei Dużych Prędkości, tzw. "Y", czyli trasę łączącą Warszawę, Łódź, Wrocław i Poznań — powiedział w poniedziałek poseł KO Maciej Lasek w radiu TOK FM. Powinien być wykonany kompleksowy audyt projektu CPK — dodał.

Jesteśmy zdeterminowani, żeby ten projekt Kolei Dużych Prędkości, czyli ten "Y" słynny poprowadzić, bo to jest dobre rozwiązanie, to jest takie rozwiązanie, które pozwoli jednak znacznie skrócić czas przejazdu z Wrocławia czy z Poznania do Warszawy, a jednocześnie będzie bardziej ekologicznie niż wykorzystywanie lotów — wyjaśnił.

Przyznał, że kolejowy "Y" to projekt, który jest planowany od 2010 roku. — Problem zaczął się wtedy, kiedy do tego dołożono lotnisko w Baranowie — dodał.
https://businessinsider.com.pl/gospodarka/lasek-mowi-o-kolei-duzych-predkosci-jestesmy-zdeterminowani/gfws2v2


Czyli tak jak przewidywaliśmy.
Góra
 PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1404 PostWysłany: 18 Gru 2023 12:34 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 787
niebieski
Anonymous napisał(a):
CPK wzięło się stąd:


Świadomość konieczności budowy lotniska alternatywnego dla EPWA była dużo wcześniejsza i jak czytam Twoje posty to nie jestem pewien czy się orientujesz za czyich m.in. rządów była rozwijana.

Anonymous napisał(a):
Jak możemy normalnie rozmawiać o czymś, co się rozjeżdża już w pierwszej zgrubnej analizie, ale i tak go bronią wyznawcy religii cepekowiej, bo jak nie zachwyca, jak zachwyca? Jak?


Czyli beka z jutuberów, ale sam w drugą stronę robisz dokładnie ta samo..? Czy coś mi umyka?

Anonymous napisał(a):
Sorry więc, ale merytoryka w tym temacie zawiera się w jednym zdaniu: "Odłączyć politykę od projektu, włączyć kalkulatory i zobaczyć czy coś z tego projektu zostanie".


True, tylko jak to się ma do poprzedniego cytatu? Skoro "zgrubna analiza" (jak rozumiem ta z tego wątku gdzieś tam wcześniej?) pozwoliła stwierdzić, że projekt jest religijno-fanatyczny i nie ma w ogóle sensu "normalnie rozmawiać"?
Rozumiem, że Polska jest ewenementem na skalę światową, w którym projekt jest polityczny tylko w jedną stronę? ;)

Anonymous napisał(a):
A jeśli chodzi o naszą pasję do podróżowania - co jest lepsze wobec tego dla nas: podróżować z jednego, niedokończonego i niepełnosprawnego (bo naprawdę jest ktoś, kto wierzy w to, że horałowskie CPK z wizek byłoby zbudowane do końca w ciągu następnych 50 lat?) lotniska w Polsce czy podrożować z kilkunastu z różnorodną ofertą?


Ta koncepcja o kilkunastu lotniskach z różnorodną ofertą vs CPK rozumiem, że ma uzasadnienie w rzetelnych danych i analizach? Tych od @le_szek? Uwzględniających FIT55 czy jakie tam są cyferki aktualnie i inne kierunki polityki unijnej?

Bo ja nadal nie doczekałem się merytorycznej odpowiedzi, opartej o analizę inną niż
le_szek napisał(a):
Proszę bardzo, prognoza (czy też diagnoza) autorstwa mojego, wiarygodność i prawdopodobieństwo potwierdzenia taka sama, jak IATA, bo na podstawie danych z kategorii "tak mi się wydaje" (tyle, że ja, w odróżnieniu od IATA, tego nie ukrywam):
i na tyle nie "zgrubną", że będzie uwzględniać chociażby fakt ograniczeń środowiskowych dla Okęcia w wysokości 600 operacji/dobę. Rozumiem, że polityka miasta będzie zakazywać wjazdu kolejnych grup pojazdów, ale za to wpuści więcej samolotów nad coraz gęściej zamieszkałe tereny? Tak, znam argument o tym, że samoloty są dziś cichsze, ale przy tworzeniu tych ograniczeń mieli to na uwadze i istotna była tendencja ograniczania hałasu. Nie twierdzę, że te 600 to nie była wartość "z dupy", nie wiem tego. Ale taki jest fakt. I wiem że raz narzuconą ciężko będzie zmienić na wyższą w aktualnych realiach światopoglądowo-politycznych. Nie wygląda też jakby planowano, bo nigdzie nie widziałem nawet wzmianki o tym, że byłaby taka konieczność albo że są podejmowane jakiekolwiek działania w tym kierunku.
Liczne analizy (przed PiSowskie czy Horałowskie, żeby ukrócić polityczne wycieczki) liczące max przepustowość dla aktualnego układu DS mówią o max 708-736 operacjach/dobę. I to po odpowiednich inwestycjach. Już 2019 roku w szczycie sezonu zdarzało się, że faktycznie dobijały do 650. Serio nie wrócimy do tych poziomów już nigdy? Z tego co wiem nie ma aktualnie precyzyjnych analiz wpływu otwarcia nieba nad Ukrainą na konkretne lotniska w PL, ale jeśli chodzi o łączny ruch nad Polską to wzrost niemal natychmiastowo wyniesie >30% względem tego co przed pandemią. I to akurat dane od podmiotu który dysponuje najaktualniejszymi danymi nt struktur potoków ruchowych/przepustowości przestrzeni etc. Może nie w takim samym odsetku, ale przełoży się to na zwiększenie operowania także w Warszawie. Jaki jest więc bufor na kolejne lata? No chyba, że jednak faktycznie lotnictwo u nas już się zwija i w odróżnieniu od reszty Świata będziemy latać coraz mniej?
Geopolitycznie mieliśmy świetną szansę, żeby stać się sensownym HUBem dla Europy CE. Widać to było dobrze po strukturze ruchu w 2019. Pytanie na ile ten pociąg odjechał i czy uda się go dogonić, bo żeby ten dodatkowy potencjał wykorzystać powinniśmy mieć coś na kształt CPK jak tylko skończy się konflikt za wschodnią granicą.
Góra
 Profil Relacje PM off
pablo1603 lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1405 PostWysłany: 18 Gru 2023 13:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2038
Loty: 319
Kilometry: 620 405
niebieski
1/3 na Waw to low costy, zrobienie miejsca na Okęciu nie będzie problemem, Wystarczy podnieść ceny to Wizz za chwile miłóścią zapala czy do Modlina czy Radomia. Okęcie sobie na to pozwala bo
a) może
b) nikt na razie nie wejdzie w Okęcie tam mocno jak Wizz
c) lot jest mały a to jedyna linia, która może wypelnić lukę po wizie.

Smieszą też mnie głosy o cargo - to jest aktualnie najzabawnijeszy element
Barajas - aglomeracja madrycka 6,5 mln ludzi, prawie 60 mln pax rocznie, i robią cargo na poziomie 0,5 mln ton rocznie,

Ale przecież jak powstanie CPK - mniejsze :D to przecież będziemy robić cargo na poziomie top5 lotnisk w Europie.
Wyliczenia Wilda - CPK 40 mln rocznie, cargo na poziomie 0,5 mln
obecnie Okęcie 20 mln pax ( z nadwyżską) - 0,11 mln ton rocznie
Jak mu wyszlo, że przy wzroscie 100 % paxów - cargo wzrosnie x 5 to nie wiem

Np. Wiedeń 31 mln pax rocznie cargo na poziomie 0,28 mln ton rocznie.

Także takie to piekne są te wyliczenia.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1406 PostWysłany: 18 Gru 2023 13:23 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 787
niebieski
Ale masz coś na poparcie tych swoich tez? Bo najpierw opowiadałeś że można administracyjnie dzielić ruch, "wyrzucać do Modlina" etc, teraz że wzrost cen (użytkownicy forum fly4free na bank lubią to) to załatwi. Ale jesteś pewien? Dokumenty dotyczące slotów na rok 2024 są dostępne. Polecam przed wygłaszaniem tez z palca popatrzeć jak to faktycznie wygląda. Chociażby kto i o ile wnioskował, i ile dostał. A przecież miał do wyboru tańszą alternatywę Modlina?

O cargo nie mam pojęcia, ale chętnie poznam wyjaśnienie co ma pokazywać zestawienie z Barajas albo Wiedniem? I z liczbą pax? I że wzrost liczby pax ma być skorelowany z wzrostem liczby cargo? Gdyż?
Czemu nie wstawiłeś Lipska? 1,5 mln ton cargo i 1,5 mln pax.
Góra
 Profil Relacje PM off
pablo1603 lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1407 PostWysłany: 18 Gru 2023 13:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2038
Loty: 319
Kilometry: 620 405
niebieski
Niestety nie zrozumiałeś tezy .

No ale Lipsk to w ogóle strzal w kolano. Bo to tylko pokazuje jedno nie potrzebujesz hubu zeby wozic super cargo
tam samo jak East Midlands, czy Bergamo.

To wyłącza to tezę ,że hub jest potrzebny do wzrostu cargo. Bo takie glosy sa za CPK - musimy miec hub zeby wozic cargo.
No to wlasnie Lipsk, Hahn, East Midlands czy Bergamo - wszystko w top15 pokazuje ,ze nie potrzebujesz hubu. A to są te glosy, cargo nie urosnie bez hubu.
No to jakim hubem przesiadkowym jest Lipsk czy Hahn?
Zapewne chodzi o to co mówia tutaj wszyscy albo wiekszoc, zeby wozic cargo to musi mieć deal z konrketnym przewoźnikiem cargo.

A ja dokladnie stawiam tezę, że nie potrzebujesz hubu to wożenia wielkiej ilosci cargo.

Jeśli nie rozumiez co ma to zestawienie to b. mi przykro,
tlumacze, opracowanie przedstawione przez CPK czy Wilda jakoby wraz ze wzrostem 100 procentowym paxów, cargo wzroslo 5 krotne są przesadzone.
Glosy zwolennikow CPK mowia potrzebujemy lotnika zeby wozic paxów, zarabiac na cargo no i wojsko potrzebuje.
Te głosy o tym ile PL zarobi na cargo to są liczone w miliarach albo biliardach euro. Tylko jak widać, ze przedstawionych statytyk rowniez przez ciebie nie jest problemem duze lotnisko czy tez jego brak, tylko inne kwestie.


Nie, nie mówiłem nigdy administracyjne, ze mozna dzielić ruch. Mówiłem, ze na pewno są środki które doprowadza do tego ,ze wizz się stad wyprowadzi. I obecnie nie widze innej możliwosci niż cena.
Kto wniokuje o sloty, czyli wyraza chęc latania i teraz jezdzisz/lataz tam gdzie ciebie nie stac? chyba niekoniecznie. Przeciez te ceny są jawne, port je oglasza, i jak nagle skonczy sie wizzowi latac na Okęcie bo np. Waw podnieie ceny to o sloty nie bedzie wystepować.
Czy Okęcie podniesie ceny aktualnie? nie, aż do tego poziomu zeby wygonić Wizza bo okaze się, że zrobi się spora luka, ktorej nikt nie zapelni. Bo to, że np. Ethiopian rzuci 4 rotacje, China outhern 3 rotacje, a Singapore Airline 2 rotacje, to nie zastąpi to Wizza, ktory ma udział 1/3 w Okęciu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1408 PostWysłany: 18 Gru 2023 15:00 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1070
niebieski
Na marginesie tych rozważań o CPK. Wizz jest tanią linią w zasadzie głównie marketingowo. Taki podział dość mocno się zatarł, w zasadzie różnicę stanowi tylko kwestia bagażu podręcznego.

Jestem rzecz jasna przeciwnikiem rozwiązań administracyjnych typu "wyrzucenie" przewoźnika z lotniska. Natomiast czysto hipotetycznie, gdyby Wizz zaczął latać z jakiegoś bardziej odległego lotniska, moim zdaniem ceny biletów najprawdopodobniej znacząco by spadły.
Góra
 Profil Relacje PM off
FUX lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1409 PostWysłany: 18 Gru 2023 15:46 

QbaqBA napisał(a):
Świadomość konieczności budowy lotniska alternatywnego dla EPWA była dużo wcześniejsza i jak czytam Twoje posty to nie jestem pewien czy się orientujesz za czyich m.in. rządów była rozwijana.


No masz pecha. OIDP jako jedyny w tym temacie streściłem historię CPK. Tak czytasz moje posty:

Anonymous napisał(a):
Sama idea CPK zaWAW pojawiła się w 2005. Wtedy nie poszło to dalej, nie było zgody na studium. Potem CPK pojawił się w rządowym Studium Transportowym na lata 2010-2013, mimo tego, że nieoficjalnie sugerowano zaniechanie albo przesunięcie na wiele lat później. W 2007 oświadczono, że wobec dynamicznego rozwoju lotnisk regionalnych (podkreślenie moje) brak jest przesłanek do budowy CPK i że za około dekadę powinno się ponownie przeanalizować dane. CPK wróciło w 2016.

Idea podpięcia KDP pod CPK to koniec 2017, szczegółowy wykaz powstał w 2019 i wtedy okazało się, że oprócz Y do Baranowa podpięto też kompletnie z czapy wzięte linie kolejowe.


To do jakiej szufladki cię wsadzić? Do tych, co czytają, a nie rozumieją, czy do tych, co nie czytają i kłamią, że czytają?

Hint: w tym temacie o CPK powiedziano już wszystko i wyliczono już wszystko. Wystarczy wpisać daną frazę w wyszukiwarkę.

QbaqBA napisał(a):
Rozumiem, że Polska jest ewenementem na skalę światową, w którym projekt jest polityczny tylko w jedną stronę? ;)


Pan ci tu wyjaśni:

Cytuj:
Prezes giganta o CPK. "Żaden inny kraj nie porwał się teraz na taką inwestycję"

W rozmowie z "Rzeczpospolitą" József Váradi zauważył, że "CPK jest jedynym projektem budowy tak dużego lotniska w Europie". "Żaden inny kraj nie porwał się teraz na taką inwestycję. A ci, co się na to wcześniej zdecydowali – wystarczy przypomnieć Berlin Brandenburg – wydali znacznie więcej pieniędzy, niż było to wcześniej planowane, a cała budowa niemiłosiernie się przeciągnęła" - mówił.

József Váradi: lepiej zainwestować w obecną infrastrukturę

"Zresztą, tak jest nie tylko w Europie. W Abu Zabi właśnie uruchomiono trzeci terminal i opóźnienie wyniosło chyba pięć, być może nawet sześć lat, koszty wzrosły niepomiernie w porównaniu z tym, co wcześniej zakładano. Powiedzmy więc sobie szczerze: budowa lotniska to bardzo kosztowne hobby. Nie mówiąc o tym, że zawsze stwarza problemy polityczne, ekologiczne, budzi protesty mieszkańców i organizacji pozarządowych. I zawsze kosztuje znacznie więcej, niż wstępnie planowano" - ocenia prezes linii lotniczej.

"Jeśli więc miałbym cokolwiek poradzić, to przede wszystkim – żeby dokładnie przyjrzeć się istniejącej infrastrukturze, zobaczyć, gdzie i ile trzeba zainwestować. I czy odpowiednio zorganizowane istniejące porty nie będą w stanie obsłużyć ruchu z Warszawy i Mazowsza" - zalecał.

Dopytywany o to, czy uważa, że dla pokrycia lotniczych potrzeb centrum kraju wystarczy rozbudować Modlin, Radom i Lotnisko Chopina, odpowiedział, że "dokładnie o to chodzi". "Zawsze są tutaj dwa wyzwania. Jedno to – gdzie lotnisko jest. Drugie – jakie są możliwości dotarcia do niego. Wystarczy doprowadzić tam szybkie pociągi i problem sam by się rozwiązał" - podkreślał.
https://tvn24.pl/biznes/ze-swiata/prezes-wizz-air-jozsef-varadi-o-cpk-i-radomiu-budowa-lotniska-to-bardzo-kosztowne-hobby-st7590749?source=rss


Bo widzisz... Żeby wyliczenie czy CPK jest potrzebny i opłacalny, było bardzo proste, PiS w swojej mądrości dodał do tego równania świeżutki Radom.

BTW: tu są różne koncepcje przedstawiane. Ja np. jestem zdania, że CPK jako zaWaW najprawdopodobniej będzie w przyszłości potrzebne, tylko chciałbym dowiedzieć się czy i kiedy na podstawie twardych danych, a nie horałowskich kłamstw robionych po to, żeby uzasadnić wzięcie sobie działeczki w Konstancinie, i bajek Morawieckiego, którymi zbajerował starego dziada z Żoliborza.
Góra
 PM off
2 ludzi lubi ten post.
le_szek uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1410 PostWysłany: 18 Gru 2023 16:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5366
platynowy
No ja tez czekam na Twoje analizy porownawcze i oplacalnosci CPK vs. WAW/WMI/RDO i jednoznaczna odpowiedz na podstawie liczb, w ktora strone i kiedy nalezy inwestowac?
Zawsze mnie zadziwia to zadanie precyzyjnych danych ilosciowych od interlokutora, aby udowodnil swoja teze, gdy samemu sie podaje co najwyzej kilka zgrubnych "faktow" jakosciowych... i troche beletrystyki...
QbaqBA napisał(a):
...Bo ja nadal nie doczekałem się merytorycznej odpowiedzi, opartej o analizę inną niż...
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
pablo1603 lubi ten post.
 
      
#1411 PostWysłany: 18 Gru 2023 18:05 

Rejestracja: 19 Mar 2015
Posty: 1760
Loty: 54
Kilometry: 69 463
srebrny
Informacyjnie:

Budowa lotniska to bardzo kosztowne hobby. Znacznie rozsądniej jest zainwestować w istniejącą infrastrukturę – mówił József Váradi, prezes spółki Wizz Air, w rozmowie z dziennikiem "Rzeczpospolita".

https://tvn24.pl/biznes/ze-swiata/preze ... -st7590749
Góra
 Profil Relacje PM off
FUX lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1412 PostWysłany: 18 Gru 2023 18:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 6162
HON fly4free
Nie ma lepszego argumentu za budową CPK niż krytyczne wobec tego projektu opinie właścicieli zagranicznych linii lotniczych. Najpierw MOL, teraz Varadi, to się samo komentuje.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1413 PostWysłany: 18 Gru 2023 18:24 

Bo one wszystkie, te kręgi określonych kół, chcą naszemu LOTowi podstawiać nogi i wbijać szpilki. To nie ludzie, to wilki.
Góra
 PM off
le_szek lubi ten post.
le_szek uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1414 PostWysłany: 18 Gru 2023 18:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Wrz 2015
Posty: 948
Loty: 60
Kilometry: 76 028
niebieski
kemot napisał(a):
Nie ma lepszego argumentu za budową CPK niż krytyczne wobec tego projektu opinie właścicieli zagranicznych linii lotniczych. Najpierw MOL, teraz Varadi, to się samo komentuje.

Aha.
No cóż, to pięknie pokazuje, że nawet wyznawcy CPK nie uważają propagandowych materiałów PiS za dobry argument.

Bo wiesz, w normalnym świecie najlepszym argumentem za budową byłaby solidna analiza, pokazująca, że z budowy będą korzyści (i nie mam tu na myśli kasy sprzeniewierzonej na pensje dla Horały et consortes i wywalonej na "analizy", bo to korzyść tylko dla "krewnych i znajomych królika", a nie państwa). Tyle, że wiadomo, że takiej analizy nie da się zrobić, więc pozostają argumenty na poziomie dziecka z piaskownicy, co na złość starszym nawtraja się piachu tylko dlatego, że mu powiedzieli, żeby tego nie robić.
Góra
 Profil Relacje PM off
j_a lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1415 PostWysłany: 18 Gru 2023 19:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2038
Loty: 319
Kilometry: 620 405
niebieski
kemot napisał(a):
Nie ma lepszego argumentu za budową CPK niż krytyczne wobec tego projektu opinie właścicieli zagranicznych linii lotniczych. Najpierw MOL, teraz Varadi, to się samo komentuje.



Tzn. ja tam za budową widzę tylko pozytwyne glosy ludzi ścisle powiązanych z CPK bracia, swaci, kamraci,
ale byli wysoko postawieni zarządcy Lotu - ostatnio dołączył do nich obecny prezes Flixbusa - Leman,
czyżby Mikosz, Wilk czy Leman jednak liczyli na powrot do pl lotnictwa?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1416 PostWysłany: 19 Gru 2023 20:55 

To już oficjalnie - od dziś Maciej Lasek wiceministrem funduszy i polityki regionalnej, odpowiedzialnym za CPK.

Audyt ma potrwać kilka miesięcy.

Y KDP pewne.

Priorytetem mają być usprawnienia i inwestycje na Chopinie, odblokowanie Modlina i stworzenie programu rozwoju Radomia (którego PiS nigdy nie miał, bo po co).
Góra
 PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1417 PostWysłany: 19 Gru 2023 21:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2038
Loty: 319
Kilometry: 620 405
niebieski
Ktoś czytał ten raport IATA
bo ja tylko jakieś wnioski podrzucone przez innych i nagle już nie jest 40 mln paxów tlyko 28 ;)
A o cargo brak info przynajmniej w tych wnioskach które do mnie dotarły...
I nagle się okazuję, że jednak projekt był gigantomanią ;) i nie mówi tego "randomowy" prezes obcej spółki, albo komentator z twittera, tylko IATA
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1418 PostWysłany: 19 Gru 2023 23:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5366
platynowy
To takie 3 grosze nt. firm konsultingowych na przykladzie widacej w branzy za pomoca mojego ulubionego angola vel jankesa :-) @pemat a propos dyskusji w innym watku

_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1419 PostWysłany: 20 Gru 2023 01:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2038
Loty: 319
Kilometry: 620 405
niebieski
To sie nie otwiera ale co do IATA to nadal trzeba zachować roztropność bo przecież oni robią to na podstawie danych dostarczonych przez cpk

A dane że strony CPK to stale przekraczanie przez Waw 20 mln paxow rocznie, także tak..
Nie wiem czy ta infi nadal wisi ale na stronie cpk długo to wisiało.

A to nic że to przekłamanie o co najmniej 15 procent. Jeśli cpk tak podkręciło każda dane o 15 procent ...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
j_a lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1420 PostWysłany: 20 Gru 2023 08:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2013
Posty: 3029
Loty: 506
Kilometry: 736 023
złoty
Każdy kto jednak był w takim SIN, IST, ICN, itp. chciałby chyba żeby Polska też miała większy port, a obecne WAW z uwagi na ograniczenia związane z zabudowaniami i hałasem nigdy nie urośnie do większych rozmiarów.

Z drugiej strony CPK był/jest planowany za daleko od Warszawy i osobiście latałbym dużo mniej do stolicy, a więcej jeździł pociągiem. Mam tylko nadzieję, że nowa władza nie zrobi wahadła i analizy nie będą przegięte w drugą stronę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 114  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 21 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group