Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 114  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: CPK
#2001 PostWysłany: 20 Maj 2024 15:54 

Powtórzę jeszcze raz:

Anonymous napisał(a):
Tak samo, gdy napisałem:

nie wiem czy do obecnego meteora dotarło, że terminala CPK z tych wszystkich wizek prezentowanych na lotniskach przed wyborami po prostu nie będzie, bo projektant Foster już dawno się z tego wycofał

to oznacza, że nie będzie tego konkretnego terminala z tych konkretnych wizek, a nie że nie będzie w ogóle żadnego terminala. Jeżeli Lasek stwierdził, że CPK będzie budowane i nadal jest projektowane i jeżeli nawet Foster będzie chciał wrócić do gry, to i tak terminal będzie inny, bo projekt będzie inny (już wprost zapowiedziano rezygnację z bardzo szerokiej stacji kolejowej w podziemiu i będzie nie bardzo szeroka stacja kolejowa w podziemiu).


Analfabetyzm, nawet wtórny, można wyleczyć.
Góra
 PM off  
      
Wypoczynek w Egipcie 🏝️ 🌊 All inclusive nad Morzem Czerwonym za 1861 PLN Wypoczynek w Egipcie 🏝️ 🌊 All inclusive nad Morzem Czerwonym za 1861 PLN
Phuket w porze suchej❗😲 12 dni na wyspie za 4127 PLN ✈️ + 5⭐ 🛏️ Phuket w porze suchej❗😲 12 dni na wyspie za 4127 PLN ✈️ + 5⭐ 🛏️
 Temat postu: Re: CPK
#2002 PostWysłany: 20 Maj 2024 15:58 

Rejestracja: 24 Sty 2014
Posty: 84
jaco027 napisał(a):
@Istvan raczyles jednak wyrwac czesc zdania z konteksu

Ach no tak, kontekst zmienia wszystko - teraz to juz nie jest jechanie po Wilku. No i jeszcze trzecia osoba. Bo oczywiscie Ty w ogole tak nie myslisz, a zasadniczno to sie pewnie nawet z tym nie zgadzasz?
No prosze cie ;) szanujmy swoja inteligencja.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2003 PostWysłany: 20 Maj 2024 16:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5350
platynowy
Myslalem, ze jednak dyskutujemy CPK, ale niech tam: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kontekst
i ciekawiej: https://en.wikipedia.org/wiki/Context_(linguistics)
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2004 PostWysłany: 20 Maj 2024 17:16 

Rejestracja: 31 Lip 2016
Posty: 555
Loty: 55
Kilometry: 120 474
niebieski
Takie info

Załączniki:
prezydent.JPG
prezydent.JPG [ 111.3 KiB | Obejrzany 1399 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2005 PostWysłany: 21 Maj 2024 03:45 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 786
niebieski
Przemm napisał(a):
Jeśli nie wiesz, czym się zajmujemy (ta wypowiedź odnosiła się do moich słów) zawodowo, to skąd ta sugestia, żeby porozmawiać z kimś z branży lotniczej o szczegółach procesu certyfikacji - czyż nie jest to założenie, że nie znamy się na tym, w tym na tworzeniu dokumentacji operacyjnej? A może znamy się, może przez lata ja tworzyliśmy albo współtworzyliśmy? Sugeruję więcej konsekwencji i unikanie robienia założeń co do ludzi, o których - jak sam twierdzisz - nie wiesz czym się zajmują czyli na czym się znają.

Przemm napisał(a):
w przypadku trudności ze zrozumieniem można poprosić mądrzejszych o wyjaśnienia zamiast pisać coś bez sensu.

Przemm napisał(a):
(w tym poprosić o wyjaśnienia mądrzejszych w razie konieczności)


Sugestię że jestem za mało mądry zrozumiałem. Nie boli mnie to, dlatego jako głupszemu wytłumacz mi proszę co chciałeś przekazać swoim postem? Identyfikujesz się jako osoba z branży lotniczej do której się odwoływałem i chciałbyś wskazać, że te kilkaset tysięcy na "papierologię" to dużo? Certyfikacja przewoźnika = wyłącznie tworzenie dokumentacji operacyjnej?
Przemm napisał(a):
A w swojej wypowiedzi nie krytykowałem wydania na dokumentację kilkuset tysięcy (PLN)

Jeśli dobrze zrozumiałem chociażby powyższy cytat z Twojej wypowiedzi, to chyba nie..? Ale niniejszym proszę mądrzejszego o wyjaśnienie.

A może chodzi o to, że odpowiadałeś kiedyś za proces chociażby tego uzyskania AOC? Za tworzenie nie tylko INOPów czy dokumentacji technicznej, ale też uzyskiwanie wszystkich pozwoleń niezbędnych dla funkcjonowania linii?
Bo serio nie do końca rozumiem na którą część mojej wypowiedzi się obruszasz? Pewnie to ten niedobór IQ. Sorry. Bo że z dokumentacją operacyjną/techniczną etc miałeś do czynienia i z grubsza czym się zajmowałeś zawodowo można wywnioskować z Twoich wpisów, tylko nie wiem co to ma do czego...

Przemm napisał(a):
wskazywania jako sukces spółki tego, że spółka wynajęła ludzi, aby to stworzyć. Każdy głupi (że tak kolokwialnie to określę) potrafi wynająć fachowca ale niekoniecznie pokazuje to jako główny sukces.


A to jest przez Wilka wskazywane w którymkolwiek miejscu jako sukces, czy wyjaśnienie działań na które zostały spożytkowane kwoty (jak rozumiem zgadzamy się, że raczej niewygórowane i racjonalne), które są mu zarzucane w tym serio żenującym twitcie jako praktycznie zmalwersowane?

Takie było zadanie tej spółki na tamtym etapie - stworzyć podmiot, który w razie czego przejmie wszystkie aktywa LOT, a który nie będzie objęty zakazami KE w razie ewentualnej konieczności uzyskania pomocy publicznej.
A że ryzyko wsparcia taką pomocą w pewnym momencie ustało (pandemia w odwrocie, można latać etc), to cel istnienia podmiotu ustał, stąd decyzja o zakończeniu projektu. Właśnie żeby nie generować dalszych kosztów bez sensu. Czy Twoim zdaniem mieli dalej ładować w niego hajs, tylko po to żeby udowodnić że dobre papiery złożyli i uzyskali ten certyfikat? Wtedy by nie było pretensji o "malwersacje"? Czy może właśnie wtedy byłyby uzasadnione?
Czy problemem jest, że zatrudniono do tego ludzi?
Też nie rozumiem, Wilk sam miał to pisać? Ja wiem, że w LOT są zatrudnieni pracownicy, którzy robią tego typu rzeczy w ramach swoich zadań pracowniczych, ale właśnie - w LOT. To inny podmiot. Mieliby świadczyć pracę na rzecz innego pracodawcy? Na jakiej podstawie? Może trzeba by ich zatrudnić, tudzież "wynająć" - jak sam to ująłeś..?
Mam nadzieję, że powyższe pytania nie urażą Twojej mądrości i uda mi się poznać na nie odpowiedzi. Chętnie się dkoształcę.

Przemm napisał(a):
Aczkolwiek pisanie bez sensu nie jest zakazane, zwłaszcza jeżeli nikomu nie szkodzi.


Uf, dzięki!

PS. nigdy w życiu (a już zwłaszcza po greenbergu) nie przeszłoby mi przez myśl, że przyjdzie mi zabierać jakikolwiek głos w obronie Wilka. Ale gdzieś chyba są jakieś granice obiektywizmu...

jaco027 napisał(a):
Zmiany - no chyba juz nowa ekipa odeszla od wersji:
- Baranow - centralny hub przesiadkowy w Polsce,


Skąd to wywnioskowałeś? Gdzieś jest info, że CPK ma nie być hubem przesiadkowym? Albo że gdzieś w Polsce ma powstać inny?

jaco027 napisał(a):
- CPK jako alternatywa dla lotnisk regionalnych


Trochę logicznym wydaje się takie założenie, ale na szybko nie znajduje teraz w necie info że faktycznie takie przyjęto przy tworzeniu założeń CPK "w wersji PIS".

jaco027 napisał(a):
- KDP - jest urelaniane - nie ma planow ostatecznych - zdaje sie ze na to potrzeba tez troche czasu (ale zalazenia sa), ale i to co bylo wczesniej, to bylo wrzucenie wszystkiego co sie rusza np. w PKP PLK do wielkiego wora podciagniecie pod KDP


Ale jaki konkret jest? Bo ja się odnoszę do Komisji Infrastruktury jeszcze z bodaj kwietnia, gdzie były z grubsza przedstawiane własnie założenia o których wspominasz - co z komponentu kolejowego pozostanie w planie i na moje kaprawe ucho było tam spokojnie z 70% założeń CPK "w wersji PIS". To taka rewolucyjna zmiana?

jaco027 napisał(a):
- skalowalnosc - terminala - juz sa przebakiwania, ze pierwotny byl przewymiarowany i byc moze nie potrzeba tyle pirsow na poczatkowym etapie. Mowa byla o przewymiarowaniu stacji kolejowej dla CPK - tez przebakiwania o zmianach


Tak, z tego co wiem tu faktycznie ma dojśc do sporej redukcji

jaco027 napisał(a):


Co konkretnie mam wyczytać w tych linkach? Tylko takich konkretnych serio informacji, nie "faktów medialnych".
Poza nierealnoscią harmonogramów, co raczej dla wszystkich jest i było oczywiste.

jaco027 napisał(a):
Nie rozumiem? No bo krytykujesz i jednoczesnie... pochwalasz?


Pochwalam decyzję o rozbudowie, krytykuję jej kształt. Obawiam się, że nie przyniesie zakładanych korzyści i wygeneruje sporo nowych problemów.

jaco027 napisał(a):
wszystko spuszczasz po brzytwie


Nadal nie wiem co spuszczam po brzytwie.

jaco027 napisał(a):
To tak na szybko - relanie WAW ma na dzisiaj 2 glowne problemy: normy halasu (i ogolnie halas nad aglomeracja) i dostepnosc slotow. Obydwa sa lekko powizane.


Nie lekko. Są nierozerwalnie powiązane. Przy czym gdyby nawet zlekceważyć pierwszy, to drugi i tak się pojawi, choć ciut później.

jaco027 napisał(a):
Ale, jak podawalem przyklady innych dwu/tri/szescioportow w EU raczyles sie nie odniesc wcale


Nie jest to prawdą. Żaden z przykładów które podałeś nie funkcjonuje skutecznie, a i tak większość z nich powstawała gdy nie było tak rygorystycznych przepisów dotyczących administracyjnych podziałów ruchu i przydzielania slotów.

jaco027 napisał(a):
jak to jest mozliwe, ze jednak teraz normy sreodowiskowe, ilosc operacji i sciezki nie beda problemem na WAW i WMI jesli ilosc PAXow na samym waw ma sie zwiekszyc z obecnego maxa 20mln PAX do 35-40mln PAX? Panowie L i M (oraz zespol PPL/CPK) zapomnieli o tym? :-)


To jest bardzo zasadne pytanie i odpowiedź na nie jest smutno prosta - nadal są problemem. Dlatego te 35-40 mln PAX w WAW traktuję nadal jako zaklinanie rzeczywistości i fakt medialny, bo na kilka konceptów zaradzenia problemowi które do mnie dotarły, żaden z nich się nie broni... No, chyba że znów "cel uświęci środki" i "zrobimy jak ma być", a konsekwencje spadną potem na kogoś innego. Pożyjemy zobaczymy.

jaco027 napisał(a):
Jescze raz sie spytam, gdzie bylibysmy w 2028 na WAW, jesli wszystkie hurraoptymistyczne plany CPK/KDP/Y nie zostyalyby dowiezione na koniec 2027?


Moim zdaniem wcale nie tak daleko głębiej w dupie niż i tak będziemy. Niestety kluczowy moment został przespany i teraz jest takie trochę "szybko, zanim zorientują się że to kompletnie bez sensu".
No, chyba że "uratuje" nas jakieś tąpnięcie na rynku i odwrót ludzi od latania. Co też jest niewykluczone, ale z dzisiejszej perspektywy to wróżenie z fusów...
Góra
 Profil Relacje PM off
Gregggor lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#2006 PostWysłany: 21 Maj 2024 05:53 

Rejestracja: 23 Wrz 2019
Posty: 1422
Loty: 42
Kilometry: 111 152
niebieski
Od kilku stron można zaobserwować kaskadowe, wielopiętrowe cytowanie i odpowiadanie nań, z którego niewiele wynika prócz poprawiania sobie nastroju piszących. Jest moc.
:roll:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2007 PostWysłany: 21 Maj 2024 10:20 

Rejestracja: 24 Sty 2014
Posty: 84
Lepsze kaskadowe, wielopiętrowe posty wypunktowujace jak niektorzy rozmijaja sie z prawda, niz wrzucanie linkow do twitterowych postow ruskich trolli...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2008 PostWysłany: 21 Maj 2024 10:27 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 755
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
Wg informacji mediów, spółka CPK będąca wnioskodawcą w postepowaniu o wydanie decyzji lokalizacyjnej, dostarczyła uzupełnienie wniosku. A zatem, jeśli to, co dosłano, okaże się wystarczające, to by oznaczało, że wniosek jest kompletny.

https://next.gazeta.pl/next/7,151003,30 ... 6214248926

https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosc ... 20997.html

W końcu października złożono wniosek. Już w lutym urząd poinformował CPK, że wniosek wymaga uzupełnienia i - jak rozumiem - wezwał do uzupełnienia a 20 maja dostarczono uzupełnienie.

Jeśli wniosek okaże się kompletny, to ciekawe kiedy może być decyzja?
Góra
 Profil Relacje PM off
j_a lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#2009 PostWysłany: 28 Maj 2024 00:04 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1066
niebieski
Ostateczny argument w sprawie budowy CPK, game changer po prostu :shock:

W trakcie poniedziałkowego przemówienia w Koninie prezydent Andrzej Duda wiele mówił o rozwoju. Jego wystąpienie zdominowały tematy inwestycyjne, w tym plany budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Prezydent rysował przed Polakami niezwykle ambitne wizje. - Jeżeli będziemy się rozwijali i będziemy coraz zamożniejsi, to coraz więcej ludzi nie tylko będzie chciało korzystać z transportu lotniczego, ale proszę państwa, będzie miało swoje samoloty - mówił.

- Ci z naszych rodaków, którzy doczekają się prywatnych aeroplanów - zaznaczył Duda - "będą potrzebowali lotnisk, będą potrzebowali miejsc, gdzie te samoloty będą mogły być parkowane, przetrzymywane".


https://tvn24.pl/polska/andrzej-duda-w- ... -st7936816

Tego można posłuchać, ale na własną odpowiedzialność :roll:
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#2010 PostWysłany: 28 Maj 2024 09:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5350
platynowy
Sorry za wtret /polityczny/, ale ad vocem do powyższego. Bo to w sumie jest hit nad hity!!!
Kiedys jeden premier powiedzial:
Cytuj:
Prawdziwego mężczyznę poznaje się nie po tym, jak zaczyna, ale jak kończy.

Obawiam sie, ze w powyzszym przypadku obydwa konce historii sie chwieja... :-(
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Prokur ... 97977.html
PS. Aby nie bylo, obiecuje nastepny post juz w temacie CPK.
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
j_a lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#2011 PostWysłany: 29 Maj 2024 19:44 

Rejestracja: 18 Gru 2011
Posty: 289
niebieski
Wybaczcie lenistwo ale nie chce mi się przedzierać przez 100 stron. Jest gdzies rzetelna i konkretna analiza mozliwosci rozbudowy Okęcia?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2012 PostWysłany: 29 Maj 2024 20:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5350
platynowy
@dlugi_szmul Przepraszam ale na co liczysz? Na to, ze ktorys forumowicz lub jakas firma konsultingowa dokonala oceny projektu, ktory pojawil sie jakies 2-3 tygodnie temu?
I jakie sa wymogi, aby byla a) rzetelna b) konkretna ?
E: tu masz garsc informacji: https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosc ... 20891.html
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2013 PostWysłany: 30 Maj 2024 16:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Wrz 2015
Posty: 948
Loty: 60
Kilometry: 76 028
niebieski
jaco027 napisał(a):
@dlugi_szmul Przepraszam ale na co liczysz?


Na kałszkwał, no a na co?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2014 PostWysłany: 31 Maj 2024 11:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2011
Posty: 2010
srebrny
My tu gadu gadu, a kolejne przetargi na audyty zewnetrzne sa unieważniane, w tym tygodniu dla części kolejowej i marketingu: https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosc ... 21045.html
Oficjalne komunikaty w kwietniu mowily, ze wydluzenie terminow wynikalo z checi "otrzymania jak największej liczby ofert od potencjalnych audytorow". W rzeczywistosci okazalo sie, ze nie udalo im sie zdobyc chocby jednej oferty. Dwa dni temu (29/05) mialy byc rozstrzygniete dwa kolejne przetargi: na audyty projektów i z obszaru lotniskowego. Ale wyglada na to ze i tam bedzie fiasto. Przez pol roku pracy ekipa Laska nie byla w stanie rozpoczac chocby jednego audytu zewnetrznego...

A tymczasem zdaje sie, ze zbliza sie "wiekopomna chwila" :) Dosc dluga, ale ciekawa rozmowa w OKOpress analizujaca CPK od strony politycznej:

_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2015 PostWysłany: 04 Cze 2024 19:43 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3753
srebrny
no i budujo...

Donald Tusk podjął decyzję w sprawie budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego — przekazał "Puls Biznesu". Premier ma dać w tej sprawie zielone światło, zmienić ma się jednak termin oddania CPK do użytku.

https://wiadomosci.onet.pl/kraj/co-dale ... je/745d4g2
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2016 PostWysłany: 05 Cze 2024 13:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sie 2010
Posty: 5079
HON fly4free
https://businessinsider.com.pl/gospodar ... ka/q7leef7
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2017 PostWysłany: 05 Cze 2024 18:49 

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 48
ale będą teraz szpagaty :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2018 PostWysłany: 05 Cze 2024 21:00 

Rejestracja: 24 Sty 2014
Posty: 84
Trzaskowski juz troche zmienil zdanie:
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/wlochy/trz ... -st7949246

Ale jednoczesnie wspomnial o chyba nowym, dosc abstrakcyjnym pomysle: "I takie zapewnienia rząd składa, że oba te projekty - ten zupełnie inny, racjonalny projekt CPK oraz utrzymanie Okęcia - mogą się wzajemnie uzupełniać - zaznaczył Trzaskowski."
Czyli co, juz nie triport, tylko quadroport "CPK+Okecie+Modlin+Radom"....? :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off
Grzenio1970 lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#2019 PostWysłany: 05 Cze 2024 21:20 

Rejestracja: 27 Lut 2015
Posty: 453
niebieski
Lasek dodaje do tego jeszcze Łódź więc może nawet pięcioport.
Blado to wygląda jeśli nawet zapowiadanych audytów nie potrafią zorganizować.

Image
_________________
Patron Radio WNET
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2020 PostWysłany: 06 Cze 2024 06:51 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 755
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
@Istvan
W jakim znaczeniu pomysł pozostawienia lotniska Okęcie jest wg Ciebie abstrakcyjny? Jako oderwany od rzeczywistości czy raczej niemożliwy do zrozumienia? Mam na ten temat inne zdanie i uważam, że można rozważyć pozostawienie Okęcia wzorem Le Bourget. I tu, i tam działają spółki świadczące usługi lotnicze, w tym duża baza obsługowa czy spółka świadcząca wynajem samolotów dyspozycyjnych-biznesowych. A zatem nie rozumiesz tej idei, uważasz ją za oderwaną od rzeczywistości, czy zastosowałeś jeszcze inne znaczenie słowa abstrakcyjny?
Góra
 Profil Relacje PM off
FUX lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 114  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: bigosm oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group