Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 ... 114  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: CPK
#1761 PostWysłany: 23 Mar 2024 13:35 

Rejestracja: 23 Wrz 2019
Posty: 1434
Loty: 42
Kilometry: 111 152
niebieski
I co to da?
W kwestii zwolnienia slotów kompletnie nic.
Góra
 Profil Relacje PM off
QbaqBA lubi ten post.
 
      
Zimowy weekend w Wenecji 🇮🇹🌉 Przedświąteczny city break za 629 PLN 😍 Zimowy weekend w Wenecji 🇮🇹🌉 Przedświąteczny city break za 629 PLN 😍
Piękna Apulia w pięknej cenie 🇮🇹 Loty do Bari od 152 PLN 😍✨ Piękna Apulia w pięknej cenie 🇮🇹 Loty do Bari od 152 PLN 😍✨
 Temat postu: Re: CPK
#1762 PostWysłany: 23 Mar 2024 14:50 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 787
niebieski
Anonymous napisał(a):
Okęcie też jest lotniskiem cywilno-wojskowym.


Nie, nie jest. To, że jest płyta i terminal wojskowy o niczym nie świadczy. Tak samo jak klasy czy elementy przestrzeni, jak to wcześniej było też sugerowane.

FUX napisał(a):
I co to da?
W kwestii zwolnienia slotów kompletnie nic.


Oczywiście, że nic. Lotnictwo państwowe jest wyłączone z regulacji slotowych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1763 PostWysłany: 23 Mar 2024 15:04 

FUX napisał(a):
I co to da?


Teren da. O miejscu pisałem. Rozbudowa terminala i takie tam. ;)
Góra
 PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1764 PostWysłany: 23 Mar 2024 15:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2011
Posty: 2010
srebrny
Anonymous napisał(a):
Poza tym z tego co słyszałem to bardziej chodzi o przeniesienie bazy rządowej do Radomia i zwolnienie w ten sposób miejsca na Okęciu. ;)

Kolega kolegi mowil? ;) A powyzej kolega z forum wlasnie Ci napisal, ze w kontekscie slotow to bez znaczenia.

Mozna zaklinac rzeczywistosc, liczac ze na Okeciu dobuduje sie to czy tamto, ze pasazerow to w sumie nie bedzie az tak duzo, a jak juz to lowcostowi, ze LOT i tak juz nie bedzie rosl... A fakty sa takie ze Warszawa bedzie potrzebowac wiekszego lotniska i pytanie co z tym "fantem" zrobic. Czy rozbudowa WMI+WAW jest lepszym rozwiazaniem niz nowe lotnisko?

Najwiekszym problemem CPK jest to, ze stal sie projektem tak upolitycznionym, ze nowemu rzadowi ciezko bedzie go zaakceptowac (zreszta, podobny case mieli w Mexico City i dzis mecza sie z dwoma osobnymi lotniskami). A i tu na forum niektorzy nie potrafia napisac merytorycznego postu bez dodawania "pisowskich" przymiotnikow.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1765 PostWysłany: 27 Mar 2024 13:55 

Marek Serafin we własnej osobie. ;)

Cytuj:
Opinie: Proces decyzyjny CPK. Rola audytu merytorycznego

Wygląda na to, że to audyt merytoryczny komponentu lotniskowego ma przesądzić o tym czy projekt CPK będzie realizowany.Moim zdaniem wynik analizy będzie musiał być zero-jedynkowy. Pisze Marek Serafin.

Przygotowane materiały, ewentualnie po niewielkich, kosmetycznych zmianach uzasadniają decyzję o realizacji projektu albo przygotowane materiały nie dają podstaw do uruchomienia projektu. W tym przypadku prace analityczne dotyczące średnio i długoterminowych rozwiązań problemu ograniczeń przepustowości lotniskowej w Polsce Centralnej i okolicach będą musiały być rozpoczęte prawie od nowa z wykorzystaniem zgromadzonych już materiałów. W dość krótkim czasie i przy ograniczonych środkach nie będą możliwe fundamentalne zmiany oznaczające "nowe CPK". Moim zdaniem wynik tych analiz jest oczywisty.

Audyt powinien sprawdzić nie tylko wiarygodność przedstawionych analiz i prognoz, ale również ich kompletność. A tu, według upublicznionych materiałów jest bardzo źle. Jedyny merytoryczny, rynkowy materiał na który decydenci i spółka się powołują to prognozy IATA. Tu warto zauważyć, że najnowsza, istotnie obniżona prognoza, została przygotowana po tym, jak spółka przedstawiła wszystkie kluczowe materiały, również finansowe.

Brakuje natomiast, między innymi:

Pogłębionej, analizy obecnej sytuacji rynkowej, a szczególnie konkurencyjnej, w naszym regionie i całej Europie oraz wielowariantowej, wieloletniej prognozy jej rozwoju. Jest to szczególnie ważne ze względu na przyjęte, mówiąc bardzo delikatnie, szalenie ryzykowne założenie, że CPK stanie się głównych hubem dla Europy Środkowo-Wschodniej. Już tylko przyzwoita analiza obecnej sytuacji konkurencyjnej pokazałaby, że jest to założenie księżycowe. Tymczasem ma ono fundamentalne znaczenie. Taka analiza jest absolutnie konieczna, gdyż większość przyrostu ruchu w CPK, w porównaniu z WAW ma, wg prognozy IATA, stanowić szalenie konkurencyjny i trudno-przewidywalny ruch tranzytowy. W roku 2035 ruch bezpośredni ma wzrosnąć w porównaniu z 2019, o 6,3 mln, a tranzytowy o 8,5 mln, odpowiednio o 48,8 proc. oraz o 143,2 proc.. Koniecznością jest też analiza ryzyka związanego z tworzeniem w Polsce najpierw bardzo dużego, a potem wielkiego hubu. W projekcie CPK przyjęto, że tak ma być, a potem do tego założenia szukano uzasadnień i pasujących analiz.

Analizy rozwoju sytuacji rynkowej w regionach Polski, które miałyby być obsługiwane przez lotniska warszawskie. Chodzi głównie o strukturę popytu - ruch linii tradycyjnych oraz tanich i czarterowych. Infrastruktura lotniskowa powinna być dostosowana do tych przyszłych potrzeb.

Analizy możliwości zwiększenia przepustowości lotnisk warszawskich. Szczególnie rażąco fałszywe jest założenie, że decyzja środowiskowa, już nieobowiązująca zamraża przepustowość WMI na poziomie 4 mln. To powinien być punkt wyjścia do nieistniejącej analizy alternatywy dla obecnego CPK.

Jakiejkolwiek analizy efektywności i podstawowego sensu koncepcji szprych obsługiwanych przez wielki terminal kolejowy przy CPK. Dodatkowo w ostatniej prognozie IATA przyjęto, że zdecydowaną większość ruchu krajowego, bezpośredniego do WAW i tranzytowego przez CPK nadal obsługuje LOT i ewentualni inne linie lotnicze. Przewozy szprych, dostarczające ruch tranzytowy to tylko kilkaset tysięcy pasażerów. W pierwszych latach: 200-300.

Przy tak gigantycznej inwestycji absolutnie konieczna jest nie budząca podstawowych wątpliwości całościowa „Strategia rozwoju polskiego lotnictwa cywilnego”. Tymczasem przez wiele lat projekt CPK był najpierw przygotowywany, a potem przystąpiono do jego realizacji przy braku takiego dokumentu. Pierwsza wersja strategii, przygotowana w połowie roku 2021 została mocno skrytykowana i wyrzucono ją do kosza. Druga, moim zdaniem, niewiele lepsza została przyjęta przez rząd tuż przed wyborami.

Jest oczywiste, że merytorycznie, rynkowo cały projekt CPK opiera się na prognozie IATA. Tymczasem w normalnej sytuacji prognoza ruchu jest zwieńczeniem analiz rynkowych, wielowariantowych, w sytuacji, gdy mówimy o dwudziestoletnim horyzoncie czasowym. Podważenie wiarygodności prognozy IATA podważa całe uzasadnienie tej inwestycji. Jest ona też punktem wyjścia do analiz finansowych.

Dopiero w przypadku aktualnej prognozy udostępniono istotną jej część. Wcześniej znane były tylko fragmenty nie składające się w logiczną i spójną całość.

Popatrzmy na najważniejsze, znane elementy tej prognozy:

Konieczne jest powtórzenie głównego założenia rynkowego - CPK ma być głównym hubem dla Europy Środkowo-Wschodniej. Powinniśmy chyba przyjąć, że to założenie nie jest wynikiem analiz grupy IATA lecz otrzymali je od zamawiającego. Jeżeli tu się mylę, to chyba nie tylko ja chętnie zapoznam się z analizami IATA ,które uzasadniają realność, a właściwie prawie pewność osiągnięcia takiego celu. A może Grupa IATA przyjęła założenie, powtarzane przez decydentów i ich doradców i zupełnie fałszywe, że główne huby regionu muszą być w nim położone? I przypomnijmy - Wiedeń jest położony bardziej centralnie w naszym regionie niż WAW. W oficjalnych mini-analizach pomijany jest z przyczyn polityczno- historycznych, a nie geograficzno-rynkowych.

Zamrożono ruch w WMI na poziomie 4 mln, co oznacza, że w roku 2035 około 9–10 mln pasażerów tanich linii i linii czarterowych jest zmuszonych do korzystania z CPK. W roku ubiegłym ten ruch w WMI i WAW wyniósł około 9,5 mln pasażerów. Tymczasem już teraz wiemy, że uruchomiono proces rozbudowy WMI umożliwiającej zwiększenie docelowo przepustowości portu o, co najmniej 6 mln pasażerów . To oznacza, że w odniesieniu do ruchu bezpośredniego z/do CPK prognoza IATA jest drastycznie zawyżona.

Materiał IATA podaje, że w roku 2035 wysokie opłaty w CPK spowodują, że ruch tanich linii będzie zaniżony o 1,1 mln pasażerów. Dokładność tej prognozy, z wielu powodów jest wątpliwa. A czy jest analiza mówiąca, o ile pasażerowie będą przepłacali, gdy zamiast z taniej infrastruktury zostaną zmuszeni do korzystania z super drogiej?

Struktura ruchu w CPK jest zupełnie nieprawdopodobna. Niespotykana na rynku lotniczym. Przewiduje, że w roku 2035 ruch bezpośredni wyniesie 19,2 mln z tego, w wariancie bardzo, bardzo ostrożnym, około 8-9mln pasażerów tanich i czarterowych. Czyli bezpośredni ruch linii tradycyjnych wyniósłby około 10,7 mln z tego około 8 mln to pasażerowie LOT-u. Tymczasem przewidywany ruch tranzytowy to 14,2 mln pasażerów. LO miałby znacznie poniżej 40 proc. ruchu bezpośredniego - to niemożliwa struktura, poczynając od tego, że ruch tranzytowy jest istotnie tańszy niż bezpośredni i więcej niż wątpliwa byłaby rentowność zdecydowanej większości połączeń LO. A dodatkowo graniem w biznesową ruletkę jest próba bazowania, w tak ogromnym stopniu, na ruchu tranzytowym szalenie konkurencyjnym i mało przewidywalnym. Lista gigantów konkurujących o rynek tranzytowy jest bardzo długa i ciągle rośnie. Teraz już wiemy, że do gry niedługo wejdą Saudyjczycy i linie z subkontynentu indyjskiego.

Prognoza zakłada ponad trzykrotny wzrost udziału w rynku tranzytowym Europa–Azja. Nierealne, a na pewno, bardzo mało prawdopodobne z powodu konsolidacji rynkowej. Jeden dodatkowy przykład prawie księżycowej prognozy. W roku 2035 ruch tranzytowy pomiędzy Południową Azją (głównie Indie) i Ameryka Północną miałby wynieść 1,2 mln, czyli na trasach CPK – Azja Południowa 600 tys. Aby taki wynik osiągnąć to LOT musiałby latać do Indii i okolic kilkanaście razy dziennie, nawet przy hurra-optymistycznym założeniu, że na każdym rejsie jest aż 60 pasażerów z/do USA/Kanady. Jednocześnie to przykład wyjątkowo mało przewidywalnych możliwości. Indyjskie linie złożyły ogromne zamówienia na nowe samoloty. Gigantyczna jest wciąż ekspansja przewoźników z Zatoki Perskiej i THY. A na końcu jest problem rozkładowy. Aby zapewnić dobre tranzyty konieczne jest oferowanie co najmniej dwóch rejsów dziennie. Gigantyczni konkurenci mają takie możliwości i niektórzy z nich, dodatkowo, mają partnerów handlowych w regionie – umowy code share. W przyszłości bardzo prawdopodobne jest, że giganci azjatyccy i europejscy zaczną zawierać umowy joint venture. To dodatkowo ograniczy możliwości LOT-u.

Prognoza zakłada, że LOT nadal wykonuje operacje krajowe dowożące ruch tranzytowy i tylko około 200-300 tys. pasażerów korzysta z tranzytów kolejowych. Jest to zupełnie sprzeczne z koncepcja szprych, które w takiej sytuacji pozbawione są jakiegokolwiek sensu. Nie mówiąc już o gigantycznych stratach finansowych.

Jeśli od prognozy IATA odejmiemy większość ruchu krajowego oraz bardzo istotną część ruchu czarterowego i taniego, który mógłby korzystać z WMI, to nawet utrzymując ten super optymistyczny poziom ruchu tranzytowego, zejdziemy, dla roku 2035, znacznie poniżej 30 mln pasażerów.

Ocena prognozy cargo powinna być dokonano wspólnie przez eksperta od rynku pasażerskiego i towarowego, gdyż pewny element tej prognozy to wykorzystywanie rejsów pasażerskich do przewozu towarów. Prognoza IATA ma, w znacznym stopniu, charakter popytowy. Zakłada się, że integratorzy - operatorzy samolotów all-cargo będą korzystali z lotniska. Jednak to tylko możliwość, hipoteza. To, co pewne to pasażerskie rejsy interkontynentalne LOT-u.

Prognoza zakłada, że CPK będzie miało 30 proc. udziału w węgierskim rynku cargo. Księżyc, gdy dwa gigantyczne huby cargo – Frankfurt i Lipsk są w bardzo podobnej odległości, co Warszawa, a dochodzi jeszcze znacznie bliższy Wiedeń i Monachium. Hurra optymistyczne jest najważniejsze założenie, że CPK będzie miało 50 proc. udziału w polskim rynku. Wystarczy wziąć pod uwagę ogromną różnicę pomiędzy siatką i oferowaniem cargo LO, również w przyszłości, i konkurentami, a głównie Lufthansą Cargo oraz spółką joint venture LH-DHL operującą z Lipska, aby uznać, że to prognostyczny hurraoptymizm.

Reasumując prognozy IATA – pasażerska i cargo są zbyt mało wiarygodne, aby mogły stanowić podstawę do tak gigantycznej inwestycji. Powtórzmy, na największym stopniu ogólności – zakładają, że skokowy rozwój przewozów tranzytowych LO jest pewny, nie uzasadniając tego w żaden konkretny i precyzyjny sposób.

I w tym kontekście należy, po raz kolejny zwrócić uwagę, że prognoza IATA w ogóle nie bierze pod uwagę konsolidacji rynku lotniczego. Ten trend, to zagrożenie zupełnie nie jest brany pod uwagę. I jeszcze dwie ważne i pomijane, najprawdopodobniej, kwestie:

LOT w przypadku ruchu tranzytowego korzysta w WAW z ogromnych zniżek od opłat lotniskowych - 83 proc.. Nawet zbliżony poziom nie byłby możliwy na tak drogim lotnisku,

Ogromny udział ruchu tranzytowego oznacza znacznie niższy poziom wpływów ze sprzedaży lotniskowych i konsumpcji w barach i restauracjach. Ci pasażerowie biegną z gate'u do gate'u.

A może CPK, tak, ale znacznie później lub tak, ale mniejsze?

Nie. Konieczne są nowe analizy dotyczące modelu biznesowego nowego lotniska i struktury podażowej lotnisk w Polsce Centralnej – infrastruktura dla linii tradycyjnych versus dla linii tanich i czarterowych oraz kwestia szprych. Nie ma presji czasu, która mogłaby skłaniać nas do przyjęcia bardzo wątpliwego rozwiązania bez koniecznych analiz – poczynając od wiarygodnych analiz rynkowych.

Mniejsze CPK byłoby równie nierentowne, bo część kosztów pozostałaby na tym samym poziomie, a poza tym byłoby tylko nieco większe, za to niebotycznie droższe od WAW.

Widzimy, że szczególnie obrońcy projektu wielkiego, nowego lotniska, walczą o zdanie milionów Polaków. Fundamentalni krytycy powinni mieć, moim zdaniem, prosty przekaz:

Na pieniądze, które miałyby być wydane i w znacznej części zmarnowane na CPK czeka służba zdrowia, edukacja, mieszkalnictwo,

W dość odległej przyszłości Polska Centralna potrzebuje nowego lotniska, ale musi być ono zaprojektowane tak, aby miało ogromne szanse na rentowność i aby razem z innymi lotniskami w regionie, jak najefektowniej obsługiwało wszystkie ważne rodzaje ruchu lotniczego. Zarówno tradycyjny/tranzytowy, jak i tani i czarterowy. CPK nie spełnia żadnego z tych kluczowych warunków.
https://www.pasazer.com/news/465112/opinie,proces,decyzyjny,cpk,rola,audytu,merytorycznego.html


Bodaj po raz pierwszy w tak bezpośredni sposób w publicznej przestrzeni ktoś w końcu powiedział: CPK, owszem, ale jako zaWAW i nic więcej. Oby było więcej takich głosów.

Polska potrzebuje rozrostu Krakowa, Katowic, Gdańska, Poznania i ewentualnego nowego Okęcia, a nie pępka świata w Baranowie.
Góra
 PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1766 PostWysłany: 29 Mar 2024 18:29 

Rejestracja: 01 Lut 2018
Posty: 108
Jest wakat na stanowisku Prezesa CPK możecie się zgłaszać do 8 kwietnia. Rozmowy kwalifikacyjne zaczną się 11 kwietnia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1767 PostWysłany: 29 Mar 2024 18:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2011
Posty: 2010
srebrny
Anonymous napisał(a):
Bodaj po raz pierwszy w tak bezpośredni sposób w publicznej przestrzeni ktoś w końcu powiedział: CPK, owszem, ale jako zaWAW i nic więcej. Oby było więcej takich głosów. Polska potrzebuje rozrostu Krakowa, Katowic, Gdańska, Poznania i ewentualnego nowego Okęcia, a nie pępka świata w Baranowie.
Raczej oby jak najmniej takich glosow :lol: Marek-nie da sie-Serafin nie pierwszy raz "konstruktywnie" komentuje, zadna nowosc... Ale co do jednego sie zgadzamy: niedlugo Okecie bedzie za male.

A tymczasem kolejny przetarg na audyt anulowany, tym razem finansowy. Ida jak burza...
https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci-2/inf ... sowego-cpk
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1768 PostWysłany: 29 Mar 2024 23:27 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5488
srebrny
Gregggor napisał(a):
Czy rozbudowa WMI+WAW jest lepszym rozwiazaniem niz nowe lotnisko?

tak jest. czego nie rozumiesz ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1769 PostWysłany: 29 Mar 2024 23:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2011
Posty: 2010
srebrny
Nie, nie jest.
I tak mozemy sobie dywagowac, a postepow z lotniskiem ani w jedna ani w druga strone brak...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
jackrabbit lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1770 PostWysłany: 30 Mar 2024 01:42 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5488
srebrny
alez oczywiscie ze jest. tania rozbudowa WMI plus WAW sprawi ze bardzo kosztowny projekt CPK nie bedzie narazie potrzebny.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1771 PostWysłany: 30 Mar 2024 06:55 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 764
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
Co do postępów z CPK to jak wiemy w końcu października złożono wniosek o tzw. decyzję lokalizacyjną, którą wojewoda poprzez swoich urzędników rozpatrywał (z pewnością pilnie i bez zwłoki) i już na początku lutego zawiadomiono, że wniosek wymaga uzupełnienia w terminie 60 dni. Niezależnie od audytów, ciekawe czy wniosek zostanie uzupełniony w terminie? Jeśli nie, to może dojść do zakończenia postepowania z powodu jego nieuzupełnienia, co oczywiście nie przeszkadza, by złożyć kolejny wniosek.

Zajrzałem na stronę CPK i są tam, jak rozumiem, nieaktualne informacje o harmonogramie i postępach prac, np:
"Złożenie wniosku o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego – uzyskanie decyzji planowane na III/IV kwartał 2023 r."
https://www.cpk.pl/pl/dla-mieszkancow/p ... -generalny
Plan był nawet dobry, szkoda, że złożono wniosek w terminie przewidywanego otrzymania decyzji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1772 PostWysłany: 30 Mar 2024 07:31 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1070
niebieski
Co do rozbudowy Okęcia to ciekawe były działania, które miały pokazać że "niedasię" nic już zrobić, trzeba zaorać i tylko CPK nas ocali. Taki drobny przykład, jak obrzydzić Okęcie i przy okazji dokopać samorządowi
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... zetek.html

Konsekwencje planu generalnego dla Lotniska Chopina od Bielan po Wilanów
W ratuszu początkowo traktowano zmianę jako czysto formalną.

Ale ponieważ w nowym planie wielkie otoczenie lotniska zapisano nie jako otulinę, ale jako integralną część planu, ma to fundamentalne konsekwencje dla ogromnego obszaru obejmującego część Bielan, pół Bemowa, pół Woli, niemal cały Ursus, całe Włochy i Ochotę, pół Mokotowa, prawie cały Ursynów i część Wilanowa.

"Mrożone wuzetki" z powodu planu generalnego lotniska na Okęciu
Choć w samym planie nie wpisano ograniczeń dotyczących maksymalnego zasięgu planu, to wynikają one z innych obowiązujących przepisów. Bartosz Rozbiewski, wicedyrektor miejskiego biura architektury wskazuje, że zgodnie z Prawem lotniczym (art. 55 ust. 9), dla terenów objętych planem generalnym należy obowiązkowo - to ważne! - sporządzić miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego, które muszą być zgodne z planem generalnym lotniska.
- A obowiązek sporządzenia planu zagospodarowania oznacza, że na takim terenie nie można wydawać decyzji o warunkach zabudowy – wynika to z art. 62 ust. 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym - mówi Rozbiewski. Stawia kropkę nad "i": - Skutkiem tego jest konieczność zawieszenia każdego wniosku o decyzję o warunkach zabudowy na tym obszarze.


Ps. Sporo jest bałaganu do posprzątania, oj sporo.
Góra
 Profil Relacje PM off
Przemm lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1773 PostWysłany: 30 Mar 2024 10:26 

PiS nigdy nie umiał w gospodarkę, a jego wyznawcy nigdy gospodarki nie rozumieli.

Jakiś czas temu pisałem, że w sprawie Okęcia pierwsze doniesienia są takie, że dużo pisiaki namieszali i dużo będzie do odkręcenia. To jest, jak widać, jedna z tych spraw. I gdzie są teraz ci wszyscy, którzy uważali, że Wild i Wilk (ten na szczęście już nadaje z kącika na szczotki i nikt rozsądny nie traktuje go poważnie) mieli podstawy do tego, żeby mówić, że Okęcie jest nierozbudowywalne?

Pisowskie dziadostwo powoli będziemy odkręcali, ale niestety narracja "CPK musi być, bo Okęcie już pod korek, a w Modlinie mgły i zero infrastruktury" pozostanie i ludzie łapać się na nią jeszcze będą.

Obecnie mamy taką sytuację, że rozbudowa Okęcia/Modlina i ewentualna budowa CPK są dokładnie na tym samym etapie przygotowań, bo Horała i s-ka nie zrobili nic, ale takie dokładne nic, w kwestii budowy. Staranie się teraz o pozwolenie na budowę CPK byłoby więc błędem. Najpierw poznanie możliwości Okęcia/Modlina, po stwierdzeniu co jeszcze pisiaki robili, żeby Okęcie zablokować i sprzedać na działeczki (rozbudowę terminali w kierunku południowym przykładowo - ostatnie wieści), a dopiero potem ewentualnie CPK i to tylko jako zaWAW, bo reszta Polski już o siebie zadba i swoje regionalne lotniska też rozbuduje.
Góra
 PM off
7 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1774 PostWysłany: 30 Mar 2024 15:04 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1070
niebieski
Takie podsumowanie "inwestycji" słusznie minionej władzy mi się nasunęło

Image
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
michcioj uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1775 PostWysłany: 01 Kwi 2024 08:05 

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 48
Ten "żart" idealnie podsumowuje twój poziom.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1776 PostWysłany: 01 Kwi 2024 08:13 

Rejestracja: 23 Wrz 2019
Posty: 1434
Loty: 42
Kilometry: 111 152
niebieski
Raczej oddaje rzeczywistość.
Ci bardziej spostrzegawczy, to już chwilę po 2015 to wiedzieli.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1777 PostWysłany: 01 Kwi 2024 11:02 

Każda autorytarna władza i jej wyznawcy boją się żartów ze swoich pomysłów, dlatego wynoszą je na ołtarze, żeby o tych pomysłach można było mówić tylko dobrze albo wcale.

Image
Góra
 PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1778 PostWysłany: 01 Kwi 2024 11:56 

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 48
czy ta władza autorytarna jest teraz z tobą w pokoju?
Góra
 Profil Relacje PM off
Grzenio1970 lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1779 PostWysłany: 01 Kwi 2024 12:49 

Rejestracja: 24 Sty 2014
Posty: 84
Niestety, na to wyglada @Polbos, niektorzy tutaj chyba mocno cierpia na syndrom sztokholmski i nie potrafia merytorycznie zdania napisac bez wspominania partii, i to mimo ze na szczescie pisowcy od pol roku juz nie rzadza... Az trudno uwierzyc ze jest to szczere pisanie a nie na zlecenie, bo nie wiem jak ktos tak mentalnie zacietrzewiony moze funkcjonowac na co dzien. Chyba tak to wyglada:
Załącznik:
pis.jpg
pis.jpg [ 75.87 KiB | Obejrzany 525 razy ]

Im dluzej sledze ten temat i im wiecej czytam na temat alternatyw dla Okecia, tym trudniej logicznie uzasadnic dlaczego CPK mialoby nie powstac. Proponowanie opcji "dziadowskiej" czyli rozbudowanie kurnika w Modline (nie wiem czy ktorykolwiek z fanow tego lotniska korzystal z niego jako pasazer - infrastruktura na poziomie lat 90tych, zupelnie nie przystaje do europejskich standardow) razem przebudowa Chopina (ktora wcale nie jest taka latwa w realizacji) to tylko odsuwanie problemu w czasie. Za 10 lat znow trzeba bedzie wrocic do tematu... Juz przerabialismy takie tymczasowe rozwiazania z Terminalem Etiuda - serio ktos uwaza, ze to bylo dobre? Trzeba naprawde zle zyczyc Warszawie i Polsce zeby planowac tak krotkowzrocznie.
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1780 PostWysłany: 01 Kwi 2024 13:43 

Rejestracja: 21 Sty 2015
Posty: 2575
Loty: 160
Kilometry: 345 326
HON fly4free
@Istvan
Cytuj:
(nie wiem czy ktorykolwiek z fanow tego lotniska korzystal z niego jako pasazer - infrastruktura na poziomie lat 90tych, zupelnie nie przystaje do europejskich standardow)

Za całą pewnością korzystałeś tylko Ty i nikt inny.
Cytuj:
infrastruktura na poziomie lat 90tych, zupelnie nie przystaje do europejskich standardow)

Najlepsza infrastruktura jest w Radomiu tylko nikt stamtąd latać nie chce. Jakby tą kasę przeznaczyli na już istniejący Modlin to tu byłoby o niebo lepiej.
Wydawać nie swoją tylko NASZĄ kasę na utopijne projekty każde debil potrafi a wydać z sensem już nie bardzo.

Oczywiście,że CPK i szybka kolej będzie NAM potrzebna, problem w tym ,żeby to zrobić z sensem a nie budować kolejne PRZEKOPY DO RADOMIA !
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 ... 114  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group