Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 114  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: CPK
#1741 PostWysłany: 19 Mar 2024 19:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2011
Posty: 2010
srebrny
Anonymous napisał(a):
kryptopisowcy w Kanale Zero
:lol: :lol: "kryptopisowscy" :) Widze, ze świerzbi ręka zeby poprzyklejac etykiety.

Formalnie to wyglada na to, ze proces administracyjny zakopal sie teraz w przetargi na analizy i analizy przetargow, wiec oficjalnych nowosci pewnie szybko nie bedzie... Ale nie zasypiajmy gruszek w popiele, bo wbrew tezie powyzej w temacie wciaz pisza:
-- Wyborcza popelnila calkiem dlugi artykul o CPK: https://biqdata.wyborcza.pl/biqdata/7,1 ... brony.html
-- a u Wilka pojawil sie jakis live´y na YT:

_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop w Tunezji 🌴☀️ All inclusive w 4* hotelu na wyspie Dżerba za 1780 PLN Urlop w Tunezji 🌴☀️ All inclusive w 4* hotelu na wyspie Dżerba za 1780 PLN
🇵🇹 Lizbońska przygoda w pigułce 🏙️ City break w stolicy Portugalii za 829 PLN ✨ 🇵🇹 Lizbońska przygoda w pigułce 🏙️ City break w stolicy Portugalii za 829 PLN ✨
 Temat postu: Re: CPK
#1742 PostWysłany: 19 Mar 2024 21:28 

Rejestracja: 23 Wrz 2019
Posty: 1434
Loty: 42
Kilometry: 111 152
niebieski
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
j_a lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1743 PostWysłany: 19 Mar 2024 21:33 

O nie, nie! Loty na południe są już zarezerwowane dla Radomia!

Cytuj:
Z tych analiz, które były robione, wynika, że większość Polaków lata na południe Europy czy też do krajów afrykańskich. Czyli lotnisko położone na południe od Warszawy, jest bardzo dogodne dla przewoźników i dla pasażerów – powiedział na konferencji prasowej szef Gabinetu Politycznego Prezesa Rady Ministrów Marek Suski.
Góra
 PM off
j_a lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1744 PostWysłany: 20 Mar 2024 08:44 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1070
niebieski
Artykuł z biqdata dobrze podsumowuje cały ten szum wokół CPK sprzed miesiąca. Zestawienie go z clickbajtowym podcastem... cóż, można i tak.

Zwolennicy budowania CPK szybko i z rozmachem pomijają jeden, ale dość podstawowy problem, skąd wziąć pasażerów, którzy zapełnią to piękne lotnisko. W zasadzie jedyny argument, to zlikwidować Okęcie i okoliczne lotniska. Pytanie zasadnicze, jakie to ma uzasadnienie ekonomiczne.

Jeszcze jedna kwestia, Radom. Moim zdaniem to lotnisko ze względu na lokalizację nie ma szans na organiczny rozwój ruchu pasażerskiego. Przeciwnicy CPK (czy raczej zwolennicy trójportu wokół Warszawy) jeszcze tego nie zauważają, a szkoda. Rozumiem chęć jakiegoś ratowania wydanych setek milionów, rozumiem że tam są wyborcy. Ekonomicznie to się niestety nie zepnie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1745 PostWysłany: 20 Mar 2024 19:55 

Dlatego stawiam, że Radom docelowo stanie się albo rządowym/wojskowym, albo zamienią go na jakiś kult cargo czy hub czarterowy. Ciężko znaleźć racjonalną ścieżkę dalszego funkcjonowania tego pisowskiego pomysłu na przepalenie pieniędzy im. Suskiego.
Góra
 PM off
2 ludzi lubi ten post.
michcioj uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1746 PostWysłany: 21 Mar 2024 13:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2011
Posty: 2010
srebrny
j_a napisał(a):
Artykuł z biqdata dobrze podsumowuje cały ten szum wokół CPK sprzed miesiąca.
Dobrze, tyle ze jednostronnie. Ale akurat Gazete Wyborcza chyba malo kto by podejrzewal o symetryzm, a tym bardziej o obiektywizm ;)
Dla rownowagi wiec, analiza argumentow z artykulu GW:
https://twitter.com/Jakub_Kubajek/statu ... 9364176896

j_a napisał(a):
Zwolennicy budowania CPK szybko i z rozmachem pomijają jeden, ale dość podstawowy problem, skąd wziąć pasażerów
Hm, nie, dziwna ta twoja teza, bo nikt tego nie pomija. Wrecz przeciwnie, analizy trafficu robia i zwolennicy i przeciwnicy CPK. Juz wczesniej porownywalismy tutaj m.in. prognozy p. Serafina. Dla przypomnienia: WAW juz ma wiecej pax niz p. Serafin szacowal na 2029 r., a zeby dojsc do 39m pasazerow w 2035 r. wystarcza wzrosty paxow w WAW+WMI o +5% co roku - calkiem normalna dynamika.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
michzak lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1747 PostWysłany: 21 Mar 2024 13:56 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 764
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
Nie można wykluczyć wzrostu liczby pasażerów 5% co roku i osiągnięcie 35 czy 39 mln w 2035 r. Ale to są szacunki, prognozy, przewidywania ewentualnie życzenia. Jeśli linie latające do Warszawy nie zwiększą odpowiednio tzw. oferowania i nie zachęcą potencjalnych klientów-pasażerów na tyle skutecznie, by ci kupili bilety, to samo wpisanie w tabelkę ww wskaźnika nie spowoduje takiego wzrostu. Ponadto wzrost 5% rocznie oznacza, ze co roku przyrost liczby pasażerów byłby coraz większy. Oczywiście jest to możliwe ale czy pewne?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1748 PostWysłany: 21 Mar 2024 14:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2011
Posty: 2010
srebrny
Jasne, ze tak, pelna zgoda. Mowimy o przyszlosci, wiec nic nie jest pewne.
Zmiennych do analizy jest mnostwo, ale dla oceny jak prawdopodobne (albo odklejone od rzeczywistosci) sa prognozy zawsze jakims punktem odniesienia moga byc poprzednie lata. Patrzac na dynamike pasazerow w WAW, te +5% rocznie wydaje sie dosc rozsadne, i to bez skokowego rozwoju LOTu. Oczywiscie % wzrosty ostatnich 3 lat po covidzie mozna pominac, ale wczesniejsze lata daja podstawe to przyjecia takich zalozen.
(zrodlo: wikipedia)
Załącznik:
waw.JPG
waw.JPG [ 20.7 KiB | Obejrzany 984 razy ]

Zreszta, takich analiz bylo wiecej:
https://www.pasazer.com/news/464604/czt ... skiej.html

Zamiast zastanawiac sie, czy w aglomeracji WAW+WMI bedziemy miec te 39m pasazerow w 2035r., pytaniem w dyskusji powinno byc raczej gdzie ich pomiescimy.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
michzak lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1749 PostWysłany: 21 Mar 2024 17:28 

Pisowska część kolejowa nie chciała być gorsza od politycznej horałowskiej i też waliła takie babole, że głowa mała:

Cytuj:
– Już w pierwszych dniach urzędowania, zapoznając się z dużymi umowami (na realizacje inwestycji kolejowych – dop. red.) wyszły na jaw problemy z podstawowymi rozwiązaniami funkcjonalnymi, które absolutnie nie przystają do oczekiwań rynku i przewoźników. Jednocześnie było silne nastawienie na wydawanie dużych pieniędzy na proste inwestycje. Nie chcemy już 200-metrowych peronów dla pociągów długich na 50-metrów, chcemy za to funkcjonalnych rozwiązań na liniach najważniejszych, gdzie potrzeba dużej przepustowości – powiedział Malepszak dodając, że tego ostatniego także zabrakło przy realizowanych w ostatnich latach inwestycjach PKP PLK.

Łącznie w ramach perspektywy finansowej na lata 2014-2020 PKP PLK zamierzała wydać w ramach Krajowego Programu Kolejowego 79 mld zł, ale udało się wydać tylko 66,5 mld zł, czyli o 12,5 mld mniej, niż zakładano.

Realizacja dużej części inwestycji "kompromitująca"

Podczas konferencji przywołał przy tym przykład modernizacji magistrali E20 z Warszawy do Poznania, która kosztem 2,5 mld złotych zakończyła się, niemal nie powodując przyspieszenia pociągów pasażerskich kursujących między miastami.

– Często plany inwestycyjne PLK w ostatnich latach nacechowane były dobrymi chęciami – problem polegał na fatalnej ich realizacji. Często realizacja przedstawiała się w sposób kompromitujący – dodał. Niemal wszystkie duże inwestycje PKP PLK kończyły się 2 lub trzy lata po pierwotnie wskazanym terminie, a części, jak linii 201, w ogóle nie udało się rozpocząć.

5 milionów minut opóźnień tylko w 2023 roku nie wzięło się z niczego. To efekt bałaganu inwestycyjnego i operacyjnego. Jak powiedziałem wcześniej, było nastawienie na wydawanie dużych pieniędzy i jednoczesny brak dbałości o to, co robimy, i jak przygotowujemy ruch na czas inwestycji – dodał.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/malepszak-realizacja-czesci-inwestycji-plk-zakonczyla-sie-kompromitacja-118025.html


W sumie to nawet dobrze, że PiS CPK i KDP w ogóle nie ruszył, bo ile kosztowałoby odkręcanie tych inwestycji.
Góra
 PM off
3 ludzi lubi ten post.
michcioj uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1750 PostWysłany: 21 Mar 2024 19:02 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1070
niebieski
Liczysz tych pasażerów zapominając o jednym, ale zasadniczym fakcie. Linie tzw. regularne są jeszcze daleko od poziomów sprzed covid. Większość wzrostu przewozów to low costy. Hub przecież nie jest projektowany dla FR&Company, moim zdaniem to jest kluczowa kwestia. Pytanie jak zapełnić lotnisko jest jak najbardziej na miejscu. Prognozy czy raczej ich fragmenty przedstawiane przez CPK zakładały jakiś od czapy wzrost pasażerów transferowych (btw, na nich linie zarabiają najmniej). Było to już podnoszone, mniej chodzi o liczby ale o strukturę ruchu. Liczbami można łatwo żonglować pod tezę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1751 PostWysłany: 22 Mar 2024 14:18 

Ja bym się naprawdę tymi PAXami nie przejmował. :lol: Przecież według logiki pisowskiego Masterplanu CPK miało być przeznaczone dla LOTU i linii regularnych, a low costy paszoł won (że zacytuję klasyka tematu) do Modlina, jeśli nie zapłacą stawki regularnych (a są low costami, bo nie płacą). Jeśli w ogóle waaadza by pozwoliła low costom na cokolwiek, bo przecież "low costy psują rynek". :D

Zawsze, gdy czytam już przebrzmiałych apoloegów pisowskiego Masterplanu, to się zastanawiam, czy do nich kiedykolwiek dotrze jak wyglądałby pisowski Masterplan w praktyce. Powtarzam po raz kolejny: to nie lotnisko lata, a linie. Jak w praktyce by wyglądało zarządzanie przez PiS Lotniskiem Solidarności Baranów możemy sobie teraz na żywo oglądać 100 km od Warszawy, w Radomiu. Nowe lotnisko, nowoczesny terminal i pusta tablica przez 5 dni w tygodniu, mimo że oberszef Suski tak lotnisko zachwalał, a podszef chodził po prośbie pewnie wszędzie oprócz Rosji. Siedzielibyśmy więc w kucki w 5-godzinnej kolejce w Modlinie, bo Okęcie zamknięte, a na CPK 5 dni w tygodniu nie lądowałyby te samoloty LOTu, które miałyby być dziesiątkami czy setkami kupione/wyleasingowane, ale do NBP taczek na forsę nie dowieźli.

BTW: a propos realności pisowskich planów:

Cytuj:
Kilka tygodni temu spółka CPK odstąpiła od złożenia wniosku do CEF o dofinansowanie budowy Kolei Dużych Prędkości między Warszawą a Łodzią. Zdaniem wiceministra Piotra Malepszaka, złożenie ich byłoby ośmieszeniem spółki, bo nie miały szans na dofinansowanie. Otwarcie linii jest jego zdaniem realne w 2035 roku.

(...)

Zdaniem Malepszaka, wycofanie wspomnianych wniosków w żaden sposób nie wpływa na harmongram budowy KDP w Polsce. - Nie ośmieszajmy się. Spółka CPK chciała złożyć wnioski na dofinansowanie etapu budowy, podczas gdy linia jest dopiero na etapie tworzenia dokumentacji projektowej, bez żadnych pozwoleń na budowę - stwierdził Malepszak. Jego zdaniem projekt pochłonąłby… większość całej alokacji konkursu (2,8 mld euro), a w takiej sytuacji dofinansowywane przez Komisję Europejską są inwestycje już realizowane lub nawet bliskie zakończenia. - Jeśli sami siebie nie traktujemy poważnie to nie oczekujmy że inni będą nas traktować poważnie w tak poważnych sprawach jak inwestycje za miliardy - podkreślił wiceminister.

- W CPK chcieli się rzucić z motyką na słońce, na zasadzie “a może się uda”. Nie, nie uda się, poważne instytucje tak nie działają - stwierdził Malepszak dodając, że w całym programie CPK zapisane są “fikcyjne pieniądze”. Jako przykład podał dodanie do programu finansowania projektów, które były przeznaczone do alokowania przez PKP PLK, nie przez CPK.

Jako kolejną fikcję Malepszak określił otwarcie w 2028 roku lotniska w raz linią kolejową z docelowym czasem dojazdu 15 minut z Warszawy. - W programie CPK nie ma finansowania budowy dziesięciokilometrowego tunelu na wyjeździe z Warszawy, bez którego te czasy przejazdów są niemożliwe do uzyskania - wskazywał.

- Ja nie będę opowiadał bajek - stwierdził Malepszak, określając realny termin uruchomienia pierwszej linii Kolei Dużych Prędkości w Polsce między Warszawą a Łodzią na 2035 rok. Jednocześnie otwartą kwestią jest to, jaki przewoźnik i tabor będzie ją obsługiwał. - Na to odpowiedzą trwające w CPK audyty - stwierdził.
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/cpk-polskie-kdp-najwczesniej-w-2035-roku-20437.html


Czyli w 2028 nie byłoby nawet tego połączenia z Zachodnią, które przed 15 października podawało się w zasadzie jako jedyny pewnik.
Góra
 PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1752 PostWysłany: 22 Mar 2024 18:53 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 787
niebieski
Anonymous napisał(a):
Dlatego stawiam, że Radom docelowo stanie się albo rządowym/wojskowym


Radom był i jest lotniskiem wojskowym.

Oczywiście, że nie ma szans na wzrosty +5% do 2029 roku, o 2035 nawet nie wspominając. Ale z zupełnie innego powodu. Okęcie już w to lato dobije do limitu maksymalnej dobowej liczby operacji. Także to tyle jeśli chodzi o rozwój lotnictwa w aglomeracji warszawskiej.
Gratuluję.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1753 PostWysłany: 22 Mar 2024 19:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 2100
złoty
Anonymous napisał(a):
Dlatego stawiam, że Radom docelowo stanie się albo rządowym/wojskowym

Już widzę, jak wadza jedzie na sygnale godzinę (sprawdzić czy nie Pan Kazimierz od Antoniego ;)) do Radomia by polecieć na weekend do Gdańska, małolaty do Rzeszowa czy miesięcznicę do Krakowa...

Niezależnie od tego czy będzie to władza prawa, lewa, czy środkowa.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1754 PostWysłany: 22 Mar 2024 19:49 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 764
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
QbaqBA napisał(a):
Anonymous napisał(a):
Dlatego stawiam, że Radom docelowo stanie się albo rządowym/wojskowym


Radom był i jest lotniskiem wojskowym.


Jest wpisany do rejestru lotnisk cywilnych, wg wykazu na stronie ULC na 29.01.2024 r., zarządzającym jest spółka PPL SA. Zatem niezależnie od tego, kto go użytkuje i jakie są tam wyznaczone elementy przestrzeni powietrznej (bo jest i CTR - strefa kontrolowana jak i MCTR - jej wojskowy odpowiednik), to wg mnie niewłaściwe jest nieuznawanie go lotnisko cywilne.

A co do wzrostu przewozów to śmiało można zrobić prezentację ze wzrostem 5%, bo czemu niby nie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1755 PostWysłany: 22 Mar 2024 20:07 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 787
niebieski
A do rejestru lotnisk wojskowych EPRA nie jest wpisane?
Plus z jakiegoś powodu założyłeś, ze nie uznaje go za lotnisko cywilne. Jest nim. I wojskowym tez. Wątku elementów przestrzeni na tym forum raczej nie ma sensu rozwijać, ale nijak się maja do poruszonej tu kwestii.
Polecam popatrzeć tez na Kraków.
Góra
 Profil Relacje PM off
Gregggor lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1756 PostWysłany: 22 Mar 2024 20:28 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 764
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
QbaqBA napisał(a):
A do rejestru lotnisk wojskowych EPRA nie jest wpisane?
Plus z jakiegoś powodu założyłeś, ze nie uznaje go za lotnisko cywilne. Jest nim. I wojskowym tez. Wątku elementów przestrzeni na tym forum raczej nie ma sensu rozwijać, ale nijak się maja do poruszonej tu kwestii.
Polecam popatrzeć tez na Kraków.


Nie wiem, czy jest wpisane do rejestru lotnisk wojskowych ale jeśli chcesz wiedzieć, to możesz ewentualnie sprawdzić.
A skoro wg Ciebie (nie neguję tego) jest lotniskiem i cywilnym, i wojskowym, to trochę co innego niż twierdzenie, że był i jest wojskowym. Precyzyjne wypowiadanie się nie jest może obowiązkowe, ale w dyskusji przydatne.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1757 PostWysłany: 22 Mar 2024 21:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2011
Posty: 2010
srebrny
Przemm napisał(a):
A co do wzrostu przewozów to śmiało można zrobić prezentację ze wzrostem 5%, bo czemu niby nie?

No wlasnie, dlaczego Twoim zdaniem nie? Dynamika wzrostu przewozow w Polsce, aglomeracji warszawskiej czy nawet samych linii z ostatnich lat pokazuje ze zalozenie +5% wzrostu to zalozenie ostrozne, ale i realne. A juz przy takiej skali wzrostu WAW+WMI beda za ciasne...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1758 PostWysłany: 23 Mar 2024 08:31 

Rejestracja: 23 Wrz 2019
Posty: 1434
Loty: 42
Kilometry: 111 152
niebieski
W jednym miejscu sporo danych.

https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosc ... 17552.html

Mityczne cargo także ujęte.

https://www.lotnisko-chopina.pl/pl/pote ... tml#tab115
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1759 PostWysłany: 23 Mar 2024 11:19 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 787
niebieski
Przemm napisał(a):
Precyzyjne wypowiadanie się nie jest może obowiązkowe, ale w dyskusji przydatne.


Myślę, że wystarczy żebyś przeczytał nawet tylko swój wpis ze zrozumieniem, żebyś zrozumiał jak autoironiczne jest to co napisałeś.

rynek-lotniczy napisał(a):
W stołecznym porcie od godz. 23:30 do godz. 05:30 następnego dnia obowiązuje tzw. cisza nocna – okres, w którym nie mogą być realizowane rozkładowe operacje lotnicze. Od tej zasady istnieją jednak wyjątki. Dotyczą one samolotów wykonujących loty: o statusie HEAD, czarterowe, ratujące życie.


"No nie, tyle to nie..."
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1760 PostWysłany: 23 Mar 2024 11:57 

Przemm napisał(a):
Nie wiem, czy jest wpisane do rejestru lotnisk wojskowych ale jeśli chcesz wiedzieć, to możesz ewentualnie sprawdzić.
A skoro wg Ciebie (nie neguję tego) jest lotniskiem i cywilnym, i wojskowym, to trochę co innego niż twierdzenie, że był i jest wojskowym. Precyzyjne wypowiadanie się nie jest może obowiązkowe, ale w dyskusji przydatne.


Okęcie też jest lotniskiem cywilno-wojskowym, ale nie słyszałem, by ktoś mówił: "Ej, ale Okęcie to ty szanuj, bo to lotnisko wojskowe!". :D

abelincoln napisał(a):
Anonymous napisał(a):
Dlatego stawiam, że Radom docelowo stanie się albo rządowym/wojskowym

Już widzę, jak wadza jedzie na sygnale godzinę (sprawdzić czy nie Pan Kazimierz od Antoniego ;)) do Radomia by polecieć na weekend do Gdańska, małolaty do Rzeszowa czy miesięcznicę do Krakowa...

Niezależnie od tego czy będzie to władza prawa, lewa, czy środkowa.


Niedługo będzie 14.rocznica katastrofy, która miała miejsce, bo dwóch takich bliźniaków stwierdziło, że odejście na lotnisko zapasowe to ujma na honorze i stracony czas. Może najwyższy czas, żeby politycy zrozumieli, że nie zawsze muszą startować/lądować 50m od siedziby partii/rządu/urzędu?

Poza tym z tego co słyszałem to bardziej chodzi o przeniesienie bazy rządowej do Radomia i zwolnienie w ten sposób miejsca na Okęciu. ;)
Góra
 PM off
Przemm lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 114  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group