Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 114  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: CPK
#1581 PostWysłany: 22 Sty 2024 18:18 

Rejestracja: 31 Lip 2016
Posty: 555
Loty: 55
Kilometry: 120 474
niebieski
FUX napisał(a):
Linia kolejowa Warszawa-Łódź z prędkościami do 260 km/h jest na końcówce projektowania.
;)

Wyrobili się wcześniej?

Załączniki:
85.JPG
85.JPG [ 36.17 KiB | Obejrzany 1670 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
🔥Tajlandia tańsza niż Bałtyk❓🔥 Wycieczka na Phuket za 2165 PLN 🌺😍 Loty + ⭐⭐⭐ hotel z basenem 💦👙 🔥Tajlandia tańsza niż Bałtyk❓🔥 Wycieczka na Phuket za 2165 PLN 🌺😍 Loty + ⭐⭐⭐ hotel z basenem 💦👙
Styczniowy relaks w Hurghadzie 🌴🏊 5* hotel z aquaparkiem za 1816 PLN Styczniowy relaks w Hurghadzie 🌴🏊 5* hotel z aquaparkiem za 1816 PLN
 Temat postu: Re: CPK
#1582 PostWysłany: 22 Sty 2024 22:28 

Rejestracja: 23 Wrz 2019
Posty: 1434
Loty: 42
Kilometry: 111 152
niebieski
Konsultowali ze mną pewien istotny aspekt techniczny.
😉
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1583 PostWysłany: 30 Sty 2024 09:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5361
platynowy
No... jak tu się nie zgodzić z krytyka apologetow CPK... wg 'experta' dodanie pasa na WAW zajmie dekadę. Ale wybudowanie całego nowego CPK i przestawienie wlascciwie PLK na centralny węzeł w środku pola to czas tylko do 2028/30. Hahaha.

A ta nowa droga startowa?
Ten nowy pas na Okęciu byłby w pełni funkcjonalny tylko wtedy, gdyby schować pobliską autostradę S2 w tunelu. To są miliardy i przedsięwzięcie na minimum dekadę


https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci ... BoxMMtImg1

Dobrze, że ekspert nie doradzał kilkudziesięciu innym lotniskom na świecie które podobne i większe operacje przeprowadzały w połowę tego czasu.
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1584 PostWysłany: 30 Sty 2024 09:40 

No ale to Sroczyński - tzw. symetrysta i do tego bardziej CPK-owski od Horały. On w CPK wierzy, a z wiarą nie wygrasz. ;)
Góra
 PM off
le_szek lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1585 PostWysłany: 30 Sty 2024 12:24 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1070
niebieski
Wywiad mimo wszystko ciekawy, jest to oczywiście punkt widzenia mocno związany z branżą lotniczą i niekoniecznie patrzący całościowo na gospodarkę. Moim zdaniem kluczowy jest jeden punkt, czyli szybka kolej z Warszawy w 15-20 min. na lotnisko. Chyba już wspominałem, że na paru lotniskach można odprawić się na lot ze zdaniem bagażu na dworcu. To już byłaby spora wartość dodana w porównaniu z Okęciem, pytanie czy Dw. Centralny to wytrzyma.

Natomiast u nas fakty są takie, że żadnej kolei tam nie ma, budowy czy remonty linii trwają u nas ile trwają, nie ma co kopać leżącego. Autostrada jest nędzna, ledwie 2 pasy i to wiecznie zapchane (rozbudowa do 3 niewiele zmieni, poza uciążliwością remontu), no to jak tam dojechać? Przy stanie na dziś widzę, że każdy "obywatel WNP" jak to się mówi, który kupi u siebie prawo jazdy a w Polsce jakieś ruiniaste auto, będzie zarabiał na dowożeniu pasażerów ze stolicy i okolicy ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1586 PostWysłany: 30 Sty 2024 12:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5361
platynowy
Naprawdę warto spojrzeć porównawczo na IST i możliwości dostania się do/z lotniska. I to w rzeczywistości i sprawczosci erdoganowej nie działa od kilku lat. Jeszcze. POMIMO: 2 autostrady 3-4 pasmowe. Odległość podobna. Czas dojazdu 1, poza nocnymi godzinami i na 6am ( gdzie trzeba wstać o 2. Aby wyjsc na 3am, i dojechać na 4am, bo po lotnisku też trzeba zrobić kilometry). Koszty, czas, zarwane noce. Ruch biznesowy na pewno będzie super zadowolony. Poranne fale pasażerów turystycznych też. Mniej więcej jak klienci czarterów w KTW. O szybkim 15 min dojeździe na CPK naprawdę należy zapomnieć. Przeciez do centralnego trzeba o tej 3am jakos dojechac. Tak samo jak na IST czy LHR. Chyba, że za X lat będzie ta szybka kolej. Ale czy na pewno będzie w cenie 17pln jak do KRK. Czy może bliżej 100pln. Jak na LHR? Ogólnie biorac pod uwagę tylko aspekt logistyczny/skomunikowania CPK, to od zarania wydaje się to być koszmarek. Przypomnę że MCT na intermodal planowany był na 120min.
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
j_a lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1587 PostWysłany: 30 Sty 2024 13:42 

j_a napisał(a):
Wywiad mimo wszystko ciekawy, jest to oczywiście punkt widzenia mocno związany z branżą lotniczą i niekoniecznie patrzący całościowo na gospodarkę.


Generalnie nie czytam już wywiadów z Wilkami i Wildami, z jednego powodu: mieli tyle lat na działanie realne i PR-owe. Nie zrobili nic. Teraz się nagle obudzili? Sroczyński i jemu podobni powinni te pytanie zadać najpierw. Żodyn nie zadał, żodyn.

Odnośnie kolei: żodyn też nie zająknął się o tym, że po zbudowaniu Warszawy Zachodniej zacznie się remont średnicówki, więc de facto znów Centralny będzie uziemiony na jakąś dekadę, a za główny dworzec przelotowy będzie robił ten biedny Gdański, który miał być jak ten Hauptbahnhof, ale PKP nie dowiozło.

Śmieszą mnie właśnie te wszystkie wstajemozkolanowe narracje Wilków i Wildów, które kompletnie ignorują te takie rzeczywiste, przyziemne szczegóły, które z wielkiej wizki robią to:

Image
Góra
 PM off
2 ludzi lubi ten post.
le_szek uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1588 PostWysłany: 30 Sty 2024 14:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2036
Loty: 319
Kilometry: 620 405
niebieski
j_a napisał(a):
Wywiad mimo wszystko ciekawy, jest to oczywiście punkt widzenia mocno związany z branżą lotniczą i niekoniecznie patrzący całościowo na gospodarkę. Moim zdaniem kluczowy jest jeden punkt, czyli szybka kolej z Warszawy w 15-20 min. na lotnisko. Chyba już wspominałem, że na paru lotniskach można odprawić się na lot ze zdaniem bagażu na dworcu. To już byłaby spora wartość dodana w porównaniu z Okęciem, pytanie czy Dw. Centralny to wytrzyma.

Natomiast u nas fakty są takie, że żadnej kolei tam nie ma, budowy czy remonty linii trwają u nas ile trwają, nie ma co kopać leżącego. Autostrada jest nędzna, ledwie 2 pasy i to wiecznie zapchane (rozbudowa do 3 niewiele zmieni, poza uciążliwością remontu), no to jak tam dojechać? Przy stanie na dziś widzę, że każdy "obywatel WNP" jak to się mówi, który kupi u siebie prawo jazdy a w Polsce jakieś ruiniaste auto, będzie zarabiał na dowożeniu pasażerów ze stolicy i okolicy ;)


totalnie nie wiem co ci daje to nadanie bagazu przy lotniskach centralnie usytuowanych lub mega skomunikowanych z lotniskiem jak WAW, Vienna, CDG.
Gdzie defacto możesz dojechac w centrum komunikacja miejsca w przypadku WAW w 15 min - SKM.
Wiadomo super to jest bajer w wiedniu, ale powiedzmy sobie szerze, ze kolejka w Wiedniu ktora jedize 15 minut a bilet kosztuje okolo 90 za RT to srednio oplacalne nawet w przypadku mozliwosci nadania bagazu na Hauptbahnhof.
Bo to jest bajer, z którego skorzysta taki klient premium , ale premum eco a nie premium premium, który dojedzie na lotnisko prywatnym srodkiem transportu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1589 PostWysłany: 30 Sty 2024 15:04 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1070
niebieski
Jeśli nie wiesz co daje nadanie bagażu, to pewnie tego nie potrzebujesz. Ale nie każdy podróżuje bez bagażu rejestrowanego. Musisz popatrzeć na ludzi, którzy dojeżdżają pociągiem z dziećmi na czarter, z wielkim bagażem, nocują gdzieś w centrum, bo nie każdy kimnie się na lotnisku albo w pociągu 3h i będzie ok. Trudno to sobie wyobrazić, ale sporo osób tak podróżuje na wakacje. Co ciekawe, jest coś takiego jak komfort podróżowania ;) Sam osobiście wolę oddać bagaż w centrum miasta i tam spędzić czas np. od wymeldowania się z hotelu do nocnego lotu niż na lotnisku albo ciągając walizki po mieście.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1590 PostWysłany: 30 Sty 2024 15:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2036
Loty: 319
Kilometry: 620 405
niebieski
No możemy o tym podsykutować, z tym, że w przypadku VIE to defacto wiążę się to z pewnego rodzaju dodatkowym finansowym nakładem.
A mam poczucie, że większośc czarterowców jednak jakieś "pokłosie" lowcostów.
Bo ja nie twierdze, że to nie jest potrzebne, ja tylko uważam, że to jest bajer, i raczej dla tych podroznych premium, niż podróżnych którzy gdzieś tam jednak oszczedności szukaja przy wyjazdach.

I nie znam, ale nie twierdze, że nie ma, lotniska, w którym ta usługa nie byłaby płatna w sposób jakiś ukryty,m.in. jak w Wiedniu, gdzie możesz z centrum pojechac za te 90 zl RT z nadaniem bagażu na dworcu, albo za 1/3 tej ceny gdy musisz ten bagaż ciągnąć ze sobą.
wiec pytanie w ilu przypadkach ta opcja jest totalnie darmowa.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1591 PostWysłany: 30 Sty 2024 15:41 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 764
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
W Hongkongu korzystałem z nadania bagażu na stacji Kowloon, możliwość nadania był też na innej stacji stacji (pierwszej, z której odjeżdża pociąg Hongkong Express na lotnisko) i nie wiązało się z dodatkową opłatą. Dla mnie było to wygodne, gdyż zamiast targać bagaż kolejką na lotnisko, to nadałem na ww stacji podchodząc do pustego stanowiska odprawy (jednego z wielu), wsiadłem do kolejki a na lotnisku poszedłem od razu do kontroli bezpieczeństwa z "boardingiem" w ręku.
Natomiast co do pasażerów czarterowych, to nie jestem przekonany, że są pokłosiem niskokosztowców, raczej wręcz przeciwnie, biorąc pod uwagę, że miewają duże bagaże i korzystają z turystyki zorganizowanej. Ale to tylko osobiste, wewnętrzne odczucie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1592 PostWysłany: 30 Sty 2024 15:42 

Rejestracja: 29 Lis 2013
Posty: 477
niebieski
Ja tylko jednej rzeczy nie rozmumiem w tym wszystkim. Czy to CPK to ma by 'feedowane' z regionow samolotami LOTu czy pasazer ma wsiasc w pociag w ramch nowego projektu KDP?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1593 PostWysłany: 30 Sty 2024 15:44 

CPK miało być feedowane samolotami LOTu, których nie będzie, oraz pociągami KDP, której nie będzie. :lol:
Góra
 PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1594 PostWysłany: 30 Sty 2024 15:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2036
Loty: 319
Kilometry: 620 405
niebieski
Przemm napisał(a):
W Hongkongu korzystałem z nadania bagażu na stacji Kowloon, możliwość nadania był też na innej stacji stacji (pierwszej, z której odjeżdża pociąg Hongkong Express na lotnisko) i nie wiązało się z dodatkową opłatą. Dla mnie było to wygodne, gdyż zamiast targać bagaż kolejką na lotnisko, to nadałem na ww stacji podchodząc do pustego stanowiska odprawy (jednego z wielu), wsiadłem do kolejki a na lotnisku poszedłem od razu do kontroli bezpieczeństwa z "boardingiem" w ręku.
Natomiast co do pasażerów czarterowych, to nie jestem przekonany, że są pokłosiem niskokosztowców, raczej wręcz przeciwnie, biorąc pod uwagę, że miewają duże bagaże i korzystają z turystyki zorganizowanej. Ale to tylko osobiste, wewnętrzne odczucie.


Chwila, chiwla czyli mowisz ze miales taka opcje na Kowloon w sytuacji gdy podrozowalem HK Express? ( ja sobie domniemuje, że ta cena tejże usługi jest po prostu "włożona" w cene biletu HK, jeśli ta opcja dotyczy tylko HK express.
przecież HK express to najdrozsza opcja wydostania się z lotniska w przeliczenia na 1 osobę :) wiec pytanie zy mozesz z takiej opcji skorzystać w sytuacji gdy jedziesz na HKG innymi srodkami lokomocji
ale pytam bo ja na HK uderzałem od razu do Makao to opcji takiej nie bylo


Z tym feedowaniem to też smieszna opcja bo większości to sie wydaje, ze jak my pobudujemy lotnisko to wszyscy będą nas feedować :) i dlatego to cargo i te paxy :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1595 PostWysłany: 30 Sty 2024 17:22 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 764
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
@Robaku

Małe sprostowanie co do szczegółów podróży na lotnisko, bo pamięć jest zawodna a nazwy są podobne: na lotnisko jechałem kolejką lotniskową Airport express a z lotniska HKG dalej leciałem HK Express. Nie wiem, czy opcja odprawy na stacji wiązała się z czymkolwiek i co było najdroższą opcją. Nikt nie chciał ode mnie żadnego potwierdzenia prawa do odprawy czy uwierzytelnienia, że przysługuje mi odprawa bez dodatkowych opłat. Możliwa była odprawa dla danego przewoźnika lotniczego - było kilkanaście stanowisk, w tym takie z logo linii, którą miałem lecieć - i z niej skorzystałem.
Natomiast było to kilka lat temu, przed pandemią i zasady mogły być inne niż teraz.
A co do ceny, to normalne, że ceny i stawki są różne dla różnych sposobów dojazdu różnymi środkami transportu czy korzystając z różnych przewoźników.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1596 PostWysłany: 30 Sty 2024 18:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2036
Loty: 319
Kilometry: 620 405
niebieski
No ale mowiac o VIedniu to wlasnie taka opcja tj. np. skrytka bagazowa dla Hauptbahnhof + nadanie na dworcu ale to wiąże się z koniecznością podróżowania konkretnym pociagiem tym najdroższym także sytuacja zapewne wyglada tak,że cena za taka usługę jest po prostu ukryta w cenie przejazdu.

Z tego co pamietam opcja wyjazdu z HGK w pażdzierniku 2023 tym dedykowanym pociagiem to wynosiła chyba 100 zł RT a inne opcje przesiadkowe były tańsze chyba o około 50-60 %.
Także nawet jesli CPk to ogarnie to mniemam, - przekładajac to na warszawskie realia - puszczą dedykowane "pendolino" z Centrali na CPK w 15 za mega cene + nadanie bagażu i opcje SKM/KM za 1/4 ceny z targaniem bagazu,
także wracajac do meritum - pasażerowie premium eco - tj. ci bogatsi ktorzy z jednej strony lubią luksus a z drugiej strony dbaja o srodowisko wybiorą taką opcje, a ci ktorych stac dojada wlasnym/taksówka, a reszta polecie tanią SKM.

Także wszystko spoko, ale nie ma nic za darmo :) I nie hejtujac pomysłu, fajny bajer, ale zazwyczaj zwiążany z sporymi kosztami

https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci ... #s=BoxOpMT

Wiem, że ktoś tu pisał,że już Wilka nie czyta, nic nowego oprócz tej propozycji triportu i jakby to powiedział JK - no trochę taki niedasizym bije z Wilka. No prezes nie byłby zadowolony.
nie ma sensu prosic o decyzje KE bo ona przecież się nie zgodzi. To chyba też byla ostatnia retoryka Matiego, który nie pisał wniosku o wyplatę KPO - bo przeciez z góry wiadomo ze sie nie zsgodzą. :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1597 PostWysłany: 30 Sty 2024 21:14 

No to takie wieści z dziś:

Premier Tusk stwierdził, że według wstępnych danych audytu umiarkowana wersja CPK miała kosztować 150 mld PLN, ale wersja z wizek to już od 300 do 600 mld. Mieli rozmach, no nie powiem...

Adrian Furgalski, dość znany ekspert od transportu, stwierdził, że wszystko na to wskazuje, iż CPK nie będzie. A to oznacza, że Południowa Obwodnica Warszawy, już i tak mocno kontrowersyjna, straci rację bytu i rząd powinien się wycofać z jej budowy.
Góra
 PM off
3 ludzi lubi ten post.
oskiboski uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1598 PostWysłany: 30 Sty 2024 23:15 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1070
niebieski
POW (s2) to już istnieje, nie bardzo wiem co masz na myśli. Jeśli chodzi o trasę opartą na drodza nr 50 to mam nadzieję, że zostanie zmodernizowana przynajmniej do standardu ekspresówki. To jednak dość istotna trasa do rozprowadzania ruchu po Mazowszu i omijania Warszawy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1599 PostWysłany: 31 Sty 2024 10:40 

Słyszałem o tym jadąc wczoraj do domu i spisywałem tak na szybko, ale dziś pogrzebałem i dogrzebałem się do artykułu. ;)

Cytuj:
Według Adriana Furgalskiego, znanego eksperta transportowego, wszystko wskazuje na to, że obecny rząd zrezygnuje z budowy nowego centralnego lotniska pod Warszawą. To zaś zdaniem tego eksperta oznaczałoby, że planowana Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej przestanie być potrzebna.

Planowana autostrada A50 i droga ekspresowa S50 mają stanowić razem Obwodnicę Aglomeracji Warszawskiej, której głównym zadaniem miało być zapewnienie dobrego dojazdu do nowego, centralnego lotniska pod Warszawą, czyli CPK.
Przygotowania do budowy tej obwodnicy są już zaawansowane, ale planowana droga budzi bardzo duże protesty lokalnych społeczności.
Według Adriana Furgalskiego, znanego eksperta transportowego, rezygnacja z budowy CPK sprawi, że budowa Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej stanie się niepotrzebna.

Planowana długość Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej to aż 282 km. Ma ona składać się z nowej autostrady A50 i drogi ekspresowej S50, zastępujących przede wszystkim obecną drogę krajową nr 50 (czyli tzw. obwodnicę Warszawy dla tirów).

Przymiarki do budowy zaczęły się już kilka lat temu

Przygotowania do budowy tej trasy są już zaawansowane. W przypadku dwóch długich odcinków (jeden łączy przyszłą drogę ekspresową S10 i drogę krajową nr 92 w Sochaczewie, a drugi Sochaczew z drogą ekspresową S7 koło Grójca) już w lipcu 2022 r. podpisano umowy na wykonanie tzw. studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. To znaczy na wykonanie dokumentacji, która jest niezbędna do wyznaczenia dokładnego przebiegu tych odcinków, uzyskania decyzji środowiskowej oraz wykonania projektu.

Prace nad tymi studiami jeszcze trwają. Jednocześnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) przygotowuje się do budowy dalszych części Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Zaproponowała też już ich przebieg.

Z drugiej strony planowana trasa wzbudziła bardzo silne protesty ze strony lokalnych społeczności, które nie godziły się na jej trasę, zaproponowaną przez GDDKiA. Nie chciały mieć one w sąsiedztwie nowej, głośnej drogi szybkiego ruchu. Tak było m.in. w przypadku wschodniej części planowanej obwodnicy.

Bez CPK budowa autostrady A50 i drogi ekspresowej S50 nie ma uzasadnienia

Głównym zadaniem Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej miało być zapewnienie dobrego dojazdu do nowego centralnego lotniska pod Warszawą, czyli CPK (Centralny Port Komunikacyjny). Jednak według Adriana Furgalskiego, znanego eksperta transportowego z firmy Zespół Doradców Gospodarczych TOR, wszystko wskazuje na to, że rząd zrezygnuje z budowy tego lotniska.

W rozmowie z agencją informacyjną enewsroom.pl Furgalski powiedział, że obecny rząd powinien przejrzeć przyjęty przez swych poprzedników program budowy dróg szybkiego ruchu. Bo w opinii tego eksperta „w wielu miejscach niepotrzebnie zaplanowano budowę wielkich tras ekspresowych dla niewielkiego ruchu”.

W tym kontekście Adrian Furgalski wymienił Obwodnicę Aglomeracji Warszawskiej, której budowa kosztowałaby kilkadziesiąt miliardów złotych, a budzi „dużo wrogich reakcji” wśród ludzi zamieszkujących miejscowości sąsiadujące z planowaną trasą.

Zdaniem Furgalskiego rezygnacja z budowy CPK oznaczałaby, że budowa Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej stanie się niepotrzebna. Bo bez Centralnego Portu Komunikacyjnego ruch na tej obwodnicy byłby na tyle mały, iż nie byłoby zasadne wydanie na jej budowę dziesiątek miliardów złotych.
https://www.portalsamorzadowy.pl/inwestycje/waza-sie-losy-obwodnicy-aglomeracji-warszawskiej-bez-cpk-nie-bedzie-potrzebna,520739.html
Góra
 PM off
j_a lubi ten post.
 
      
 Temat postu: CPK
#1600 PostWysłany: 31 Sty 2024 13:07 

Rejestracja: 27 Lut 2015
Posty: 453
niebieski
Koszt CPK 600 mld PLN? Mocne.
A jakieś wyliczenia do tego czy zakłada się, że z ust Tuska tylko aksjomaty, więc koniecznie trzeba wierzyć na słowo?
Być może kuszetki i wagony sypialne z powodu Fit for 55/90 zdrożały.
W sumie jego poprzedni rząd pozwolił na dziurę VAT w wysokości 260 mld plus sam buchnął kasę z OFE na 150 mld, więc byłoby nawet z górką na obecne 600 mld.

Poza tym odniesienie Wilka do niedawnych-kolejnych wypowiedzi Laska w TVP, m.in. do powtarzanych również tutaj stwierdzeń o zmierzchu A380.
”Powoli dochodzimy do zmierzchu wielkich hubów, zakończono produkcję A380" -
FAŁSZ, który wielokrotnie był już obalany (więcej szczegółów w komentarzu 1 do tej notki).

https://x.com/macvvilk/status/174934294 ... dUfHPmYdtw

Zamówienia na szerokokadłubowce jakoś nie zanikają.
https://flightplan.forecastinternationa ... eliveries/
Image
_________________
Patron Radio WNET
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 114  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group