Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 114  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: CPK
#1461 PostWysłany: 22 Gru 2023 12:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2787
Loty: 219
Kilometry: 597 248
srebrny
jaco027 napisał(a):
@Grzenio1970 podawanie danych o PKB bez KONTEKSTU jest... bezprzedmiotowe.

Nieprawda bo:

Załączniki:
Pedzi.jpg
Pedzi.jpg [ 185.08 KiB | Obejrzany 886 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
😍Super😍 Bardzo tanie loty na Maltę od 160 PLN ☀️🔥 😍Super😍 Bardzo tanie loty na Maltę od 160 PLN ☀️🔥
Powitaj nowy rok na styku dwóch kontynetów❗😲 Stambuł za 1087 PLN 🥂🥳 Loty i noclegi Powitaj nowy rok na styku dwóch kontynetów❗😲 Stambuł za 1087 PLN 🥂🥳 Loty i noclegi
 Temat postu: Re: CPK
#1462 PostWysłany: 22 Gru 2023 12:41 

Rejestracja: 27 Lut 2015
Posty: 453
niebieski
jar188 napisał(a):
Całe szczęście,że jedne ze źródeł dezinformacji zostało przejęte i wraca pomału do normy.
Piękny prezent na święta.


Zamknęli? Eurostat cały czas u mnie jest dostępny:
https://ec.europa.eu/eurostat/databrows ... le?lang=en

@jaco027
Dobre towarzystwo dobrałeś do kontekstu.
Mała uwaga, per capita powinien być w PPP.
Image
_________________
Patron Radio WNET
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
pablo1603 lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1463 PostWysłany: 22 Gru 2023 12:51 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1795
niebieski
Wszyscy już czekają na CPK.

Załączniki:
Zrzut ekranu (187).png
Zrzut ekranu (187).png [ 552.41 KiB | Obejrzany 847 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1464 PostWysłany: 22 Gru 2023 13:55 

Rejestracja: 26 Cze 2012
Posty: 1184
Loty: 155
Kilometry: 370 915
srebrny
Grzenio1970 napisał(a):
Mała uwaga, per capita powinien być w PPP


Rozwiń temat jak się PPP ma do ruchu cargo i budowy CPK, wnioski mogą być interesujace;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1465 PostWysłany: 22 Gru 2023 13:56 

Rejestracja: 23 Wrz 2019
Posty: 1439
Loty: 42
Kilometry: 111 152
niebieski
Czekaj, dzwoń do Ryanera czy Wezyra. Oni szukaja samolotów.

😂
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1466 PostWysłany: 22 Gru 2023 14:04 

A ja Wam powiem, że podziwiam tego Morawieckiego. No, to jednak wizjoner jest. On wiedział, że pod koniec jego rządów gospodarka będzie pędzić, ale tak pędzić, że LOT z Okęcia cargo nie nadąży odbierać i cała płyta będzie zawalona paletami. I gdzie te samoloty miałyby stać, jak gospodarka będzie tak zapindalać? No mus te CPK, po prostu mus!

A teraz już nic nie będzie. Gospodarka się zwinie, po kontenery cargo to chyba do Bydgoszczy będziemy jeździć. Wszystko na zmarnowanie, ech...
Góra
 PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1467 PostWysłany: 22 Gru 2023 14:12 

Rejestracja: 27 Lut 2015
Posty: 453
niebieski
rattaman napisał(a):
Grzenio1970 napisał(a):
Mała uwaga, per capita powinien być w PPP


Rozwiń temat jak się PPP ma do ruchu cargo i budowy CPK, wnioski mogą być interesujace;)
Pytaj kolegę, który wrzucił PKB per Capita do wątku.
Dlaczego przyjmujesz, że musi być przez CPL ( post #1448).
Poza tym zamawiasz coś przez cargo w jakiejś znaczącej skali czy tylko teoretyzujesz?
Jeśli tak to czy wygodny jest dla Ciebie odbiór towaru z FRA lub LEJ?
_________________
Patron Radio WNET
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
pablo1603 lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1468 PostWysłany: 22 Gru 2023 14:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Wrz 2015
Posty: 948
Loty: 60
Kilometry: 76 028
niebieski
Brednie o tym, jak to zbudowanie lotniska w Baranowie spowoduje, że dochody z cargo wzrosną błyskawicznie o pierdylion procent kojarzą mi się z bajaniami klubików typu Zagłębie Sosnowiec czy GKS Katowice, że do dobrej gry i sukcesów wystarczy im nowy super-duper stadion za zylion cebulionów.
No i w Sosnowcu już taki dostali (w Katowicach na razie budują), a klub nie tylko nie wygrał Ligi Mistrzów, nie tylko nie awansował do Ekstraklapy, ale jest na najlepszej drodze do upadku z hukiem do II ligi (11 punktów na 54 możliwych do zdobycia).
Dziwnie zresztą przypomina to "sukces" RDO w wykonaniu tych samych graczy, którzy usiłowali dać nam CPK...
Góra
 Profil Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1469 PostWysłany: 22 Gru 2023 15:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2038
Loty: 319
Kilometry: 620 405
niebieski
Ale przecież te stadiony nawet wybudowane są mocno przeszacowane jak Gdańsk ( obecnie I liga) czy nawet Wrocłąw, gdzie mimo fantastycznej gry stadion nie wiem czy zapełnia się w 60 procentach.
I tak samo może być z CPK. Bo chyba LOt miałby być 1 linia, która dostałą wielkie lotnisko sama będą mocno średnią ( wielkościowo linia).. MOże trzeba byłóby odwrocic kolejnosc, jak się LOT nie będzie mieścił na Waw to wtedy ok budujmy. A obecnie LOT zmiesiłby siępewnie na KRK.

Poza tym jeszcze jedna kwestia jak się zmieni polskie lotnictwo, w sytuacji gdy np. ta szybka kolej by powstala, która by dowiozła by np. w ciągu 120-150 minut z Wro do Waw.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
le_szek lubi ten post.
 
      
 Temat postu: CPK
#1470 PostWysłany: 22 Gru 2023 16:38 

Rejestracja: 27 Lut 2015
Posty: 453
niebieski
To tylko cztery samoloty na lotnisko przy wdrożeniu czterolotniskowej mega koncepcji CPK by Lasek.
Lotniska już są, więc w Sylwestra uchwałka, a po sześciu królach można zaczynać operacje.
Chyba, że ten koncept to przenośnia jak 60 tysi wolne od podatku lub kredyt 0%.

kumkwat_kwiat napisał(a):
Wszyscy już czekają na CPK.
Image
_________________
Patron Radio WNET
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1471 PostWysłany: 22 Gru 2023 17:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2038
Loty: 319
Kilometry: 620 405
niebieski
niezwykle merytorycznie @Grzenio1970

ja nie do końca rozumiem, ale przyjmuje, że nie wszystko musze rozumiec.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
le_szek lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1472 PostWysłany: 22 Gru 2023 17:09 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1070
niebieski
Wigilia w firmie, rozumiem, ale jednak proponuję po spożyciu ograniczyć działalność literacko-propagandową w necie ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1473 PostWysłany: 22 Gru 2023 17:16 

Rejestracja: 27 Lut 2015
Posty: 453
niebieski
Robaku napisał(a):
niezwykle merytorycznie @Grzenio1970

ja nie do końca rozumiem, ale przyjmuje, że nie wszystko musze rozumiec.
Czyli Lasek nie jest już merytoryczny?

https://radom.wyborcza.pl/radom/7,48201 ... lnych.html
_________________
Patron Radio WNET
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
pablo1603 lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1474 PostWysłany: 22 Gru 2023 17:47 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 787
niebieski
Anonymous napisał(a):
No masz pecha. OIDP jako jedyny w tym temacie streściłem historię CPK. Tak czytasz moje posty:


A, faktycznie więc. Wybiórczo, bo wybiórczo, ale przedstawiłeś, więc jeśli traktujemy to jako dowód na to, że masz świadomość historii procesu, to przepraszam - umknął mi tamten Twój post, pomimo tego że przeglądałem wszystkie Twoje posty jakie wypluła wyszukiwarka w tym temacie. Mea culpa

Anonymous napisał(a):
To do jakiej szufladki cię wsadzić? Do tych, co czytają, a nie rozumieją, czy do tych, co nie czytają i kłamią, że czytają?


Jest mi zupełnie wszystko jedno.

Anonymous napisał(a):
Hint: w tym temacie o CPK powiedziano już wszystko i wyliczono już wszystko. Wystarczy wpisać daną frazę w wyszukiwarkę.


Tak samo jak to, że możesz mieć własne zdanie i nawet się z nim zgadzać. Co akurat na fakty żadnego wpływu nie ma. Jak też na to, że jak wyliczenia nie pasują do Twojej narracji to jakoś już nie raczysz ich komentować, albo zjeżdżasz na argumenty polityczne (które chyba mają być śmieszne?).

Anonymous napisał(a):
Pan ci tu wyjaśni:

Cytuj:
Prezes giganta o CPK. "Żaden inny kraj nie porwał się teraz na taką inwestycję"

W rozmowie z "Rzeczpospolitą" József Váradi zauważył, że (...)



Czyli żebym dobrze zrozumiał - jako argument przeciw CPK podajesz cytat prezesa linii, która chyba najwięcej zyska na braku otwarcia CPK, bo uwala to jej jednego z głównych konkurentów na polskim rynku? Serio? I to mówiącego o tym, że budowa BER trwała dłużej i była droższa niż planowano, a poza tym nikt inny w Europie nie buduje teraz tak dużego lotniska, więc wystarczy doprowadzić szybką kolej do już istniejących lotnisk na mazowszu... (najs, szkoda że Pan Varady albo chociaż jego poplecznicy nie pokuslli się o sprawdzenie czy w przypadku niektórych lotnisk jest to w ogóle możliwe i ile by potencjalnie kosztowało. BTW wypowiedzi Varady'ego a propos RDO kojarzysz?)

Anonymous napisał(a):
BTW: tu są różne koncepcje przedstawiane. Ja np. jestem zdania, że CPK jako zaWaW najprawdopodobniej będzie w przyszłości potrzebne, tylko chciałbym dowiedzieć się czy i kiedy na podstawie twardych danych, a nie horałowskich kłamstw robionych po to, żeby uzasadnić wzięcie sobie działeczki w Konstancinie, i bajek Morawieckiego, którymi zbajerował starego dziada z Żoliborza.


Liczby Ci (sorry, "ci") przedstawiałem, ale nie raczyłeś się odnieść. Oczywiście nie musisz mi wierzyć, nie musisz też wierzyć temu: https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosc ... 19578.html
Ale raporty slotowe są publicznie dostępne, możesz zweryfikować liczby osobiście.
To jeśli na 2024 EPWA jest poniżej zapotrzebowania, mając wyciętą znaczącą część ruchu/pasażerów ze wschodu, to kiedy powinna zacząć się budowa lotniska "zaWAW"? Skoro sam Varady którego cytowałeś jako jak mniemam autorytet, pisze "cała budowa niemiłosiernie się przeciągnęła"

jaco027 napisał(a):
No ja tez czekam na Twoje analizy porownawcze i oplacalnosci CPK vs. WAW/WMI/RDO i jednoznaczna odpowiedz na podstawie liczb, w ktora strone i kiedy nalezy inwestowac?
Zawsze mnie zadziwia to zadanie precyzyjnych danych ilosciowych od interlokutora, aby udowodnil swoja teze, gdy samemu sie podaje co najwyzej kilka zgrubnych "faktow" jakosciowych... i troche beletrystyki...
QbaqBA napisał(a):
...Bo ja nadal nie doczekałem się merytorycznej odpowiedzi, opartej o analizę inną niż...


A znajdź łaskawie do czego odnosił się moj komentarz i wytłumacz jak jest powiązany z zarzutami które tu względem mnie wysuwasz. Potem byłbym wdzięczny za wskazanie gdzie ja odnosiłem się jakkolwiek do kwestii kosztów CPK vs trójport, a na koniec gdzie są moje "zgrubne fakty jakościowe i beletrystyka". Bo jakoś do wskazanych przeze mnie konkretów nigdzie nie byłeś łaskaw się odnieść, a marne sztuczki erystyczne jak powyżej raczej nie pomagają w tym aspekcie.

Robaku napisał(a):
1/3 na Waw to low costy, zrobienie miejsca na Okęciu nie będzie problemem, Wystarczy podnieść ceny to Wizz za chwile miłóścią zapala czy do Modlina czy Radomia


Tak tak, właśnie dlatego https://www.pasazer.com/news/464573/rya ... opina.html
A więcej nie przenosi m.in. z powodu odmowy slotów na Okęciu. Wiesz jakie są opłaty portowe na Chopinie vs w Modlinie dla Ryra?
Dlatego też Wizz od lat nie garnie się do Modlina? To ile musi wynosić różnica w stawce, żeby Twoje "bezproblemowe zrobienie miejsca" się ziściło?

Robaku napisał(a):
A dane że strony CPK to stale przekraczanie przez Waw 20 mln paxow rocznie, także tak..


I co jest Twoim zdaniem nieprawdziwe w tej wartości? Bodaj wczoraj było >18 mln.

jaco027 napisał(a):
Dodatkowe 200k to jest w samolotach all-cargo okolo 5-6 operacji dziennie. Czy faktycznie WAW/KTW/RZE nie sa w stanie przyjac i obsluzyc takiego ruchu?


jaco027 napisał(a):
Te kilka slotow dziennie (na caly kraj) do obsluzenia przewozow cargo nie jest problemem.


Nie znam się za bardzo na kwestiach cargo, ale wiem jedno - jeśli ma funkcjonować, to w postaci jednego lotniska (vide Lipsk, Kolonia), a nie rozrzucania tego ruchu po kraju. Nie wiem jaki jest realny potencjał i nie wiem na ile faktycznie jest to kluczowy argument dla CPK (wydaje mi się, że był podnoszony jako "jeden z", ale nie chcę tu wychodzić na obrońce politycznych bajań wokół Baranowa), ale na bank odnoszenie się tylko i wyłącznie do tego jak wygląda ta struktura aktualnie jest moim zdaniem ignoranckie, bo to jeden z tych przykładów gdzie infrastruktura jest kluczowa dla wygenerowania ruchu.

jaco027 napisał(a):
aby ten projekt (megalotniska) mial jakikolwiek sens nie trzeba tworzyc wizji, co bedzie dopiero za xxx lat po otwarciu CPK, tylko pokazywac/udowodnic, ze narodowy juz teraz dobrze sie rozwija, potrzebuje infrastruktury itp itd...


Na to masz dowód chociażby w slotach na 2024.

Przemm napisał(a):
Tyle że cóż, jest jak jest - dzisiaj były te dwa towarowe a jutro? Też będą czy niekoniecznie? Bo chyba nie przylatują codziennie?


To serio nie jest wiedza tajemna, że latają codziennie.

Przemm napisał(a):
Mając większa flotę B787


Samoloty trzeba mieć gdzie zbazować.

jaco027 napisał(a):
A ostatnio ogloszona "strategia" narodowego raczej nie pokazywala jakiegos nawet w miare szybkiego rozwoju, tylko raczej wyjadanie wisienek tam gdzi sie da i koncentrowaniu sie na wzroscie organicznym i bycie linia "butikowa" :-)


Jak wyżej - jak ma ogłosić szerszą strategię, jeśli nie będzie miał skąd operować tymi dodatkowymi maszynami?

j_a napisał(a):
Będzie popyt na cargo, pojawi się podaż


W jaki konkretnie sposób pojawia się podaż gdy tylko pojawia się popyt w przypadku infrastruktury lotniskowej?

Robaku napisał(a):
MOże trzeba byłóby odwrocic kolejnosc, jak się LOT nie będzie mieścił na Waw to wtedy ok budujmy.


Najs. To doskonale pokazuje jakość merytoryczną sporej części wpisów. Rozumiem, że Twoje doświadczenie życiowe nauczyło Cię, że dbać o elementy niezbędne do dalszego rozwoju biznesu (zwłaszcza, gdy elementy niezbędne do tego powstają w perspektywie liczonej w latach) należy zadbać dopiero jak dotrzesz do bieżącego limitu? Już abstrahując od tego, że ten moment w przypadku LOTu na Okęciu nastąpił de facto gdzieś w okolicy 2017 roku...

Zwłaszcza, że p. Lasek w radio ZET kilka dni temu powiedział, że nie planuje się podwyższania OOU dla EPWA.

j_a napisał(a):
Do tej pory było poszukiwanie inwestora i ściema, że jakieś elementy np. kolei będą ze środków UE. Chyba byli rządzący nie zakładali dłuższej przygody Polski z UE :?


Ale jesteś pewien, że nie będą i zadałeś sobie choć trochę trudu żeby to zweryfikować? I że finansowanie komponentu kolejowego CPK to nie jest jakiś "sprytny" manewr pozwalający spożytkować środki na infrastrukturę kolejową której w pierwotnie zakładanym terminie nie udałoby się zrealizować, i te środki by przepadły (/przepadną)?

j_a napisał(a):
To ja się pytam, jaki sens ma budowanie takiego lotniska bez finansowania ze środków unijnych?


Z którego konkretnie funduszu aktualnie można pozyskać środki na rozbudowę infrastruktury lotniskowej?
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1475 PostWysłany: 22 Gru 2023 18:05 

QbaqBA napisał(a):
Anonymous napisał(a):
No masz pecha. OIDP jako jedyny w tym temacie streściłem historię CPK. Tak czytasz moje posty:


A, faktycznie więc. Wybiórczo, bo wybiórczo, ale przedstawiłeś, więc jeśli traktujemy to jako dowód na to, że masz świadomość historii procesu, to przepraszam - umknął mi tamten Twój post, pomimo tego że przeglądałem wszystkie Twoje posty jakie wypluła wyszukiwarka w tym temacie. Mea culpa


No tak, wybiórczo. Pominąłem wkład zespołu QbaqBA w analizę pt: "Jak zamienić Okęcie w architekturę łanową".

A co do reszty wyniku tego, że miałeś w pracy dużo czasu, jest mi, cytując cię - zupełnie wszystko jedno. Czas na to był 8 lat temu, a nie teraz, gdy się tyłek Horale palił. ;)

j_a napisał(a):
Wigilia w firmie, rozumiem, ale jednak proponuję po spożyciu ograniczyć działalność literacko-propagandową w necie ;)


To ten szok powyborczy. Do tego wyznawcy św. CPK zdali sobie sprawę, że nie będą mieli co blokować, bo przecież jedynym namacalnym dowodem po erze ZjePu jest działeczka Horały w Konstancinie. :lol:

Zauważyliście, że od kilku dni, a dokładniej od zablokowania karty Horale, nie ma żadnych standupów Wildów i innych jutuberów? :D
Góra
 PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1476 PostWysłany: 22 Gru 2023 19:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2038
Loty: 319
Kilometry: 620 405
niebieski
No między ponad 20 mln a 18 mln to jest jakieś 10 procent ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1477 PostWysłany: 22 Gru 2023 22:49 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1070
niebieski
@QbaqBA Pierwszej twojej odpowiedzi nie rozumiem, albo ty nie zrozumiałeś co napisałem. Tak to zwykle działa, pojawia się popyt, wtedy pojawia się podaż. W przypadku cargo także. Nie wiem co tu tłumaczyć. Zwykle popyt na towary z importu obsługuje odpowiednia firma transportowa, jest konkurencja. Jeśli takiej firmie będzie się coś opłacało, zorganizuje transport na najbliższe lotnisko. Musi być pewien wolumen, samolot trzeba wypełnić. Zamów samolot, jakieś 50 ton cargo lotniczego, dostarczą ci gdzie chcesz. Przecież samoloty z cargo mogą lądować w wielu miejscach w PL, co zmieni kolejne lotnisko, że odwrócę pytanie? W jaki sposób wykreuje popyt? Jeśli lotniska czy raczej ich brak (albo poważne symulacje) stanie się problemem, wtedy tak, trzeba budować kolejne.

Inwestycje kolejowe od zawsze w Polsce kuleją. Ogromne pieniądze unijne są wydawane z opóźnieniem albo wcale. Można je inwestować niezależnie od CPK. Co niby zmieni CPK? Poczyniono jakieś zmiany organizacyjne czy cokolwiek, żeby przyśpieszyć remont i budowę kolei? Ja nie zauważyłem.

Co do pozyskiwania środków UE na budową lotniska, zobacz jak to było parę lat temu np. w przypadku Modlina
Łączna wartość inwestycji „Budowa cywilnego portu lotniczego w Modlinie — modernizacja obecnej i powstanie nowej infrastruktury lotniczej na terenie byłego lotniska wojskowego w Modlinie” wynosi 104 263 842 EUR, z czego 37 555 819 EUR pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Projekt był realizowany w ramach trzeciej osi priorytetowej „Regionalny system transportu” programu operacyjnego „Mazowsze” w okresie programowania 2007–2013.
https://ec.europa.eu/regional_policy/pl ... -in-modlin
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1478 PostWysłany: 23 Gru 2023 00:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Wrz 2015
Posty: 948
Loty: 60
Kilometry: 76 028
niebieski
j_a napisał(a):
co zmieni kolejne lotnisko, że odwrócę pytanie? W jaki sposób wykreuje popyt?

Magicznie, niedowiarku jeden :mrgreen:
Popatrz sobie na Elbląg, wszyscy mówili "Niemożliwe, niemożliwe", a tu rok od przekopania Mierzei przeładowują więcej kontenerów niż ARA. No bo to tak przecież działa, nie, @QbaqBA?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1479 PostWysłany: 23 Gru 2023 04:10 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4459
srebrny
Robaku napisał(a):
Poza tym jeszcze jedna kwestia jak się zmieni polskie lotnictwo, w sytuacji gdy np. ta szybka kolej by powstala, która by dowiozła by np. w ciągu 120-150 minut z Wro do Waw.

A to lotnisko w Baranowie ma powstać, by stamtąd latać do Wrocławia? 🤤
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1480 PostWysłany: 29 Gru 2023 11:47 

Na koniec roku kolejna dobra wiadomość:

Cytuj:
Prezes Rady Ministrów, z dniem 27 grudnia 2023 r., powołał Piotra Malepszaka na stanowisko podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

W Ministerstwie Infrastruktury odpowiadać będzie za transport kolejowy.
https://www.sektorkolejowy.pl/piotr-malepszak-powolany-na-stanowisko-wiceministra-infrastruktury/


Przypomnę:

Cytuj:
W CPK od blisko roku nie ma członka zarządu ds. budowy samego lotniska. A od lipca także od "szprych", czyli nowych torów. Tę funkcję pełnił powszechnie ceniony w branży Piotr Malepszak, spec od rozbijania kolejowego betonu i niedasizmu. Z naszych informacji wynika, że nie był jednak w stanie dłużej firmować swoim nazwiskiem projektu budowy nowych linii, który rozrósł się z początkowych 450 km do blisko 1800 km, a wciąż nie wiadomo, jak i z czego miałby być finansowany. Na początku czerwca zrezygnował Piotr Borys, dyrektor Biura Realizacji Inwestycji Kolejowych w CPK i prawa ręka Malepszaka w spółce. - Bo uznał, że nie uda się zbudować nowych tras kolejowych w terminie.
[urlhttps://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,26355923,niebotyczne-zarobki-rekordy-etatow-w-rzadowej-spolce-od-centralnego.html#S.DT-K.C-B.1-L.1.duzy][/url]
Góra
 PM off
j_a lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 114  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 21 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group