Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Czemu samolot dziwnie leci? FAQ: https://www.flightradar24.com/blog/inte ... htradar24/

Na przyszłość wystarczy zerknąć na nr rejsu i to od razu wiele wyjaśni.
W przypadku LOTu wszystkie loty zaczynające się cyfrą 9 to loty techniczne bez pasażerów, w tym głównie przebazowania, szkolenia i obloty poprzeglądowe.


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1449 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 73  Następna
Autor Wiadomość
#401 PostWysłany: 03 Lis 2017 18:00 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 605
niebieski
vincenz napisał(a):
LO3943 to callsign i po tym FR24 dopasowuje trasy. Natomiast LOT3837 to numer lotu, jaki pasażer widzi na bilecie (numer handlowy, czy jakoś tak to nazywają). Z jakiegoś powodu samolot leciał do Gdańska z callsignem z jakim zazwyczaj lata do Poznania.


Oba to callsigny, tylko jeden błędny - Lo3943 - wpisany w mod S (z tego FR24 w pierwszej kolejności czerpie swoje dane), a drugi prawidłowy wynikający z planu lotu przypisanego do prawidłowo ustawionego squawka - Lo3837. W sporym uproszczeniu ATC korzysta głównie z tego drugiego, więc widocznie pilot zostawił w mod S callsign wpisany w poprzednim locie i nikt mu nie zwrócił na to uwagi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wakacje w Turcji: tydzień w 5* hotelu z ultra all inclusive za 2879 PLN. Wylot z Wrocławia Wakacje w Turcji: tydzień w 5* hotelu z ultra all inclusive za 2879 PLN. Wylot z Wrocławia
Podróż na Majorkę za 1351 PLN. Loty SWISS z Wrocławia i 5 nocy w hotelu Podróż na Majorkę za 1351 PLN. Loty SWISS z Wrocławia i 5 nocy w hotelu
#402 PostWysłany: 04 Lis 2017 13:00 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2790
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
Nie do końca tak jest, że pilot zostawił wpisany callsign z poprzedniego lotu, bo callsign jest też wpisywany do planu lotu, który z kolei jest składany przez dispatchera z biura operacyjnego. Gdyby pilot leciał z innym callsignem niż wpisanym w plan lotu to ATC delivery nie wydałoby zgody na lot, bo nie znaleźliby konkretnego planu lotu. Moim zdaniem FR24 coś namotał w tym konkretnym przypadku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#403 PostWysłany: 04 Lis 2017 14:29 

Rejestracja: 20 Maj 2015
Posty: 280
niebieski
Co taki samolot bada/testuje?

Załączniki:
4EB43FC3-4717-4E59-8192-CC5C64202BC8.jpeg
4EB43FC3-4717-4E59-8192-CC5C64202BC8.jpeg [ 126.86 KiB | Obejrzany 2435 razy ]
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#404 PostWysłany: 04 Lis 2017 14:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5644
HON fly4free
Jeśli mieszkasz na tym terenie to nie chcesz wiedzieć... ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#405 PostWysłany: 04 Lis 2017 14:52 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2790
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
Robi zdjęcia terenu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#406 PostWysłany: 04 Lis 2017 16:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2011
Posty: 5594
Loty: 169
Kilometry: 241 913
niebieski
LIDAR - NMT.
_________________
Blbec je blbec a blbcem zůstane
Ja tu tylko sprzątam
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Andi lubi ten post.
 
      
#407 PostWysłany: 04 Lis 2017 16:39 

Rejestracja: 18 Lip 2011
Posty: 666
Loty: 1
Kilometry: 3 789
niebieski
Kilka ciekawostek:

Załączniki:
Komentarz do pliku: 21 ‎października ‎2017, ‏‎11:33:23
a350-10002.png
a350-10002.png [ 399.59 KiB | Obejrzany 2328 razy ]
Komentarz do pliku: 21 ‎października ‎2017, ‏‎05:28:46
wzz2.png
wzz2.png [ 284.39 KiB | Obejrzany 2329 razy ]
Komentarz do pliku: 17.10.2017
antonow2.jpg
antonow2.jpg [ 105.42 KiB | Obejrzany 2336 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#408 PostWysłany: 04 Lis 2017 21:20 

Rejestracja: 20 Maj 2015
Posty: 280
niebieski
kemot napisał(a):
Jeśli mieszkasz na tym terenie to nie chcesz wiedzieć... ;)

Wiesz, wcześniej się nie przejmowałem... ale od kilku godzin Bioflight „lata mi nad głową” :shock:

Z tego, co pisał @krasnal to robią laserowe skanowanie terenu. Czy to są jakieś prywatne zlecenia czy bardziej jakiś rządowy (ogólnopolski) projekt?

Załączniki:
4DF43980-3EB7-4DEB-A612-BF65F11401AD.jpeg
4DF43980-3EB7-4DEB-A612-BF65F11401AD.jpeg [ 264.45 KiB | Obejrzany 2189 razy ]
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#409 PostWysłany: 05 Lis 2017 14:56 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 605
niebieski
vincenz napisał(a):
Nie do końca tak jest, że pilot zostawił wpisany callsign z poprzedniego lotu, bo callsign jest też wpisywany do planu lotu, który z kolei jest składany przez dispatchera z biura operacyjnego. Gdyby pilot leciał z innym callsignem niż wpisanym w plan lotu to ATC delivery nie wydałoby zgody na lot, bo nie znaleźliby konkretnego planu lotu. Moim zdaniem FR24 coś namotał w tym konkretnym przypadku.


Mylisz callsign wpisany ręcznie przez pilota w mod S z callsignem przyporządkowanym do planu lotu skorelowanego ze squawkiem z mod A.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#410 PostWysłany: 11 Lis 2017 13:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Gru 2014
Posty: 2517
Loty: 240
Kilometry: 540 731
platynowy
Załącznik:
wow.320.png
wow.320.png [ 150.14 KiB | Obejrzany 1900 razy ]

Taki A320 z KEF do TLV doleci bezpośrednio, czy ma tankowanie na trasie ?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#411 PostWysłany: 11 Lis 2017 14:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lut 2013
Posty: 1649
niebieski
Doleci - 6850km zasięgu http://www.aircraft.airbus.com/aircraft ... y/a320neo/, a KEF do TLV jest 5285km http://www.gcmap.com/mapui?P=kef-tlv&MS=wls&DU=km
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#412 PostWysłany: 18 Lis 2017 14:17 

Rejestracja: 22 Maj 2013
Posty: 755
Loty: 91
Kilometry: 180 493
niebieski
Może to nie flightradar24, ale chyba pasuje...
https://www.theguardian.com/us-news/2017/nov/18/penis-in-the-sky-us-navy-pilots-grounded-over-obscene-drawing
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
MaciekM lubi ten post.
 
      
#413 PostWysłany: 23 Lis 2017 15:06 

Rejestracja: 18 Lip 2011
Posty: 666
Loty: 1
Kilometry: 3 789
niebieski
ok 14:00 co on tam robił? teraz zniknął...

Załączniki:
747.jpg
747.jpg [ 156.34 KiB | Obejrzany 1631 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#414 PostWysłany: 08 Gru 2017 19:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Paź 2013
Posty: 49
Loty: 77
Kilometry: 160 859
a to co za rotacja? LOT wozi zagraniczne czartery?https://www.flightradar24.com/EWG130/fc611c9
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#415 PostWysłany: 08 Gru 2017 19:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5644
HON fly4free
LOT ma po ostatnich dostawach chwilową nadwyżkę, a że Eurowings był w potrzebie (być może jakaś grubsza awaria ich samolotu) to zamiast paść się na płycie WAW lata i zarabia niemieckie pieniądze.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#416 PostWysłany: 10 Gru 2017 16:48 

Rejestracja: 22 Maj 2013
Posty: 755
Loty: 91
Kilometry: 180 493
niebieski
Swiss lata na trasie ZRH-SFO. Czy ktoś z Was wie lub domyśla się, czym może być spowodowane to, że w jedną stronę lata północną trasą: https://www.flightradar24.com/data/flights/lx38#fc2bc18 a w drugą stronę bardzo południową: https://www.flightradar24.com/data/flights/lx39#fc76356? Geodezyjna jest zbliżona do tej północnej: http://www.gcmap.com/mapui?P=sfo-zrh. Jakby tego było mało, trasa SFO->ZRH jest średnio o ponad godzinę szybsza, mimo że jest dużo dłuższa...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#417 PostWysłany: 10 Gru 2017 16:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5644
HON fly4free
Każdy lot z zachodu na wschód jest krótszy od realcji odwrotnej.
Góra
 Profil Relacje PM off
dj3500 lubi ten post.
 
      
#418 PostWysłany: 10 Gru 2017 16:59 

Rejestracja: 02 Lip 2014
Posty: 70
Trasa 'północna', czyli ortodroma, jest krótsza.
Trasa 'południowa' wykorzystuje prądy strumieniowe nad Atlantykiem - zwróć uwagę na prędkość przelotową nad Atlantykiem, która wzrosła do >650 kts.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
dj3500 lubi ten post.
 
      
#419 PostWysłany: 11 Gru 2017 09:08 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2790
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
@dj3500 oprócz wiatru, jaki wieje nad północnym Atlantykiem jest jeszcze dość charakterystyczna organizacja ruchu w tym regionie świata. Ruch lotniczy nad północnym Atlantykiem organizowany jest poprzez wyznaczanie tzw. NATów (North Atlantic Tracks), czyli korytarzy powietrznych, jakimi poruszają się samoloty. Ze względu na brak pokrycia radarowego nad oceanem ze względów bezpieczeństwa każda trasa jest jednokierunkowa. Ponadto trasy te zmieniają się co ok. 7h. Na obrazku poniżej możesz zobaczyć aktualne trasy. Trasy zielone A-K prowadzą na zachód. Trasy niebieskie U-Z na wschód.

Załączniki:
Untitled.png
Untitled.png [ 810.26 KiB | Obejrzany 1177 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#420 PostWysłany: 11 Gru 2017 16:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Maj 2014
Posty: 731
srebrny
Gdzie jest Szczecin?? ;)

Załącznik:
szz.jpg
szz.jpg [ 298.39 KiB | Obejrzany 1053 razy ]
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1449 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 73  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: QbaqBA oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group