Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 09 Wrz 2012 14:14 

Rejestracja: 01 Mar 2012
Posty: 9
witam,
miałam lecieć w październiku z Ryanerem z Hiszpani, jednak w świetle ostatnich wydarzeń podczas lotów tego przewoźnika i zarzutów postawionych przez Hiszpanię o narażanie bezpieczeństwa pasażerów chcę anulować lot. Czy orientujecie sie może czy w świetle przepisów w tej sytuacji pasażer może domagać sie anulowania lotów i zwrotu kosztów. Nie moge znaleść nigdzie adresu mailowego Ryanair pod który mogłabym napisać...
Prosze o radę doświadczonych fly-4umowiczów :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
✨Na jarmark do stolicy Włoch 🎄🍕Przedłużony weekend Rzymie za 779 PLN 🥰 ✨Na jarmark do stolicy Włoch 🎄🍕Przedłużony weekend Rzymie za 779 PLN 🥰
Wypad all inclusive na Fuerteventurę 🏝️🏌️‍♂️ 4* hotel przy polu golfowym za 2645 PLN Wypad all inclusive na Fuerteventurę 🏝️🏌️‍♂️ 4* hotel przy polu golfowym za 2645 PLN
#2 PostWysłany: 09 Wrz 2012 14:23 

Rejestracja: 17 Maj 2010
Posty: 262
niebieski
Potęga mediów jest niesamowita...

W regulaminie Ryanaira znajdziesz sytuacje w jakich możesz anulować bilet i dostać zwrot kosztów.

Maila nie znajdziesz, możesz ewentualnie zadzwonić do nich.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 09 Wrz 2012 16:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lis 2011
Posty: 446
niebieski
Lol. Hiszpania ma z Ryanem na pieńku, to teraz ich pismaki itd. jakieś totalne głupoty wymyślają. :| Tak - bo to Ryanair decyduje np. ile paliwa sobie zatankują... Bosz...
_________________
odi profanum vulgus et arceo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 09 Wrz 2012 17:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Kwi 2012
Posty: 201
maba01 napisał(a):
Czy orientujecie sie może czy w świetle przepisów w tej sytuacji pasażer może domagać sie anulowania lotów i zwrotu kosztów.


Moim zdaniem raczej nie ma szans na zwrot kosztów biletów. Jeśli byłoby to możliwe to myślę, że każdy (kto kupił bilet i nie może lecieć z różnych przyczyn czy np. znalazł tańszy bilet) domagałby się zwrotu kosztów i pisał w uzasadnieniu, że nie chce lecieć bo linia Ryanair jest "nieodpowiedzialna i naraża pasażerów na nie bezpieczeństwo".

W Ryanair'rze w tabeli opłat nie ma opłaty za anulowanie lotu (tak jak w Wizzair) także chyba nawet nie jest to możliwe.
Można to zrobić tylko na lotnisku 40 min przed odlotem i 1h po odlocie i nazywa się to "opłata za niestawienie się na lot". Z tego co wiem Ryana potrąca wtedy 110 euro z ceny biletu i jeśli bilet był droższy to resztę oddaje.

Na Twoim miejscu leciałbym bez żadnych wątpliwości ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 09 Wrz 2012 18:17 

Rejestracja: 15 Lip 2011
Posty: 19
maba01, weź pod uwagę, że Ryanair wykonuje blisko 2000 operacji lotniczych dziennie! żadna inna linia lotnicza w Europie nie ma tylko lotów po Europie.

mimo tak ogromnej liczby lotów nie mieli jeszcze żadnej poważnej awarii... lepiej poczytaj ile awaryjnych lądowań się zdarza w "tradycyjnych" liniach lotniczych... i w większości przypadków jest to zasługa bardzo restrykcyjnych przepisów, a nie faktycznego zagrożenia lotu.

co do hiszpańskiego artykułu to pisał go jakiś kompletny ignorant. być może dlatego, że jak ktoś wspomniał - Ryanair nie lubi się z hiszpańskim odpowiednikiem ULC. głównie za ostre negocjowanie opłat lotniskowych, które często ociera się o groźby (albo płacimy XX albo wycofujemy swoje samoloty przez co tracicie stanowiska pracy, dochody z turystyki, itp.)

latanie "na oparach" to po prostu ściema. samolot nie dostanie pozwolenia na start bez odpowiedniego zatankowania. a to zatankowanie to paliwo na lot + paliwo na dolot z lotniska docelowego na lotnisko zapasowe (w sytuacjach gdy główne lotnisko nie może przyjąć samolotu np. w sytuacji złej pogody) + chyba na 20-30 minut kołowania nad lotniskiem zapasowym w oczekiwaniu na slot.

zamiast więc odwoływać lot na podstawie jednego, mijającego się z prawdą, artykułu śmiało leć na urlop/wakacje/do pracy
Ryan ma jedne z najmłodszych samolotów wśród europejskich linii, a o bezpieczeństwo dbają jak wszyscy inni - bo muszą (procedury) i bo nie są debilami i wiedzą na czym mogą oszczędzać, a na czym nie żeby nie zrujnować swojego biznesu...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 09 Wrz 2012 19:03 

Rejestracja: 01 Mar 2012
Posty: 9
dzięki wszystkim za wypowiedzi...
no tak, stan techniczny ok, to rozumiem, ale info o 300 kg paliwa na 7 min lotu- ponad te które są potrzebne na trasę- 3 awaryjne lądowania z powodu braku paliwa na przelot na awaryjne lotnisko plus 2 sytuacje niebezpiecznego spadku ciśnienia w kabinie- wszystko w ciągu ostanich paru tygodni, wszczęcie postepowania przez Hiszpanię- to trochę dużo. Plus do tego wypowiedzi prezesa Ryanair o tym że 1 pilot na pokładzie by wystarczył, a razie awarii sprowadzić samolot może stewardesa... To daje mi obraz po którym tracę zaufanie do tych linii...
Czy w ogólnych regulacjach nie ma rozwiązania dla sytuacji, w której prowadzone jest gdzies postępowanie wobec linii z takim zarzutem? Zauwazyłam też, że Ryanair nie publikuje nigdzie adresu mailowego, co podobno jest niezgodne z przepisami unijnymi...

many napisał(a):
maba01, weź pod uwagę, że Ryanair wykonuje blisko 2000 operacji lotniczych dziennie! żadna inna linia lotnicza w Europie nie ma tylko lotów po Europie.

mimo tak ogromnej liczby lotów nie mieli jeszcze żadnej poważnej awarii... lepiej poczytaj ile awaryjnych lądowań się zdarza w "tradycyjnych" liniach lotniczych... i w większości przypadków jest to zasługa bardzo restrykcyjnych przepisów, a nie faktycznego zagrożenia lotu.

co do hiszpańskiego artykułu to pisał go jakiś kompletny ignorant. być może dlatego, że jak ktoś wspomniał - Ryanair nie lubi się z hiszpańskim odpowiednikiem ULC. głównie za ostre negocjowanie opłat lotniskowych, które często ociera się o groźby (albo płacimy XX albo wycofujemy swoje samoloty przez co tracicie stanowiska pracy, dochody z turystyki, itp.)

latanie "na oparach" to po prostu ściema. samolot nie dostanie pozwolenia na start bez odpowiedniego zatankowania. a to zatankowanie to paliwo na lot + paliwo na dolot z lotniska docelowego na lotnisko zapasowe (w sytuacjach gdy główne lotnisko nie może przyjąć samolotu np. w sytuacji złej pogody) + chyba na 20-30 minut kołowania nad lotniskiem zapasowym w oczekiwaniu na slot.

zamiast więc odwoływać lot na podstawie jednego, mijającego się z prawdą, artykułu śmiało leć na urlop/wakacje/do pracy
Ryan ma jedne z najmłodszych samolotów wśród europejskich linii, a o bezpieczeństwo dbają jak wszyscy inni - bo muszą (procedury) i bo nie są debilami i wiedzą na czym mogą oszczędzać, a na czym nie żeby nie zrujnować swojego biznesu...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 09 Wrz 2012 19:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Mar 2010
Posty: 750
Loty: 264
Kilometry: 273 201
Zbanowany
niebieski
Przestań wierzyć we wszystko co piszą niedouczeni dziennikarze :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 09 Wrz 2012 19:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Kwi 2012
Posty: 201
maba01 napisał(a):
Zauwazyłam też, że Ryanair nie publikuje nigdzie adresu mailowego, co podobno jest niezgodne z przepisami unijnymi.

To fakt, również czytałem, że Ryan łamie w ten sposób przepisy unijne. Pasażerom pozostaje więc kontakt telefoniczny, a jak wiadomo do tanich takie połączenie nie należy ;)
Nie zmienia to faktu, że dzięki Ryanowi i Wizzowi można naprawdę tanio i moim zdaniem bezpiecznie podrózować ;) Są procedury które obowiązują wszystkich przewoźników, bez względu na to czy sprzedają bilety po 1zł czy 800zł ;)


Ostatnio edytowany przez tadziu04, 09 Wrz 2012 19:44, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 09 Wrz 2012 19:43 

Rejestracja: 08 Gru 2011
Posty: 544
niebieski
maba01 napisał(a):
ale info o 300 kg paliwa na 7 min lotu- ponad te które są potrzebne na trasę


Ale zdajesz sobie sprawę, że te 7 minut dodatkowego lotu to czas po ewentualnym doleceniu do lotniska awaryjnego. Więc w normalnych wypadkach przy lądowaniu na lotnisku docelowym Ryan ma i tak paliwa na ponad pół godziny dodatkowego latania.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 09 Wrz 2012 22:51 

Rejestracja: 20 Paź 2011
Posty: 1306
Anonymous napisał(a):
Ciekawe jak to się ma do notorycznego wydłużanie lotu przez Ryanair by być najpunktualniejszą linią i nie płacić za opóźnienia. Jeżeli lot rozkładowo ma trwać 2 godziny, a jak wiemy w praktyce trwa 1.30 to na ile muszą wziąć paliwa, na deklarowaną czy rzeczywistą?

Nie rozumie o co ci chodzi? LCC często stosują praktykę polegającą na tym że w momencie kiedy np. lot trwa 1h 20 min, rozkładowo podają 2h. Wynika to z tego że linia bierze zapas, na wszelki wypadek jakiegoś spóźnienia co skutkowało by rozwaleniem rozkładu na cały dzień a w przypadku wyższych opóźnień wypłatę odszkodowań.
Przykład: Lot z Krakowa do Budapesztu teoretycznie powinien trwać 1h, w rzeczywistości około 30min
Jak przyleciałeś wcześniej niż rozkładowo to o co chodzi? Co w tym złego?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 09 Wrz 2012 23:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lis 2011
Posty: 446
niebieski
Pacjonek napisał(a):
Przykład: Lot z Krakowa do Budapesztu teoretycznie powinien trwać 1h, w rzeczywistości około 30min

Chyba nie zrozumiałeś pytania, greg1291 pytał czy tankują w takim przypadku tankują na 30 min czy na 1h? (+ te dodatki na lotnisko zapasowe i kołowanie)
_________________
odi profanum vulgus et arceo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 09 Wrz 2012 23:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 6142
HON fly4free
Tankują na odległość między jednym lotniskiem, a drugim plus zapas na dolot do lotniska zapasowego, itp.
Nie tankuje się paliwa na 25 minut lotu tylko na trasę, która jest do pokonania plus odpowiedni zapas, którego minimum jest ściśle ograniczone międzynarodowymi przepisami lotniczymi.

Generalnie ilość paliwa wylicza komputer pokładowy po wprowadzeniu danych w postaci lotnisk startu i lądowania, prognozowanej trasy przelotu, pogody (głównie wiatr, który wiadomo może sprzyjać lub nie) określeniu lotnisk zapasowych, itp. Paliwa nie bierze się "na oko", ale tyle ile wynika z odpowiednich wyliczeń i procedur, które są identyczne dla Ryanaira i Lufthansy.

W praktyce w dużym przybliżeniu paliwa na w zbiornikach jest tyle by dolecieć do lotniska docelowego, pokrążyć nad nim do 30 minut (np. jest burza nad lotniskiem i jest ono chwilowo zamknięte) i bezpiecznie odlecieć na lotnisko zapasowe, a nawet w takiej sytuacji - lot, krążenie, odlot na zapasowe - po wylądowaniu w zbiornikach zostanie jeszcze zapas.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 10 Wrz 2012 01:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 3318
srebrny
chargeback !!!!
_________________
"lepiej nie jechać i nie żałować niż jechać i żałować" - Tony Halik
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 10 Wrz 2012 15:18 

Rejestracja: 01 Mar 2012
Posty: 9
rw30 napisał(a):
chargeback !!!!


tez o tym myslałam, ale ta procedura obowiązuje wyłącznie w przypadku bankructwa usługodawcy lub nie zrealizowania usługi..


Dziękuję wszystkim za wypowiedzi, trochę się uspokoiłam, alee...
Pozdrawiam Wszystkich!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 10 Wrz 2012 18:23 

Rejestracja: 20 Paź 2011
Posty: 1306
Anonymous napisał(a):
kemot napisał(a):
Tankują na odległość między jednym lotniskiem, a drugim plus zapas na dolot do lotniska zapasowego, itp.
Nie tankuje się paliwa na 25 minut lotu tylko na trasę, która jest do pokonania plus odpowiedni zapas, którego minimum jest ściśle ograniczone międzynarodowymi przepisami lotniczymi.

Generalnie ilość paliwa wylicza komputer pokładowy po wprowadzeniu danych w postaci lotnisk startu i lądowania, prognozowanej trasy przelotu, pogody (głównie wiatr, który wiadomo może sprzyjać lub nie) określeniu lotnisk zapasowych, itp. Paliwa nie bierze się "na oko", ale tyle ile wynika z odpowiednich wyliczeń i procedur, które są identyczne dla Ryanaira i Lufthansy.

W praktyce w dużym przybliżeniu paliwa na w zbiornikach jest tyle by dolecieć do lotniska docelowego, pokrążyć nad nim do 30 minut (np. jest burza nad lotniskiem i jest ono chwilowo zamknięte) i bezpiecznie odlecieć na lotnisko zapasowe, a nawet w takiej sytuacji - lot, krążenie, odlot na zapasowe - po wylądowaniu w zbiornikach zostanie jeszcze zapas.


Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Skąd zatem problem z Ryanair w tej kwestii skoro wszystko regulują przepisy prawa lotniczego? Może to polityka firmy, by wymuszać szybsze lądowania pod pozorem zbyt małej ilości paliwa(pewnie mają takie samoloty pierwszeństwo) choć w rzeczywistości mają go tyle co pozostałe.

Papka medialna i tyle, to czy Ryanair czy Wizzair czy Lufthansa nie ma znaczenia.
Tak swoją drogą Ryanair od samego początku (czyli od 27 lat) istnienia nie zaliczył żadnych wypadków czy poważniejszych incydentów
A zobaczcie kto ostatnio miał problem z podwoziem? LOT czyli tradycyjna linia. To że akurat to ona to złe zrządzenie losu bo przepisy przy wszystkich przewoźnikach (po za tymi z czarnej listy UE) są takie same
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 10 Wrz 2012 20:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 6142
HON fly4free
Można Ryanaira nie lubić za wiele rzeczy i sam ich nie lubię za przedmiotowe traktowanie klienta, reklamy lecące z głośników na pokładzie, płatny bagaż i zdzieranie kasy za każdy drobiazg i wiele wiele innych i w związku z tym jak nie muszę to staram się z nimi nie latać, ale jeśli chodzi o kwestie związane z bezpieczeństwem to KAŻDA linia w Unii Europejskiej działa na podstawie tych samych przepisów i tak samo rygorystycznie ich musi przestrzegać i dokładnie tak samo bezpieczny jest lot Ryanairem, Wizzairem, Lufthansą i British Airways.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 11 Wrz 2012 21:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 3318
srebrny
maba01 napisał(a):
rw30 napisał(a):
chargeback !!!!


tez o tym myslałam, ale ta procedura obowiązuje wyłącznie w przypadku bankructwa usługodawcy lub nie zrealizowania usługi..




LOL :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
"lepiej nie jechać i nie żałować niż jechać i żałować" - Tony Halik
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 16 Wrz 2012 00:35 

Rejestracja: 21 Mar 2012
Posty: 1
Wczoraj i w czwartek kolejne awaryjne lądowanie
Bristol-Reus lądowanie w Barcelonie el Prat i Dusseldorf-Palma de Mallorca
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 16 Wrz 2012 12:54 

Rejestracja: 20 Paź 2011
Posty: 1306
Zastanawia mnie jedna rzecz.
Dlaczego wszystkie awaryjne lądowania są w Hiszpanii a nie w innym jednym z 30 innych krajów po których lata Ryanair?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 16 Wrz 2012 13:54 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5484
srebrny
to czysty przypadek poprostu :)
ale... z tymi rezerwami to przegiecie... samolot nie dal rady doleciec na reus i ladowal w miescie w barcelonie...
eh...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group