Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2069 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104  Następna
Autor Wiadomość
#2001 PostWysłany: 14 Wrz 2023 13:42 

Rejestracja: 11 Kwi 2018
Posty: 196
Loty: 40
Kilometry: 124 893
greg0 napisał(a):
Podsumowując i kończąc temat.
Od początku w żaden sposób nie kwestionowalem prawa hosta do tej kasy. Zasady są jakie są i pełna zgoda w temacie.
Druga sprawa to podejście do moralności w tej sytuacji, które jak widać wygląda zupełnie różnie dla każdego.
Jak powiedziałem - ja pomyłkowej kasy nawet prawnie należnej bym nie zatrzymał i tyle.
Jestem zaskoczony ilością tych, którzy myślą inaczej i jeszcze sobie przy okazji na mnie używają.
Ciekawe na ile wasze zdanie wynika z tego, że czytacie o kimś a nie sami czegoś takiego doświadczacie.
Tak bardzo lubimy się pośmiać z czyjegoś przypadku. "Trzeba było nauczyć syna, trzeba było czytać, sprawdzać, a bąbelek ile ma lat".
Oby nie było jak w przysłowiu - że dziadek się śmiał i tak samo miał.
I tego wszystkim życzę.


Ja odpisałem Ci szczerze, bo jestem gospodarzem na dwóch popularnych serwisach i sam od czasu do czasu trafiam na różnych klientów, więc przedstawiłem Ci tutaj jak wygląda airbnb od strony hosta - więc z mojej strony jak najbardziej oparte na doświadczeniu.

Ode mnie to tyle :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Okołoweekendowa wycieczka do Portugalii 🌊🌴 3 dni w Algarve za 799 PLN 🇵🇹 Okołoweekendowa wycieczka do Portugalii 🌊🌴 3 dni w Algarve za 799 PLN 🇵🇹
Podróż do raju 🏝️ Polinezja Francuska + zwiedzanie San Francisco od 3818 PLN 😎 Podróż do raju 🏝️ Polinezja Francuska + zwiedzanie San Francisco od 3818 PLN 😎
#2002 PostWysłany: 14 Wrz 2023 14:03 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 2112
srebrny
Tabciogaraj napisał(a):
Ja odpisałem Ci szczerze, bo jestem gospodarzem na dwóch popularnych serwisach i sam od czasu do czasu trafiam na różnych klientów, więc przedstawiłem Ci tutaj jak wygląda airbnb od strony hosta - więc z mojej strony jak najbardziej oparte na doświadczeniu.

Będąc dokładnym - jeżeli gość i host zgadzają się na odwołanie bezzwrotnej rezerwacji bezkosztowo to zarówno booking, jak i airbnb nie robią nikomu problemów. Można taką rezerwację odwołać bezkosztowo zarówno dla hosta, jak i gościa. Nie ma wtedy oczywiście żadnych kar od portalu dla hosta oraz nie jest pobierana prowizja. Sprawa do załatwienia w prosty sposób z supportem. Przerabiałem takie tematy w praktyce zarówno na B, jak i na A.
Trzeba tylko chcieć, jednak oba portale nie chwalą się zbytnio taką możliwością, dla niezaawansowanego hosta może utrwalić się przekonanie "nie da się", "kara", "będzie mnie to kosztowało", "utracę tytuł super hosta" itd. Taka jest linia polityczna obu portali.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2003 PostWysłany: 14 Wrz 2023 15:25 

Rejestracja: 11 Kwi 2018
Posty: 196
Loty: 40
Kilometry: 124 893
opo napisał(a):
Tabciogaraj napisał(a):
Ja odpisałem Ci szczerze, bo jestem gospodarzem na dwóch popularnych serwisach i sam od czasu do czasu trafiam na różnych klientów, więc przedstawiłem Ci tutaj jak wygląda airbnb od strony hosta - więc z mojej strony jak najbardziej oparte na doświadczeniu.

Będąc dokładnym - jeżeli gość i host zgadzają się na odwołanie bezzwrotnej rezerwacji bezkosztowo to zarówno booking, jak i airbnb nie robią nikomu problemów. Można taką rezerwację odwołać bezkosztowo zarówno dla hosta, jak i gościa. Nie ma wtedy oczywiście żadnych kar od portalu dla hosta oraz nie jest pobierana prowizja. Sprawa do załatwienia w prosty sposób z supportem. Przerabiałem takie tematy w praktyce zarówno na B, jak i na A.
Trzeba tylko chcieć, jednak oba portale nie chwalą się zbytnio taką możliwością, dla niezaawansowanego hosta może utrwalić się przekonanie "nie da się", "kara", "będzie mnie to kosztowało", "utracę tytuł super hosta" itd. Taka jest linia polityczna obu portali.


Nie wiem czy byłeś hostem w czasie covid, ale wtedy platformy pokazały właśnie:

bezkosztowo zarówno dla hosta, jak i gościa. Nie ma wtedy oczywiście żadnych kar od portalu dla hosta oraz nie jest pobierana prowizja.

że tak nie jest. Airbnb bardzo późno wpadło na to by bezkarnie traktować obie strony, a booking zrzucał oferty - nie wiadomo za co.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2004 PostWysłany: 14 Wrz 2023 15:31 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 2112
srebrny
Jestem hostem od 7 lat, nigdy nie miałem z tym problemu. Jeżeli obie strony się zgadzają to nikt nigdy nie robił problemów (w sensie A.com i B.com).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2005 PostWysłany: 25 Wrz 2023 20:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Kwi 2016
Posty: 1658
Loty: 245
Kilometry: 518 982
platynowy
to ja z podziele sie tez swoim doswiadczeniem gdy to host prosi o odwolanie.

rezerwacja na airbnb 2 miesiace przed wyjazdem. 2 tygonie przed host wysyla mi prosbe o anulowanie rezerwacji z jakąś marną wymówką, a w miescie posiada inne miejscowki do wynajecia jednak ich nie zaproponowal. zglosilem sie do supportu przez czat i zaoferowano mi tylko 10% extra na kolejna rezerwacje. po uwadze ze jestem na lodzie i wszystkie miejscowki sa znacznie drozsze podwyzszyli do 20% extra na airbnb. obie propozycje z datą waznosci wygasającą za 3 dni xD wciaz mi to nie odpowiadalo, wiec ostateczna oferta to refund 30% kosztów oryginalnej rezerwacji po wysłaniu faktury z jakiejkolwiek innej platformy. wyslalem potwierdzenie z bookinga, zobaczymy czy faktycznie zwroca. ale ja na airbnb na pewno nie wroce.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#2006 PostWysłany: 25 Wrz 2023 22:04 

Rejestracja: 05 Paź 2022
Posty: 1318
Loty: 6
Kilometry: 12 016
srebrny
Bardzo ciekawa dyskusja mnie ominęła :(

greg0 napisał(a):
Od początku w żaden sposób nie kwestionowalem prawa hosta do tej kasy. Zasady są jakie są i pełna zgoda w temacie.
Druga sprawa to podejście do moralności w tej sytuacji, które jak widać wygląda zupełnie różnie dla każdego.
Jak powiedziałem - ja pomyłkowej kasy nawet prawnie należnej bym nie zatrzymał i tyle.


Jednak kwestionujesz, tzn prawo "moralne", tzn niby ma prawo ale powinien zwrócić, a ponieważ nie zwraca to jest złym człowiekiem. Takie przesłanie przebija z twoich postów.

Co do twojej moralności i pomyłkowej kasy: na forum bardzo popularne są różnego rodzaju okazje, "error fare", bilety i noclegi za ułamek wartości. Rozumiem, że to potępiasz i nigdy nie skorzystałeś z takiej okazji, a gdybyś przez przypadek skorzystał, to zaraz byś anulował?


Żeby nie było, że opowiadam się za którąś stroną: chciałbym, żeby tak było, że na świecie nie ma oszustów ani biedy, że nikt nie próbuje naciągnąć na bezpłatne odwołanie, a 1000 zł mniej lub więcej nie robi różnicy. W takim świecie host bez wahania zgodził się na anulowanie rezerwacji, a błędy w ofertach byłyby od razu zgłaszane liniom lotniczym. Szkoda, że tak nie jest.

A co do tej konkretnej sytuacji, to moja ocena jest taka: patrząc z twojego punktu widzenia jak najbardziej sprawiedliwe byłoby, gdyby host anulował tą rezerwację i zwrócił pieniądze, w końcu to była pomyłka i szybko ją zauważyłeś. Natomiast patrząc z punktu widzenia hosta jak najbardziej sprawiedliwe jest, aby zatrzymał on te pieniądze, w końcu oferta była jasno przedstawiona, nie ma obowiązku jej anulować nawet w przypadku pomyłki, a zresztą nie wiadomo czy to pomyłka, może gość znalazł sobie lepszą ofertę i chce się wykręcić.
_________________
Czy The Office US jest najlepszym serialem komediowym?
Zdania są podzielone. Niektórzy mówią, że tak, inni że owszem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2007 PostWysłany: 28 Wrz 2023 09:56 

Rejestracja: 12 Wrz 2012
Posty: 2659
platynowy
Chata Shreka na airbnb (w Szkocji)

https://news.airbnb.com/spend-the-night ... on-airbnb/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2008 PostWysłany: 04 Paź 2023 14:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Lut 2010
Posty: 1657
Loty: 117
Kilometry: 168 884
srebrny
Airbnb przekazało stowarzyszeniu Domus Polonorum 40 tysięcy dolarów na wsparcie odnowy obiektów historycznych i zachowanie dziedzictwa kulturowego w Polsce.
https://turystyka.rp.pl/apartamenty/art ... w-w-polsce
Góra
 Profil Relacje PM off
opo lubi ten post.
 
      
#2009 PostWysłany: 09 Paź 2023 11:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Kwi 2016
Posty: 1658
Loty: 245
Kilometry: 518 982
platynowy
ten sam tydzien, to samo miasto i kolejne, jeszcze gorsze doswiadczenie z Airbnb.

Zarezerwowałem nocleg na jedną noc. Host odwołał rezerwacje o 16 w dniu przyjazdu z powodu "emergency"
Godzina wiszenia na infolinii zeby pogadac z jakims filipinskim CC. Wyszukała 3 noclegi w podobnym lub nizszym budzecie i 2/3 nawet nie w miescie do ktorego jechałem. Mialem jedynie napisac do ktoregos z hostow z prosba o rezerwacje a CC miał pozniej bezposrednio potwierdzić. Czekałem do 22 - bez skutku, musielismy isc z ulicy do hotelu. o 4 rano dostałem jakąś wiadomosc-bełkot od innego agenta jak im przykro i masz swoje 2137 cebulionów z powrotem. teraz nie poczuwają się do zwrotu pieniedzy za hotel

całkowita zenada. booking jest jaki jest i tez leci z obsluga klienta coraz nizej, ale airbnb przebiło dno i to głęboko. dałem drugą szansę, trzeciej juz nie bedzie.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
piotrkr uważa post za pomocny.
 
      
#2010 PostWysłany: 09 Paź 2023 11:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3621
srebrny
No bo airbnb to jednak nie jest booking, który bazuje głównie na hotelach lub stałych apartamentach. Trzeba uświadomić sobie tę zasadniczą różnicę i można bezpiecznie ale świadomie korzystać.
Ja korzystam intensywnie z airbnb od kilkunastu lat i nigdy się nie naciąłem. Jednak zawsze dość długo przeglądam opinie i nie biorę airbnb na pojedyncze noclegi. Jak weźmiesz sprawdzoną ofertę z dużą ilością samych pozytywnych komentarzy, to będzie wszystko ok. Każde odwołanie rezerwacji przez gospodarza skutkuje automatycznym komentarzem w opiniach. Nigdy nie biorę takich co mają odwołanie w komentarzach.
Raz miałem sytuację gdy kobieta w Neapolu oddała połowę kwoty rezerwacji w kopercie (150 €) bo był akurat remont elewacji kamienicy i nie mogłem korzystać z małego balkonu, a balkon był przecież w opisie :D
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#2011 PostWysłany: 09 Paź 2023 12:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Kwi 2016
Posty: 1658
Loty: 245
Kilometry: 518 982
platynowy
Ależ ja jestem doskonale świadomy że airbnb to obiekty o innej charakterystyce jak również nie bukuje miejsc z opinią 5/10 albo 3 gwiazdki na pięć żeby potem się szarpać z CC i wlascicielem. Dla mnie najbardziej żenujący jest absolutny brak wsparcia przy kryzysowej sytuacji, która zdarzyła się 2 razy pod rząd.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#2012 PostWysłany: 09 Paź 2023 13:15 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1790
niebieski
@tunczaj
Można wiedzieć co to za miasto?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2013 PostWysłany: 09 Paź 2023 13:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Kwi 2016
Posty: 1658
Loty: 245
Kilometry: 518 982
platynowy
Padwa
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2014 PostWysłany: 09 Paź 2023 13:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3621
srebrny
Niestety pomoc ze strony airbnb jest często słaba, co miałem okazję słyszeć już od znajomych. Dlatego można bardziej przesiewać i wybierać oferty bezproblemowe. Może to więcej kosztować ale za to jest bez wpadek. Coś za coś.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2015 PostWysłany: 09 Paź 2023 21:24 

Rejestracja: 05 Paź 2022
Posty: 1318
Loty: 6
Kilometry: 12 016
srebrny
@tunczaj wklej linka do tych obiektów to sobie je ocenimy
_________________
Czy The Office US jest najlepszym serialem komediowym?
Zdania są podzielone. Niektórzy mówią, że tak, inni że owszem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2016 PostWysłany: 29 Paź 2023 11:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Gru 2012
Posty: 611
Loty: 22
Kilometry: 20 023
niebieski
Działają obecnie jakieś kody/ kupony zniżkowe?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2017 PostWysłany: 20 Lis 2023 18:56 

Rejestracja: 20 Lis 2023
Posty: 1
Hej, może ktoś zdoła mi pomóc albo miał podobną sytuację.
Gospodarz żąda ode mnie zapłaty ok 1200 PLN za małą wypaloną smiolistą plamkę na blacie kuchennym, stało się to po podłączeniu czajnika do gniazdka i zapaleniu się kabla(czajnik najlepsze lata miał dawno za sobą). Chodzi o to że urządzenia w mieszkaniu były po prostu stare dla przykładu pralka zalała nas dwa razy i gospodarz ją wymienił a płyta indukcyjna, która miała dwa palniki szybko się przegrzewała i nie dało się gotować, z tym że jeśli chodzi o czajnik i pralkę to zgłaszałem to do gospodarza, a sytuacji z blatem- nie. Airbnb olewa moje odwołania i trzyma stronę gospodarza.
Ktoś zna jak wygląda dalej ten proces po odwolaniu się?
Kartę płatniczą podpiętą do płatności mam zastrzeżoną, więc nie powinno pobrać z karty. Czy podstawowe ubezpieczenie turystyczne z hestii pokryje taki „wypadek”?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2018 PostWysłany: 20 Lis 2023 19:21 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 3390
złoty
Jeśli w ubezpieczeniu jest OC to powinno działać... Popatrz w OWU co tam masz.
Możesz też mieć OC w innym pakiecie ubezpieczeń.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2019 PostWysłany: 20 Lis 2023 19:28 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25206
Ramzzi1996 napisał(a):
Kartę płatniczą podpiętą do płatności mam zastrzeżoną, więc nie powinno pobrać z karty.


To nić nie znaczy. I tak będą mogli pobrać hajsu z banku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2020 PostWysłany: 20 Lis 2023 19:42 

Rejestracja: 31 Lip 2016
Posty: 555
Loty: 55
Kilometry: 120 474
niebieski
Ramzzi1996 napisał(a):
jeśli chodzi o czajnik i pralkę to zgłaszałem to do gospodarza

Napisz im, że szkoda została spowodowana przez niesprawny czajnik, którego zły stan zgłaszałeś gospodarzowi i w związku z tym - odmawiasz zapłaty.
Góra
 Profil Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2069 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group