Fly4free.pl

FlixBus zastępuje PolskiegoBusa. Znamy szczegóły zniknięcia znanej marki. Czy komfort jazdy się poprawi?

Autokar FlixBus
Foto: FlixBus / Fly4free.pl
Ostatni czerwony autobus zostanie przemalowany na zieloną banderę FlixBusa do połowy przyszłego roku.

O strategicznej współpracy obu przewoźników głośno jest od piątku, gdy jako pierwsi w Polsce napisaliśmy, że marka PolskiBus.com będzie stopniowo wygaszana i może zniknąć z polskiego rynku do końca kwietnia 2018 roku.

W poniedziałek informacja ta została potwierdzona i poznaliśmy szczegóły współpracy obu przewoźników. Najważniejszą sprawą jest to, że PolskiBus będzie podwykonawcą dla FlixBusa, który nie jest klasycznym przewoźnikiem, a de facto tylko platformą do sprzedaży biletów i fizycznie posiada obecnie w Polsce jeden autobus. PolskiBus będzie partnerem najważniejszym, ale nie jedynym.

– Do kwietnia chcielibyśmy mieć w Polsce jeszcze kilkunastu innych partnerów autokarowych – mówi Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce.

Najważniejsza kwestia to oczywiście zmiana barw.

– Około godziny 12 pierwszy autokar PolskiegoBusa zostanie przemalowany na zielony kolor. Mamy nadzieję, że do połowy przyszłego roku wszystkie autobusy PolskiegoBusa będą jeździły w barwach FlixBusa – dodaje Leman.

Będą nowe połączenia? Tak, ale siatkę poznamy później

FlixBus zapowiedział w poniedziałek pozostawienie całej siatki połączeń PolskiegoBusa, a także uruchomienie niewielkiej ilości nowych tras krajowych i międzynarodowych z kilku polskich miast do Niemiec, Austrii, Czech, Słowacji i Węgier. Z prezentacji wynika też, że FlixBus pojawi się w 18 miastach w Polsce. Na szczegóły nowego rozkładu jazdy musimy zaczekać do początku roku. Wiadomo też, że przewoźnik będzie koncentrował swoją działalność wokół trzech głównych miast, które będą tworzyły rolę swoistych hubów przesiadkowych. Będą to Warszawa, Wrocław oraz Kraków (dworzec MDA).

Czy komfort we FlixBus będzie lepszy?

To zależy. Obecne autokary PolskiegoBusa zostaną przemalowane na zielone barwy, wstawione będą też nowe, wygodniejsze fotele. Z każdego pojazdu usunięte zostanie minimum 6 siedzeń, aby było więcej miejsca na nogi.

– Używając metodologii lotniczej, miejsce na nogi będzie wynosiło ok. 31 cali – mówi Leman.

Zaletą będzie też to, że w przeciwieństwie do PolskiegoBusa, Wi-Fi w autokarze będzie dostępne na kursach międzynarodowych także poza granicami kraju.

Dużą wadą jest z pewnością brak numerowanych miejsc, które od pewnego czasu wprowadził w Polsce przewoźnik z bocianem. To osłabienie oferty, bo każdy, kto pamięta rozpychanie się łokciami w walce o najlepsze miejsca, będzie mógł sobie przypomnieć, jak to wyglądało.

Na najciekawsze pytanie, czyli o politykę cenową, nie ma jednoznacznej odpowiedzi, choć FlixBus zapowiada, że „bilety za złotówkę” zostaną utrzymane.

Więcej szczegółów podamy wkrótce.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
Jak się ma zmienić komfort jak autobusy zostaną tylko przemalowane ?
Biko, 18 grudnia 2017, 11:12 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Biko Jak się ma zmienić komfort jak autobusy zostaną tylko przemalowane ?
Jest wyraźnie napisane: "z każdego pojazdu usunięte zostanie minimum 6 siedzeń, aby było więcej miejsca na nogi"
str84peter, 18 grudnia 2017, 11:16 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Niby w Flixbusie jest wyższy standard?? Tydzień temu jechałem z nimi dwukrotnie u naszych zachodnich sąsiadów i w moim odczuciu polskibus wypada lepiej.
hudyts, 18 grudnia 2017, 11:21 | odpowiedz
Avatar użytkownika
spodziewałem się więcej po waszym grafiku przy okazji takiej wiadomości :( tym bardziej, że mógł się przygotować od piątku...
pemat, 18 grudnia 2017, 11:43 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Mam tylko nadzieję, że nie będą nic kombinować z biletami, które zostały już kupione na przyszły rok.
kloose84, 18 grudnia 2017, 12:04 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Ayyy... Od kiedy Flix kupił PostBusa przejazd Berlin - Drezno kosztuje 25 zamiast 10 - 15 euro :/
Kmail, 18 grudnia 2017, 12:27 | odpowiedz
Avatar użytkownika
hudyts Niby w Flixbusie jest wyższy standard?? Tydzień temu jechałem z nimi dwukrotnie u naszych zachodnich sąsiadów i w moim odczuciu polskibus wypada lepiej.
Ja uwazam, ze FlixBus wypada lepiej: ma zdecydowanie wieksze odstepy miedzy fotelami, i siedzenia sa materialowe, a nie z tej "czerwonej pseldo sköry", internet z T-Mobile Deutschland dziala tam super (ale ograniczony tylko do 150 MB transferu). Tylko zeby bilety za 1zl / 1€ utrzymali, to moga przejmowac bociana :-)
str84peter, 18 grudnia 2017, 12:54 | odpowiedz
Avatar użytkownika
brak numerowanych miejsc to IMO strzal w stope
jarekjal, 18 grudnia 2017, 13:40 | odpowiedz
Avatar użytkownika
hudyts Niby w Flixbusie jest wyższy standard?? Tydzień temu jechałem z nimi dwukrotnie u naszych zachodnich sąsiadów i w moim odczuciu polskibus wypada lepiej.
Może jak ktoś ma 160cm wzrostu to jest super. Ja mam 184 i nie miałem co z nogami zrobić a do bardzo wysokich nie należę. We flxbusie mogę spać z wyprostowanymi nogami a fotel się odchyla dość solidnie a nie jak w polskimbusie o 1 cm do tyłu. Dla mnie to olbrzymia różnica w komforcie. Kolejny plus to że na bieżąco mogę sprawdzać czy i o ile jest opóźniony autobus na ich stronie za darmo.
FreddieKruger, 18 grudnia 2017, 14:54 | odpowiedz
Avatar użytkownika
jarekjal brak numerowanych miejsc to IMO strzal w stope
Po tylu latach czekania na numerowane miejsca, znowu je zabierają, to jest jakiś cyrk...
Ariegi, 19 grudnia 2017, 11:25 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Czemu się tak wielu ludzi uwzięło na te numerowane miejsca? Odpowiedzcie sobie na dwa pytania. Czy znacie układ foteli we wszystkich autobusach PolskiBus.com? Czy znacie układ foteli we wszystkich autobusach FlixBus? O ile na pierwsze pytanie jest dość łatwo odpowiedzieć bo są to 3 modele autobusów to z FlixBus tak łatwo już nie jest.
Gr33nY, 19 grudnia 2017, 15:25 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »