REKLAMA

Ryanair i Wizz Air w końcu będą miały nad Wisłą konkurencję? easyJet zaczyna dziś marsz po polskiego pasażera i… ma dużą szansę na sukces

easyJet
Foto: rebius / Shutterstock

Dzisiejszy powrót “pomarańczy” do Warszawy po 9 latach przerwy może okazać się najważniejszym wydarzeniem roku w branży lotniczej. Brytyjska linia po latach oczekiwania w końcu zaczyna u nas większą ekspansję, a to zawsze świetne informacje dla pasażerów – im więcej konkurencji dla największych graczy na polskim rynku, tym lepiej.

Historia dokonała się w niedzielę, gdy w drogę wyruszył samolot easyJet z Lotniska Chopina do portu lotniczego Berlin Tegel. Ta obsługiwana siedem razy w tygodniu trasa to jeden z 4 nowych tras brytyjskiej linii lotniczej: od startu zimowego rozkładu połączeń polecimy też do Bazylei (3 loty w tygodniu), Genewy (4 loty w tygodniu) oraz Londynu Gatwick (także 4 razy w tygodniu).

To wbrew pozorom bardzo ważne wydarzenie. Przede wszystkim dlatego, że easyJet wrócił do Warszawy po kilku latach przerwy. Brytyjska linia latała już z warszawskiego lotniska w latach 2004-2009, jednak zrezygnowała, gdy Lotnisko Chopina zamknęło ciasny terminal Etiuda dla tanich linii lotniczych. Przewoźnik przekonywał wówczas, że nie będzie chciał dopłacać 30 PLN więcej opłaty za każdego pasażera w nowej części terminala. I po prostu zrezygnował, podobnie jak Ryanair. Z wiodących low-costów na Chopinie został tylko Wizz Air i nie licząc krótkiej przerwy na loty z Modlina, Węgrzy są od tego czasu wierni Warszawie.

Z easyJetem jest jednak inaczej, bo pojawienie się przewoźnika na Lotnisku Chopina może być zapowiedzią większej ekspansji tej linii, która do tej pory Polskę omijała szerokim łukiem. Z jednym wyjątkiem – rozwijanych od lat lotów z Krakowa, gdzie przewoźnik w tym sezonie zimowym będzie operował na 14 trasach. Czy teraz się coś zmieni i easyJet pojawi się na kolejnych lotniskach? Warszawa może być dobrym prognostykiem i nie można wykluczyć, że tania linia w kolejnych rozkładach będzie dokładała kolejne połączenia ze stolicy i stanie się dobrą alternatywą dla Ryanaira i Wizz Aira. Tym bardziej, że obaj przewoźnicy zawiesili ostatnio sporo tras i już zapowiedzieli, że w naszym kraju będą się rozwijali znacznie wolniej niż dotychczas.

Foto: pio3 / Shutterstock

Wystarczy zresztą rzut oka na nowe połączenia easyJet, by zobaczyć, że przewoźnik odrobił pracę domową, o czym pisaliśmy już zresztą na łamach Fly4free.pl. Spójrzmy więc: dużo możemy sobie obiecywać po trasach do Szwajcarii, które powinny spinać się dla ruchu biznesowego, ale mają też duży potencjał turystyczny. Potencja mają też loty na kolejne londyńskie lotnisko, czyli Gatwick – głównie ze względu na to, że dzięki umowie z Norwegianem pasażerowie easyJeta z Warszawy mogą na jednym bilecie tanio polecieć z przesiadką do USA lub Ameryki Południowej (Norwegian lata stamtąd do Buenos Aires).

I w końcu Berlin, na który miłośnicy tanich lotów ostrzyli sobie zęby od dawna. Pierwotnie trasą tą miał być zainteresowany Ryanair, ale skoro się do tego nie kwapił, na ich miejsce wszedł easyJet. Ta trasa ma tym większy potencjał, że z powodu remontu torów kolejowym o wygodnym połączeniu pociągiem między stolicami Niemiec i Polski można pomarzyć.

Gdzie jeszcze może pojawić się easyJet?

Rozmawiając z przedstawicielami polskich lotnisk słyszymy, że easyJet jest znacznie bardziej otwarty na rozmowy i rozwój w naszym kraju niż jeszcze kilka lat temu. Gdzie może się pojawić? Niewykluczony jest powrót linii do Lublina, gdzie… dopiero co easyJet zakończył loty do Mediolanu. To otwarte rok temu połączenie było wielkim zaskoczeniem. Fakt, że zostało zawieszone… już takim zaskoczeniem nie jest. Natomiast władze lotniska w Lublinie cały czas odgrażają się, że wciąż rozmawiają z easyJetem i możliwe jest uruchomienie np. lotów do Londynu w sezonie letnim.

easyJet pojawia się też w spekulacjach na temat ewentualnych nowych przewoźników w Gdańsku (linia latała stąd na Wyspy przez kilka miesięcy 10 lat temu), a kilkanaście miesięcy temu spekulowano na temat tego, że linia może uruchomić regularne połączenia z Łodzi. Na razie nic z tych planów nie wypaliło, ale trzymamy kciuki, by w końcu się udało. Każda duża tania linia lotnicza, która w jakiś sposób będzie alternatywą dla wielkiej dwójki Wizz Aira i Ryanaira, będzie stanowiła miłą odmianę dla pasażerów.

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
Kiedy EasyJet otworzy info linię dla polskich klientów? Jesteśmy jak do tej pory traktowani jak klienci nawet nie 3 a...4 świata
HandSome, 28 października 2018, 13:05 | odpowiedz
Avatar użytkownika
8:10 do Berlina? Jakieś nowe połączenie w niedzielę?
dmirstek, 28 października 2018, 13:39 | odpowiedz

Rafa koralowa
Najlepsza oferta

Loty nad Morze Czerwone za 78 PLN

Rafał Waśko | 2019-09-20 22:00
REKLAMA
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.
porównaj loty, hotele, lot+hotel