Fly4free.pl

Dzielą, bronią, jednoczą. Historie murów świata

Broniły przed barbarzyńcami, symbolizowały upadek władzy, stały się celem pielgrzymek. Ich historie potrafią zadziwić. Tym razem zabieramy Was w podróż po miejscach, które kryją najciekawsze mury świata.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Foto 4 z 7 to co prawda Chorwacja, ale nie jest Dubrownik.
MiRo, 21 grudnia 2013, 22:20 | odpowiedz
chinskiego muru nie widać z kosmosu, to mit
artur, 21 grudnia 2013, 22:23 | odpowiedz
Wał Hadriana nie ma 5tys km.... tylko 117.5, czyli 80 mil rzymskich. 5 tys to ma może jak się kamienie obok siebie ułoży
psz3mo, 22 grudnia 2013, 9:01 | odpowiedz
Zabrakło muru Apartheidu, ktory stawia Izrael odcinajac Palestynczykow od zrodel wody pitnej, granicy z Jordania, anektujacego ziemie uprawne i "uprawamiacniajacego" nielegalne w swietle Prawa Miedzynarodowego (Konwencja Genewska art. 49 paragraf 6 IV oraz regulacja Haska nr 1907.) osiedla zydowskie. Shame on you Israel!
(◣_◢), 22 grudnia 2013, 12:03 | odpowiedz
Słabo. Na 7 murów, 3 z błędami. No, ale 7 slajdów dało 7 wyświetleń dla reklamodawców. Popularność strony rośnie.
dad, 22 grudnia 2013, 12:31 | odpowiedz
Już pomijam fakt, że slajdowisko się nazywa 'historie murów świata' a historii to tam jest najmniej.
dad, 22 grudnia 2013, 12:33 | odpowiedz
Te foto 4 z 7 to mury obronne miasta Ston w Chorwacji, Dubrownik to nie jest :)
Sylwiusz, 22 grudnia 2013, 13:33 | odpowiedz
Fatalny artykuł z fatalnymi błędami, które już opisano. Ja dodaję następny: Stambuł, to nie jest dawne Bizancjum, Stambuł to obecna nazwa Konstantynopola, który był stolicą Bizancjumm
andy, 22 grudnia 2013, 15:02 | odpowiedz
andyFatalny artykuł z fatalnymi błędami, które już opisano. Ja dodaję następny: Stambuł, to nie jest dawne Bizancjum, Stambuł to obecna nazwa Konstantynopola, który był stolicą Bizancjumm
Jeśli krytykujesz, to sprawdź najpierw czy masz rację: Pierwsza nazwa Stambułu to Bizancjum – pochodziła od imienia jego założyciela – Byzasa. Cesarz Konstantyn I Wielki zmienił nazwę miasta na Nova Roma, czyli Nowy Rzym. Nazwa Konstantynopol, czyli „Miasto Konstantyna”, została po raz pierwszy użyta przez cesarza Teodozjusza II i stała się oficjalną nazwą miasta przez cały okres bizantyjski, używaną również w czasach Imperium osmańskiego.
aaaa, 22 grudnia 2013, 16:21 | odpowiedz
arturchinskiego muru nie widać z kosmosu, to mit
owsze, widać go m.in. z Księżyca
Agnieszka Zawistowska, 22 grudnia 2013, 16:25 | odpowiedz
aaaa
andyFatalny artykuł z fatalnymi błędami, które już opisano. Ja dodaję następny: Stambuł, to nie jest dawne Bizancjum, Stambuł to obecna nazwa Konstantynopola, który był stolicą Bizancjumm
Jeśli krytykujesz, to sprawdź najpierw czy masz rację: Pierwsza nazwa Stambułu to Bizancjum – pochodziła od imienia jego założyciela – Byzasa. Cesarz Konstantyn I Wielki zmienił nazwę miasta na Nova Roma, czyli Nowy Rzym. Nazwa Konstantynopol, czyli „Miasto Konstantyna”, została po raz pierwszy użyta przez cesarza Teodozjusza II i stała się oficjalną nazwą miasta przez cały okres bizantyjski, używaną również w czasach Imperium osmańskiego.
Owszem, kiedyś dawno, dawno temu było to maleńkie miasto Bizancjum, ale Konstantynopolem było nazywane przez prawie 1700 lat aż do XX wieku. Niezbyt dobrze doczytałeś w Wikipedii (którą nie zawsze warto cytować, jak to zrobiłeś, nie podając jednak źródła, bo jest tam masa błędów), gdyż nazwę Konstantynopol nadał już cesarz Konstantyn w 330 roku, a Teodozjusz był cesarzem dopiero od 402 roku (miał wtedy 2 lata). A następny błąd w artykule, to rok zdobycia miasta przez IV Krucjatę: 1204 a nie 1203.
andy, 22 grudnia 2013, 17:23 | odpowiedz
arturchinskiego muru nie widać z kosmosu, to mit
czasami jednak widać ;-) mur oświetlany słońcem znajdującym się tuż nad horyzontem, rzuca wydłużony cień; no i ten cień podobno można zobaczyć gołym okiem z orbity ;-) polecam artykuł z Scientific American: http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=is-chinas-great-wall-visible-from-space
Grzegorz40, 22 grudnia 2013, 21:01 | odpowiedz
andyA następny błąd w artykule, to rok zdobycia miasta przez IV Krucjatę: 1204 a nie 1203.
Hmm, to kto w takim razie zdobył Konstantynopol w 1203 r., bo już zgłupiałem? ;-)
Grzegorz40, 22 grudnia 2013, 21:20 | odpowiedz
Grzegorz40
andyA następny błąd w artykule, to rok zdobycia miasta przez IV Krucjatę: 1204 a nie 1203.
Hmm, to kto w takim razie zdobył Konstantynopol w 1203 r., bo już zgłupiałem?
Do roku 1204 nikt nie zdobył.
andy, 22 grudnia 2013, 22:38 | odpowiedz
andy
Grzegorz40
andyA następny błąd w artykule, to rok zdobycia miasta przez IV Krucjatę: 1204 a nie 1203.
Hmm, to kto w takim razie zdobył Konstantynopol w 1203 r., bo już zgłupiałem?
Do roku 1204 nikt nie zdobył.
czyli wkroczenia krzyżowców do Konstantynopola w dniu 17 lipca 1203 r. oraz wymuszenie przez nich koronacji Aleksego IV Angelosa na współcesarza w dniu 1 sierpnia 1203 r. nie można nazwać zdobyciem miasta? ;-)
Grzegorz40, 22 grudnia 2013, 23:56 | odpowiedz
Grzegorz40
andy
Grzegorz40
andyA następny błąd w artykule, to rok zdobycia miasta przez IV Krucjatę: 1204 a nie 1203.
Hmm, to kto w takim razie zdobył Konstantynopol w 1203 r., bo już zgłupiałem?
Do roku 1204 nikt nie zdobył.
czyli wkroczenia krzyżowców do Konstantynopola w dniu 17 lipca 1203 r. oraz wymuszenie przez nich koronacji Aleksego IV Angelosa na współcesarza w dniu 1 sierpnia 1203 r. nie można nazwać zdobyciem miasta?
Nie.
haha, 23 grudnia 2013, 15:34 | odpowiedz
andy
aaaa
andyFatalny artykuł z fatalnymi błędami, które już opisano. Ja dodaję następny: Stambuł, to nie jest dawne Bizancjum, Stambuł to obecna nazwa Konstantynopola, który był stolicą Bizancjumm
Jeśli krytykujesz, to sprawdź najpierw czy masz rację: Pierwsza nazwa Stambułu to Bizancjum – pochodziła od imienia jego założyciela – Byzasa. Cesarz Konstantyn I Wielki zmienił nazwę miasta na Nova Roma, czyli Nowy Rzym. Nazwa Konstantynopol, czyli „Miasto Konstantyna”, została po raz pierwszy użyta przez cesarza Teodozjusza II i stała się oficjalną nazwą miasta przez cały okres bizantyjski, używaną również w czasach Imperium osmańskiego.
Owszem, kiedyś dawno, dawno temu było to maleńkie miasto Bizancjum, ale Konstantynopolem było nazywane przez prawie 1700 lat aż do XX wieku. Niezbyt dobrze doczytałeś w Wikipedii (którą nie zawsze warto cytować, jak to zrobiłeś, nie podając jednak źródła, bo jest tam masa błędów), gdyż nazwę Konstantynopol nadał już cesarz Konstantyn w 330 roku, a Teodozjusz był cesarzem dopiero od 402 roku (miał wtedy 2 lata). A następny błąd w artykule, to rok zdobycia miasta przez IV Krucjatę: 1204 a nie 1203.
Ha, ha, ha, ha... też niezbyt dobrze doczytałeś w Wikipedii. Bo faktyczne pierwsze zdobycie Konstantynopola miało miejsce w 1203 roku - uczciwie przyznaje - sam tego nie wiedziałem i znalazłem na innej stronie niż Wikipedia, ale na Wikipedii tez jest. Teraz możesz Ty też poszukać w internecie jakiś informacji i przedstawić je jako swoje.
pampam, 23 grudnia 2013, 15:43 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »