Czy Ryanair wróci na Lotnisko Chopina? PPL: „Zapraszamy, ale niech nie liczą na żadne specjalne rabaty”
Czy to będzie hit przyszłorocznej wiosny? Kilka tygodni temu pisaliśmy na naszych łamach, że Ryanair wystąpił z wnioskiem i otrzymał sloty niezbędne do uruchomienia ponad 20 tras z Lotniska Chopina. Teoretycznie może to zapowiadać przeniesienie części ruchu z Modlina na główne warszawskie lotnisko (bo trasy, o które wnioskowała linia, pokrywają się z połączeniami przewoźnika z Modlina), jednak równie dobrze może to być gra negocjacyjna ze strony irlandzkiej. Obliczona na uzyskanie lepszych warunków od podwarszawskiego portu, z którym Ryanair negocjuje właśnie warunki nowej wieloletniej umowy. A co o tym wszystkim sądzi PPL, zarządzający Lotniskiem Chopina i mający 1/3 udziałów w Modlinie?
Kreta Zachodnia od 1929 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Wrocław)
Ayia Napa od 1969 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Radom)
Costa Brava od 1670 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Wrocław)
Okazuje się, że władze lotniska patrzą na działania Ryanaira z… umiarkowanym optymizmem.
– Jako zarządzający Lotniskiem Chopina cieszymy się z każdego nowego przewoźnika, dlatego również, gdyby Ryanair zdecydował się na realizację regularnych połączeń, bylibyśmy zadowoleni. Wybór przewoźników i ich oferty powiększyłby się, a zyskaliby na tym nasi pasażerowie – mówi Anna Dermont, rzecznik prasowy PPL.
Jednocześnie jednak zastrzega, że Ryanair nie będzie mógł liczyć na dopłaty ani żadne specjalne traktowanie ze strony lotniska.
– Wszystkie taryfy, opłaty i zniżki są jednakowe dla wszystkich przewoźników. W przypadku gdyby Ryanair zdecydował się na powrót na Lotnisko Chopina, może liczyć na stawki według aktualnego, zaakceptowanego cennika – podkreśla Anna Dermont.
Ryanair po raz ostatni wykonywał regularne loty na Lotnisko Chopina na początku 2019 roku, gdy zawiesił trasę krajową do Goleniowa. Wcześniej przewoźnik latał z Chopina na trasach krajowych do Gdańska i Wrocławia, jednak te połączenia także zostały zawieszone. Irlandzka linia zarzucała PPL utrudnianie współpracy, m.in. poprzez celowe przydzielanie stanowisk postojowych z dala od terminala.