więcej okazji z Fly4free.pl

Czar prysł? Zobacz 15 słynnych atrakcji turystycznych bez koloryzowania

Te miejsca i atrakcje turystyczne znają wszyscy. Czy wiecie jednak jak wyglądają naprawdę, na tle swojej, czasem niezbyt atrakcyjnej, okolicy?

Zmiana perspektywy może całkowicie odmienić postrzeganie danego miejsca. Okolica niektórych zabytków nie zachęca do odwiedzin i jest daleka od tego co można zobaczyć w folderach biur podróży. Zdarzają się również takie, które już z oddali budzą zachwyt. Sprawdźcie, co o znanych miejscach mówi okolica, w której się znajdują.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
Czyli, że niby ten zdjęcia na dole są be? Aha...
pavvel, 25 lutego 2015, 19:51 | odpowiedz
Nie ogarniam tego wpisu. Tak kiepskiego nabijacza ruchu już dawno nie było. Oprócz Taj Mahal co jest złego w pozostałych zdjęciach na dole?
oblatywacz, 25 lutego 2015, 19:56 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Totalnie bezsensowny artykuł. Taj Mahal i piramidy tak, ale reszta?
r3lleek, 25 lutego 2015, 20:07 | odpowiedz
r3lleekTotalnie bezsensowny artykuł. Taj Mahal i piramidy tak, ale reszta?
W artykule mowa jest o miejscach, które wszyscy znają i jak one wyglądają na tle swojej - czasem nieatrakcyjnej - okolicy.
Hubuus, 25 lutego 2015, 20:14 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Już pomijając wartość tego wpisu to czy niemal identyczny wpis nie był tutaj czasem mniej niż dwa tygodnie temu?!
jotpol, 25 lutego 2015, 20:14 | odpowiedz
jotpolJuż pomijając wartość tego wpisu to czy niemal identyczny wpis nie był tutaj czasem mniej niż dwa tygodnie temu?!
Proszę o źródło. W innym przypadku uznaję komentarz jako spam.
Hubuus, 25 lutego 2015, 20:16 | odpowiedz
Avatar użytkownika
jotpolJuż pomijając wartość tego wpisu to czy niemal identyczny wpis nie był tutaj czasem mniej niż dwa tygodnie temu?!
już i tak lepsze to niż poradniki typu jak zasnąć w samolocie albo jak kichają za granicą...
Trentine, 25 lutego 2015, 20:22 | odpowiedz
Bardzo spodobał mi się artykuł, rzeczywiście ujęcia "reklamowe" które nakłaniają nas do podjęcia decyzji o wyborze kierunku najczęściej tworzą otoczkę magii, której czar pryska gdy ujrzymy go w kontekście otoczenia. Tu rozczarowała mnie Brama Brandenburska i Santorini, zachwycił Central Park i Panteon. Do każdego "magicznego" miejsca powinno być dołączone zdjęcie poglądowe (jak te dolne) bo to całkowicie zmienia obraz naszych wyobrażeń.
Emi, 25 lutego 2015, 20:24 | odpowiedz
100 % prawdy odnośnie Taj Mahal. Imponujący ale odór moczu w środku, 30 krotnie większa opłata za wjazd niż dla hindusów, śmierdząca fekaliami i zalana szczurami Agra powoduje że już nigdy tam nie wrócę.
Mike_strutter, 25 lutego 2015, 20:50 | odpowiedz
A ja uważam, że to fajny pomysł, kilka miejsc i tak dobrze się broni, inne rzeczywiście zabawne - pokazane w not-sweet-photo kontekście.. A może nawet ciekawsze bo w kółko odtwarzane trójkąciki piramid to nudy na pudy. Zawsze można mieć poczucie wyjątkowości z hejtowania, tylko po co? Zaproponujcie dobry materiał, myślę że f4f chętnie opublikuje.
rp, 25 lutego 2015, 20:56 | odpowiedz
Avatar użytkownika
co jest nie tak z otoczeniem wieży Eiffla ??
art77, 25 lutego 2015, 21:03 | odpowiedz
Jak ma niby wyglądać otoczenie Bramy Brandeburskiej jak to jest w środku miasta? Poza tym zdjęcie nie oddaje w ogóle obrazu okolicy tego miejsca. Z jednej strony słynne Unter den Linden, Plac Paryski a z drugiej aleja 17 czerwca z wielkie Tiergarten i to niby kiepska okolica? Błagam!
lna, 25 lutego 2015, 21:03 | odpowiedz
Mike_strutter100 % prawdy odnośnie Taj Mahal. Imponujący ale odór moczu w środku, 30 krotnie większa opłata za wjazd niż dla hindusów, śmierdząca fekaliami i zalana szczurami Agra powoduje że już nigdy tam nie wrócę.
Myślałem podobnie, a ostatnio mam ochotę na powrót. Rzeczywiście często dajemy się ogłupić dobrze zrobionym zdjęciom, podkolorowanym często w PS'ie. Chyba najczęstszym przykładem są zdjęcia plaż z turkusową wodą. Pamiętam jak pierwszy raz wylądowałem we Włoszech w Lido Adriano i zatęskniłem za naszym zimnym Bałtykiem. Z drugiej strony myślę, że przynajmniej w przypadku Indii - kupujący bilet lotniczy więdzą w większym procencie czego się spodziewać, co nie zmienia faktu, że i tak będą zaskoczeni :)
jan pezus, 25 lutego 2015, 21:04 | odpowiedz
Wodospady Niagara - niestety zdjecia mocno nieaktualne - okolica jest zabudowana, na pewno nie w takim stanie. Wodospady są piękne, ale atmosfere psuje jak wszedzie nadmiar turystów, to samo jest w Paryżu... za duzo ludzi.
Meg, 25 lutego 2015, 21:22 | odpowiedz
Moskwa, Sambuł, piramidy OK, cała reszta bez sensu wg. mnie
Janusz3000, 25 lutego 2015, 21:22 | odpowiedz
Wieża spoko, gdyby nie ten Paryż.. a tak na serio to ten kościółek na Kremlu ginie w dalszej perspektywie.
Dabies, 25 lutego 2015, 21:38 | odpowiedz
Bardzo fajne spostrzeżenia. Santorini jest przepiękne to mogę Wam zagwarantować. Ale moje dwa największe zawody życia to Niagara dosłownie granicząca z blokami i Piramidy - naprawdę widok blokowiska (nasze wielkie płyty to przy nich piękne architektoniczne twory) zniszczył cały obraz.
Kazia, 25 lutego 2015, 21:42 | odpowiedz
ja też nie ogarniam tego wpisu. Dla mnie wszystkie miejsca na obu fotkach są ok. Co do Taj Mahal, to zdjęcie zostało zrobione najprawdopodobniej od tyłu, za bramami. Byłam w środku i całość jest pięknie utrzymana, na żadne śmieci nie natrafiłam (a nieczęste w Indiach).
karola, 25 lutego 2015, 21:48 | odpowiedz
Z RAINBOW TOURS zwiedzisz cały świat
Janek, 25 lutego 2015, 21:57 | odpowiedz
Tak sie zastanawiam czy niektóre z tych na dole nie są lepsze
at, 25 lutego 2015, 22:00 | odpowiedz
Może 2-3 lokalizacjami reszta wymyślona na siłę, żeby tylko powstał jakiś materiał. Teksty w większości banalne. Widać, że autorka nie potrafiła uzasadnić, co takiego odkrywczego pojawia się w dolnych ujęciach. Najsłabszy materiał jaki czytałem na F4F, a czytam regularnie od paru lat...
Artur, 25 lutego 2015, 22:10 | odpowiedz
Avatar użytkownika
przez moment pomyślałem (tytuł) że F4F nagle się ogarnął i zechce promować głębsze spojrzenie na turystykę (post-turysta.pl) a nie tylko aby dalej aby taniej i bez sensu i nie patrząc na szkody. I nie tylko kierując się obrazkami z photoshopa - ale może też czasem mysleniem, checią glębszeo poznania kultury itp itd. Ale dobór miejsc jest po prostu głupi - Central Park, Paryż, Santorini!!! -jako przereklamowane i wyrywkowo sfotografowane? Serio? całe Santorini jest urokliwe i warte odwiedzenia
okiemserca, 25 lutego 2015, 22:13 | odpowiedz
Mnie najbardziej zaskoczył wodospad Niagara :)
gdd, 25 lutego 2015, 22:13 | odpowiedz
Statua Wolności - na filmach i zdjęciach faktycznie wydaje się ogromna. W rzeczywistości jest zaskakująco... mała! Schody w środku prowadzące do punktu widokowego w koronie są właściwie "jednokierunkowe", ciężko jest się wyminąć. Żeby w ogóle wejść na samą górę należy z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem kupić bilet przez internet a widoki nie rekompensują tych kilkudziesięciu dolarów (w górze miejsce dla kilku osób, małe brudne okienka przez które widać niewiele). To jest faktycznie największy zawód pięknego Nowego Jorku ;)
monroe, 25 lutego 2015, 22:20 | odpowiedz
Avatar użytkownika
10 z 15 tych zdjec i miejsc pojawilo sie w artykule na onecie okolo tygodnia temu...
Łukasz Kosowski, 25 lutego 2015, 22:47 | odpowiedz
oblatywaczNie ogarniam tego wpisu. Tak kiepskiego nabijacza ruchu już dawno nie było. Oprócz Taj Mahal co jest złego w pozostałych zdjęciach na dole?
O to chodziło w tym artykule: żeby pokazać, że niektóre miejsca w nieszablonowych ujęciach tracą urok, a inne wręcz przeciwnie - zyskują :)
Karolina, 25 lutego 2015, 22:59 | odpowiedz
ArturMoże 2-3 lokalizacjami reszta wymyślona na siłę, żeby tylko powstał jakiś materiał. Teksty w większości banalne. Widać, że autorka nie potrafiła uzasadnić, co takiego odkrywczego pojawia się w dolnych ujęciach. Najsłabszy materiał jaki czytałem na F4F, a czytam regularnie od paru lat…
Gościu, czy byłeś w tych miejscach? Widziałeś je na żywo? Każdy może krytykować pierdząc w fotel przy laptopie i oglądając zdjęcia. Mogę potwierdzić kilka miejsc z fotografii, że faktycznie "rozczarowują". Rozumiem, że Ty napisałbyś lepszy artykuł, ale się wstydzisz...
Zet, 26 lutego 2015, 0:12 | odpowiedz
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Zapewniam że najlepszy widok na piramidy jest z okolicznych wzgórz nocą. Wystarczy wjechać konno. Zaś stary Kair ma dużo więcej uroku niż się jednodniowym turystom wydaje.
ayahaga, 26 lutego 2015, 1:38 | odpowiedz
Nie czar nie prysł oprócz Indii gdzie od dawna wiem, że mnie tam nic nie ciągnie. Reszta piękna z każdej perspektywy.
blocaillou, 26 lutego 2015, 2:43 | odpowiedz
Avatar użytkownika
byłem w Berlinie na chwilę tydzień temu i znajomym postanowiłem pokazać właśnie Bramę i ja, mimo że widziałem już ją kilkakrotnie(ostatni raz 10 lat temu) i moi znajomi nie mieli negatywnych odczuć ani opisanych w artykule ani innych.. Wręcz przciwnie
bugimen, 26 lutego 2015, 3:16 | odpowiedz
Nie licząc krajów 3 świata czyli egiptu i indi to wszystko na swoim miejscu
prawda, 26 lutego 2015, 3:37 | odpowiedz
Kilka dni temu spędzałem noc w Berlinie i akurat Bramę Brabderburską mam w pamięci tą z górnej fotki, zresztą na moich zdjęciach jeszcze lepiej wygląda.
Cosmopo, 26 lutego 2015, 7:11 | odpowiedz
Te ostatnie pomniki nie są wcale takie małe , bez przesady, a w ogóle to mnie żadne ze zdjeć nie zniechęca
65 USD, 26 lutego 2015, 8:08 | odpowiedz
Karolina
oblatywaczNie ogarniam tego wpisu. Tak kiepskiego nabijacza ruchu już dawno nie było. Oprócz Taj Mahal co jest złego w pozostałych zdjęciach na dole?
O to chodziło w tym artykule: żeby pokazać, że niektóre miejsca w nieszablonowych ujęciach tracą urok, a inne wręcz przeciwnie – zyskują
Nie ma co tłumaczyć... 80% wpisów pochodzą od osób, które nie czytają ze zrozumieniem. Wystarczy przeczytać tytuł i go zrozumieć. No chyba że ktoś nie widział nigdy znaku zapytania...
omg!!!, 26 lutego 2015, 8:32 | odpowiedz
oblatywaczNie ogarniam tego wpisu. Tak kiepskiego nabijacza ruchu już dawno nie było. Oprócz Taj Mahal co jest złego w pozostałych zdjęciach na dole?
To przeczytaj go kilka razy !!! Niektórzy ludzie mają problem z ogarnięciem tekstu i czytaniem ze zrozumieniem
jest OK, 26 lutego 2015, 8:35 | odpowiedz
"Okolica niektórych zabytków nie zachęca do odwiedzin i jest daleka od tego co można zobaczyć w folderach biur podróży. " Szanowna Autorko, droga Redakcjo! Czy możecie, choćby na przykładzie Łuku Tryumfalnego lub Central Parku wyjaśnić, gdzie niby jest ta niezachęcająca okolica? Bo niestety ani z tego słabiutkiego tekstu ani ze zdjęć to nie wynika. Taj Mahal, niagara i piramidy - zgadzam się, ale reszta naciągana...
Peter, 26 lutego 2015, 8:52 | odpowiedz
Peter znasz znaczenie slowa "niektore"?
Zadowolony, 26 lutego 2015, 9:17 | odpowiedz
a co mysleliscie ze te miejsca sa na odludziu i nie ma do nich drogi ? ze trzeba isc z buta kilka kilometrow ??
chalupker, 26 lutego 2015, 9:52 | odpowiedz
rpA ja uważam, że to fajny pomysł, kilka miejsc i tak dobrze się broni, inne rzeczywiście zabawne – pokazane w not-sweet-photo kontekście.. A może nawet ciekawsze bo w kółko odtwarzane trójkąciki piramid to nudy na pudy.Zawsze można mieć poczucie wyjątkowości z hejtowania, tylko po co? Zaproponujcie dobry materiał, myślę że f4f chętnie opublikuje.
jeżeli widzisz jakąć kolosalną róznice między fotami przedstawionymi w tym artykule, to albo masz cos z oczami albo piszesz na zlecenie fly4free, innego wytłumaczenia brak :) ponieważ zdjęcia reklamowe i nie-reklamowe różnią się atrakcyjnością w co najwyżej 3 na 15 przedstawionych przypadkach.
Karo, 26 lutego 2015, 10:06 | odpowiedz
Avatar użytkownika
zadbany,ciekawy ,olbrzymi central park zgaduje ze autor nigdy tam nie byl a wiedze czerpie z internetu bez sensu
becek, 26 lutego 2015, 10:21 | odpowiedz
zgadzam sie.. Agra to chyba najbardziej syfiaste miasto w Indiach a to już coś znaczy :-) Porada dla podróżnych.. nie zatrzymujcie sie w Agrze... rano przyjechać - zobaczyć Taj Mahal i po południu dalej w droge.... i uwazajcie na lotnisku gdzie wysiadacie z taxi. Jest jedno lotnisko wojskowe i cywilene ale sa dwa oddzielen wejscia oddalone od siebie o wiele kilometrów!!! Pozdrawiam
shrekaner, 26 lutego 2015, 10:32 | odpowiedz
Avatar użytkownika
oblatywaczNie ogarniam tego wpisu. Tak kiepskiego nabijacza ruchu już dawno nie było. Oprócz Taj Mahal co jest złego w pozostałych zdjęciach na dole?
lepiej bym tego nie ujał
luke_ro, 26 lutego 2015, 11:09 | odpowiedz
Byłem w zeszłym roku na Santorini. Pastelowe miasta na krawędzi krateru złożonego z różnorakich barwnych pasów, co widać na dolnym zdjęciu. Wśród miejsc brakuje Barcelony z budowlami Gaudiego wtopionymi w proste, malownicze i zadbane kamieniczki lub widoku z góry na Sagrada Familia wśród przemyślanie i równo rozłożonych uliczek.
Mat, 26 lutego 2015, 11:55 | odpowiedz
Akurat Niagara wygląda bardzo dobrze z każdej strony. Jedyny niezbyt słodki akcent, jaki można by pokazać jest miasteczko kasynowo-rozrywkowe, takie Las Vegas, obok po którym spacerują turyści... i amisze :)
Paulina, 26 lutego 2015, 13:40 | odpowiedz
Może zamiast się znęcać nad autorem czy sensem bądź jego brakiem, to podacie przykłady własnych rozczarowań? Ja do takich mogę śmiało zaliczyć wizytę w słynnym lesie Robin Hooda - czyli Sherwood Forest :) Zwykły kawałek lasu, dupy naprawdę nie urywa... Ponadto uważam, że jednym z największych nieporozumień jest atrakcyjność zakopiańskich Krupówek. Tam dopiero można stwierdzić, że czas Prusa, Tetmajera, Sienkiewicza i Makuszyńskiego dawno już prysł.
Luk, 26 lutego 2015, 14:09 | odpowiedz
Tytuł tekstu to "Zobacz 15 słynnych atrakcji turystycznych bez koloryzowania" O ile w przypadku piramid, Taj Mahal czy Niagary zdjęcia (te dolne) mają coś wspólnego z tytułem, to w większości pozostałych jest to po prostu ujęcie z innej strony, z szerszej perspektywy i nie wiadomo, po co zostało dodane przez autorkę tekstu. Swoją drogą jest taki miły zwyczaj, że krytykowani autorzy mogą się odzywać w komentarzach i odpowiadać na rzeczową krytykę.
ABI, 26 lutego 2015, 14:46 | odpowiedz
W połowie przypadków drugie zdjęcie jest ciekawsze. Artykuł do kosza.
maciekzaciek, 26 lutego 2015, 16:01 | odpowiedz
super post. ciekawe i wyjątkowe zdjęcia!
Alchemy, 27 lutego 2015, 7:43 | odpowiedz
redaktorzy tego portalu powoli zjadają własny ogon, nie wiem po co to napisano i co ma z tego wynikać, nie rozumiem co jest wg nich nie tak z centrum Berlina, Paryża czy Central Parkiem
ddff, 27 lutego 2015, 12:28 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »