Fly4free.pl

Linia zwolniła 3 stewardesy, bo nabijały się z pasażera, który słabo mówił po angielsku!

Cathay Pacific
Foto: Brostock / ShutterStock
Wyśmiewanie nieznajomości języka angielskiego jednego z pasażerów zakończyło karierę trzech stewardes w linii Cathay Pacific z Hongkongu. Jak informuje "China Travel Post", był to efekt wewnętrznego dochodzenia po tym, jak podróżny oskarżył personel pokładowy o dyskryminację.

21 maja samolot linii Cathay Pacific Airways leciał z portu Chengdu Tianfu w chińskiej prowincji Syczuan do Hongkongu. Jeden z pasażerów, który słabo mówił po angielsku, poprosił stewardesę o koc. Pomylił jednak słowo – zamiast „blanket” powiedział „carpet”, czyli „dywan”. Inny z pasażerów nagrał moment, w którym słychać, że osoba z obsługi prześmiewczo odpowiedziała, że „dywan jest na podłodze”. Po chwili dodano, że „jeśli nie możesz powiedzieć „koc”, nie możesz go dostać”. W efekcie rozległ się grupowy śmiech.

Akcja szybko zyskała rozgłos w mediach społecznościowych, a szczególnie na platformie Sina Weibo, chińskim odpowiedniku Twittera. Czołowa linia lotnicza Hongkongu została mocno skrytykowana za zachowanie personelu, a spora liczba internautów podzieliła się podobnymi doświadczeniami związanymi z dyskryminacją ze strony załogi Cathay Pacific.

Dwa dni po incydencie linia wystosowała przeprosiny i osobistą wiadomość do pasażera, a także ogłosiła, że prowadzi wewnętrzne dochodzenie w tej sprawie. 24 maja z kolei dyrektor generalny przewoźnika Ronald Lam Siu-por wygłosił publiczne przemówienie w języku mandaryńskim i wyjawił, że stewardesy zostały zwolnione.Cathay Pacific będzie przestrzegać zasad tolerancji i nigdy nie będzie tolerować zachowania żadnego pracownika, które poważnie narusza nasze standardy i etykę firmy – powiedział.

Do sprawy odniósł się również związek zawodowy stewardów Cathay Pacific. Jego członkowie postanowili usprawiedliwić zachowanie stewardes.Ostatnie cięcia wynagrodzeń doprowadziły do niezwykle niskiego morale wśród personelu pokładowego. Nic nie bierze się z niczego. Związek wzywa linię do zajęcia się problemem u jego pierwotnej przyczyny, odbudowania rozsądnego i bezpiecznego środowiska pracy, a tym samym poprawy morale pracowników – brzmi cytowane przez serwis PaddleYourOwnKanoo oświadczenie.

Związkowcy wyjaśnili także, że personel pokładowy pracował pod ogromną presją.Zauważyliśmy, że w Internecie pojawił się apel do pasażerów, aby prowokowali i rejestrowali zachowanie członków załogi. Ta akcja poważnie zakłóca pracę personelu pokładowego. Pracownicy są obecnie pod ogromną presją – dodano.

Pod postami w mediach społecznościowych niektórzy opisywali swoje nieprzyjemne wspomnienia z podróży linią Cathay Pacific. Jeden z pasażerów napisał, że stewardesa powiedziała do swojego kolegi: „Oni nie rozumieją ludzkiego języka„, gdy przed startem wygłoszono zasady bezpieczeństwa w języku kantońskim.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »