Fly4free.pl

Buzz wchodzi na najtrudniejsze lotnisko w Europie. Polacy będą się bili z Wizzem i innymi

Foto: Ryanair

Kilkanaście dni temu polska spółka-córka Ryanaira po cichu zbazowała swój pierwszy samolot na lotnisku w Wiedniu. Jednocześnie swoją bazę w stolicy Austrii zamyka… Ryanair. Skąd te machinacje? Chodzi oczywiście o kwestię niższych kosztów, które mają kluczowe znaczenie na najbardziej konkurencyjnym lotnisku w Europie.

– W Wiedniu trwa obecnie krwawa jatka – mówił w 2019 roku prezes Wizz Aira Jozsef Varadi.

trudno było nie przyznać mu racji, bo w stolicy Austrii od kilku lat trwała wojna cenowa, w którą zaangażowani byli najwięksi przewoźnicy niskokosztowi. Gdy na lotnisku w Wiedniu pojawiły się wolne sloty, pojawił się tu właściwie każdy liczący się w Europie low-cost i… zaczęło się. Czytelnicy Fly4free.pl na pewno pamiętają niesamowitą promocję zorganizowaną przez linię Level, w ramach której można było kupić bilety na mnóstwo tras z Wiednia za 1 eurocenta. Podobnie zażarcie walczyły tu m.in. Wizz Air i Ryanair, a właściwie Lauda, która zresztą tej rywalizacji nie wytrzymała. Austriacka spółka Ryanaira w pewnym momencie traciła na lotach z Wiednia ponad 1 mln EUR tygodniowo. Oczywiście, patrząc na dzisiejsze straty przewoźników z tytułu pandemii koronawirusa brzmi to dość zabawnie, ale dla Laudy de facto oznaczało to gwóźdź do trumny. Marka Lauda jako taka została zarejestrowana na Malcie jako Lauda Europe, a bazę w Wiedniu przejął irlandzki Ryanair DAC z trzema samolotami.

Teraz okazuje się, że Ryanair zamknie swoją bazę w Wiedniu już pod koniec roku – jak informuje austriacki branżowy serwis Aviation.direct, irlandzka linia poinformowała już swoich pracowników o tym, że mogą się przenieść do Dublina, Salonik lub Aten albo… szukać sobie nowej pracy.

Nie oznacza to oczywiście, że Ryanair nie będzie obecny w Austrii, bo pod koniec października swoją bazę uruchomił tam Buzz, czyli polska-spółka córka Ryanaira. Na razie Buzz ma tam 1 samolot, ale jak mówi Michał Kaczmarzyk, dyrektor generalny linii, wraz ze wzrostem popytu na loty linia może zbazować w stolicy Austrii kolejne maszyny. Oprócz Buzza samolot w Wiedniu ma też zbazowana linia… Lauda Europe, a oprócz tego Ryanair realizuje też loty do stolicy Austrii z innych swoich baz operacyjnych. Dodajmy też, że Buzz będzie realizował loty Ryanaira w formule wet-lease.

Skąd decyzja o wysłaniu Buzza do Austrii? Przede wszystkim chodzi o niższe koszty operacyjne – na bardzo konkurencyjnym rynku lotniczym w Wiedniu Buzz daje Ryanairowi szansę na realizowanie bardziej agresywnej polityki cenowej. Nie da się zresztą ukryć, że Buzz jest oczkiem w głowie Ryanair, czego dowodem jest stale rosnąca ekspansja polskiej linii w Europie. Od 1 lipca Buzz uruchomił bazy operacyjne w Kownie, Wilnie i Bratysławie, a wcześniej przejął już bazy Ryanair w Pradze, Sofii i Budapeszcie.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Wiadomo kiedy buzz będzie w Polsce? 
Adiiiiii, 7 grudnia 2020, 18:56 | odpowiedz
Już jest i to od dość dawna ;) Wszystkie bazy w Polsce są obsługiwane właśnie przez niego (co zresztą widać m.in. po mundurach załogi), jedyna rzecz, która sprawia, że myślisz inaczej, to malowania samolotów, ale i to zacznie się zmieniać niebawem, gdyż BUZZ zacznie odbierać MAXy już w "pszczółkowym" malowaniu.
Adiiiiii Wiadomo kiedy buzz będzie w Polsce? 
KamcioPL, 7 grudnia 2020, 22:28 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »