Fly4free.pl

Booking.com wprowadza ważną zmianę! Ucieszy wielu podróżnych

Foto: BigTuna / Shutterstock

Znana wyszukiwarka noclegów zamierza zmusić właścicieli mieszkań i apartamentów mających oferty na serwisie do lepszego dbania o czystość. Jeśli dana oferta będzie miała dużo negatywnych ocen dotyczących porządku, wyleci z Bookingu z wielkim hukiem. Podobną politykę wprowadziło też Airbnb.

Booking.com nawet nie ukrywa, że większe postawienie na czystość i sprzątanie to efekt pandemii koronawirusa.

– Na nasze platformie wyszukiwanie i używanie takich słów jak “czystość” i “higiena” wzrosło o 60 procent od startu pandemii, stąd pomysł na wprowadzenie Minimalnego Zobowiązania Utrzymania Czystości, aby nasi klienci mogli zachować spokój ducha – mówi Eric Bergaglia, dyrektor Booking.com ds. wynajmu domów i apartamentów.

Sprawa jest banalnie prosta – oferty, które zanotują noty poniżej 6 punktów w kategorii “czystość” w zestawieniu klientów (w Booking.com ocenia się w skali 1-10), zostaną po prostu usunięte z serwisu. Choć Booking.com da im oczywiście szansę na poprawę – razem z firmą Properly Booking.com zobowiązał się pomóc tym właścicielom nieruchomości, którzy będą tego chcieli. Choćby poprzez udostępnianie checklist czy specjalnych protokołów i wskazówek. Właściciele takich nieruchomości mają czas na poprawę do początku maja – oczywiście lepszy wynik można osiągnąć dzięki pozytywnym notom naszych gości. Jeśli to się nie uda, znikną z platformy rezerwacyjnej.

Booking zapewnia, że problemy dotyczą obecnie zaledwie 1 procenta z ponad 6,5 mln prywatnych apartamentów i mieszkań, które są w ofercie Booking.com. I nie można powiedzieć, żeby właściciele mieszkań byli zaskoczeni. Pilotażowy projekt tego programu uruchomiony został bowiem już w kwietniu – właściciele mieszkań ze stanem czystości poniżej 6 punktów byli ostrzegani, że ryzykują usunięciem ich oferty z Booking.com.

Właściciele prywatnych nieruchomości przyjęli nową politykę ze zrozumieniem, choć jak czytamy w serwisie Skift, niekorzy uważają za niesprawiedliwość, że z protokołu czystości wyłączone są hotele, a dotyczy on tylko prywatnych obiektów.

Dodajmy też, że od piątku także Airbnb wprowadziło dla wszystkich gospodarzy swoją zaostrzoną procedurę dotyczącą sprzątania i utrzymania porządku w obiektach wynajmowanych za pośrednictwem platformy.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »