Będzie wysyp tanich lotów z Europy do Azji? Azjatyckie low-costy bardzo chcą do nas latać
Całkiem niedawno podawaliśmy informację o tym, że tanie linie Thai Air Asia X chcą w przyszłym roku uruchomić loty z Bangkoku do Europy Wschodniej, a na liście krajów, gdzie znany przewoźnik chciałby latać, znajduje się Polska. Teraz okazuje się, że tanich przewoźników zainteresowanych lotami do Europy jest znacznie więcej.
– Chcemy uruchomić loty z Mumbaju, Delhi, Cennaj i Kalkuty do takich europejskich lotnisk jak Kopenhaga, Wiedeń, Manchester, ale także do Kairu – mówi w rozmowie z „Times of India” Bharath Mahadevan, szef indyjskiego oddziału Scoota.
Planowane połączenia są dość egzotyczne, bo Scoot to przewoźnik… z Singapuru – założona w 2011 roku niskokosztowa odnoga linii Singapore Airlines.
Scoot lata już zresztą do Europy – od czerwca uruchomił połączenie z Singapuru do Aten. Teraz przewoźnik chce jednak wykorzystać to, w jak niesamowicie szybkim tempie rozwija się rynek lotniczy w Indiach.
Bilety mają być dość tanie – za podróż w obie strony zapłacimy 1300-1400 PLN w obie strony, a w tej cenie będziemy mogli nadać 20-kilogramowy bagaż i zjeść na pokładzie ciepły posiłek.
Takich tanich okazji na loty do Indii może być wkrótce więcej, bo uruchomieniem lotów m.in. na lotnisko Londyn-Gatwick zainteresowane są 2 największe low-costy z Indii, czyli SpiceJet oraz IndiGo. O planach lotów do Indii wspominał też Norwegian.
A skoro już jesteśmy przy Indiach to przypomnijmy, że LOT jest bardzo zainteresowany uruchomieniem bezpośrednich lotów z Warszawy do Delhi. Tak przynajmniej twierdzi… dyrektor generalny Air India, bo narodowy przewoźnik nie potwierdził oficjalnie tego połączenia.
Kolejnym znanym low-costem z Azji, który poważnie rozważa loty do Europy jest Thai Lion Air – tajska odnoga indonezyjskiego przewoźnika mająca główną bazę na lotnisku Don Mueang w Bangkoku. Do końca roku przewoźnik ma odebrać 3 Airbusy A330-300, które umożliwią mu loty międzykontynentalne. A branżowe media sugerują, że Europa będzie jednym z głównych celów tego przewoźnika.





