Fly4free.pl

Jedno z najsłynniejszych i największych lotnisk w siatce Ryanaira bankrutem!

Foto: icemanphotos / Shutterstock
Specjalizujące się w tanich lotach lotnisko Frankfurt-Hahn ogłosiło we wtorek niewypłacalność. Sąd w Bad Kreuznach wyznaczył też zarządcę komisarycznego, a lotnisko poinformowało, że na razie będzie realizowało operacje lotnicze bez zakłóceń.

Frankfurt-Hahn to z wielu względów legendarne lotnisko dla miłośników taniego latania. Zbudowany na terenie byłej amerykańskiej bazy wojskowej port lotniczy był przez naszych sąsiadów nazywany „pierwszym low-costowym lotniskiem w Niemczech” i przez lata był jedną z największych baz Ryanaira. Jednocześnie było to jedno z pierwszych lotnisk, które zapoczątkowało trend… dość mylnego nazewnictwa wśród low-costowych portów lotniczych. Choć bowiem lotnisko nazywa się Frankfurt-Hahn, to odległość do Frankfurtu wynosi stąd aż 120 kilometrów. Takich przykładów w Europie jest zresztą więcej – weźmy pod uwagę choćby lotniska Paryż Beauvais, Sztokholm Skavsta czy… Warszawa-Radom

Informacja o upadłości portu pojawiła się we wtorek, jednak o problemach lotniska wiadomo było już od dawna. Chodziło tu przede wszystkim o kłopoty chińskiego koncernu HNA, który ma 82,5 procent udziałów w lotnisku i sam zgłosił wniosek o bankructwo. We wrześniu zaś chińskie władze aresztowały kierownictwo grupy. Na razie o samej procedurze wiadomo niewiele – sąd wyznaczył frankfurckiego adwokata Jana Markusa Plathnera na tymczasowego syndyka masy upadłościowej. Poinformował on, że na razie lotnisko będzie operowało bez większych zmian.

Foto: Vytautas Kielaitis / Shutterstock

Skąd to bankructwo? Nie tylko pandemia

Jeszcze kilka lat temu Frankfurt-Hahn było dziesiątym największym lotniskiem w Niemczech. W rekordowym 2007 roku przez lotnisko przewinęło się ponad 4 mln pasażerów. W kolejnych latach było już gorzej, a dużym problemem dla lotnisko było m.in. przeniesienie części operacji przez Ryanaira na główne lotnisko we Frankfurcie kilka lat temu. Efekt? W 2019 roku lotnisko obsłużyło ledwie 1,496 mln pasażerów. Pandemia jeszcze bardziej pogorszyła te statystyki – w 2020 roku lotnisko zanotowało 70-procentowy spadek liczby podróżnych w skali roku.

Obecnie na lotnisku pracuje ok. 2 tysięcy ludzi, a jedynymi regularnie latającymi tu przewoźnikami są Ryanair  (obsługuje stąd ok. 30 kierunków) i Wizz Air. W ostatnich latach lotnisko Frankfurt-Hahn zanotowało znaczący wzrost ruchu cargo

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Spokojnie, podatnicy zapłacą za te „tanie” bilety lotnicze.
Adaam34, 20 października 2021, 12:14 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Zgadza się. Należy jeszcze dodać: zapłacą także Ci, którzy w życiu w samolocie nie siedzieli i nie planują!
Adaam34 Spokojnie, podatnicy zapłacą za te „tanie” bilety lotnicze.
LCJ, 21 października 2021, 9:30 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »