Fly4free.pl

Specjalna grupa do spraw niesfornych turystów. „Wydają mało i sprawiają kłopoty”

Bali
Foto: Viktoriya Krayn / ShutterStock
Władze Bali regularnie wprowadzają w życie nowe sposoby, aby ukrócić niezgodne z lokalnymi zwyczajami i zasadami zachowania zagranicznych turystów. Najnowszym pomysłem jest powołanie specjalnej grupy zadaniowej, której celem będzie identyfikacja ignorujących prawo podróżnych i egzekwowanie wobec nich kar.

Niesforne, a nierzadko również niezgodne z prawem zachowania turystów na Bali w ostatnich miesiącach wielokrotnie przebijały się do światowych mediów. Głośno było przede wszystkim o kilku podróżnych, którzy robili sobie zdjęcia w negliżu przed świętymi miejscami. Ich zabawa skończyła się deportacją i publiczną krytyką za naruszanie lokalnych zwyczajów i zasad.

W obliczu źle zachowujących się obcokrajowców indonezyjskie władze postanowiły wprowadzić podatek turystyczny, a także opublikowały oficjalną listę nakazów i zakazów. Ich złamanie ma grozić nawet unieważnieniem wiz, a w najgorszym wypadku nawet karą więzienia. Na liście zakazanych działań znalazły się m.in. dotykanie świętych drzew, bezczeszczenie świętych miejsc i świątyni, zaśmiecanie obszarów publicznych czy… używanie jednorazowych plastikowych toreb czy słomek.

Sprawdź najlepsze oferty na wczasy
Reklama interaktywna, dane dostarczone 2024-04-22T08:57:00.655Z przez Wakacje.pl

Teraz władze Bali podjęły kolejny krok i powołały specjalną grupę zadaniową „Bali Becik”, której celem ma być monitorowanie zachowań cudzoziemców. Silmy Karim, dyrektor generalny ds. imigracji w rozmowie z „The Bali Sun” powiedział, że utworzona przez niego jednostka ma docelowo przeprowadzać nawet 100 operacji specjalnych każdego miesiąca. Zapewnił przy tym, że „nie będą one w żadnym stopniu zakłócać turystyki„. Grupa zadaniowa w pierwszym etapie ma działać do końca grudnia tego roku.

Na czym dokładnie mają polegać działania grupy? Urzędnicy imigracyjni, a także funkcjonariusze z ośrodka zatrzymań imigracyjnych będą obserwować zachowania turystów w losowych miejscach na wyspie. Ponadto uruchomiona została infolinia, pod którą będą mogli dzwonić inni turyści i zgłaszać nieodpowiednie zachowania niesfornych cudzoziemców. Celem tych zadań jest „ochrona i zachowanie reputacji Bali poprzez egzekwowanie zasad i przepisów”.

Złe zachowanie przyjezdnych to zdaniem władz Bali tylko jedna strona medalu. Karim w rozmowie z „The Bali Sun” przyznał również, że istnieje silna korelacja między niesfornymi działaniami przyjezdnych a ich poziomem wydatków. Głównym problemem dotyczącym obcokrajowców na Bali jest duża liczba zagranicznych turystów o niskich wydatkach, którzy często sprawiają kłopoty – dodał.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »