Fly4free.pl

Awaryjne lądowanie Boeinga 767 LOT-u

Samolot polskich linii lotniczych LOT Boeing 767 wylądował awaryjnie na warszawskim Okęciu. W maszynie lecącej z Nowego Jorku (Newark) do Warszawy nie otworzyło się podwozie. Na pokładzie było ok. 230 osób.Boeing miał wylądować na Okęciu o 13.35. Jednak przez ponad godzinę maszyna krążyła nad lotniskiem. Na lotnisku im. Fryderyka Chopina w pogotowiu czekało kilka wozów straży pożarnej. Strażacy rozlali pianę na płytę lotniska.

Kapitan Tadeusz Wrona wylądował ślizgiem (bez żadnego podwozia) na pasie startowym. Tylko przez chwilę przy silnikach pojawiły się iskry. Samolot zatrzymał się na pasie i natychmiast rozpoczęła się ewakuacja. Lądowanie awaryjne zostało wykonane perfekcyjnie. Na szczęście nie ma osób rannych.

Lotnisko w Warszawie będzie zamknięte do czwartku do godziny 4:00. Popsuty samolot stoi na krzyżówce pasów. Samoloty, które miały lądować w Warszawie zostały przekierowane na inne lotniska.

</p> <p>

Komunikat PLL LOT S.A.

Polskie Linie Lotnicze informują, że awaryjne lądowanie samolotu Boeing 767 na lotnisku Fryderyka Chopina w Warszawie zakończyło się powodzeniem.Na pokładzie samolotu lecącego rejsem LO 016 z Newarku do Warszawy było 220 pasażerów i 11 członków załogi. Po wylądowaniu Pasażerowie zostali ewakuowani przez załogę samolotu i przygotowane wcześniej służby lotnisk, a następnie przetransportowani do terminalu, gdzie zespół wsparcia PLL LOT oraz psychologowie zajęli się nimi. Na pokładzie samolotu nie było paniki, a żaden z Pasażerów nie odniósł obrażeń.
Po stwierdzeniu awarii centralnego układu hydraulicznego samolotu została podjęta procedura przygotowania do lądowania awaryjnego na pokładzie oraz na warszawskim lotnisku. Wszystkie służby lotniskowe i ratownicze podjęły niezbędne do odpowiedniej asysty działania.

Lotnisko Chopina informuje o przydatnych numerach do linii lotniczych dla pasażerów, których rejsy zostały odwołane:

PLL LOT – 801 703 703, 22 1 9572
Lufthansa – 801 312 312, 22 338 13 00
British Airways – 22 529 90 00
Air France – 22 556 64 00, ­­22 556 64 00­
KLM – 22 556 64 44
Wizz Air – 703 50 30 10
Finnair – 22 576 40 31
Austrian Airlines – 801 404 040, 22 520 34 20
Aeroflot – 22 650 25 11

Następna informacja od Lotniska Chopina:

WAŻNE!!! Przed chwilą otrzymaliśmy informację, że niestety, ale Lotnisko Chopina będzie zamknięte do czwartku (03.11) do godziny 04.00. Wszystkich podróżnych, którzy w tym okresie planowali podróż z lub do Warszawy prosimy kontaktowanie się bezpośrednio z przewoźnikami.

*AKTUALIZACJA

Boeing 767 LOTu został już podniesiony na specjalnych poduszkach powietrznych, dzięki czemu samolot udało się „postawić na nogi”. Po wysunięciu podwozia, maszyna została przetransportowana do bazy technicznej.

767

Polskie Linie Lotnicze LOT informują, że dzisiaj po godz. 19.30 czasu lokalnego zostaną wznowione operacje lotnicze polskiego przewoźnika z lotniska im. Chopina w Warszawie zgodnie z rozkładem.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Brawa dla pilotów
bartas, 1 listopada 2011, 16:18 | odpowiedz
Ma ktoś jakiś filmik z tego
Kubol, 1 listopada 2011, 16:29 | odpowiedz
Właśnie przydałby się filmik, może na TVN24 coś będzie? A piloci rzeczywiście mogą być z siebie dumni.
Ula, 1 listopada 2011, 16:35 | odpowiedz
http://www.youtube.com/watch?v=XL-bNu7RlPA&feature=player_embedded Tutaj macie filmik.
user, 1 listopada 2011, 16:39 | odpowiedz
Ciekawe co sie działo w środku, może ktoś z pasażerów taki filmik prześle :)
marcin, 1 listopada 2011, 16:49 | odpowiedz
jednak nasi piloci sa najlepsi na swiecie - gratuluje! :-)
mmm, 1 listopada 2011, 18:02 | odpowiedz
czy ktoś się orientuje czy kapitan Wrona latał kiedyś w Wizzair? Bo mam wrażenie, że kiedyś z nim leciałem
Robin, 1 listopada 2011, 18:15 | odpowiedz
Szacunek dla pilota i całej załogi! Strasznie się cieszę, że się udało i nikt nie został ranny. Podobno przypadki, w których nie wysuwają się wszystkie golenie podwozia są w lotnictwie cywilnym bardzo rzadkie, tym większe gratulacje dla perfekcyjnego lądowania!
Jar, 1 listopada 2011, 18:40 | odpowiedz
z pełnym szacunkiem gratuluję pilotom, jestem pod wielkim wrażeniem ich lądowania w takich warunkach
sylwia_pl, 1 listopada 2011, 18:47 | odpowiedz
Szacun dla kokpitu. Ciekawe jak się odbije zmniejszenie floty na siatkę połączeń.
Agent008, 1 listopada 2011, 18:54 | odpowiedz
Brawo piloci, obsluga lotniska ale dlaczego samolot byl popsuty? Te Boingi 767 LOTU na trasie do USA, wielokrotnie mialy z czyms problemy, wiem bo znajomi latali i mowili o tym. Oprocz tego czasami tez w mediach donoszono o ladowaniu z opoznieniem lub zawracaniu samolotu na lotnisko tych wlasnie Boingow 767 LOTU na trasie z Polski do USA i z powrotem. Ja bym sie tym bal leciec, wprawdzie latalem LOTEm ale mniejszymi samolotami Embrayerami 170 oraz ATR 70 smiglowymi, co sa wg mnie jeszcze pewniejsze bo sa mniej skomplikowane i Embrayery sa jeszcze nowe. Problemy w Warszawie z wysunieciem podwozia juz kiedys byly w latach 80-tych, kiedy to samolot pasazerski LOTu tez bodaj na trasie z USA do Polski produkcji radzieckiej tez nie mogl wysunac podwaozia latal nad Warszawa i w koncu sie rozbil w lesie kabackim pod Warszawa, zgineli wtedy wszyscy ok 200 osob. Teraz znowu po cwierc wieku problemy z wysunieciem podwozia ponownie tyle ze z Boingiem 767 ciagle sie psujacum i moze tez starym. Jak ten samolot byl serwisowany jak ciagle sie psul? Moze trzeba bylo juz wczesniej wycofac go z latania nie czekajac na awaryjne ladowanie o krok od katastrofy i koszty z tym zwiazane, zamkniete lotnisko, zniszczony pas lotniska, zniszczony samolot, byc moze odszkodaowania za opoznienia lotow i stres pasazerow co przezyli ladowanie o dziwo na brzuchu smolotu! Reasumujac cos jest zle z polskim nadzorem ruchu lotniczego, skoro jedynie w tym roku rozbilo sie kilka malych samolotow avionetek w Polsce, dwa duze slynne tzw wojskowe samoloty tez sie rozbily pare lat temu. A teraz znowu psujacy sie ciagle Boing 767 wylodaowal na brzuchu na krawedzi katastrofy lotniczej. Moze by wreszcie zrobic z tym porzadek i wymienić tych zapewne starszej daty polskich inspektorow lotnictwa dopuszczajacych takie samoloty psujace sie ciagle lub stare do latania itp. Tworzac zagrozenie dla ludzi w samolocie i na ziemi.
hol2, 1 listopada 2011, 20:16 | odpowiedz
Szacunek dla pilotów,to co zrobili to mistrzostwo swiata.
kigen22, 1 listopada 2011, 20:18 | odpowiedz
Kurde zawsze awarie na trasach z W-wy do Nowego Jorku przeklęta trasa - najgorsze że żona za tydzień leci i już ma panikę w oczach-zawsze sie to może zdarzyć ale zawsze na tej trasie jakieś jaja. Szacunek dla załogi-mistrzostwo
Adam, 1 listopada 2011, 20:36 | odpowiedz
@hol2 Jeżeli dla ciebie 15 lat to stary samolot to nie ma co nawet dyskutować. Problemy są głównie z powodu obsuwy w 787 i braku planu na tą sytuację.
kerad85, 1 listopada 2011, 20:36 | odpowiedz
Samolot mial wg LOTu 14 lat i byl najnowszy z Boingow 767 we flocie LOTu w tej klasie, byl jak mowia w pelni sprawny. Jak widac jednak zawiodl, lub zawiodla obsluga serwisowa, moze tez jednak winna obsluga i piloci ignorujacy ostrzezenia systemu samolotu o awarii. Bo juz 30 min jak mowia po starcie zalaoga samolotu dostala komunikat o niesprawnosci systemu hydraulicznego, w takiej sytuacji powinni byli moze (jak juz to robili wiele razy tym Boingiem) raczej zawrocic do USA, a nie leciec do Polski, bo usterka podczas wielu godz lotu mogla sie pogorszyc?! WG mnie drogi „kerad85″ samolot jak i samolot oraz samochod powyzej 12 lat jest stary i nie nadaje sie do ciaglej eksploatacji, moze jedynie byc uzywany okazjonalnie, ale napewno nie na codzien i na dlugich trasach. Ja samochod 12-tetni trzymam w garazu na jazdy okazjonalne, natomiast jezdze na codzień samochodem praktycznie nowym. Takie sa zasady mmoze tobie „kerad85″ to nie odpowiada. Ale ja uwazam sprzet komunikacyjny: samochody, samoloty powyzej 12 lat za zlom lub oldmobil, eksponat muzealiczy. Pozdrawiam
hol2, 1 listopada 2011, 21:09 | odpowiedz
Drogi "hol2", skoro Twoim zdaniem 12-letni samolot nie nadaje się do eksploatacji, to niestety niewiele wiesz o lotnictwie. Samoloty to nie samochody i ich czas przejścia na emeryturę jest o wiele dłuższy. O złomie możesz mówić przy latających 40-latkach. Pozdrawiam
Lothrain, 1 listopada 2011, 21:17 | odpowiedz
To co uważasz jest śmiechu warte kolego hol2.
Chaosu, 1 listopada 2011, 21:19 | odpowiedz
hol2 ogląda tvn24 i powtarza wszystko co tam sieję teraz...
sylwia_pl, 1 listopada 2011, 21:21 | odpowiedz
Nie piloci z siebie ale my z nich mamy być dumni. Gratulacje i wielki szacunek.
Cienka, 1 listopada 2011, 21:36 | odpowiedz
po 15 latach stary to jest Fiat Punto, ale nie samolot :)
Michal, 1 listopada 2011, 21:47 | odpowiedz
Rzecz w tym, że zadbany i serwisowany 15 letni fiat punto może być najwyżej starej generacji ale w pełni sprawny.
Chaosu, 1 listopada 2011, 22:23 | odpowiedz
mnie zastanawia tylko to ze piloci wiedzieli o usterce 30 min po starcie wiec mogli zawrocic... ale z drugiej strony lądowanie na Newark z praktycznie pelnym bakiem byloby rownie ryzykowne bo chyba nie lataliby przez 9 czy 10 h nad Nowym Jorkiem aby odciazyc samolot. Byc moze moj tok rozumowania jest bledny ale w kazdym badz razie wielkie brawa dla zalogi :) mistrzostwo swiata :)
pszczola, 1 listopada 2011, 22:42 | odpowiedz
Lotnisko w Warszawie ma byc zamkniete do czwartku, a nie do jutra jak media podawaly. Z USA leca do Warszawy specjalisci Boinga od producenta. Obawiam sie ze wg ich ustalenia beda podobne jak MAKu z Rosji dla Tupolewa....(Polacy nie umieja latac i eksploatowac samolotow, a polscy eksperci lotnictwa sa do niczego) no ale zobaczymy... Z tym ze bohaterzy za Smolensk juz dostali medale za bohaterstwo i odpowiednia kase do medali od Pana Prezydenta. Tera maja byc nastepne odznaczenia i kasa. Tyle ze sa sami bohaterzy a samoloty maja wypadki tudziez sie rozbijaja. Pilot powinien byl zawrocic jesli mial informacje o awari hydrauliki 30 min po wystartowaniu (jak robiono to wiele razy). Problem z paliwem i pelnym zbiornikiem byl do wyelminowania bo i nad Warszawa jak podawano pilot jednak awaryjnie spuszczal paliwo do atmosfery. Mam chyba prawo do swojego zdania wiaec nadal dla bezpiecenstwa uwazam ze samolot i samochod eksploatowany codziennie powyzej 12 lat powinien byc ekspolatowany tylko okazjonalne, raz za czas i na krotko. Chociaz wiem ze samoloty sa projektowane na 25 lat pracy codziennie. Dodam ze tylko przy dokladnej kontroli. A dokladne sprawdzenie zmeczenie materialu po wielu tysiacach motogodzin mozna dokonac jedynie po rozkreceniu maszyny na czesci i spradzeniu kazdego detalu pod przeswietleniem, ale to drogie i czasem lepiej kupic nowy samolot. Sprawdzanie na oko ze samolot jest sprawny czy samochod przez tzw ekspertow lotnictwa czy motoryzacji wg intuicji nie jest sprawdzaniem
Jacek, 1 listopada 2011, 23:30 | odpowiedz
ciszę się, że możemy składać gratulacje, a nie kondolencje :)
sylwia_pl, 1 listopada 2011, 23:31 | odpowiedz
Co do zmniejszenia siatki, 1 samolot odpowiada za około 3% połączeń LOT, więc o tyle mogą być zmniejszone LOTy. Czy ktoś w temacie może powiedzieć, czy ten samolot może się jeszcze nadawać do latania, czy już tylko na części można pociąć? Nowe loty z Katowic: http://forsal.pl/artykuly/561805,ryanair_uruchamia_dwa_nowe_polaczenia_z_katowic.html
darck, 1 listopada 2011, 23:41 | odpowiedz
Co zrobic z samolotem lezacym na lotnisku Chopina w Warszawie powiedza pewnie na miejscu eksperci z Boeinga co beda jutro. Ale wg mnie z tego co widzialem na zdjeciach i filmach i relacjach, nadaje sie on jedynie na zlom. Na pewno nie na latanie w Europie czy USA nawet po remoncie. Moze udaloby sie gdzies go sprzedac po remoncie w calosci lub na czesci do Afryki gdzie ktos dopuscilby to do latania. No ale w Polsce tez wszystko mozliwe, odradzam jedank latac czyms takim. W Polskim LOCie wg mnie jedynie bezpieczne i nowe sa male odrzutowce Embrayery 170 tym mozna jeszcze latac nawet podobnie szybko ok 800km/h i wysoko 11km jak Boingami 737. Maja mniejszy zasieg ale na trasy europejskie zupelnie wystarczaja i sa to samoloty mniej skomplikowane. Pozdrawiam
Jacek, 1 listopada 2011, 23:54 | odpowiedz
A ta informacja to taka "promocja" polaczen LO do USA? Bo raczej nie pasuje do profilu portalu.
humbak, 2 listopada 2011, 0:04 | odpowiedz
był ubezpieczony? Jeśli tak, to która firma zabuli?
darck, 2 listopada 2011, 0:05 | odpowiedz
Lądowanie awaryjne jak i procedura według mnie rewelacja-za to powinni dostać nagrody bo uratowali zycie 230 osób-ale pojawił się inny problem organizacja na lotnisku na Okęciu. Nie może według mnie byc taka sytuacja że samolot wyladował awaryjnie i całe lotnisko w stolicy 38-milionowego kraju przez 3 dni jest zamknięte. Powinny być procedury przewidujące co zrobić aby jak najszybciej przywrócić sprawność działania lotniska. A co będzie na Euro-jak taki wypadek moze się zawsze zdarzyć ?
Adam, 2 listopada 2011, 8:45 | odpowiedz
Czy ktos sie orientuje czy w polowie listopada beda odwolywane loty do Gruzji? A moze do tego czasu wszystko sie unormuje? Czy z powodu tej awarii mozna sie wycofac z zakupionego biletu do Tbilisi? Przwoznik: LOT.
Mantri, 2 listopada 2011, 9:08 | odpowiedz
A czy w ogóle ten lot do Tbilisi bo wg mnie będzie wykonywany na E175 a nie na B767, więc z jakiej racji miałbyś mieć po pierwsze problemy z lotem a po drugie móc ten odwołać (chyba, że miałeś taki zapis w taryfie).
Daro, 2 listopada 2011, 9:36 | odpowiedz
Po co pilotowi medale? Przecież on ratował przede wszystkim SIEBIE, a pasażerów przy okazji.
darck, 2 listopada 2011, 10:24 | odpowiedz
Co do faktu zablokowania Okęcia, to widać, że Modlin jako zapasowe lotnisko ma sens. Tylko ciekawe jaką część samolotów mógłby przejąć z Okęcia, zakładając, że sam miałby zajętą całą przepustowość. (ale może da się tymczasowo trochę ją powiększyć)
darck, 2 listopada 2011, 10:33 | odpowiedz
To lotnisko Chopina w Warszawie wogole moim zdaniem ma problemy organizacyjne nawet bez awaryjnego ladowania. Jak bylem ostatnio to ochrona jak do posikania sie czepiala ze ktos zdjecia robi, ze sie ktos troche polozyl na lawce i bagazach (chociaz byl tranzytem i musial czekac na nastepny samolot) zwlaszcza w hali przylotow, przy zakupie np wody do wypicia na miejscu okazac bilet bo takie sa zarzadzenia dyrekcji. Rozumie jeszcze jak ktos zabiera wode do samolotu, ale jak wypija na miejscu to po co mu ta rejestracja itd. Na wielu lotniskach w Europie i troche poza Europa bylem ale z takimi porzadkami zwykle sie nie spotkalem. Tak ze owszem nowe lotnisko, dosyc duze, ole organizacyjnie kuleje, w koncu im powiedzialem ze mam bilet i prawo na przebywaniu na tym lotnisku nawet na lezaco na lawce jak jest wolna, nawet w nocy do odlotu samolotu, a ta ochrona cala to chyba byla szkolona dla porzeb Izraela a nie Polski. Sprawdzili bilet i sie wreszcie odczepili wreszcie, wprawdzie przeprosili no ale niesmak pozostal. Teraz znowu smiesznie to wygladalo jak pasazerowie ledwie wysiedli z samolotu ladujacego na brzuchu, zostawiajac bagaze podreczne i paszporty w poplochu a sluzba lotniska wymaga od nich paszportow i przetrzymuje na lotnisku przez wiele godzin. Sama akcja ratownicza na pasie startowym byla jednak dobrze zrobiona. Blokowanie jednak lotniska o tak duzym ruchu przez pare dni to w koncu straty i dezorganizacja ruchu pasazerow, kto bedzie za to placil.
hol2, 2 listopada 2011, 11:53 | odpowiedz
Na wszystkich lotniskach, przy robieniu zakupów wymagana jest karta pokładowa (na niektórych paszport (np SAW)). W Warszawie ponadto karta pokładowa uprawnia do zakupów nonEU na destynacjach Szengenowskich w ramach nonUE (np KEFlavik). WAW jest lepiej zorganizowane niż np IST czy PRG, nie mówiąc o totalnym bałaganie na obu dotychczasowych Berlińskich lotniskach.
niedzwiecki.pl, 2 listopada 2011, 12:43 | odpowiedz
Witam wszystkich. proszę o pomoc lot do Monachium o 13.25 został odwołany. O godzinie 20.50 z Monachium ma lot do Johanesburga (następnie z Johanesburga do Lusaki). Chciałbym się jakoś dostać do Monachium... Jeżeli możecie mi pomóc, dzięki!
stonoga, 2 listopada 2011, 17:55 | odpowiedz
@stonoga W artykule masz podaną informację co należy zrobić, gdy masz w tym czasie lot - kontakt z linią, którą odbywasz rejs.
kerad85, 2 listopada 2011, 18:54 | odpowiedz
Brawa dla pilota i załogi. Miło jest takie rzeczy słyszeć.
atlantic seacrest, 8 listopada 2011, 10:57 | odpowiedz
teraz sie okazlo, za kapitan Wrona zapomnial sprawdzic bezpiecznik i dlatego samolot musial awaryjnie ladowac... nie dziwie sie, ze ludzie domoagaja sie odszkodowan...
xav, 20 listopada 2012, 13:35 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »