Airbnb chce zmienić aż 6 rzeczy, na które skarżyli się goście. Wreszcie?
Gdy Airbnb pojawiło się na świecie – naprawdę sporo namieszało w branży noclegowej. Choć wśród turystów nie brakuje zarówno wielkich fanów jak i wielkich przeciwników, to trzeba przyznać, że była to nie lada rewolucja.
Zarzis od 2110 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Wrocław)
Kreta Wschodnia od 2401 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Gdańsk)
Costa Brava od 1657 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Gdańsk)
Wraz z rozwojem platformy pojawiły się też skutki uboczne – czasem naprawdę poważne, takie jak problemy z rozprzestrzenieniem się najmu krótkoterminowego, a co za tym idzie rosnące ceny mieszkań, wyludnianie centrów miast i problem z prawnym uregulowaniem takiej działalności. Miasta zaczęły wprowadzać ograniczenia, ale Airbnb regularnie próbowało dotrzymać im kroku i – gdy było to możliwe – zapewniało o chęci współpracy z włodarzami.
Ale im więcej ofert, tym więcej problemów i oczekiwań wśród użytkowników – zarówno z punktu widzenia gospodarzy jak i gości. Regularnie możemy więc przeczytać o odgórnych zmianach zasad, a także nowych funkcjach i ułatwieniach platformy. Większość wynika jednak z pomysłów „góry”. A tym razem – Airbnb zwróciło się bezpośrednio do użytkowników.
Sześć najważniejszych problemów, które chce rozwiązać Airbnb
Brian Chesky, dyrektor generalny i współzałożyciel Airbnb zdecydował się na dość ryzykowny krok. Publicznie, na swoim koncie na Twitterze zapytał: „gdybyś mógł/a wprowadzić na Aribnb jedną rzecz, to co by to było?”
I choć media społecznościowe mogą dostarczyć bardzo fałszywego obrazu społeczności (chociażby dlatego, że najgłośniej zazwyczaj krzyczą ci, którzy i tak nie korzystają i nie skorzystaliby z danej usługi), tym razem udało się wyciągnąć poważne i sensowne wnioski.
W efekcie, po zaledwie kilku dniach, Chesky ogłosił, że z 4 tysiąca sugestii wybrali te najczęściej się powtarzające. I zapewnił, że nad większą pracują, a reszcie muszą się przyjrzeć.
Mamy więc sześć rzeczy, które w najbliższym czasie mogą zmienić się na Aribnb. Najważniejsze to program lojalnościowy, którego bardzo brakuje w platformie (a który ma większość konkurencji). To na pewno coś, co ucieszy wiele regularnie podróżujących osób, a może nawet przekona do wybrania Airbnb.
Dalej mamy lepszą obsługę klienta. I faktycznie, gdy czasem pytamy was, co lubicie i czego nie lubicie w platformie, często pojawia się ten wątek. Wszak każdy, kto rezerwuje nocleg na Airbnb chciałby mieć pewność, że nie zostanie odwołany w ostatniej chwili. A jeśli do tego dojdzie, to że firma stanie na wysokości zadania i znajdzie coś „w zamian” – i to w podobnym standardzie. Jest to szczególnie ważne np. przy dużych wydarzeniach, gdzie ekspresowo spada dostępność noclegów, a rosną ceny.
Trzecia najważniejsza planowania zmiana to przejrzystość cenowa, czyli coś, co chociażby Booking wprowadził już dawno. Tam, od dłuższego czasu nie ma mowy o opłatach małym druczkiem, o ukrywaniu ich na etapie wyszukiwania czy sztucznym zaniżaniu cen, żeby później podbić ją dodatkowymi opłatami. Cena ma być jasna, konkretna i zawierać już wszystkie opłaty.
Ale jest też kilka innych pomysłów
To jednak nie wszystko, na co zwróciło uwagę Airbnb i Chesky. Na pierwszym miejscu listy sugestii użytkowników (czyli najczęściej wymienianą) znalazło się – co może nieco zaskoczyć – wprowadzenie opcji płatności kryptowalutami.
Poza tym ma się pojawić także więcej rabatów i opcji dla wynajmów długoterminowych, np. kilkutygodniowych czy miesięcznych. Już jakiś czas temu Aribnb usprawniło swoją wyszukiwarkę, bowiem w dobie pandemii wiele osób szuka możliwości pracy zdalnej z jakiegoś przyjemniejszego, cieplejszego albo bardziej odległego miejsca. Wprowadzenie większych rabatów na wynajem długoterminowy – mogłoby być strzałem w dziesiątkę.
Airbnb obiecuje popracować też nad jasnym i klarownym systemem opłat za sprzątanie, które potrafią znacząco wpływać na koszt całego noclegu. Na razie nie znamy jednak szczegółów, ale jeśli wierzyć prezesowi – niedługo powinniśmy je poznać.
Która zmiana wydaje wam się najważniejsza? Co wam przeszkadza w korzystaniu z Airbnb albo czego tam brakuje? I dla równowagi – co jest fajne i co się najbardziej przydaje? Dajcie znać w komentarzach.
Nie posiadasz konta w serwisie Airbnb? Załóż je i odbierz 138 PLN rabatu do wykorzystania przy wynajmie apartamentu w dowolnym miejscu na świecie.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?