Kolejna linia bankrutem. Chce ją przejąć Wizz Air, easyJet i pół lotniczej Europy
Francuska linia lotnicza Aigle Azur ogłosiła bankructwo i od piątku zawiesiła wszystkie loty. Niemal natychmiast pojawiła się kolejka chętnych, zainteresowana przejęciem upadłego przewoźnika. Na liście są największe linie lotnicze z Europy, ale nie tylko: w tym grupa IAG, Air France-KLM, Wizz Air czy easyJet. Skąd tak duże zainteresowanie? Przewoźników najbardziej interesują… atrakcyjne sloty linii na paryskim lotnisku Orly.
Aigle Azur nie jest bardzo znaną linią, ale to jeden z największych francuskich przewoźników: w zeszłym roku przewiózł 1,9 mln pasażerów, większość między Francją i Algierią. Choć nie tylko, bo przewoźnik dysponujący flotą Airbusów A320 i A330 latał też m.in. do Brazylii. Niestety, w zeszły piątek linia ogłosiła bankructwo i zawiesiła wszystkie połączenia, co oznacza, że zostawiła z kwitkiem przynajmniej 19 tys. pasażerów z ważnymi biletami.
Przewoźnik, którego udziałowcami są chińska grupa HNA oraz znany lotniczy inwestor David Neeleman, został błyskawicznie wystawiony na sprzedaż, a na liście chętnych znalazło się aż 14 podmiotów. Wśród nich pojawili się m.in. tacy przewoźnicy jak: Air France-KLM, należący do grupy IAG hiszpański Vueling, a także easyJet oraz… Wizz Air.
Nadzorujący sprzedaż przez zarządcę komisarycznego wiceminister transportu Francji Jean-Baptiste Djebbari stwierdził w wywiadzie, że “linia potrzebuje poważnego chętnego, zdolnego utrzymać maksymalną liczbę miejsc pracy. Dobra wiadomość jest taka, że kilku chętnych wyraziło zainteresowanie”.
Przewoźnik zatrudnia ok. 1200 pracowników. I wydaje się, że właśnie ze względu na utrzymanie miejsc pracy Air France-KLM może być faworytem do przejęcia linii, choć niezbyt chętnie patrzą na to inwestorzy. Po podaniu informacji, że Air France-KLM może przejąć Aigle Azur, akcje francuskiej linii na giełdzie spadły o ponad 6,9 proc.
Co ciekawe, niektórzy potencjalni inwestorzy tacy jak np. wspomniany wcześniej easyJet czy Wizz Air polują tylko na część najbardziej atrakcyjnych aktywów przewoźnika. W tym wypadku chodzi o sloty, czyli godziny startów i lądowań na danym lotnisku, a Aigle Azur posiada bardzo atrakcyjne sloty na lotnisku Paryż Orly. Ma ich aż 10000 (w skali roku), co oznacza, że to bardzo atrakcyjny kąsek.
Kto ostatecznie przejmie linię Aigle Azur, okaże się w najbliższych tygodniach.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?