23 nowe trasy Ryanaira z Polski i rekordowe plany. Są duże wzrosty, ale też potężne cięcia lotów w Modlinie!
Irlandzka linia zaprezentowała dzisiaj letni rozkład lotów z Polski, który jest rekordowy. Po raz pierwszy w historii przewoźnik zaoferuje z naszego kraju ponad 20 milionów foteli rocznie. W sumie w sezonie letnim przewoźnik będzie latał z Polski na 307 trasach (wliczając połączenia krajowe) i uruchomi 23 nowe trasy. To oczywiście drobne przekłamanie, bo irlandzka linia jako nowe trasy wlicza wszystkie połączenia, które nie były dostępne w zeszłorocznym letnim rozkładzie i doszły na przykład zimą. Jednak i tak liczba nowości oferowanych przez Ryanaira od wiosny jest imponująca. Tylko w ostatnich dniach Ryanair zapowiedział uruchomienie nowych tras z Katowic do Dubrownika i z Wrocławia do Pescary, a nowości jest przecież znacznie więcej. To m.in. nowe trasy z Bydgoszczy do Alicante, z Lublina do Girony, z Rzeszowa na Maltę, z Szyman do Dusseldorfu Weeze, z Poznania do Walencji, z Krakowa do Castellon i Aberdeen czy 3 nowe trasy z Lotniska Chopina do Malagi, Pizy i Tirany.
Zarzis od 2513 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Alanya od 2950 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
Dahab od 2381 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Poznań)
W sumie w tym roku Ryanair planuje przewieźć na trasach z i do Polski ponad 18,3 mln pasażerów, choć nie wyklucza, że dobije do 18,5 mln pasażerów. Skala wzrostów w skali całego kraju nie jest może bardzo imponująca (w ubiegłym roku irlandzka linia przewiozła ok. 17,6 mln podróżnych), ale wynika to przede wszystkim z drastycznych cięć, jakich Ryanair dokonał w Modlinie. W skali roku oferowanie spadnie tego lata o ok. 50 procent, a Irlandczycy przewiozą z podwarszawskiego lotniska jedynie ok. 1,5 mln pasażerów. Nieznacznie kompensują to wzrosty Ryanaira na Lotnisku Chopina, gdzie w tym roku linia chce obsłużyć ok. pół miliona pasażerów. Jak mówili przedstawiciele Ryanaira, gdyby wyłączyć Modlin, wzrost oferowania Ryanaira w Polsce wyniósłby w tym roku 16 procent, co plasuje nasz kraj w ścisłej czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii.
– Chcieliśmy się dogadać, ale się nie udało, życie toczy się dalej. Wciąż widzimy ogromny potencjał w Modlinie i wiemy, że z tego lotniska Ryanair mógłby przewozić nie 3, ale 6 czy 7 mln pasażerów rocznie. W tym roku na rozwój siatki połączeń nie ma już szans, ale nie zamykamy się na porozumienie przed przyszłorocznym sezonem letnim – mówił podczas konferencji Jason McGuinness, Chief Commercial Officer Ryanaira.
Więcej informacji wkrótce.