Artykuł aktualizowany
Czy to już koniec problemów Ryanaira? Przewoźnik postanowił uspokoić swoich klientów, którzy od kilku dni z niepokojem oczekiwali na komunikat, czy ich loty zostaną anulowane. Po szczątkowych informacjach, które docierały od Ryanaira przez weekend, przedstawiciele linii lotniczej opublikowali listę odwołanych lotów… na najbliższe trzy dni.
W międzyczasie wszystkie kanały komunikacyjne Ryanaira zostały rozgrzane do czerwoności – zdenerwowani pasażerowie żądali pełnej listy planowanych anulacji. Po kilku godzinach wszystko stało się jasne: na stronie internetowej przewoźnika ukazała się lista odwołanych lotów.
Lista obejmuje loty od 21.09.2017 do 28.10.2017. Każdy z pasażerów, któremu odwołano lot, otrzyma maila z propozycją pełnej refundacji kosztów zakupu biletu lub alternatywnych lotów – z dołączonymi informacjami dotyczącymi procedury uzyskania odszkodowania (wynika to z rozporządzenia 261/2004 Parlamentu Europejskiego).
Prezes Ryanair, Michael O’Leary powiedział:
98 proc. naszych klientów nie została dotknięta anulowaniem lotów, które musimy dokonać w ciągu najbliższych 6 tygodni. Jednakże chcemy głęboko przeprosić tych klientów, których podróż zostanie przerwana, i zapewnić ich, że zrobimy co w naszej mocy, aby zaproponować im alternatywne loty w tym samym lub następnym dniu.
Cały bałagan jest po naszej stronie. Pragniemy szczerze przeprosić wszystkich naszych klientów za zmartwienia, których mogliśmy być przyczyną przez ostatnie kilka dni. Podjęliśmy decyzje o anulacjach, aby uchronić punktualność w przypadku pozostałych 98 proc. lotów, które odbędą się według pierwotnego rozkładu.
Michael O’Leary w komunikacie odniósł się również do informacji, według których decyzja o anulowaniu lotów była spowodowana masowym exodusem pilotów do konkurencyjnego niskokosztowego przewoźnika Norwegian.
Ryanairowi nie brakuje pilotów. Byliśmy w stanie zapewnić pełną obsadę naszych pracowników podczas letnich miesięcy: w czerwcu, lipcu i sierpniu. Ale staramy się zapewnić naszym pracownikom realizację ich urlopów, i zmieścić cały rok w okresie 9 miesięcy, od kwietnia do grudnia. Ten problem nie powtórzy się w roku 2018, ponieważ Ryanair wraca do rocznego planowania urlopów od 1 stycznia do 31 grudnia 2018 roku.
Z pełną listę anulowanych lotów Ryanair możecie się zapoznać, klikając => tutaj